A SEO ABC-je A-tól Z-ig: Tartalom és keresőmotoros promóció sikere

A

A tartalom a király! Amikor a sikeres keresőoptimalizálásról van szó, újra és újra elhangzik ez a mondat. Ezért van az, hogy a tartalom a sikeres SEO-tényezők periódusos rendszerének élén áll. Ha közelebbről megvizsgáljuk ezt a pontot, nyilvánvaló, hogy a tartalom minősége itt nagy szerepet játszik. Ha megfelelő tartalmat hoz létre, akkor a SEO-stratégia többi összetevőjének támogatására is hatékony támaszt nyújt.

Qc: Minőségi tartalom

Az Ön legfontosabb feladata, hogy minőségi tartalmat hozzon létre. Ha értékesítési területen dolgozik, próbáljon meg túllépni a gyártó által adott termékleíráson. Rengeteg ilyen információ található a világhálón. Adjon okot az embereknek arra, hogy több időt töltsenek a webhelyén. Hasznos olvasmány az ideális. A látogatók értéket akarnak — olyasmit, amit csak Öntől tanulhatnak. Ha egyedi, változatos és hasznos tartalommal kényezteted őket, amely sehol máshol nem érhető el, az olvasók visszatérnek hozzád. Ne legyen ravasz vagy mohó, hiszen a tartalom az a sarokkő, amelyen szinte minden más tényező áll.

KS: Kulcsszavak keresése

A megfelelő kulcsszavak a második legfontosabb tényező. Számos olyan eszköz létezik, amely feltárja, hogy az emberek milyen konkrét módon kereshetnek az Ön tartalmára. Ezért olyan kulcsszavakat kell használnia, amelyek valójában keresőszavak. Ezeket az emberek beírják a keresőmotorba, hogy megtalálják a keresett információt. Az ilyen szavak használatával olyan tartalmat hozhat létre, amely hatékonyan «válaszol» a lekérdezésre. Például a «Hogyan kerüljük el a melanómát» című oldal tartalmazhat konkrét orvosi kifejezéseket, amelyek leírják, hogyan kerüljük el a bőrrákot. A keresőmotor azonban kihagyhatja az oldalt, vagy nem rangsorolhatja magasra, ha az emberek a kulcskérdés helyett inkább azt írják be a keresőbe, hogy «hogyan előzhető meg a bőrrák». Tartalmát a megfelelő «nyelven» kell megírni — a vevő vagy a keresőmotor használójának nyelvén. Készítsen tehát egy listát azokról a kulcsszavakról, amelyekkel az emberek keresni fogják a tartalmát.

Ki: Kutatás

Győződjön meg róla, hogy tartalma tartalmazza a listán szereplő kulcsszavakat. Ha szükséges, finomítson rajta. Ha azt szeretné, hogy az oldalait bizonyos kulcsszavakra találják meg, fontos, hogy ezeket a kifejezéseket használja a tartalomban. Nem kell egy adott kifejezést ötször használni a szövegben, vagy a kulcsszavak sűrűségét egy bizonyos százalékra növelni. Nincs pontos adat arra vonatkozóan, hogy hányszor kell használni egy adott kulcsszót a szövegben. Ez a józan ész kérdése. A kulcsszavaknak organikusan kell megjelenniük a szövegben. Nem szabad, hogy túl kevés vagy túl sok legyen belőlük. Ha gyakran használ névmásokat a szövegben, próbáljon meg néhányat kulcsszavakkal helyettesíteni. De ne vigyük túlzásba, mert a sok kulcsszó — már a keresőmotorok szabályainak megsértése.

Ka: Tartalom relevanciája

A keresőmotorok szeretik az új tartalmakat. Ne csak naponta frissítse az oldalakat, vagy változtassa meg a közzététel dátumát, és ne higgye, hogy ez majd «frissességet» ad nekik, és vonzóbbá teszi őket a rangsorolás szempontjából. Nem adhatsz hozzá folyamatosan új oldalakat a webhelyedhez, hogy úgy tűnjön, mintha frissítenéd a tartalmadat. A Google rendelkezik egy QDF (Query Deserves Freshness) nevű eszközzel. Ha egy új keresési lekérdezés jelenik meg, amely hirtelen nagyon népszerűvé válik az átlagos felhasználói aktivitással, a Google QDF-státuszt ad neki, és ellenőrzi, hogy van-e friss tartalom az adott témában. Ha van, akkor az ilyen tartalommal rendelkező oldalak feljebb kerülnek a keresőmotorok rangsorában. Nézzük meg, hogyan működik ez a «hurrikán» szó példáján. Ha sehol a világon nincs ez a rettegett természeti jelenség, a keresőmotorok találatai valószínűleg kormányzati híreket és kapcsolódó oldalakra mutató linkeket tartalmaznak. Ha azonban valahol a világon hurrikán pusztít, a keresési eredmények úgy változnak, hogy az események kronológiáját tartalmazzák: híreket és minden egyéb információt az elemek ellenőrizetlen tevékenységéről. Ha megfelelő tartalommal rendelkezik a webhelyén, amely egy aktuális témával foglalkozik, akkor egy bizonyos ideig a keresési találatok élén fog megjelenni. De fel kell készülnie arra a tényre, hogy a webhelye ezután egy kicsit lejjebb csúszhat a keresőmotorok rangsorában. És ez nem jelenti azt, hogy valamit rosszul csinálsz. Ez azt jelzi, hogy a kérdéses tartalom elvesztette jelentőségét. A weboldalak ezt a megnövekedett relevanciát úgy használják ki, hogy releváns tartalmat készítenek, amely tükrözi a legfrissebb híreket vagy a témájukkal kapcsolatos legújabb fejleményeket.

Dk: egy további összetevő

Amellett, hogy egy erőforrás bekerüljön a keresőmotor által megadott linkek listájába, a «függőleges» keresési eredmények is fontosak. Ez vonatkozik a képekre, hírekre, térképhelyzetekre, videókra stb. Ha ilyen tartalma van, nagyobb valószínűséggel jelenik meg a keresési eredményekben az egyes ágazatokra vonatkozóan. Mi a különbség a «függőleges» és a «vízszintes» keresés között? Vegyük példának a Google-t. Keresőmotorjai rendszeresen gyűjtik az internet tartalmát, hogy a témák széles skálájára vonatkozó alapvető lekérdezésekre találjanak találatokat. Ez egy «horizontális» keresés, mivel széles «területet» fed le. A Googl «gépei», amelyek képekre, hírekre, helyi tartalmakra keresnek, «vertikális» keresőmotorok, mert széles skála egyes szegmenseivel dolgoznak. A Google-keresés eredménye a weboldalak listája. Ezen túlmenően azonban konkrét ágazatokra is kaphat eredményeket (a Google OneBox-nak nevezi őket). Ezek azok, amelyek az Ön lekérdezéséhez kapcsolódó függőleges eredményeket mutatnak. Ha olyan egyedi tartalma van, amely jól szerepel a vertikális keresőben, az segít a lista elejére kerülni, még akkor is, ha a fő tartalma ezt nem teszi lehetővé. Töltse meg tehát webhelyét a témához kapcsolódó különféle tartalmakkal.

Co: Konkrét válaszok

A keresőmotorok egyre jobban és jobban tükrözik a konkrét válaszokat a rangsorolásban. Az olyan kérdésekre, mint «miért kék az ég» vagy «hány éves Paul McCartney», különösebb magyarázat nélkül is lehet válaszolni. Más szóval, nem kell rákattintania a keresőmotorok találatában található linkre. Honnan kapják a keresőmotorok a válaszokat? Átvizsgálják és kiválasztják a helyszíneket. Elemzésük alapján linkeket adnak Önnek, és forrásokat ajánlanak, amelyeket felfedezhet. Sok vita folyik arról, hogy jót tesz-e a rangsorolásnak, ha a tartalom sok kérdésre adott konkrét válaszokat tartalmaz. Végül is, ha valaki megkapja a keresett választ, lehet, hogy nem kattint a linkre. Ez rossz dolog. Mi azonban úgy gondoljuk, hogy a sikeres oldalak a konkrét válaszok forrásai. Ennek két oka van. Az első az, hogy ez a keresőmotor bizalmának jele, ami segíthet abban, hogy az oldal más lekérdezésekre magasabb pozícióban szerepeljen. A második ok: némi aggodalom mellett nagy a valószínűsége annak is, hogy egy konkrét válasz birtokában még mindig jó forgalmat lehet elérni.

About the author

Add comment

By admin