Kik blogolnak? / A blogoszféra állása 2009-ben

A Technorati közzétette éves tanulmányát a blogoszféra állásáról. Nem szabad elfelejteni azt, hogy ez a tanulmány elsősorban angol nyelvű környezetben készült, a kérdőívre választ adó bloggerek fele az USÁ-ban él.

Kik a bloggerek?

Összességében a bloggerek a tanult és jómodú csoportba tartoznak. A bloggerek köze fele diplomás, a többsége olyan háztartásban él, ahol legalább évi 75.000$ bevétellel lehet számolni. Az átlag blogger legalább három vagy több bloggal rendelkezik, és két vagy több éve blogol.

Demográfiai alapon a bloggerek

  • két harmada férfi
  • 60%-a 18-44 korosztályba tartozik
  • többsége tehetősebb és tanultabb, mint az átlag népesség
  • 75% felsőfokú végzettségű
  • 40% egyetemi diplomás
  • egy harmada 75.000$-nál több bevétellel rendelkezik (a komplett háztartás)
  • egy negyede 100.000$-nál több bevétellel rendelkezik (a komplett háztartás)
  • a profi vagy vállalkozó bloggerek gazdagabbak, az ebbe a körbe tartozó bloggerek fele 75.000$-nál több bevétellel rendelkezik (a komplett háztartás*), míg harmada 100.000$-nál több bevétellel rendelkezik (a komplett háztartás)
  • több mint fele házas
  • több mint fele szülő
  • a fele alkalmazott, a profi bloggereknek pedig háromnegyede alkalmazott

*A komplett háztartás a házasságban vagy párkapcsolatban élők összegzett keresetét jelenti (bruttó).
A kérdőívre 50 országból válaszoltak, a válaszadók fele az USÁ-ból származik.

Érdekesség, hogy a válaszadók felének volt legalább még egy blogja, és 68%-uk több, mint két éve blogolt. Az megkérdezett bloggerek átlag 3-4 bloggal rendelkeznek.

Ahogy a blogok és a mainstream média egyre inkább összefonódik, nem meglepő, hogy a bloggerek 35%-a dolgozik vagy dolgozott a hagyományos médiában íróként, riporterként, producerként vagy rádiós/tévés személyiségként (27% pedig egyszerre dolgozik a hagyományos médiában és blogol).

A nagy átlag heti 7-8 órát tölt blog olvasással, 7,5 órát közösségi média oldalak nézegetésével, 4-5 órát webmagazinok és 5-6 órát híroldalak olvasásával, 3 órát hozzászólások írásával, tehát cirka 25 órát informálódással a weben keresztül ( és ebbe nem számít bele az online videók nézése és podcastok, webrádiók hallgatása). Ezzel szemben offline informálódásra (tv, rádió, újságok, magazinok) csupán heti 16 órát szán.

Több helyen is olvastam, hogy a mobil internetezés és a sok okostelefon túlterheli a hálózatot, a megnövekedett forgalom valószínű, hogy a mobilos blogolástól származik: a válaszadók 20%-a használja a mobilját netes tartalom létrehozására, 58%-uk pedig többet használja a mobilját, mint korábban.

Lényegében elég jól leírják a bloggereket. Most már csak az a kérdés, hogy milyen lenne a nagy magyar kérdőív és az milyen eredményeket hozna.

Te beletartozol az átlag bloggerbe?

Varsányi Martina

Mindenről írunk, ami blog.

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:

​​​A blogodból milliós üzlet - ingyenes tanfolyam!

%d blogger ezt szereti: