fbpx

Niche blogírás: Út az anyagi függetlenséghez

komputer-pénz

Ez a cikk a blogírásról szól.

Hogyan lehet saját blogod építésével mellékjövedelemre szert tenni, majd pedig kiváltani a mindennapi munkádat – esetleg milliomossá válni?

(Niche = réspiac, piacszegmens, mindjárt elmagyarázom részletesen is. Kiejtése [nis] vagy [nics], ez utóbbit helytelennek tekintik.)

Ismerve a magyar mentalitást, lesznek akik ezt olvasva anyázni fognak, csalásra hivatkozva, mások pedig gyors meggazdagodást remélnek anélkül, hogy dolgozni kellene.

Egyik tábornak sincs igaza.

A blogírás rengeteg munka, lemondás, és ha erre adod a fejed, nagyon könnyen “kockának” titulálnak majd.

Piszkálnak, hogy miért meredsz egész nap a képernyőre, hogy semmit nem csinálsz, és hogy ez nem igazi munka.

Az is igaz, hogy a blogírók több mint 90 százaléka semmit sem keres a blogjából, a rengeteg befektetett munka ellenére.

Ennek az a fő oka az, hogy

  • nem tudják, hogyan kell csinálni,
  • egyedül vágnak bele, tapasztalt segítség nélkül,
  • nem tekintik időigényes, komoly vállakozásnak,
  • nincs kitartásuk.

Ebben a cikkben felvázolom, hogy mire van szükség ahhoz, hogy sikeres blogger legyél, hogyan csinálták mások.

Ez alapján eldöntheted, hogy a blog építés neked való-e vagy sem.

A niche jelentése

A “niche” valójában egy általános piac vagy termék egy kis részét, szegmensét jelenti.

A niche marketing egy jól körülhatárolható, szűkebb piacszegmens megcélzása.

Ez azt jelenti, hogy lézerként koncentrálsz egy adott témára.

Magyarországon ez a fogalom még annyira nincs benne a köztudatban, hogy még a Wikipédiában sem szerepel ez a jelentése. Ezért az amerikai Wikipédia oldaláról idézem, hogy mi a “Niche” piac.

“A réspiac magasan szakosodott, és célja, hogy túlélje a versenyt számos nagy cég jelenléte ellenére. Jól menő vállalatok is létrehoznak termékeket különböző rétegek számára, így például a Hewlett-Packardnak vannak ‘mindent egyben’ típusú, nyomtatási, szkennelési és faxolási termékei, amelyek az otthoni irodai szegmenst célozzák meg, miközben különálló gépekkel rendelkezik a fenti funkciók mindegyikére a nagyvállalatok számára.”

Miért jó a niche piacra való szakosodás?

Azt gondolhatnánk, hogy minél tágabb piacot célzunk meg, annál nagyobb a profit lehetősége.

Ez egyáltalán nem így van.

Persze vannak nagy rétegeket megcélzó blogok is, mint az NLCafé. Rengeteg különféle témáról írnak.

De amikor a nulláról indulsz, egy piaci szegmensre való koncentrálás sokkal jobban működik.

Ha mondjuk egy terhes anyuka vagy, nem lenne sokkal hasznosabb számodra, ha egy terhes anyukáknak szóló blogot olvasnál?

Úgy éreznéd, hogy a blog NEKED SZÓL, a tippek hasznosak lennének számodra személyesen.

A blog szerkesztőjének is könnyebb, mert csak kisebb témában kell jeleskednie.

Azonban a legfontoabb tényező a szoros kötődés, a kapcsolat és a bizalom kiépülése.

Ez pedig előfeltétele annak, hogy termékeket ajánlj és adj el olvasóidnak – és ebből jön majd a bevételed.

Néhány niche példa

Pár példa erre a sportcsatorna a TV-ben, vagy a retró rádió.

Leggyakrabban egy keskenyebb szegmensre gondolunk. A sport kissé túl tág témakör, egy szűkebb része sokkal jobb, mint például a foci, vagy a kosárlabda.

Sokaknak az a helytelen elképzelésük van, hogy a “niche” egy “kicsi” weboldal. Ez nem igaz.

A webhely állhat egy oldalból vagy egymillió oldalnyi tartalomból, mindkét esetben niche weboldalról van szó.

Mi az a blog?

A blog egy folyamatosan újabb cikkekkel bővülő weboldal.

Az eredeti amerikai „weblog” kifejezés a „web” és „log” (napló) szavakból keletkezett, ebből rövidült a blog szó.

Van olyan is, hogy “vlog”, ez a blog videó változata.

Jelenleg (2018) a világ összes webhelyének 30%-a WordPress alapon épült.

Ez 5 százalékos növekedést jelent közel két és fél év alatt, miután a WordPress 2015 novemberében 25 százalékos értéket ért el.

Összehasonlításképpen a legközelebbi riválisa, a Joomla 2,8 százalékról 3,1 százalékra emelkedett, míg a Drupal 2,1 százalékról 2,2 százalékra.

A legjobb dolog a WordPressben az, hogy a rengeteg – ingyenes illetve fizetett – bővítménnyel sokféle funkciót lehet hozzáadni, igényeink szerint. Több ezernyi létező sablonnal pedig rengetegféle arculatot adhatsz oldaladnak.

A szövegíró cég, Kreatív Kontroll, már 100M Ft-os cég. 20 munkatársa havonta 2 millió karakternyi webszöveget és cikket készít.

Lehet-e (Magyarországon) bloggal pénzt keresni?

Korábbi cikkemben már említettem a 14 éves tinédzsert, aki havi 3.000 dollárt keres suli mellett, és beszéltem Michelle-ről is, aki 2017-ben 1.5 millió dollárt keresett pénzügyi blogjával.

De mi a helyzet Magyarországon?

Sokan úgy gondolják, hogy ilyesmi lehetetlen.

Én is így gondoltam, mivel az adórendszer elvisz egy csomó pénzt, hatalmas a bürokrácia, az emberek nem bíznak az internetben, és nem vásárolnak online, stb.

Azonban…

A Kiszámoló blog 16 órás pénzügyi tanfolyamáról számol be. Információja szerint “sokan kifizetnek 25 ezer forintot egy 16 órás anyagért. Mennyit lehet keresni a blogolással? Akár nagyon sokat is. Ha kellően sokan olvasnak és csak minden ezredik látogató veszi meg a könyvedet vagy a videóidat, nem lesznek anyagi gondjaid. Egy szerényebb vezérigazgatói fizetés gond nélkül megvan blogolásból is.”

Mándó Milán, a Minner.hu tulajdonosa, 2014 óta menedzseli ezt az oldalt. Ebből él, vagyis a bloggerkedésből, reklámozókból, és online tanfolyamok eladásából. Blogger tanfolyama 68,000 Ft-ba kerül. Tapasztalata szerint blogodból 1 vagy inkább 1,5 éven belül profitra is számíthatsz, de van olyan, aki két hónap után bevételt ér el.

A Gazdag nők PénzTündére bruttó 8-10 ezer forintos pénzügyeid tervezést ad el. “Olyan alapismeretek birtokába juthatsz, amelyek segítéségével megvetheted az anyagi függetlenségedhez vezető utad alapjait – azt, hogy anyagilag ne legyél kiszolgáltatott!”

De a pálmát mindenképpen Vida Ági viszi el a Gazdag mami blogjával. Az első oldalát 3.600 Ft befektetéssel indította el, 2007 augusztusában. Eddig 11 oktatóanyagot készített és 3 könyvet írt. Ezekre naponta átlagosan 40 megrendelés érkezik az interneten keresztül, akkor is, ha éppen napokig nem dolgozik, vagy nyaralni megy. 3 hónapos Gazdag mami tanfolyama bruttó 49.900Ft-ba kerül, és eddig 8.000-en végezték el.

Hogyan lehet nyereséges blogot építeni?

1. A megfelelő niche (téma) kiválasztása

Az első lépés egy sikeres niche weboldal felépítéséhez a megfelelő téma kiválasztása.

Ez annyit jelent, hogy melyik az a téma, ami érdekel, illetve mi az a piacszegmens, ami nyereséges lehet?

Ez a téma sok minden lehet.

Néhány példa: Életút-konzultáció, saláták, parfüm….

Lehet, hogy nehéz ezt elhinni, de több mint ezer blogtéma közül választhatsz.

És a jó hír az, hogy Magyarországon a piac sokkal kevésbe telített, és ez hatalmas lehetőséget jelent.

Kezdd el most, mielőtt ez megváltozna!

2. Alapos kulcsszókeresés

Most, hogy tudod, hogy milyen általános témába akarsz belevágni, itt az ideje, hogy alaposabb kulcsszókutatást végezz.

A legfontosabb dolog, amit nem szabad elfelejteni a kulcsszókutatás során, hogy olyan kifejezéseket keresünk, ahol a verseny alacsony.Hosszú farok long tail keyword

Ha olyan kulcsszavakat célozol meg, amelyeknek alacsony a konkurrenciájuk, sokkal nagyobb az esélyed arra, hogy cikked a Google első oldalára kerüljön, minthogyha olyan kifejezéseket céloznál meg, amelyekért a nagy oldalak versenyeznek.

Ez azt jelenti, hogy gyakran alacsony keresettségi kulcsszavakat kell megcélozni  … és ez rendben is van!

Van egy cikkem a kulcsszókeresésről, ahol bővebben olvashatsz erről a témáról.

3. Válassz domain nevet

Vannak, akik túl sok időt töltenek ezzel, és igyekeznek jó domain nevet találni.

Azonban az igazság az, hogy bármi működik.

Én személy szerint szeretek korábban mások által már használt nevet találni, olyat, aminek már van valamennyire kiépült link-struktúrája.

Ez itt például a BlogVilág link-struktúrája, láthatjuk, hogy 7.000 link, 56 domainról.

Blogvilág - Majestic linkek

Ez könnyebbé teszi a jó pozíció elérését a Google keresőben.

Én az ExpiredDomains.net oldalt használom erre a célra, ily módon találtam a BlogVilágot is.

Íme néhány tipp a domain név regisztrálására:

  • Legyen rövid és emlékezetes
  • Könnyű legyen kiejteni
  • Jó hangzása legyen
  • Magyarországon .hu vagy .com

Én a Forpsinál regisztráltam, két évre kb. 3.000 Ft-ot fizettem.

4. Válassz tárhelyet, sablont és logót

A tárhely az, ahol a webhelyed lakik.

Sokan használnak ingyenes blogot, például a Blog.hu-n.

Ha komoly üzletet akarsz indítani, akkor ezt nem javaslom, ugyanis senki nem fog komolyan venni, mert nem lesz hitelességed.

Én az ABPlusz-t használom, kb. 6.000 ft-ot fizettem egy évre.

Sablon – kezdetben használhatsz ingyenes sablont, de a tapasztalat az, hogy ezeknek a kódolása és sebessége hagy kívánnivalót maga után.

Én Thrive Themes sablont használok. Ez jól néz ki, villámgyors és mobilbarát.

5. Hosszútávú tartalomstratégia kidolgozása

Ez segít abban, hogy egy kezdő weboldalból egy olyan nagyszerű weboldal legyen, amely tekintélynek számít a témában.

Nem csak a tartalomtípusokról és a cikkek SEO-járól van szó, hanem mélyebb stratégiákról is, mint a kattintást generáló címek,  stb.

Hosszú távú tartalomstratégia kidolgozása:

  • A kulcsszóra összpontosított
  • Jól megírt
  • Helyesírás és nyelvtan
  • Használj bekezdéseket, a bullet pontokat és a számokat
  • Értékes az olvasó számára
  • Diagramok és adatok összehasonlítása
  • Válaszold meg a kereső kulcsszót
  • Használj írásos, kép- és videó-tartalmat
  • Belső és külső linkek más értékes tartalmakra

Kulcsszó-célzott tartalom:

  • Használd a célzott kulcsszót a címben (H1 címke a WordPress alkalmazásban)
  • Példa kulcsszó: bloggal pénzt keresni
  • Példa címe: “53 módja annak, hogy bloggal pénzt keress”
  • Használd a kulcsszót a cikkben 2-4 alkalommal
  • Legjobb, ha a cikk elején és végén
  • Használj kapcsolódó kulcsszavakat a H2 vagy H3 címkékben (alcímek)
  • A legtöbb cikknek legalább 2 vagy 3 alfejezetből kell állnia

Tartalom írása és közzététele

Milyen gyakran?

  • A lehető leghamarabb írd meg az első 20 cikket
  • Válasszon rendszeres ütemtervet (naponta egyszer, 3 hetente, havonta 4)
  • Milyen hosszú legyen a cikk?
    2000 szó + a “pillér” cikkekhez
    1000 szó a “normál” cikkekhez

Hány cikket?

  • 1 “pillér” cikk minden 10 “Normál” cikkhez
  •  A pillér cikk általában hosszabb és értékesebb, jobban megosztható vagy linkre érdemesebb (vagyis erőfeszítéseket érdemes tenni az ilyen cikkekre mutató linkek építéséhez).

A jól kiválasztott cím több kattintást és megosztást eredményez … ezért tölts több időt a cím megfogalmazásával!

6. Email-lista építése

Az e-mail lista kritikus fontosságú, mivel “bérelt földterületre” nem lehet építeni.

Rengeteg vállalat építi a közönségüket a Facebookon és a Google +-on, ami rendben van.

Azonban a Facebook és a Google rendszeresen változtaják a szabályokat, algoritmuskat, és ez semmivé válik nagyon könnyen.

Az e-mail cím megszerzése az első kritikus lépés annak megállapítására, hogy ki az olvasód, és remélhetőleg a jövőben, az ügyfeled valamilyen formában.

Fontos: A nagy pénzek az email listádnak való termékértékesítésben rejlenek.

7. Válassz bevételszerzési stratégiát

Ezzel eljutotunk ahhoz a lépéshez, ahol végre elkezdhetsz gondolkodni azon, hogy hogyan fogsz pénzt keresni a blogoddal!

Az előző lépések segítenek abban, hogy nagyszerű tartalmad legyen, és webhelyed már akkor elkezdheti a Google-ban élre törni, mielőtt bármilyen linképítést végeznél egyáltalán!

Partnerként – rövidtávú stratégia

Saját termékek értékesítése – a leginkább nyereséges; hosszú távú stratégia

  • Információs termékek (e-könyvek, tanfolyamok)
  • Szoftver
  • Fizikai termékek
  • Szolgáltatások
  • Legjövedelmezőbb = Közösség/email lista építése, nekik termékeket értékesíteni.

8. Közösségi média és más marketingstratégiák

A közösségi médián és más marketing csatornákon való részvételed függhet a témádtől vagy a céljaidtól.

Ez különösen az első időszakban fontos, amikor még nem kapsz elég látogatót a Google-tól.

Az innen származő látogatók viselkedése jelzést küld a Google-nak és felgyorsítja a cikkjeid első oldalon való megjelenését.

9. Linképítés a niche blogokhoz

A linképítés nagyon mély és gyakran ellentmondásos téma.

Egyfelől néhány ember úgy érzi, hogy a linképítés kritikus fontosságú a webhely sikeréhez; másrészt olyan emberek is vannak, akik soha nem építenek semmilyen linket, és mégis nagyon jól megy a niche blogjuk.

Személy szerint valahol középen vagyok.

Nem hiszem, hogy a linképítés a legfontosabb tevékenység a blogod számára.

Hiszem, hogy a kulcsszókutatás és nagyszerű tartalom létrehozása a legfontosabb tevékenység.

Azonban látom az értéket a linkek beszerzésében is … ez nyilvánvalóan fontos a Google-ban való rangsoroláshoz.

Azonban a legértékesebb linkek természetesen jönnek.

10. Hosszú távú stratégiák a niche blogod növesztésére

Amire az eddigi lépéseket sikeresen elvégzed, niche-blogod hasznot hoz!

Ugyanakkor szeretnék rámutatni néhány olyan módra, amellyel tovább növelheted üzleted méretét.

  • Építs több niche blogot
  • Növeld a blogod forgalmát
  • Szerezz több pénzt a látogatóidtól több termék eladásával

Lehet, hogy úgy döntesz, hogy megtartod az összes blogodat, vagy eladhatod nyereségért.

Vagy úgy dönthetsz, hogy továbbra is erre a niche weboldalra koncentrálsz, és egyszerűen tovább növeled.

A legnyilvánvalóbb módja ennek a több tartalom létrehozása.

Mindig van több olyan kulcsszó van, amelyet célozni lehet, és ezek a további kulcsszavak és cikkek több forgalmat hoznak.

Rengeteg olyan weboldal van, amelyek évente több százezer dollárt hoznak.

Nem hiszel nekem? Csak nézd meg az állandóan változó listázásokat az Empire Flippers piacán  – ők webhelyeket adnak el – a “Monthly Net Profit” (havi nettó profit) oszlopban.

Pénzkeresés - anyagi függetlenség

Mi a következő lépés?

Összességében ez a cikk körvonalat nyújt arról, hogy mire van szükséged van ahhoz, hogy elkezdheted a niche blogod létrehozását.

(A cikk példa arra is, hogy hogyan néz ki egy 2.000 szavas “pillér cikk”.)

Egyre több és több tartalom lesz ezen a blogon, hiszen ez egy niche weboldal amelyben a fenti stratégiát követem.

Van egy másik blogom is, a Csábítás, amely a társkeresés témában épült.

Azonban az, hogy motivált maradj, és belerakd a szükséges munkát az elkövetkező néhány hónapban, tőled kell hogy származzon.

Ez nem egynapos üzlet, de nagyon valóságos.

Azt is javasolnám, hogy íratkozz fel az e-mail listámra, ott további információt kapsz. 

Szeretném hallani a gondolataidat vagy tapasztalataidat a témáról a megjegyzésekben.

Nyiri Péter

2017 eleje óta foglalkozom blogírással és 2010 óta internet marketinggel. Az a célom, hogy segítsek neked blogodat, honlapodat vállalkozásod szolgálatába állítani, hogy ezzel növeld a bevételed.

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:

​​​A blogodból milliós üzlet - ingyenes tanfolyam!

%d blogger ezt szereti: