Mi a SEO marketing

M

Az internetes marketingben számos különböző eszköz létezik az ügyfelek vonzására és az értékesítés növelésére. A SEO az egyik ilyen. Egy SEO marketingszakember nem csak azt tudja, hogyan kell optimalizálni egy weboldalt a keresőmotorok számára, hanem azt is, hogyan kell ezt az optimalizálást a vállalat marketingstratégiájába integrálni.

SEO marketing: meghatározás

A SEO egy webes erőforrás optimalizálása a keresőmotorok követelményeihez. A marketing olyan tevékenység, amelynek célja a nyereség és az értékesítés növelése. A SEO marketing a keresőmotorokból történő ügyfélszerzés és az értékesítés növelése azáltal, hogy a weboldalát a keresőmotorok élére juttatja.

Hogyan működik? Egy szakemberekből álló csapat — marketingesek, SEO-k, UX/UI-tervezők, fejlesztők és termékmenedzserek — kidolgozza az értékesítési weboldal promóciós tervét. Ez nem egy mechanikus műveletsorozat egy ellenőrző listán, amely megtalálható az interneten (pl. a blogunkon). Ez egy sokrétű munka, amelynek minden egyes lépését összehangolják a vállalat marketingstratégiájával, meghatározzák és szegmentálják a célközönséget, felépítik az értékesítési tölcsért, és a tölcsér minden egyes szintjére kidolgozzák a CA-val való interakció forgatókönyveit.

Ha egy egyszerű SEO teljesítettnek tekinti küldetését, amikor az ügyféloldal jóváhagyott kéréseinek listája elkezd a Yandex vagy a Google tetején feltűnni, a SEO marketinges tisztábban látja a problémát. Célja nem csak az, hogy egy webes erőforrást toljon a kiadatás első soraiban, hanem az is, hogy az oldal nyereséget termeljen.

Talán a legnagyobb plusz a SEO-marketing az ő «kumulatív hatása». Hosszú ideig hámozol, de aztán gyorsan lovagolsz, még abban az esetben is, ha a projekt finanszírozását teljesen visszavonják. Az a tény, hogy a munka minden fázisa után a kimeneten egy kiváló minőségű, átgondolt, tiszta kóddal, jó tartalommal, barátságos használhatósággal és magas bizalommal rendelkező oldalt kapunk. Az ilyen cukorkát nehéz lenne a keresőmotorok számára az internet mellékvágányára küldeni, így sokáig fennmarad a csúcson egyszerűen a tehetetlenség miatt, továbbra is szerves forgalmat hozva a keresőmotorokból.

A SEO marketing kihívásai

A SEO promóció a marketingben különböző problémák megoldásáról szól: technikai, kreatív, marketing, analitikus. Például:

  • hogy a szerves keresési eredményekből célzott vásárlókat hozzon a weboldalra;
  • hogy a keresőmotorokban a releváns kereséseknél az első helyeket foglalják el;
  • Csökkentse a hirdetési költségeket, mivel az intelligens optimalizálás eredményeként az oldal fizetett hirdetések nélkül jelenik meg a keresési eredmények első soraiban;
  • a cég hírnevének javítása a felhasználók visszajelzései és visszajelzései alapján;
  • a célközönség bizalmának növelése — minél magasabb a webhely keresőmotorok általi rangsorolása, annál inkább bíznak benne a valós emberek;
  • Érjen el minél szélesebb piacot, mivel az aktív vásárlók túlnyomó többsége a keresőmotorokat használja a termékek és szolgáltatások megtalálására.

A SEO hatása az értékesítésre kétségtelenül létezik, de a közvetlen összefüggést tükröző mérőszámok nehézségekbe ütköznek. A SEO hatékonyságának mérésére számos mérőszámot használnak:

  • forgalom, beleértve a keresőmotorokból származó konverziókat is;
  • a fő kérelmek rangsorolásának dinamikája;
  • a látogatók és a weboldalon végzett konverziós műveletek (kérések, vásárlások, hívások stb.) aránya.

Miből áll a SEO marketing

Tudomásul kell vennie, hogy a SEO marketing nem egy gyors történet. Az első eredmények itt általában 3-6-12 hónapos szisztematikus és teljes körű munka után jelentkeznek. A SEO marketing holisztikus megközelítést igényel: el kell érnie, hogy a keresőmotor megkedvelje Önt, célzott forgalmat kell irányítania az oldalára és ki kell gyomlálnia a nem célzott forgalmat, meg kell tartania a linkekre kattintó felhasználókat, konverziós műveletekhez kell vezetnie őket, értékesítés utáni szolgáltatást kell végeznie, panaszokat kell kezelnie és pozitív visszajelzéseket kell motiválnia.

A SEO-marketingben a csapat három fő munkaterületet különböztet meg:

  • belső optimalizálás;
  • külső optimalizálás;
  • a viselkedési tényezők javítása.

Belső optimalizálás

Ahhoz, hogy a keresőrobotok kedveljék a webes forrást, technikai auditot kell végeznie, és minden problémát ki kell javítania: duplikált oldalak, HTML hibák és szemét, érvénytelen robots.txt fájl, olvashatatlan URL címek, átirányítással kapcsolatos hibák stb. Még a kisebb technikai hibák is befolyásolhatják a lánctalpasok döntését, hogy az oldalt az első helyen jelenítse meg, ezért a SEO marketingben nagy figyelmet fordítanak a technikai szempontokra.

A tisztán technikai árnyalatok mellett a belső optimalizáláshoz egy egész rétegnyi munka tartozik a webhely szerkezetének összehangolásához és az oldalak tartalommal való megtöltéséhez. A hozzáértő szerkezet, a helyes lekérdezések és a kulcskifejezésekre optimalizált szövegek meghatározzák mind a keresőmotorok rangsorában elfoglalt helyet, mind a forgalom minőségét. Minél több releváns lekérdezést gyűjt, minél pontosabb megoldásokat kínál, minél több hasznos információt ad a lekérdezésről, annál nagyobb lesz a keresésből származó forgalma, és ezáltal a magasabb eladások.

Például a «porszívó vásárlás Moszkvában» lekérdezésre rengeteg linket kapunk. Megnyitunk néhányat, de melyik oldalon maradunk végül? Valószínűleg ott, ahol a leghasznosabb információk vannak a modellekről, azok előnyeiről és hátrányairól, az első másodpercektől kezdve világos, hogyan kell használni az oldalt, mindenféle zsetonok vannak, amelyek megkönnyítik az életet, például összehasonlító elemzés, videós értékelések és vásárlói visszajelzések. Mindez a munka, amely a webhely oldalainak a célközönség elvárásainak való megfeleltetésére irányul, szintén része a belső optimalizálási csomagnak.

Miért érdemes befektetni a SEO marketingbe

Meg kell értenie, hogy a SEO marketing hosszú távú befektetés. Nem fog egyhamar megtérülni, de a hozam minősége nagyon magas lesz. Íme csak 2 ok, amiért érdemes befektetnie a hosszú távú SEO-ba:

  1. A keresési találatok első helyein szereplő webhelyeket a felhasználók hiteles forrásnak tekintik, és megbízhatóbbnak tartják. Ily módon a célközönség szemében építi cége imázsát és presztízsét.
  2. Idővel az oldal stabil célzott forgalmat kap a keresésből, kontextuális vagy más fizetett reklám nélkül. Nem kell fizetnie a hirdetésekért, mert a releváns lekérdezések esetén a webhelyére mutató linkek anélkül is a potenciális ügyfelek szemében lesznek.

Amikor nincs értelme befektetni a SEO marketingbe

A SEO marketing szinte univerzális az online üzleti promócióban, de vannak kivételek. Bizonyos esetekben aligha érdemes teljes körű keresőoptimalizálásba fektetni:

  • a gyors eredmények elvárása: a SEO-ban, ha a székekre ma este van szükség, a pénzt már hat hónappal ezelőtt le kellett volna tenni. Ahhoz, hogy gyorsan felzárkózzon az oldalra irányuló forgalomhoz, fizetnie kell a kontextuális hirdetésekért;
  • a landing page promóciója: az egyoldalas oldalakat lehet promózni, de még mindig igazán versenyezni a teljes értékű erőforrásokkal nem tudnak;
  • Kis költségvetés: a SEO kezdetben jelentős befektetést igényel. Egyedül a külső és belső optimalizálás összes bonyolultságát a gyakorlatban nagyon nehéz megoldani. Bölcsebb, ha olyan szakértőkből álló csapatot alkalmaz, akik folyamatosan a témában járatosak, és figyelemmel kísérik a keresőmotorok algoritmusainak és követelményeinek változásait. A keresőmotoros promóció túlságosan dinamikus terület, minden nagyon gyorsan elavul;
  • A webhely kezeléséhez szükséges jogok hiánya: enélkül egyszerűen lehetetlen az optimalizálás, mert sok kiigazítást kell végeznie egy meglévő erőforráson, néha egyszerűen újra kell rajzolnia azt a semmiből.

A SEO marketing előnyei

A SEO-optimalizálás egy népszerű digitális marketingeszköz, amely számos erőteljes előnnyel jár:

  • univerzális: nehéz elképzelni olyan üzleti rést az interneten, amely számára a SEO marketing teljesen haszontalan lenne. Az eszköz nem biztos, hogy olyan hatékony, ha túl kevés lekérdezés van a témában, de még ez sem jelent ítéletet;
  • stabil: a keresésből származó célzott felhasználók folyamatos áramlása az optimalizálás befejezése után is eljut az oldalra;
  • sokatmondó: az organikus keresés a látogatók statisztikailag jelentős részét — az összes forgalom mintegy felét — adja;
  • feltételesen ingyenes: nem fizet a kattintásokért és az átmenetekért, kockáztatva a nem célközönségre szánt költségvetés kiszivárgását. Természetesen fizetnie kell, de csak az erőforrás optimalizálásáért;
  • Célzott: a felhasználók maguktól jönnek, érdeklődnek a hirdetés iránt, amelyet a keresőmotor levezette a releváns lekérdezést az oldal kiadatására, így a keresési forgalmat a legmelegebbnek nevezik: nem futsz az ügyfél után, ő találja meg magát.

A SEO marketing hátrányai

  1. Még a napsütésben is vannak foltok, és bizonyára a SEO-marketing sem nevezhető ideális módszernek egy vállalat marketingjére. Számos jelentős hátránya van, ami miatt sok vállalkozás nem akar belevágni a SEO-ba.
  2. Magas munkaerőköltségek. A SEO-marketing kell húzni: ez egy hatalmas front a munka, amely nem valószínű, hogy bokor egymagában. Itt marketingstratégiát kell kidolgoznia, a felismerhetetlenségig át kell terveznie az oldalt, és újra kell írnia a szövegeket. De a legfontosabb, hogy a csúcsra jutáshoz folyamatosan fejleszteni kell az erőforrást, elemezni a mérőszámokat, majd újra javítani. Itt nem működik a régi orosz szabály «a legjobb — a jó ellensége.
  3. A késleltetett hatás. Lélektanilag nehéz fél évig fizetni egy sámáncsapatnak, minden világos ok nélkül. A vállalkozók fele itt és most akar eredményeket, a másik fele pedig tegnap. Ez nem működik a SEO-ban. Éppen ellenkezőleg, a gyors, felsőbb szintű promóció garanciái több problémát ígérnek a jövőben a keresőmotorok szankciói miatt, amelyek nem szeretik a fekete promóciós módszereket, a kattintáscsalást és más manipulációkat. A becsületes SEO hosszú történet.
  4. Kemény verseny. Néhány csendes fülkékben a SEO-marketing hatása évekig tarthat, de az erősen versenyképes területeken a csúcson harcolnak a pozícióért, így itt folyamatosan fejleszteni kell az oldalt, frissíteni a tartalmat, követni a trendeket. Sok vállalat aktívan beépíti a SEO-t a marketingstratégiájába, és mindig lesz valaki, aki a nyakadba liheg.

Következtetés

SEO-marketing — egy nehéz, de valóban működő módja az üzleti tevékenység népszerűsítésének az interneten. Türelmet, elszántságot és a választott irányhoz való kitartó ragaszkodást igényel. Nincsenek gyors eredmények, de van egy kumulatív hatás. Egy szakértői csapat hozzáértő munkájának eredményeképpen nagyszerű weboldalt, stabil forgalmat, valamint a felhasználók és a keresőmotorok magas szintű bizalmát kapja.

About the author

Add comment

By admin