Szövegírói stratégiák egy céloldalhoz

S

A szakértők szerint a sikeres online vállalkozáshoz mindössze egy magas konverziós aránnyal rendelkező céloldalra van szükség. Magas, azaz 20% körüli vagy magasabb. Logikusan hangzik. De hogyan lehet ilyen számokat elérni? Az egyik kötelező elem a legjobb szövegírási stratégiák alkalmazása.

Mi az a céloldal?

Nincs általánosan elfogadott definíciója a landing page-nek. Minden író saját értelmezést ad, de általánosságban elmondható, hogy a landing page egy olyan weboldal, amelyet arra terveztek, hogy a bejövő forgalmat egy meghatározott cél érdekében konvertálja.

A leggyakoribb változat az, amikor a céloldalt azzal a céllal hozzák létre, hogy minden látogatót vásárlóvá alakítsanak. De nem muszáj. A cél lehet bármi más. Például:

  • Iratkozzon fel a látogatókat egy e-mail hírlevélre;
  • a látogatók regisztrálása a rendszerben;
  • hogy egy adott témában kézikönyvet kínáljon letöltésre;
  • potenciális résztvevők regisztrálása egy konferenciára stb.

Mint látható, a céloldal célja, hogy a látogatót egy cselekvésre «rávegye», és ez a cselekvés leggyakrabban egy termék megvásárlása vagy egy szolgáltatás megrendelése lesz.

A céloldal hatékonyságát százalékban fejezik ki. Egy bizonyos oldalnak mondjuk 20%-os konverziós rátája van. Mint könnyen kitalálható, a marketinges számára a landing page hatékonysága, konverziós aránya az első számú cél. A mindig aktuális kérdés: hogyan lehet növelni egy landing page konverziós arányát?

Ezt a kérdést feltenni könnyebb, mint megválaszolni. Egy landing page létrehozása, finomhangolása és optimalizálása egy egész művészet, amely átfogó megközelítést igényel. Itt minden fontos:

  • nagy betöltési sebesség;
  • értékesítési terv;
  • kellemes megjelenés;
  • a bizalmat növelő elemek;
  • kiváló minőségű képek;
  • társadalmi bizonyíték;
  • jól megírt szöveg és még sok más.

A lista utolsó pontja különös figyelmet érdemel. Bármilyen jól nézzen is ki egy landing page, a látogatók a szövegben kapott információk alapján fognak vásárlási döntést hozni.

Szövegírói stratégiák a céloldalakhoz

A hatékony szövegírási stratégiákat évek, ha nem évtizedek alatt csiszolták ki. Az eredmény egyfajta kódex — a szabályok és a «must-have»-ek listája, amelyeknek minden landing page-en jelen kell lenniük. A látszólagos egyszerűség ellenére ezek a stratégiák működnek. Próbáld ki magad, és próbáld ki ezeket a tippeket különböző kombinációkban.

1. Ismételt cselekvésre való felhívás

Elég nyilvánvalónak tűnik, hogy egy adott oldal mit igényel. Ha ez az oldal a termék, akkor meg kell vásárolni, ha ez egy oldal a szolgáltatás, akkor előfizetni kell. De az egy dolog, ha ez alapból nyilvánvaló, és egészen más, ha közvetlenül kijelentik.

Egyszerűen tény — a cselekvésre való felhívás növeli a konverziós arányt. Ezt a jelenséget pszichológiai szempontból is vizsgálhatod, és érdekes elméleteket állíthatsz fel róla. Vagy egyszerűen kihasználhatja ezt a tényt az előnyére.

A cselekvésre való felhívás bármi lehet. Minden attól függ, hogy mit akarsz. Például:

  • vásároljon most;
  • kosárba helyezés;
  • rendelés ma 23:59-ig;
  • iratkozzon fel titkos hírlevelünkre, stb.

Természetesen, ha cselekvésre való felhívást használsz, az nem jelenti azt, hogy a céloldalad valahogy csodával határos módon azonnal hihetetlenül hatékonnyá válik. De mindenképpen növeli a konverziós arányt néhány százalékkal. Pontosan ezt próbálja elérni.

2. fájdalmas pontok és érzelmek

Ez egy klasszikus. Ahelyett, hogy a termék vagy szolgáltatás jellemzőit dicsérné, inkább beszéljen a termék vagy szolgáltatás által megoldott problémákról. Például a fűtőtestek esetében jobb, ha nem annyira a modell műszaki jellemzőire és a kilowatt-teljesítményre összpontosít, hanem arra, hogy milyen meleg és kényelmes lesz a lakásban ezzel a modellel.

Nem szabad elfelejtenünk, hogy vásárlásaink 95%-a érzelmi alapú, bár ezzel ritkán értünk egyet. A lényeg az, hogy először érzelmi döntést hozunk, de aztán beindul egy mechanizmus, amelyet általában «választás racionalizálásának» neveznek. Logikusan meg kell magyaráznunk magunknak (és a körülöttünk lévőknek), hogy miért vesszük meg ezt, és miért fizetünk érte pénzt.

Ezt kell használni. Először is, érzelmeket kell kiváltanunk, hogy az embernek kedve legyen megvásárolni a terméket vagy szolgáltatást. Ezt követően adjon logikus és szigorú indoklást (amelyet az ügyfél szükség esetén saját magának, feleségének és kollégáinak is bemutathat). Érzelmeket ébreszt, amikor az ügyfél fájdalmas pontjairól és e problémák megoldásáról beszélünk.

3. szemléltető példák

Amikor csak lehetséges, használjon konkrét, szemléltető példákat. A túl sok szöveg példák nélkül unalmas és nehezen olvasható. Az absztrakciók rosszat tesznek az olvasásnak, az ebből fakadó következményekkel együtt.

Ha például a kérdés egy számítógépre vonatkozik, a műszaki jellemzői mellett a számítógép feldolgozási teljesítményét is egyértelműen demonstrálhatja néhány népszerű játék bemutatásával, amelyek magas grafikai beállítások mellett futtathatók rajta.

4. intrika

Bizonyára sokan észrevették már, hogy a céloldalakon gyakran elég sok szöveg van. Erre azért van szükség, hogy meggyőzzük a potenciális vásárlókat vagy ügyfeleket. És általában többre van szükség, mint néhány bekezdés. De itt jön a probléma — hogyan veszi rá a látogatókat az olvasásra?

A válasz az, hogy ügyesen fenntartani a feszültséget. Hogy az olvasó mindig motivált legyen az olvasás folytatására.
Kezdheti például egy vonzó főcímmel, amely szó szerint arra készteti Önt, hogy elolvassa az első mondatot. Az első mondat eredeti gondolatot tartalmaz, de alulértékelt, így a látogatónak tovább kell olvasnia. Az egész első bekezdés a további olvasás hasznának ígéretét tartalmazza. És így tovább. Bizonyos mértékig ez egy trükk, és vigyázni kell, nehogy a végén frusztrált legyen az olvasó.

5. Könnyű észlelhetőség

Ha szakzsargont (vagy bármilyen más zsargont), bonyolult szókincset használ — a közönség nagy részét elveszíti. Senki sem szereti megerőltetni magát. Ha egy szöveg elolvasása problémás, és inkább munkához hasonlít (keményen meg kell dolgozni), akkor nem valószínű, hogy bárki is elolvassa.

Természetesen a közönséget is figyelembe kell vennie. Ne kövesse vakon a tanácsokat. Ha például az Ön vállalkozása magasan képzett embereknek (például mérnököknek) szól, nem szabad úgy írnia nekik, mint a tinédzsereknek, megszegve minden nyelvtani szabályt annak érdekében, hogy «emberinek hangozzék».

6. Olyan kérdések, amelyekre mindig igennel akarsz válaszolni

Bizonyos szempontból ez is egy trükk. Amikor felteszel egy kulcsfontosságú és döntő kérdést, azt szeretnéd, hogy az interjú végén az előbbi már többször egymás után igent mondjon.

Ez a szabály másképp is összefoglalható és megfogalmazható. Minimalizálja azokat a pontokat, amelyekben a potenciális ügyfelek nem értenek egyet, és fordítva, maximalizálja azokat a pontokat, amelyekben egyetértenek Önnel.

7. Időnyomás

Az utolsó rendkívül hatékony technika, amelyet a szövegírók alkalmaznak, az időnyomás. A sürgősség érzése, hogy gyorsan kell dönteni, nagyban növeli a konverziós arányt. A gyakorlatban ez sokféleképpen történhet. Ez lehet például egy lejáró promóciós időszak, vagy korlátozott számú készleten lévő termék. Ha valaki rájön, hogy esetleg lemaradhat valamiről, hajlamosabb itt és most cselekedni.

 

A szöveg vagy megölhet egy céloldalt, vagy hatékonnyá teheti azt. Ezért érdemes több időt szánni rá, és ezt a hét stratégiát alkalmazni.

About the author

Add comment

By admin