fbpx

Tudod mi történik a weboldaladon?

Ma egy olyan analizáló eszközről lesz szó, amely nem az oldal látogatottságát, hanem a használhatóságát méri.

Amikor reggelente az előző nap statisztikáit nézem, abból elég sok mindent meg tudok állapítani. Kik jöttek az oldalra, honnan jöttek, milyen oldalakat néztek meg a legtöbbször, meddig maradtak, milyen kereső kifejezéseket találták meg az oldalt.

Ezek a statisztikák viszont nem adnak információkat arról, hogy mennyire hatásos egy webdesign (hatásos-e egyáltalán). Azok, akik nem RSS-en keresztül olvasnak, észrevhették, hogy az utóbbi időben több apró változás is történe az i-do-web oldalán. A változások egy részét tanácsok, másik részét pedig egy apró Javascriptnek köszönhetem, amely az oldal használtságát méri.

CrazyEgg

A CrazyEgg egyszerű és pont ettől nagyszerű: azt mutatja meg, hogy az olvasóid hova klikkelnek. Nem azt látod, hogy mik a népszerű oldalak, hanem azt a különbséget mutatja meg, hogy hol akarod Te, hogy a látogatóid klikkeljenek, és hova klikkelnek valóban a látogatóid.

CrazyEgg telepítése

Az ingyenes regisztrálással 4  darab párhuzamosan futó analítikát tudsz létrehozni, maximum 50.000 látogatóig (de akár kevesebbig is). A regisztrálás után egy Javascript-et kapsz, amit elhelyezel azon az oldalon, ahol a tesztet futtatni akarod.

Ha az ingyenes csomagnál maradsz, akkor egy nap elteltével már információkat kaphatsz arról, hogy hova klikkelnek a látogatóid.

CrazyEgg információk

Az eredményeket három különböző nézetben tekintheted meg. Overlay, List, Confetti és Heatmap.

Overlay

Az egyes linkek körül keret jelenik meg, mellettük 1-1 ikon. A keret színe mutatja, hogy hányan klikkeltek az adott linkre. A kéktől a piros felé haladva az egy klikktől a sok klikkig jutunk el.

Az ikonra kattintva részletesebb információt kapunk az oldalon történő össz klikkeléshez mérten százalékos értékben. Azt is láthatod, hogy azok az olvasók, akik klikkeltek, melyik oldalt nézték meg előzőleg.

E képet nézve meghatározhatod, hogy a felhasználóid oda klikkelnek-e, ahova szeretnéd. Sokszor érdekes eredményeket mutat: pl. egyes linkekre rá se klikkelnek (vagy csak kismértékben) vagy olyan helyen várnak el linkeket, ahova Te nem helyeztél el egyet sem.

Az egyik ilyen, általánosnak mondható eredmény, hogy az olvasók szívesen klikkelnek képekre, függetlenül attól, hogy tartozik hozzá link, vagy sem.

List

Ahogy az a képen látszik, nem szereti az utf-8-at 🙂 A list egy összesítést ad az azonosított (linkre mutató) és a nem azonosított klikkelésekről. A lista CSV-ben exportálható, ezáltal Excelbe vagyadatbázisba betölthető és a változások analizálhatóak.

Confetti

A klikkelésekről a forrás gyakorisága szerinti képet kapunk. Ezek szerint a direkt az i-do-web-re érkezők a piros confetti darabokra klikkeltek, míg ha a plurk.com-ról érkező (egy darab) klikket akarom megkeresni, akkor a lila színt kell vadásznom. Források szerint szűkíthetünk, nagyon hasznos funkció.

Heatmap

A kedvencem mégis a heatmap. Ha nem elegendő az overlay összesítése, akkor itt egy látványos hőtérképen megnézhetjük, hogy melyek azok a területek, ahol klikkelnek a látogatók. Amennyiben a weboldalunkon szerepel statikus blogreklám (a crazyegg ugyanis beazonosítja link szerint, hogy mire klikkelünk, azaz nem látható linkekre történő klikkelést ő sem mutat meg – ezért a Google AdSense, vagy Etarget reklámok sikerének követésére nem használható), akkor figyelemmel kísérhetjük azt, hogy melyre klikkelnek, és melyiket célszerű lecserélni.

Értékelés

A CrazyEgg egy olyan eszköz, amit mindenképp érdemes használnod, ha javítani akarsz a blogod, weboldalad használhatóságán.Nem önálló eszköz: használj mellett olyan statisztika programo(ka)t is, amely más információkkal szolgál(nak), mint pl. a Google Analytics.

Ne feledd el a használatánál, hogy a CrazyEgg sem ad teljes képet arról, hogy egyes felhasználók mit klikkelnek. Erre megoldás a ClickTale, amely 1-1 véletlenszerűen kiválasztott látogatóról filmet készít. Erről azonban egy másik alkalommal lesz szó.

Végezetül pedig egy videó, amely bebizonyítja, hogy igenis érdemes hozzászólni más blogokon, mert a blog olvasóit érdekli, hogy ki hagyta az üzenetet.

A videóhoz tartozó cikk a The Power of Commenting On Other Blogs [VIDEO] linken található meg.

Varsányi Martina

Mindenről írunk, ami blog.

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:

​​​A blogodból milliós üzlet - ingyenes tanfolyam!

%d blogger ezt szereti: