Hogyan állítsunk be hatékony hirdetést a Facebook Messengeren

H

A Facebook Messenger hirdetés hatékony reklámeszköz. A Facebook Messenger a letöltések számát tekintve a legjobb alkalmazás a világon. Havonta 1,3 milliárd felhasználója van. Eközben a vállalatoknak csak 31%-a használja.

Tehát akár a közösségi média jövőjére szeretne fogadni, akár a Messenger-alkalmazások tucatnyi különböző módja érdekli, hogy már most bevonja közönségét, megmutatjuk, hogyan használhatja a Facebook Messenger hirdetéseket. Kommunikáljon ügyfeleivel. És megtéríteni.

Facebook Messenger hirdetési üzenet beállítása

Először is, a Messengerrel való hirdetésnek két teljesen különböző módja van.

  1. Click-to-Messenger

Ezek a hirdetések hagyományos hirdetések az Instagram vagy a Facebook hírfolyamában. De van egy különbség: egy felhívás, hogy kezdjen beszélgetést a márkájával a Facebook Messengeren.

Felhasználhatóak a következőkre:

➤ ügyfél elkötelezettség

➤ tranzakciót hajt végre

➤ Kérdések megválaszolása vagy támogatás nyújtása

➤ beszélgetés indítása (ez azt jelenti, hogy a jövőben fizetős üzeneteket használhatsz)

2. Promóciós üzenetek a messengerben

Ez az az üzenet, amely megjelenik a közönséged üzenetküldőjének postaládájában.

A spamek elkerülése érdekében a Facebook csak azoknak az embereknek küldhet reklámüzeneteket, akik már beszélgetést kezdtek az Ön oldalával. (A legegyszerűbb módja a beszélgetés megkezdésének a Click — to — messengeren keresztül).

A szponzorált üzenet lehet fotó, videó, körhinta vagy dinamikus hirdetés.

Az ilyen típusú hirdetések gyakran olyan ajánlatok, hirdetések vagy üzenetek, amelyek választ igényelnek, vagy egy céloldalra irányítják az embereket.

Az ilyen reklámok felhasználhatók a következőkre:

➤ folyamatos kapcsolat kialakítása

➤ újra kapcsolatba lépsz a közönségeddel

➤ értesítse leghűségesebb közönségét promóciókról vagy akciókról

Most pedig nézzük meg az utasításokat a messengeren történő promóció egyik vagy mindkét módszerének beállításához.

1. lépés: Hozzon létre egy kampányt

Hozzon létre egy új kampányt az ADS managerben.

Mint mindig, először hozzon létre egy Facebook üzleti oldalt. Alternatívaként használhatja az Üzletmenedzser programot is.

2. lépés: Válassza ki a marketing célpontot

A Facebook azt ajánlja, hogy bármilyen típusú hirdetéshez válasszon posztokat marketingcélpontként. Ez lehetővé teszi a Facebook számára, hogy automatikusan megmutassa a hirdetéseidet azoknak az embereknek, akik a legnagyobb valószínűséggel írnak neked.

Ha azonban click-to-messenger hirdetést készít, célként választhatja a Conversions (konverziók) vagy a Traffic (forgalom) lehetőséget is. (A konverziós cél különösen akkor hasznos, ha a Facebook Pixel-t használja az értékesítéshez.)

3. lépés: Nevezze el a kampányát

Nevezze el a kampányát, hogy később könnyebb legyen azonosítani. Ez az a lépés, ahol eldöntheti, hogy szeretné-e tesztelni a hirdetéseket a Facebookon. Azt is, hogy optimalizálja-e a költségvetését, ami hasznos lehet, ha több hirdetési készletet használ.

4. lépés: Válassza ki a hirdetés típusát

Először is erősítse meg a hirdetéscsoport nevét.

Most választhat: Click to Messenger hirdetést vagy szponzorált üzenet hirdetést készít?

Ha szponzorált üzenetet választ, természetesen ki kell választania az oldalt, ahonnan az üzenet érkezik. Ne feledje, hogy a Facebook másik üzenetküldő alkalmazásának, a WhatsAppnak a népszerűségére való tekintettel Ön is megkérheti az embereket, hogy lépjenek kapcsolatba Önnel. Ez a választás a célközönség demográfiai jellemzőitől függ: hol élnek? Melyik alkalmazást részesítik előnyben?

5. lépés: Határozza meg a célközönséget

Itt létrehozhat egy új közönséget vagy felhasználhatja az egyéni közönségét.

Ha újat hoz létre: válassza ki az ideális célközönség helyét, korát, nemét és érdeklődési körét. A felhasználói viselkedést is testre szabhatja. Olyan embereket szeretne találni, akik már kapcsolatba léptek az oldalával, vagy olyanokat, akik még soha nem hallottak önről? Ez a közösségi média marketingstratégia általános céljaitól függ.

Továbbá, ha éppen egy Facebook Messenger botot fejleszt az üzenetküldési stratégiája továbbfejlesztése érdekében, akkor a testreszabható alkalmazásesemény-naplózással még részletesebb információkat kaphat a közönségéről. (Például megcélozhat olyan embereket, akik korábban már kapcsolatba léptek a botjával, vagy a Messengerben rákattintottak egy cselekvésre való felhívásra.)

6. lépés: Válassza ki, hol jelenjen meg a hirdetés

Ebben az esetben engedélyezheti a Facebooknak, hogy automatikusan válassza ki, hol jelenjenek meg a hirdetései. Ha csökkenteni szeretné a hirdetéseket látó személyek számát, törölheti a helyszínek (és eszközök) kijelölését.

A promóciós üzenetek automatikusan bekerülnek a Messenger bejövő üzenetek közé és a normál üzenetek mellé.

Ugyanakkor az Instagramon és a Facebookon, a Messengerben is megjelennek majd az «üzenet» hirdetések.

7. lépés: Határozza meg költségvetését és ütemezését

Itt eldöntheti, hogy mennyi ideig jelenjen meg a hirdetés, és mennyit hajlandó fizetni ezért az időért.

Mind a hirdetések, mind a messenger-kattintások megjelenésenként kerülnek kifizetésre. A maximális licit a Költségkontrollban azt a maximális árat jelenti, amelyet ezer megjelenésenként fizet. Az egy eredményre jutó árnak alacsonyabbnak kell lennie. (És ha nem: lásd a 8. lépést).

Ne feledje, hogy minél kisebb a célközönsége, annál drágább elérni.

8. lépés: Hirdetés beállítása

Ez a szórakoztató rész.

Tippek a szponzorált üzenetek megírásához:

➤ Képet is mellékelhet (mivel a videó még nem támogatott.)

➤ Személyre szabás (a címzettet név szerint üdvözölheti)

➤ Találjon ki olyan automatikus válaszokat, amelyek a hallgatóság esetleges kérdéseire vonatkoznak.

A legjobb tipp-tippek a call-to-action messenger hirdetésekhez:

➤ Válassza ki az Ön által preferált cselekvésre való felhívást (nem kell, hogy az «Üzenet küldése» legyen, lehet «Lépjen kapcsolatba velünk», «Olvasson többet» stb. Д.).

➤ Csatoljon egy képet, vagy még jobb, ha egy videót.

➤ Tekintse előnézetben a hirdetést minden helyen, beleértve az Instagramot is, hogy biztosan lenyűgözően nézzen ki minden eszközön.

➤Tegye egyértelművé, hogy a hirdetésre kattintva a Messengerre juthat.

Példák a hatékony Facebook Messenger hirdetési kampányokra

1. Chatbot Ralph — egy asszisztens a tökéletes LEGO ajándék kiválasztásához

2018-ban a LEGO rövid videókkal ellátott, kattintásra és elküldésre épülő hirdetésekkel hívta fel a figyelmet az ajándékokat ajánló Ralph nevű csevegőrobotjára.

Az eredmények elemzése azt mutatta, hogy ezek a messenger-hirdetésekre történő kattintások 3,4-szer nagyobb ROI-t eredményeztek a hirdetések esetében, mint a LEGO weboldalára vezető hirdetések esetében.

Emellett a Messengerben kattintott hirdetések 71%-kal olcsóbbak voltak, mint a kattintásra optimalizált hirdetések általában. Végül, azok a vásárlók, akik a «click-to-messenger» hirdetések segítségével vásároltak, majdnem kétszer annyit költöttek az oldalon.

Következtetés: elemezze a hirdetéseket. Használjon Facebook Messenger stratégiát (Facebook Messenger chatbot), hogy az embereket tovább vezesse az értékesítési tölcsérben.

2. Absolut Vodka

Az Absolut 4,7-szeres forgalomnövekedést ért el egy olyan Messenger-kampánnyal, amely ingyenes italokat (és hazafuvarozást) kínált a célközönségnek.

A Bartender márka botja (amely a bárban volt, és Lyft-kupont is kínált) 36%-os elkötelezettségi arányt ért el.

Az akció kezdetben négy államban volt elérhető: Denverben, New Yorkban, Chicagóban és Dallasban.

Alapvetően:

  • A vendégek három koktél közül választhattak.
  • Kaptam egy promóciós kódot.
  • A kódot bemutatva egy helyi bárban ingyen italt kaptál.
  • Ezután megvárták az értesítést, amely megerősítette, hogy megkapták az ingyenes italt.
  • A Lyft botjának küldött üzenettel a résztvevőt ingyen hazavitték.
  • A kampány eredménye kétszerese volt az előre jelzettnek…

Lényeg a lényeg: ha új piacra lép, vagy egyes termékei nem teljesítenek olyan jól, mint mások, kínáljon ingyenes szolgáltatást. Küldjön üzenetet ügyfeleinek, amelyben extra bónuszt kínál, ha Messengeren keresztül megosztja promóciós ajánlatát barátaival. Korlátozza az ajánlatot korlátozott időre — a sürgősség érzetének megteremtése érdekében.

3. Love Your Melon termék bejelentés

A Love Your Melon márka szponzorált üzenetekkel jelentette be új kötött sapkakészletét.

Azzal, hogy a Love Your Melon kizárólag olyan embereket keresett meg, akikkel már a Facebook Messengeren keresztül kommunikált, 14-szer több reklámköltést ért el. Emellett 19%-kal több kattintást értek el az oldalon, 0,15 dollárért. US $0 per kattintás.

«Úgy döntöttünk, hogy megpróbáljuk promóciós üzenetekkel újra bevonzani az ügyfeleket. Az eredmények megerősítették, hogy a Messengerben történő reklámozás valóban működik. Tervezzük, hogy a jövőben is folytatjuk a Messenger-kampányokat, többek között azért, hogy új ügyfeleket találjunk.»

Aaron Naft

Hirdető, Love Your Melon

A lényeg: a promóciós üzenetek révén márkája személyesen juthat el közönségéhez.

About the author

Add comment

By admin