Lépésről-lépésre útmutató arról, hogyan hozzon létre egy weboldalt a semmiből egyedül

L

A 2020-as statisztikák szerint a világ népességének 56%-a használja aktívan az internetet, és ez a szám folyamatosan növekszik. Az interneten mintegy 1,8 milliárd weboldal található, és minden nap új webes források jelennek meg. A vállalkozások számára a weboldal nem is az előrehaladás, hanem a túlélés szempontjából válik fontos tényezővé. Nem kell ahhoz Vangának lenni, hogy megjósoljuk az internet és az online értékesítés további fejlődését, ezért a weboldalak készítése és promóciója dummiknak népszerű kérés a webfelhasználók körében.

Mi az a weboldal

Az oldal angolul helynek fordítható. Valójában ez az a hely, ahol egy név alatt egyesített oldalakat egyesítenek bizonyos tematikus anyagokkal. A felhasználó séta az oldalakon a helyszínen, úgy veszi őket, mint egyfajta csatlakozik az azonos gondolat a közösség. A webes források ebben az értelemben olyanok, mint a könyvek: vannak fejezetek, szakaszok és oldalak, amelyek mind egy borító alatt vannak.

Fizikailag egy weboldal HTML-jelöléssel ellátott szövegfájlok gyűjteménye. A HTML — Hyper Text Markup Language — egy olyan jelölőnyelv, amelyet a böngészők képesek olvasni és helyesen értelmezni. A HTML-szel jelölt szövegeket hipertexteknek nevezzük.

Elvileg egy egyszerű webhely csak HTML-fájlokból állhat, de ez már tegnapelőtt volt, így a modern webes források 2 további összetevővel rendelkeznek:

  1. A CSS egy stíluslap, amely meghatározza a HTML oldalak vizuális megjelenítésének paramétereit a böngészőben: háttér, szín, betűtípus, betűméret, effektek;
  2. JavaScript — egy szkriptnyelv, amely az interaktív funkciókért felelős.
  3. A weboldalak létrehozásának folyamata magában foglalja mindezen összetevők kidolgozását.
  4. Ki vesz részt a weboldal fejlesztésében
  5. Ki vesz részt a weboldal fejlesztésében — kép

Létrehozása elemi oldalon magát tanulhat a semmiből minden személy, nem hiányzik az intelligencia, jóság lépésről lépésre utasításokat az interneten teljes. De a komoly projektek általában van egy csapat:

  1. Projektmenedzser — szervezi a csoport munkáját, összekötő csomópont az ügyfél és a kivitelezők között;
  2. A webdesigner felelős a vizuális, felhasználói felületért, grafikáért, az oldalak elrendezéséért és az összes grafikai elemért;
  3. layout designer — lefordítja a tervező elképzeléseit HTML-kódba, felelős az adaptív: az oldalak megfelelő megjelenítéséért a különböző eszközökön;
  4. Web-programozó — interaktív funkciókat fejleszt;
  5. Tartalomkezelő — tartalomkezeléssel foglalkozik;
  6. SEO-szakértő — elősegíti az erőforrásoldalakat a keresőmotorokban;
  7. Marketing specialista — online hirdetések beállítása.
  8. Telephelyek típusai

Telephelytípusok — kép

Az oldal típusa a céljától függ: tervezik-e az értékesítést a segítségével vagy sem. Ennek alapján a helyszínek a következőkre oszthatók:

  • kereskedelmi;
  • nem kereskedelmi.

A kereskedelmi oldalak nem feltétlenül az áruk közvetlen értékesítésére létrehozott online üzletek. Ebbe a csoportba tartozik minden olyan típusú webes forrás, amely a termékek vagy szolgáltatások népszerűsítésének eszközeként működik: névjegykártyák, weblinkek, vállalati oldalak, katalógusok, bemutatók, portfóliók — ezek mindegyike szintén kereskedelmi forrás.

A nem kereskedelmi célú oldalakat nem áruk vagy szolgáltatások közvetlen értékesítésére tervezték. Bár velük is lehet pénzt keresni. Fórumok, blogok, hír- és információs portálok — ezek a nem kereskedelmi célú webes források fő típusai. A fő cél itt nem az eladás, hanem a kommunikáció, az oktatás, a szórakoztatás, a tájékoztatás és a hírnév építése.

Egy weboldal létrehozásának középpontjában mindig az a kérdés áll, hogy «Miért van szükséged egy webes erőforrásra?». A válasz erre — ez a projekt célja.

Az oldal célja

Az oldal célkitűzései — egy kép

Az oldal különböző feladatokat oldhat meg, ezért el kell gondolkodnia és meg kell fogalmaznia őket. A webstúdiók ügyfelei által annyira kedvelt mágikus formula, a «Vasya van, és szükségem van rá» nem túl hatékony. A fejlesztők számára a weboldal által megoldandó feladatok jelentik a támpontot.

Feladattípusok:

  • Interakció a célközönséggel:
  • A fogyasztók tájékoztatása a termékről;
  • kiadói hírek;
  • Visszajelzések fogadása az ügyfelektől.
  • Márka promóció:
  • növekvő forgalom;
  • új ügyfelek vonzása;
  • ismétlődő eladások;
  • A reklámköltségvetés optimalizálása.

A szolgáltatás minőségének javítása:

  • a negativitás ledolgozása;
  • további szolgáltatások elindítása;
  • a vásárlás nyilvántartásba vételének megkönnyítése.
  • Oldaltípusok
  • Webhely típusok — kép
  • A különböző típusú oldalakat különböző célokra tervezték.

Leszállás

A landing page egy egyetlen terméknek szentelt landing page. A landing oldalak hagyományos sémával rendelkeznek, amely lépésről lépésre elveszi a felhasználó minden ellenvetését.

A cél az, hogy teljes körű tájékoztatást adjon a termékről, és a célközönséget vásárlásra vagy más konverziós műveletre ösztönözze. A landing page-eket reklámkampányokban használják: egy felhasználó, akit érdekel egy hirdetés, ide kattint.

Üzleti weboldal

Egy vagy több oldalból álló kis webhely. Általában egyetlen szakember vagy kis cég portfóliója, rövid információkkal, legjobb esetekkel, árakkal, elérhetőségekkel.

A feladat — megismertetni a felhasználót a céggel, bizalmat és pozitív érzelmeket kelteni.

Vállalati oldal

Többoldalas webhely elágazó szerkezettel. Teljes körű tájékoztatást nyújt a vállalatról, tevékenységi területeiről, alkalmazottairól, szolgáltatásairól, árairól, híreiről stb. A vállalati weboldal létrehozásának alapszabályai: reális célok meghatározása, a versenytársak és a célközönség elemzése, szemantikus mag összegyűjtése és csoportosítása, és csak ezután építsük fel a struktúrát, dolgozzuk ki a dizájnt, és indítsuk el a projektet a fejlesztés során.

A feladatok kombinálhatók: interakció a közönséggel, az ügyfelek további forrása, a felhasználók tájékoztatása az újdonságokról és promóciókról, a hírnév kialakítása, a vállalat termékeinek és szolgáltatásainak promóciója.

Információs weboldal

Az informatikusok nem adnak el semmit fejből. A feladatuk az, hogy egy adott témával kapcsolatos információkat szépen és érdekesen mutassák be. Keress itt általában a bannerhirdetéseken, a fizetett hirdetéseknek helyet biztosítva. Minél több érdekes, hasznos, egyedi tartalmat tesznek közzé az információs oldalon, annál magasabb szinten idézik a felhasználók és a keresőmotorok.

Címtár webhely

Az online katalógusok bemutatják a felhasználóknak a vállalat termékkínálatát. Ez egy köztes változat a vállalati webhely és az online bolt között. Vannak részletes termékleírások, de nincs online pénztár.

A feladat az, hogy beszámoljon a vállalat termékeiről, és új ügyfeleket vonzzon az offline vállalathoz.

Online bolt

Online kereskedési platformok. Itt megtekintheti a termék összes jellemzőjét, megszervezheti a szállítást és kifizetheti a vásárlást.

A feladat — az áruk közvetlen értékesítése.

Portál, hírblog

Olyan oldalak, amelyek szűk vagy széles szegmensekben gyűjtik a híreket. A legfrissebb híreket, aktuális cikkeket, interjúkat, hasznos anyagokat közölnek.

A fő feladat — fenntartani a felhasználók érdeklődésének mértékét az erőforrás iránt.

A webhely létrehozásának módjai

A webhely létrehozásának módja — Kép

Három népszerű módja van annak, hogy a semmiből hozzon létre egy webhelyet. Növekvő bonyolultsági sorrendben felsorolva:

  1. Konstruktor — az abszolút rendezetlen humanitáriusok számára;
  2. CMS — azoknak, akiknek legalább halvány elképzelésük van az elrendezésről, a biztonságról, a HTML-ről és a webdesignról;
  3. A HTML-kód haladó felhasználóknak szól.
  4. Mindhárom nem mentes az árnyalatoktól. Vizsgálja meg részletesen az egyes lehetőségeket.

Oldal a tervezőn

Designer — egy olyan szolgáltatás, ahol a kész modulok, minden kezdő gyorsan és egyszerűen építheti saját webhelyét. Ez ugyanolyan egyszerű, mint Paxot lerajzolni az Ikea szekrénykészítőben, vagy autót összerakni a Lego Duplo blokkjaiból. Valószínűleg csak egy közösségi médiaoldal létrehozása egyszerűbb. A konstruktor az a hely, ahol egy kezdő elkezdheti a weboldal építését mindenféle befektetés vagy speciális tudás nélkül.

A konstruktorok előnyei:

  • nem szükségesek különleges készségek: programozás, adminisztráció, CSS, HTML, FTP stb. ismerete;
  • minden nagyon gyors: tervezés és elrendezés néhány óra alatt, csak a sablonokat kell kitöltenie a tartalommal;
  • nincsenek parancsok vagy egyéb kódok: minden beállítás és vezérlés az egérrel egy felhasználóbarát grafikus felületen;
  • a legtöbb tervező ingyenesen biztosítja az alapvető funkciókat;
  • a kész weboldal biztonságának problémája a szolgáltatás fejlesztőjét feltételezi.

A tervezők hátrányai:

  • a tervezők egymáshoz hasonló, testvérekhez hasonló webhelyei: a felhasználó korlátozott a design kiválasztásában, mivel a sablonok száma nem végtelen;
  • lehetetlen olyan funkciókat implementálni, amelyek nem szerepelnek az eredeti funkcionalitásban: a konstruktorok kódja le van zárva, és nem lehet hozzáadni saját dolgokat;

Nem szabad olyan funkciókat implementálnod, amelyek nincsenek jelen a forráskódban, a konstruktorok kódja le van zárva, és nem tudsz hozzáadni semmit; «lámpás-rabszolgává» válsz, amikor elindítasz egy projektet a konstruktorral: valójában a weboldalad nem a tiéd, hanem a szolgáltatástól bérled;

A konstruktorok ingyenes adatbázisa nagyon korlátozott, és minden kiegészítésért fizetni kell.

Alapelemek és oldalkialakítás

A webdesignnak saját törvényei és szabályai vannak. A felhasználók hozzászoktak a webhelyek elemeinek történelmi elrendezéséhez. Ezek a normák jobb, ha nem sérti radikálisan, különben okozhat a hatás az elutasítás, amikor a felhasználó, aki eljött a helyszínen, nem érti, hogyan kell kölcsönhatásba lépni vele, és nem akarja, hogy időt pazarolni, és belemerülni a fantázia a fejlesztők, egyszerűen zárja be a lapot, és megy egy érthetőbb, hagyományos erőforrás.

Az oldalak alapelemei:

  • Header — fejléc a webhely fő részeivel;
  • logó — ez általában a honlapra mutató link; hagyományosan a fejléc bal felső sarkában található;

navigáció — egy menü gyors átmenetekkel a webhely különböző részeihez, 4 lehetőség van a navigációs blokkok elhelyezésére a weboldalakon. Népszerűségük szerint csökkenő sorrendben:

  • vízszintes navigáció az oldal tetején;
  • függőleges navigáció a bal oldali oszlopban;
  • függőleges navigáció a jobb oldali oszlopban;
  • kombinált navigáció három oszlopban;

tartalomrész — a legnagyobb és leglátványosabb blokk az oldalon a szövegek és képek számára;

Lábléc — egy lábléc az oldal alján, amely támogató információkat, közösségi hálózatokra mutató linkeket és elérhetőségeket tartalmaz.

A moduláris rács.

Ez az alapja a tervezési elrendezésnek, amely segít egy jól arányos, harmonikus elrendezés kialakításában. A moduláris rács az oldalt egyenlő cellákra vagy oszlopokra osztja, amelyek meghatározzák az objektumok elrendezését, és egységessé teszik az oldalt. Az objektumok méretének a modul méretének többszörösének kell lennie.

A legnépszerűbb moduláris rács a weboldalak számára a 960-as rácsrendszer. 960 képpont szélességűre tervezték, és az oldalt 12, 16 vagy 24 oszlopra osztja.

A weboldal adaptív változata

A mobilforgalom aránya 2021-ben meghaladja az 55%-ot, így az adaptív weboldal már nem egy kellemes bónusz, hanem létfontosságú. Mondjunk többet. Míg korábban az első lépés az volt, hogy egy webhelyet asztali számítógépre készítettek, majd egy adaptív verziót készítettek az okostelefonokra, addig most a Trend alapvetően más megközelítést alkalmaz a webhelyek létrehozásának sorrendjéhez — Mobile First. Először a mobil változatot fejlesztik ki, majd további funkciókat és nehéz elemeket adnak hozzá az asztali számítógépekhez.

Tervezés

A design talán a legfontosabb eleme a weboldalnak. A vizuális érzékelés befolyásolja a webes forrás egészéről alkotott benyomást. A rossz tervezés tönkreteheti az érdekes projektet, vagy fordítva, hogy húzza a gyenge. Design — ez nem annyira a szépségről szól, mint inkább a harmóniáról, a pszichológiáról, a hasznosságról, a kényelemről, a benyomásról.

A fő vektorok a web-designer.

A színséma kidolgozása — a projektben használt színek. A színséma segít elérni a webhely koherens érzékelését, és komolyan felgyorsítja a munkát. A színséma a vállalati paletta, a versenyelemzés vagy a speciális online szolgáltatásokból származó adatok alapján készül:

Color Scheme Designer 3 — kiválasztja a színeket, és lehetővé teszi, hogy megnézze, hogyan fog kinézni a webhelye különböző palettákon;

Adobe Color — képes színeket választani feltöltött képekből, adatbázisban tárolja az egyéni palettákat;

COLOURlovers: Color Trends + Palettes — tematikus színsémák adatbázisa, az oldalon megismerheted a trendi árnyalatokat.

Call to Action elemek kereskedelmi weboldalakhoz. A webhely minden egyes oldalához ki kell találnia egy célműveletet és egy eszközt, amely segít a felhasználónak abban, hogy ezt megtehesse. Call to Action — felhívás a cselekvésre: a «vásárlás», «kapjon kedvezményt», «feliratkozás» gomb, különböző kitöltendő űrlapok, interaktív bannerek. E nélkül a forgalom a homokba fog folyni.

Az AIDA az eladási oldal képlete. Az AIDA elve 4 egymást követő lépésből áll:

  1. Figyelem!
  2. Érdeklődés;
  3. Vágyakozás;
  4. Intézkedés.

A séma zökkenőmentesen vezeti a felhasználót a célzott cselekvéshez: felkelti a figyelmet, élénk érdeklődést kelt, felkelti a vágyat a termék birtoklására, és záróakkordként egyszerű módot kínál a vágy kielégítésére. A képletet részletesen tárgyaltuk az AIDA a marketingben című cikkben.

Oldalnézeti minta. A felhasználó nem olvassa el a weboldalon található információkat a borítótól a borítóig. Egy bizonyos minta szerint pásztázza az oldalt. Általában a szeme Z alakban mozog: a bal felső sarokból (logó) vízszintesen jobbra, majd átlósan a bal alsó sarokba, és ismét egyenesen jobbra. Ezen az útvonalon kell elhelyezni az oldal értelmes elemeit, akkor azok a felhasználó látómezejébe kerülnek.

Vizuális útmutatók. A design elemei, amelyek a felhasználó figyelmét a fontos információkra irányítják: nyíl, képmutató, a megfelelő irányba néző személy képe stb.

Keretek. Ez egy vaktölténykészlet, egy keretrendszer, amely segít felgyorsítani és leegyszerűsíteni a webhely lépésről lépésre történő létrehozásának folyamatát. Keretrendszerek — az arany középút egy projekt nulláról történő fejlesztése és a kész CMS-megoldások között.

Trendek. A webdesign trendjei nagyon gyorsan változnak. Hogy a webhely ne tűnjön elavultnak, nyomon kell követniük.

Újabban a divat volt skevomorfizm — utánzás a valóság, amikor tárgyak, gombok, textúrák néz ki, mint a valódi. De a trend megváltozott, és a Flat — a «lapos design» — divatba jött. Fő jellemzői: kétdimenziós, volumetrikus hatások nélküli, árnyékokkal és árnyalatokkal, világos, kontrasztos színekkel. A Flat design divat mellett népszerű a Material stílus, amely nem olyan radikális, mint a Flat, mert lehetővé teszi az árnyékok használatát.

Domain

A domain egy weboldal neve és címe egyben. Ez az a név, amelyet a címsorba írsz, és a felhasználók így találják meg az oldaladat. A domain név kiválasztását felelősségteljesen kell megközelíteni, mint a gyermek nevét, mert vele kell élnie.

Nem lehet egyszer és mindenkorra megvásárolni egy domain-t, általában éves bérleti díjat kell fizetni, amelyet évente meg kell újítani. Jobb, ha a domain nevet a megbízható hivatalos regisztrátoroknál vásárolja meg. Például REG.RU vagy RU-CENTER. A nevet ellenőrizni kell a sötét múltra: ha a domainben lévő webhely a szűrők alatt volt, nehéz lesz előmozdítani.

A minőség a domain fontos, hogy támogassák a név dolgozott az Ön számára, és nem ellene, meg kell felelnie több feltételnek:

  • legfeljebb 12 karakter;
  • könnyen diktálható és hallással érzékelhető;
  • tükrözi a márka lényegét, ideális esetben egybeesik a névvel;
  • egy szóból vagy egy rövid mondatból áll.

A domain zóna szintén befolyásolja a webhely rangsorolását és megbízhatóságát. Ezt a pont utáni betűkkel jelölik. A hagyományos földrajzi jelölések (.ru, .com, .ua) mellett vannak olyan niche-ek is, amelyek a tárgyalt webhelyet jelzik: .media, .travel. Vannak «helyes» zónák és gyanúsak: azok, amelyekben a kétes tartalmú oldalak koncentrálódnak: pornó, online kaszinók, pénzügyi csalások és így tovább.

Hosting

A tárhely egy szerveren lévő tárhely bérlése a webhely fájljainak tárolására. A tárhelyek típusai és funkciói különböznek, de a legfontosabb dolog mindenkinél az Uptime paraméter, vagyis az üzemidő.

A tárhelyet is béreljük, így a költségek rendszeres és kötelező jellegűek lesznek. Használhat ingyenes tárhelyet, de ez tele van problémákkal, mind a webhely megzavarásával, mind a webes forrás megbízhatóságának megítélésével kapcsolatban.

A tárhely kiválasztásáról olvassa el cikkünket Hogyan befolyásolja a tárhely a webhely SEO promócióját.

Következtetés

Ebben a kis bemutatóban a honlapkészítésről a semmiből, foglalkoztunk azzal, hogy milyen lehetőségek léteznek a webfejlesztésre, hol érdemes elkezdeni a projektet, és milyen követelményeknek kell megfelelni ahhoz, hogy tisztességes eredményt érjünk el. Ha szüksége van egy egyszerű webhely rövid távú célokra, akkor a feladat tökéletesen megbirkózni bármilyen ingyenes tervező, kézzel HTML-ben, hogy néhány nem szabványos projektek, a legtöbb webhelyek most alapján történik a különböző CMS.

About the author

Add comment

By admin