fbpx

Keltsd fel a figyelmet és láncold a blogodhoz az olvasód!

bilincs

Az iskolában a töriórákat rendszeresen megtarthatták a diákok. A kevés jelentkező között ott voltam én is – ezek voltak az én első, bukdácsoló nyilvános szerepléseim. A legtöbben ilyenkor csinálták meg a matek házijukat.

Tavaly azonban megváltozott a világ és egy “Hatásos prezentálás” címet viselő tanfolyamot végezhettem el (köszönet érte a szponzornak), ahol sok jó tanácsot tanítottak meg a résztvevőknek. Ezek nagy része a blogokra is igaz.

Az első ilyen ötlet volt, hogy amikor a bemutatót elkezded, keltsd fel valamilyen frappáns történettel a figyelmet. Erre azért van szükség, mert a hallgatóság nagyobbik része a száraz szövegelés közben “bezombisodik” és csak a cigi/kávé szünet az, ami újra magához téríti őket. Lássuk be, egy helyben ülni és egy monológot hallgatni nem mindig élvezetes.

Bármi legyen is a kezdő mondatod, egy vicc, egy kérdés, egy ellentmondásos állítás, egy hatásos történet, egy vicces cím – a célja legyen az, hogy felkeltsd a hallgatóság figyelmét a bemutatód iránt.

Ez az ötlet a blogokon két féle képpen alkalmazható.

Figyelemfelkeltő bejegyzés

Hadd kezdjem a nyilvánvalóval, mégpedig azzal, hogy minden egyes bejegyzéssel megragadhatod az olvasóid figyelmét.

Minden egyes alkalommal, amikor az olvasóid a blogodra néznek, meglátják az új bejegyzést az RSS feedben, vagy megtalálja egy keresőben, akkor egy pillantással megítéli, hogy elolvassa-e vagy sem. A döntést az alábbi faktorok alapján hozza meg:

  • Bejegyzés címe
  • A bevezető mondat
  • Fondorlatos kérdés
  • Egy történet
  • Mennyira hasznos és érdekes a téma az olvasónak
  • Képi világ (képek, alcímek, hozzászólások száma, webdesign)
  • Vitatható álláspont
  • Nagyszerű ígéret
  • Az írás stílusa, hangvétele

Persze a listát még folytathatnánk, de szerintem ezek a legfontosabb pontok, ami alapján olvasóként döntünk, ez az, amire a bloggernek figyelnie kell, ha fel akarja kelteni az olvasók figyelmét.

Figyelemfelkeltő blog

Miközben bejegyzésről bejegyzésre azon töröd magad, hogy megragadd az olvasók figyelmét, nem szabad elfelejtkezned az összképről, a “big picture”-ről, a blog egészéről.

Mi az, ami a blogodhoz láncolja az oda elöször látogatókat?

Nem csak a bejegyzéshez, ami miatt a blogodra érkeztek, hanem az egész bloghoz?

A fenti pontok mellett – miután ezek lesznek az első dolgok, amiket az olvasó látni fog – van még néhány figyelemre méltó:

  • Kommunikáció – Legyen egyértelmű, hogy miről szól a blog, milyen igényeket teljesít, stb. Mindez  nagyban hozzájárulhat az olvasók megtartásához.
  • Világos, letisztult design és márka – Akár a blog logójáról van szó, akár a színvilágról, akár egy jellegzetes képről, vagy bármi másról, ami miatt egy pillanatra az olvasó megszakítja a tevékenységét és másodszor is megnézi a blogot.

Te mivel kelted fel az olvasók figyelmét? Szerinted mire kell ügyelni? 

Varsányi Martina

Mindenről írunk, ami blog.

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:

​​​A blogodból milliós üzlet - ingyenes tanfolyam!

%d blogger ezt szereti: