fbpx

A tökéletes feliratkozási csali email lista építéséhez

feliratkozási csali

A legtöbb honlap- és blog-tulajdonos nem tudja, hogyan kell hatékony feliratkozási csalit létrehozni, és ennek eredményeképpen e-mail listájuk nagyon lassan nő. Sok bloggernek egész temetője van sikertelen feliratkozási csalikból.

A megfelelő csali esetén akár a látogatók 40 százaléka is feliratkozhat e-mail listádra.

Napjainkban az emberek egyre kevésbé hajlandók kiadni az e-mail címüket, különösen, hogy számos weboldal versenyezhet, ugyanabban a témában, így miért válassza pont a tiédet?

Miért építsünk e-mail listát?

emailAmikor egy látogató a blogodra érkezik, praktikus azt feltételezni, hogy csak egy esélyed van arra, hogy átkonvertáld őket, és ez a lehetőség csupán 2,6 másodpercig tart.

Egy webhely látogatóinak 70%-a csak egyszer megy oda és soha nem tér vissza.

A másik ok pedig az, hogy a látogatóid 99 százaléka nem all készen arra, hogy vásároljon tőled, és erre elő kell őket melegítened eladási tölcséreddel.

Mindkét esetben, ha azt akarod, hogy több esélyed legyen, más választásod nincs — rá kell venned őket arra, hogy iratkozzanak fel a hírleveledre.

Mint marketingszakembernek, a te feladatod az, hogy adj nekik erre egy elég nyomós okot.

Az e-mail nagyon személyes dolog. Az emberek csak akkor fogják kiadni az e-mail címüket, ha erre jó okuk van, ha valami erre ösztönzi őket.

Ezért jöttek létre az ingyenes csalik – általában egy értékes, letölthető tartalom – hogy az embereknek legyen okuk  az e-mail listádhoz való csatlakozásra.

Ha az interneten keresztül szeretnél érdeklődőket generálni, akkor az üzletednek szüksége van egy jól kifundált csalira. Ez tény.

Mi az a feliratkozási csali?

A csali tulajdonképpen egy ellenállhatatlan “megvesztegetés”, amely valami értékeset kínál az érdeklődőknek a kapcsolatfelvételi információikért cserébe.

A hangsúly azon van, hogy ellenállhatatlan. Az csalinak annyira kívánatosnak kell lennie, hogy szinte lehetetlen legyen nemet mondani rá.

A csali célja az, hogy maximalizálja a célzott érdeklődők számát az adott az ajánlatra, és ugyanakkor kiszelektálja azokat, akiket ez nem érdekel.

A jó csali konverziót eredményez

Tegyük fel, hogy van egy blogbejegyzésed a 10 legjobb módszerről, melyekkel fokozhatod a blogodból származó eladást.

Mit gondolsz, melyik ajánlat eredményezné a legtöbb e-mail regisztrációt?

  • A bejegyzés végén megkéred az olvasóidat, hogy csatlakozzanak hírleveledhez azért, hogy “tippeket és újdonságokat” kapjanak.
  • Vagy ehelyett megkérheted az olvasókat, hogy ingyenesen töltsék le azt a PDF esettanulmányt, amely részletesen bemutatja egy olyan blog élő példáját, amely a 10 stratégiát alkalmazta, és ezzel hetente 80.000 forint bevételt ért el.

Ha hatékony csalit akarsz, tedd fel magadnak azt a kérdést, hogy a csalid milyen változást ajánl fel az előfizetőnek.

  • Nulláról napi 100 látogató?
  • A kutyájuk a szőnyegre pisilt, és most már kikéreszkedik?
  • Nyugtalanból boldog lesz?

A legjobb csali maximális eredményt ajánl minimális munka árán. A címsornak ezt kell kommunikálnia (fogok még írni címek megfogalmazásáról egy másik bejegyzésben.)

A legjobb csalik a következő tulajdonságokkal rendelkeznek:

  •  Valódi problémát oldjon meg – ha a csali nem oldja meg a cél-ügyfeled valamilyen égető problémáját, akkor egyáltalán nem fog működni. Egy konkrét problémát egy konkrét megoldással kell megoldania a piac egy adott szegmensében.
  • Ismert és kívánatos végeredmény – a célközönség kívánja.
  • Tégy és teljesíts EGY nagy ígéretet, ne sok kicsit.
  • Gyors és könnyű eredmény – a  csalinak gyors és könnyű eredményt kell a látogatóidnak megígérnie (és azt teljesítenie is kell). Más szóval, segíts nekik gyorsan és könnyedén elérni valamit.
  • A csali ne legyen hosszú. Sem összetett. Létrehozása sem legyen időigényes. Tény, hogy a hosszú és komplex csali általában rosszul konvertál.
  • Gyorsan megemészthető – Hosszú e-könyvek vagy hosszadalmas jelentések az érdeklődőket lehengereltté teszik. Erőteljes hatás öt perc alatt.
  • Szuper specifikus – ne hozz létre csalit valami általánosról. Minél specifikusabb a csali, annál jobban konvertál.
  • Értékes – a csalinak magasan legyen mind az érzékelt mind a tényleges értéke.
  • Azonnali – a csali jobban fog működni, ha valamit azonnal ér el. Az emberek szeretik az azonnali kielégülést. Ez az e-mailes tanfolyamok ellen dolgozik.
  • Változtasd meg az olvasód gondolkodásmódját. A jó csali megváltoztatja az olvasód veled kapcsolatos véleményét. Meg kell mutatnod szakértelmedet vagy különleges értékedet. Ez segít abban, hogy majd később az érdeklődőket ügyfelekké alakítsa át.

Tartalomfeljavítók

A tartalomfeljavító egy speciális, kifejezetten egy adott blogbejegyzéshez vagy oldalhoz létrehozott csali.

Bár ez több munkát igényel, növeli a feliratkozási százalékot.

Bryan Harris, a listaépítés nagymestere, minden blogbejegyzésében tartalmi tartalomfeljavítókat használ. Azt mondja, hogy a feliratkozási aránya 20-30% között van, sőt néhány cikknél eléri a 60%-ot.

Az ideális ügyfél

Mielőtt  létrehozol egy csalit, meg kell állapítanod, hogy kik az ideális ügyfeleid, hol vannak, és mit fognak vásárolni.

Sok marketingszakember teljesen külön tekinti az ügyfelet, a csalit, az e-mail tartalmat és a forgalmazni kívánt terméket.

Ez hatalmas hiba.

A sikerhez mindezeknek az elemeknek össze kell illeniük.

Add el az e-mail-sorozatodat, ne csak a csalit!

Tudom, ez ellentétes azzal, amit mindenki más tanít.

Azt mondják, hogy csak készíts egy gyors PDF-et, nem számít, hogy mi az, és miután megvan az e-mail címet, jó vagy.

Ez nem igaz!

Az feliratkozási ajánlat, más néven csali, konvertálja és előre kvalifikálja az érdeklődőket.

Nem feltétlenül akarod azt, hogy mindenki regisztráljon a listádra: ki akarod szűrni a rossz minőségű érdeklődőket.

A rossz minőségű érdeklődők elpazarolják az idődet és az energiádat.

A valóság az, hogy el kell adnod azt az elképzelést, hogy feliratkozzanak az email listádra, annak ellenére, hogy az ingyenes.

Ha csak a csalit adod el, vagy annak nem sok köze van az e-mail sorozathoz, fennál az a veszély, hogy csak azért jelentkeznek be, hogy megkapják a csalit, és nem fogják elolvasni az e-mailjeidet.

Olyan témát kell választanod, amely szorosan illeszkedik ahhoz a termékhez illetve szolgáltatáshoz, amelyet hamarosan el akarsz nekik adni az e-mail sorozattal, különben a listád nem lesz célzott.

Mert nyilván létre lehet hozni egy csalit 30 perc alatt, és az embereket még fel is iratja az e-mail listádra – de vajon mennyi értéke lesz ennek, ha ezek az olvasók valószínűleg soha semmit nem vesznek majd tőled?

Végül csak egy halott e-mail listád lesz.

Milyen csalit érdemes felkínálni?

Sokan nem szeretik az e-könyveket.

Az e-könyveket ősidők óta használják csaliként, de szinte senki sem olvassa el az egészet, és létrehozása túl sok időt vesz igénybe.

Tapasztalatom szerint a legjobb és legegyszerűbb csali olyan eredeti, jól megírt tartalom, amely megoldja a közönséged legvalószínűbb problémáját.

Csaliként egyszerű, működőképes ellenőrző listák és sablonok konvertálnak a legjobban.

A lényeg a következő …

Ahhoz, hogy hatékony legyen, a csalit el kell fogyasztania az olvasónak.

A tökéletes csali óriási értéket ad a feliratkozás utáni öt percen belül. Ez az ökölszabály.

Nem ajánlják például a 14 napos mini-tanfolyamot vagy a 300 oldalas e-könyvet. Ezeket a csalikat túl sokáig tart fogyasztani, és nem valószínű, hogy elég specifikusak lennének.

Az emberek szeretnek élő példákat kapni arról, hogy hogyan kell csinálni a dolgokat, különösen, ha ez kiveszi a találgatást a munkájukból.

Csalik, amelyek jól konvertálnak

  • Ingyenes próbaverzió.

Az ingyenes próba, különösen akkor, ha teljes verzió, értékes csalinak számít.

Példa: A Netflix amerikai videószolgáltató egy hónapos ingyenes próbaszolgáltatást nyújt ügyfeleinek.

  • Csalólap

A csalólap olyan referenciaeszköz, amely egyszerű, rövid utasításokat nyújt egy adott feladat végrehajtásához.

Példa: A Microsoft Word gyorsbillentyűk listája.

  • Erőforrások listája

Az erőforrások felsorolása segít megtalálni a fontos kérdésre adott válaszokat.

  • Eszköztár

Az eszköztár eszközök gyűjteménye.

Példa: Weboldal-építési eszköztár.

  • Ingyenes szoftver / app

Az ingyenes szoftvereket vagy alkalmazásokat általában nagy értéknek tekintik, különösen akkor, ha hasznos funkciójuk van.

  • Kupon

A kuponok jól konvertálnak, erre a témára egész honlapok is épültek.

  • Kedvezmény

A kedvezmény nagyon hasonló a kuponhoz.

  • Nyereményjáték

Az embereknek fel kell iratkozniuk ahhoz, hogy esélyt kapjanak egy ingyenes termék vagy szolgáltatás megnyerésére.

  • Ellenőrzőlista

Egy ellenőrzőlistát könnyű elfogyasztani.

  • Sablon

Ezek nagyon népszerűek, például hirdetéssablonok, e-könyv sablonok.

  • Minta fájl

A minta fájl gyakorlati dolgok gyűjteménye, és ezeket nagy értékűnek tartják.

Példa: Egy email-sorozat, amellyel egy híres email marketer több százezer dollárt keresett

  • Videó- vagy hangfelvétel

Azért, hogy értéke legyen, különleges videó- vagy hangfelvételre van szükség, különben senkit sem érdekel.

  • Átiratok

Ha van egy webinárium vagy hangfelvétel, akkor az átirat nagyon értékes lehet.

  • Gyors üzembe helyezési útmutató

Az útmutatók népszerűek, az ingyenes e-könyvek alkategóriája.

  • Jelentés

A jelentés hasonlít egy e-könyvhöz, de sokkal rövidebb. Izgalmas és rövid.

  • Esettanulmány

Az  emberek szeretik az esettanulmányokat, mert gyakorlatiasabbá teszik a száraz elméletet.

  • Előzetes

Van e-könyved vagy videód? Add ki részleteit, mint előzetes. Sokkal könnyebb lesz eladni.

Példa: Filmelőzetes

  • Ingyenes tanfolyam

Az ingyenes kurzust sokat használják, de ez nem feltétlenül a legjobb csali, hiszen 5 percnél tovább tart. Ahhoz, hogy sikeres legyen, értékre kompenzálni kell.

  • Táblázatok

Excel táblázatokat sokat használják csaliként, praktikusak, olcsók és könnyen létrehozhatók.

  • Webinárium

A webináriumok rendkívül népszerűek, különösen, hogyha hatalmas értéket kínálnak.

  • Ingyenes konzultáció

Használd ezt, ha rendelkezel szabad személyzettel. Ez egy jó módja annak, hogy valóságossá tedd a vállalkozásodat személyes kapcsolattal.

  • Katalógus

A katalógusokat ki kell küldeni, ezért nem furcsa, ha kapcsolati adatokat kérsz cserébe.

  • PDF blogbejegyzés

Ez egy népszerű tartalomfeljavító. Vegyél egy sikeres blogbejegyzést és tedde közzé PDF formátumban.

  • Lezárt tartalom

Bizonyos tartalmak csak akkor érhetők el, ha az olvasók regisztrálnak. Ez lehet egy könyvtár, egy tanfolyam, tagság, bármi. Csak állíts be egy jelszót.

  • Oktatóanyagok

A jó minőségű oktatóanyagok mindig keresettek, mivel az emberek mindig új dolgokat akarnak tanulni. Ez egyfajta e-könyv, legyen rövid.

  • Infografika

Nem tudom, miért, de az infografikák nagyon népszerűek. Ha valami érdekeset hozol létre, nagyobb forgalmad lehet az ezt megosztó emberektől.

  • Könyvtár

Példa egy könyvtárra olyan videók, e-könyvek, referenciaanyagok gyűjteménye, amelyek azonnal megtekinthetők.

A tökéletest email csali létrehozása

Tesztelés

Mindig keress jobb konvertáló csalikat.

Végezz A/B tesztelést, változtasd meg a címet, változtasd meg az előnyöket, játssz vele.

Készen állsz a saját csalid létrehozására?

Nyiri Péter

2017 eleje óta foglalkozom blogírással és 2010 óta internet marketinggel. Az a célom, hogy segítsek neked blogodat, honlapodat vállalkozásod szolgálatába állítani, hogy ezzel növeld a bevételed.

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:

​​​A blogodból milliós üzlet - ingyenes tanfolyam!

%d blogger ezt szereti: