Hogyan növelhetem a weboldalam látogatóinak elkötelezettségét?

H

A látogatók elkötelezettségének szintje minden kereskedelmi projekt számára nagy kihívást jelent. Az olyan tényezők, mint a visszalépési arány, a böngészés mélysége, az oldalon töltött idő közvetett jelzések a keresőmotorok számára. Ezek befolyásolhatják a keresőmotorok rangsorolását. Ezért az elkötelezettség növelése továbbra is prioritás.

Sőt, még ha a látogatók elkötelezettségének mértéke nem is lenne közvetlen hatással a SEO-ra, akkor is olyan tényező lenne, amelyet nem lehet figyelmen kívül hagyni.

Az elkötelezettség szintje azt jelzi, hogy a látogatók mennyire szeretnének az oldalon maradni és interakcióba lépni vele. A magas szintű elkötelezettség az oldal iránti bizalmat jelzi. A bizalom pedig az egyik legfontosabb tényező, amely nagyban meghatározza, hogy a látogató ügyféllé válik-e vagy elhagyja a weboldalt.

Hogyan lehet növelni az elkötelezettséget egy weboldalon? Annak ellenére, hogy több száz (talán több ezer) tényező befolyásolhatja ezt a mutatót, néhányat kiemelhetünk a legnyilvánvalóbbak közül. Ezekkel kell kezdeni, mert bár egyesek számára triviálisnak tűnhetnek, ezek a tényezők adják a legjobb eredményeket.

1. Vonzó kialakítás

Az első dolog, amivel minden weboldal látogató szembesül, a design. Ha az oldal zavarosnak és zsúfoltnak tűnik, nagy a valószínűsége, hogy a látogatók gyorsan elhagyják azt. Ez nemcsak magas visszafordulási arányhoz és alacsony konverziós arányhoz vezet, hanem negatív jelzést ad a keresőmotoroknak is. Ha a látogatók nem időznek az oldalon, akkor talán nem kellene a keresőmotorok találatai között az első oldalon megjeleníteni? Van értelme.

Hogyan kell kinéznie egy modern weboldalnak:

  • maximális üres hely;
  • kis mennyiségű szöveg (kivéve a blogokat) és nagyméretű illusztrációk;
  • vonzó és tiszta színsémák;
  • nagy és könnyen olvasható betűtípusok (Robotic, Verdana);
  • egyszerű és könnyen navigálható elemek.

Az utolsó pont annyira fontos, hogy külön ki kell emelni.

2. Egyszerű és kényelmes navigáció

A jól megtervezett, egyszerű navigáció kulcsszerepet játszhat a visszalépési arány csökkentésében. Ha a látogatók nem találják meg gyorsan az őket érdeklő információkat, akkor valószínűleg ugyanilyen gyorsan el is hagyják az oldalt. Hogyan teheti jobbá webhelye navigációját:

  • A menüpontoknak és egyéb navigációs elemeknek ismert, megszokott és általános kifejezéseket kell használniuk;
  • A főmenü jobb, ha az oldal «lebegő», hogy az oldal görgetése közben is szem előtt maradjon;
  • Ha nagyszámú kategóriája van, érdemes ezeket dinamikusan csoportosítani a látogató érdeklődési köre szerint (legrosszabb esetben a használat gyakorisága szerint), hogy mindig a legrelevánsabb kategóriák legyenek láthatóak;
  • A navigációs elemeknek nagynak kell lenniük. Az elemek mérete befolyásolja a kattinthatóságot.

3. Nagy betöltési sebesség

A lassú betöltés negatív hatással van a látogatók elkötelezettségére. A legtöbb látogató elhagyja az oldalt, ha az 3 másodpercnél tovább töltődik. És ez nem valami mágikus szám, amiből kiindulni akarsz, hanem csak egy durva iránymutatás.

Így ha a webhely 3 másodpercig töltődik, a látogatók 60%-a elhagyja azt. Ha az oldal 2 másodpercig töltődik, a látogatók 40%-a távozik. És így tovább. Ez nem egy zéró összegű játék, ahol csak két állapot létezik — vagy a webhely elveszíti az összes látogatót, vagy megtartja őket. Ez inkább egy pontjáték — minden másodperc töredéke számít, és minél gyorsabban töltődik be egy webhely, annál többet várnak a látogatók a betöltésre, és annál több oldalt néznek meg egy munkamenetben.

A betöltési sebesség optimalizálására számos megközelítés létezik:

  • A CSS és JavaScript kód minimalizálása ajánlott;
  • A «nehéz» szkriptek és illusztrációk betöltését jobban elhalasztják (úgynevezett «lusta betöltés»);
  • A CDN-ek használhatók tartalomszolgáltatásra (bár ez a lehetőség nem mindig a legjobb a SEO szempontjából, és óvatosan kell használni);
  • A gyorsítótárazást a lehető legnagyobb mértékben be kell állítani;
  • Ha bármilyen probléma merül fel, akkor egy másik, több erőforrást biztosító tárhelycsomagot kell választania. Ez különösen igaz a CMS WordPressre, amelyet nem megfelelően konfiguráltak.

4. Kapcsolódó tartalom

Előfordul, hogy a weboldal látogatói csak azért nem kattintanak át más oldalakra (így növelve a visszalépési arányt), mert nem tudják felfedezni azokat. A kihívás az, hogy minél több lehetőséget biztosítsunk — jól látható linkeket a releváns tartalomra, amelyek valószínűleg érdeklik az adott oldal látogatóját. Erre hagyományosan kétféle megközelítést alkalmaznak:

  • Állítson be egy plugint, amely címkék (tagek) alapján hasonló tartalmakat jelenít meg;
  • kereszthivatkozások a szövegben.

A kínált tartalomnak valóban relevánsnak kell lennie. Minél nagyobb a tematikus relevancia, annál nagyobb a válasz.

Mivel számos tényező befolyásolja az elkötelezettség szintjét, érdemes fokozatosan haladni, és lépésről lépésre, különböző irányokba javítani az oldalt. Ahelyett, hogy mindent egyszerre drasztikusan átalakítanánk, néha jobb, ha egyszerre csak egy dologra koncentrálunk. És nagyon jól csinálja. A webhelyen végrehajtott változtatások után azokat tesztelni kell, és csak ezután van értelme továbblépni a következő lépésre.

About the author

Add comment

By admin