fbpx

Hogyan rendszerezed a blogod?

Aki ismer, az tudja, hogy harcban állok magammal, ha a rendszerességről szó van. Márpedig se a blogvilág, se az üzleti élet nem működik jól, ha valaki nem rendszeres.

A blogjaimmal kapcsolatban ritkán terveztem előre. Nem az üzletet látom bennük: nekem élvezet blogot írni.

Mostanra azonban eljutottak a blogok egy olyan szintre, ahol nem akarok az olvasóknak csalódást okozni, akkor célszerű előre tervezni, épp úgy mintha üzlet lenne.

Ha Te üzleti indokból indítottál blogot, akkor neked a legfontosabb úgy tekinteni a blogodra, mint egy üzletre.

Az üzletet gondozni, ápolni kell, időt kell rá szánni, tervezni kell és ha azt akarod, hogy eltartsa magát, akkor rendszerezni is kell. Az alábbiakban megosztok pár ötletet, ami nekem bevált.

Határidők

Heti két alkalmat állítottam be a naptáromban, 6 órával korábbi jelzéssel. Ez nem azt jelenti, hogy hetente kétszer fognak megjelenni a bejegyzések: ezekre az időpontokra elkészítem az eltervezett bejegyzéseket. A bejegyzések tervezése a határidő lejáratakor történik, ezért olyan időpontot választottam ki, amikor nagy valószínűséggel gép előtt vagyok, valamint amikorra elegendő ötletet, ihletet sikerült gyűjtenem. A fizikai határidők megszabása pszichológiai előnyökkel jár: a naptáram emlékeztetője hatásos segítség a bejegyzésötletek szavakba foglalásához.

Napi beosztás

Mielőtt elkészítettem a napi beosztást, 10 percenként az emailjeimet néztem, utána az RSS olvasómat ellenőriztem, majd az IM listát néztem meg, hogy megérkezett-e az, akivel “sürgős” beszélgetni valóm van. Amióta beosztást készítettem, sokkal ritkábban nézem meg az emaileket, de akkor igyekszem rájuk válaszolni. Az RSS olvasásra rászánok napi 2 órát, de még előtte foglalkozom a blogommal (kommentek megválaszolása, bejegyzés írása). Ennek hatására sokkal hamarabb befejezem a munkát és esténként is könnyebb időt szakítanom arra, hogy elmenjek otthonról.

Ez a beosztás ugyan nem tökéletes, de sokat segít abban, hogy a munkámra tudjak koncentrálni.

Kommunikáció

A blog körüli hírverés része, hogy más bloggerekkel kapcsolatot tartsunk, hogy egy közösség aktív részévé váljunk. Hozzászólások, fórumokon való részvétel, email – mind mind nagyszerű módja ennek. A sok kommunikáció viszont könnyen ahhoz vezethet, hogy elveszítsem szem elől a lényeget: a kommunikációt magát.

Akár bloghoz szólok hozzá, akár fórumra írok, a Könyvjelző soron van egy link a “Commented On” oldalamra. Esténként sorra veszem, hogy volt-e változás azokon az oldalakon, ahol írtam, és ha igen, akkor tudok-e érdemben hozzászólni. Ha pedig egy-két hétig nem történt semmi érdemes az oldalon, akkor archiválom a hozzászólásomat. Ettől függetlenül, ahol csak lehet, igyekszem feliratkozni a hozzászólások követésére, mert sokkal aktívabban (és gyorsabban) észreveszem, ha valaki hozzászólt ahhoz a bejegyzéshez, amihez én is.

Játékban maradni

Nem elég sokat tudni arról a területről, amiről írsz, de ha a topon akarsz maradni, akkor azt is tudnod kell, hogy milyen események vannak, miről írnak mások, mi az, ami “menő”. Ehhez hasznos segítség a Google Alerts vagy a Twitter ún. “hashtag”-jai. A másik módja, hogy friss információhoz juthass, ha aktív vagy a különböző közösségekben (Facebook, Twitter, LinkedIn, stb). A Facebook és Twitter jó forgalmat tud generálni (a LinkedIn is, ha angolul írsz), ezen kívül pedig nagyszerűen használhatóak a közösség építésére. A Twitter klienst is nagyszerűen be lehet építeni a napi rutinba (én pl. az emailekkel egyszerre nézem meg a kliensemet, illetve kis “lazsálást” azaz csiripelést engedélyezek kávézásokkor).

Szoktatás

Az én időbeosztásom valószínűleg nem passzol mindenkinek. Viszont a szokás egy nagyszerű rendszer, amelyhez szívesebben alkalmazkodunk. Váljon a napirended a szokásoddá, akkor használhatod igazán hatékonyan. A rendszeresség célja nem az automatizálás. A rendszeresség célja, hogy felszabadítsd a gondolataidat, hogy csak és kizárólag az írásra tudj koncentrálni, amikor a blogodat írod. (De ugyanez igaz a munkádra is).

Te mennyire vagy rendszeres?

Varsányi Martina

Mindenről írunk, ami blog.

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:

​​​A blogodból milliós üzlet - ingyenes tanfolyam!

%d blogger ezt szereti: