A SEO ABC-je A-tól Z-ig: A személyre szabás és annak hatása az optimalizálásra

A

E sorozat korábbi cikkeiben már írtunk számos hasznos tényezőről, amelyek befolyásolják egy weboldal SEO promócióját és a keresőmotorokban való rangsorolását: a tartalom egyedisége, a weboldal hozzáértő felépítése és HTML kódja, a közösségi hálózatok, valamint a bizalom négy kulcsa. Ebben az új anyagban arról fogunk beszélni, hogy mi az új korszak személyre szabása, és hogyan befolyásolja a sikeres weboldal-optimalizálást. És hogy könnyebb legyen ezt más elemekkel kapcsolatba hozni — használja a Factor Table-t. Néhány évvel ezelőtt, amikor egy hasonló lekérdezést írtunk be a keresősávba — mindenki ugyanazt az eredményt kapta. Ma már senki sem látja ugyanezt a Yandexben vagy a Google-ban, vagy bárhol máshol. Mindenki egyéni mintát kap, amely számos tényezőn alapul. Ez persze nem jelenti azt, hogy a világon egyedül te fogod látni a top 100-at, de az eredményeid különbözni fognak attól a mintától, amit a világ másik felén lévő valaki ugyanerre a lekérdezésre kap.

Hogyan befolyásolja a személyre szabás a rangsorolást?

Mert az első dolog, ami befolyásolja a keresési eredmények listáját, az a hely.

Ls (ország): A világ melyik részén teszi fel a kérdését?

Az ország az egyik legegyszerűbb személyre szabási tényező, amely egy pillantásra megmutatja az embereknek, hogy ez az ő «anyanyelvi mintájuk». Egyetértek, furcsa lenne, ha az «ország hírei» beírása a keresőbe Szingapúr vagy Japán címlapjait mutatná. De csak akkor, ha a felhasználó szemével nézzük a dolgot. Ha úgy gondolkodik, mint egy vállalkozó és egy weboldal tulajdonosa, akkor tudomásul kell vennie: a weboldalnak egy adott országra kell vonatkoznia. Így sokkal nagyobb esélye lesz a megfelelő minták eltalálására.

Lp (régió): a keresés szűkítése terület szerint

Fejlődésük intenzitása miatt a keresőmotorok természetesen nem álltak meg a földrajzi személyre szabásnál pusztán az ország alapján. A fejlődő egyéni jellemzés fő célja a városok, városrészek vagy más helyszínek, amelyek szűkítik a hatóköröket és meghatározzák a felhasználó tartózkodási helyét. Ha azt szeretné, hogy olyan emberek látogassanak el az oldalára, akik egy adott városban vagy annak egy bizonyos területén élnek, ne feledje, hogy a tartalmát HOGYAN, ezt a tényt szem előtt tartva alakítsa ki.

Lee (történetek): személyes keresési előzmények

Természetesen a Nagy Testvér figyel minket. Információk gyűjtése korábbi látogatásainkról, megjegyzéseinkről, kedveléseinkről, vásárlásokról, webhely-átalakításokról. Ez segít a keresőmotoroknak abban, hogy tovább részletezzék és szűkítsék az egyén jellemzőit, így teljesebb portrét festve. Jó ez a weboldalaknak? Kétségtelenül. A személyes történet aranyat érő eszköz a lojalitás kiépítéséhez, kifejezetten a szűk célközönség számára. Azzal, hogy csak azt kínálja, ami valódi értéket jelent a kereső személy számára, esélye van arra, hogy újra és újra Önhöz forduljon. A legfontosabb, hogy ajánlatát olyan részletesen és pontosan kell leírni, megjeleníteni és vizualizálni, hogy a keresőmotor megfelelő szegmensét eltalálja.
Ps (társas tevékenység): kedvelik-e a barátaidat.

Viszonylag új, de már aktívan teret hódító rangsorolási tényező. A felhasználók közösségi kapcsolatai befolyásolhatják, hogy mit látnak a keresőmotorok rangsorában. Az Ön webhelyének minősítési rendszere, a rajta vagy a közösségi hálózatokon található tartalom, az elégedett ügyfelek által hagyott értékelések — mindez talán nem tűnik olyan jelentősnek, amíg rá nem jön, hogy ezek a tényezők felgyorsítják a keresőmotorokban való népszerűsítését. Ajánlott cikkek, üzletek, weboldalak — mindezek nem csak a közösségi médiában, hanem most már a keresőmotorok kiválasztásában is megjelennek. Ez egy gondosan kidolgozott válogatás, amelyet a következő szemszögből elemeztek: «Ez a legjobb barátod — és tetszett neki az oldal. Mivel ugyanazt keresed — akkor nézd meg először.» Tehát a pozitív értékelések láncolata nagyon hatékony kiút lehet. De fel kell állítanod és működtetned kell, igaz?

About the author

Add comment

By admin