fbpx

Hogyan írj tökéletes blog cikket?

blog news article

Hogyan írj tökéletes blog cikket?

Nagyszerű blog cikket írni nem egyszerű. Az olvasók ingerküszöbe egyre magasabb köszönhetően annak, hogy számtalan médiából naponta milliónyi információval bombázzák őket. Egyre nehezebb felkelteni az olvasók figyelmét és utána fenntartani annak érdekében, hogy cikkeidet elolvassák.

De van egy jó hírem: a blog cikk írás tanulható! Az alábbiakban megpróbálom összeszedni, mitől lesz jó egy blog cikk és mikre kell figyelned, ha a legjobbak közé akarsz kerülni.

Válassz egy jó témát!

Az első lépés a jó blog cikk irányába az, hogy egy jó témát válassz. Ki kell kutatnod, hogy követőidet, potenciális olvasóidat milyen témák érdekelhetik. Erre többfajta módszertant is használhatsz:

Versenytársak blog cikkeinek elemzése

Készíts egy listát a potenciális online versenytársaidról és nézd végig a blog cikkeiket. Milyen témákat dolgoznak fel, melyik cikk milyen olvasottságot és közösségi visszhangot váltott ki. Ezek alapján számos téma ötletet meríthetsz.

Népszerű, felkapott témák felkutatása

Többfajta olyan szoftver is elérhető a weben, mint pl. a BuzzSumo, amely segít abban, hogy kiderítse egy adott területen melyek a népszerű témák.

Korábbi népszerűbb cikkek felújítása

A régebbi sikeres blog cikkek felújítása, aktualizálása SEO szempontból is hasznos, mivel a Google a friss tartalmakat előszeretettel helyezi előrébb a találati listákon.

Nézz végig pár külföldi blogot

Az idegen nyelvű tartalmak ritkán lesznek potenciális versenytársaid, ugyanakkor egy amerikai piacon a nagyonbb elérhető közönség illetve konkurencia miatt sokkal magasabb színvonalú blogokkal találkozhatsz, így érdemes figyelemmel követni, hogy mit hogyan csinálnak.

Végezz kutatást!

Ha megvan a téma, amit fel szeretnél dolgozni, akkor keress rá az összes kapcsolódó kulcsszóra és nézd végi a találatokat. Ha a legjobbak között szeretnél lenni, akkor legalább olyan jó minőségű cikket kell írnod, mint amiket olvastál.

A felhőkarcoló technika – amit nagyon sok blog használ – lényege abban rejlik, hogy jobb tartalmat állítasz elő, mint a versenytársaid. Próbálj meg minden esetben erre törekedni, ellenkező esetben a Google sem fog elől rangsorolni.

Állíts össze a tartalomjegyzéket

Készíts el a cikk vázát, írd össze a legfontosabb témákat, amelyeket érinteni szeretnél. Itt ebben a lépésben lehetőséged lesz arra, hogy a témák sorrendjét is meghatározd. Ha igazán figyelemfelkeltő cikket szeretnél készíteni, akkor helyezd előrébb az érdekesebb témákat annak érdekében, hogy fenntartsd a látogató figyelmét.

Kezdd a cikket egy nagyszerű felütéssel.

A cikk címe mellett a bevezető kapja a legnagyobb hangsúlyt. Ez lesz az az információ, amelynek szerepe az, hogy megragadja a látogató figyelmét. Ezt kell a lehető legtömörebben és legjobban megírnod.

Ha az olvasókban felmerülő gyakori kérdéssel indítasz, akkor az elősegítheti a látogató figyelmének lekötését.

Fogalmazz egyszerűen!

Egy tengerentúli kimutatás szerint az olvasók 45-50%-ának gondjai akadnak a hosszabb, összetett mondatok értelmezésével. Ez különösen a fiatalabb generáció esetében igaz. Éppen ezért ha nem akarod az olvasóid nagy részét elveszíteni, akkor fogalmazz tömören, rövidebb és egyszerűbb mondat szerkezeteket használva.

Ne légy távolságtartó

Fogalmazz úgy, hogy az olvasó úgy érezze, mintha személyesen hozzá beszélnél. Ennek érdekében a ÉN beszélek HOZZÁD mint olvasóhoz – jellemzően tegező – formulát használd. A többes szám első személy és a távolságtartó magázás csökkenti a kapcsolat kialakítását az olvasóval.

Tördeld a szöveget úgy, hogy szkennelve olvasható legyen

Az emberek többsége a weben szkennelve olvas. Ez azt jelenti, hogy átfutja a szöveget és szeme meg-megakad az alcímeken és kiemeléseken. Ha egy érdekes részt talál, akkor ott beleolvas a szövegbe vagy folytatja a szkennelve olvasást, míg újabb érdekes részletet nem talál.

A szkennelve olvasást elősegítéséhez…

  • a szöveg legyen alcímekre tördelve.
  • használj minél több felsorolást és számozásd.
  • kerüld a hosszú bekezdéseket.
  • ne alkalmazz túl sok félkövér kiemelést.

A hosszabb szövegrészeket tagold képekkel.

A képek ne semmitmondó stock fotók legyenek, hanem lehetőség szerint olyan egyedi képek, amelyek valóban hozzá is adnak a szöveg információ tartalmához.

A képek mellett alkalmazhatsz infografikákat is, amelyek még egyedibbé teszik a cikket és növelik a megosztások és hivatkozások számát.

Ne feledd a CTA használatát

A blog cikk olvasók ha már egyszer az oldalra jöttek, akkor jó lenne, ha ott valamilyen konverziót is megvalósítanának. Pl. hírlevélre iratkoznak fel, megosztják a cikket, terméket vásárolnak, tanfolyamra jelentkeznek… stb.

Ezek a CTA-k legyenek jól kiemelve a cikkben annak érdekében, hogy magasabb konverziót tudj velük elérni.

Ne feledkezz meg a SEO-ról

Lásd el a cikket minden olyan SEO-hoz kötődő információval, amely javítja az esélyét a jó Google szereplésnek. Tölts ki a META DESCRIPTION részt, adj meg kulcsszavakat és ügyelj arra, hogy egyediek legyenek.

Publikáld a cikket a megfelelő időben

Ha már blogolsz egy ideje, akkor nagy valószínűséggel tudod, hogy melyik napon és milyen napszakban érdemes publikálnod a cikket annak érdekében, hogy a legmagasabb olvasottságot érje el. Ha ezek az információk még nem állnak rendelkezésre, akkor mindenképpen végezz kutatást a korábbi cikkek látogatottsági adatai alapján.

Nyiri Péter

2017 eleje óta foglalkozom blogírással és 2010 óta internet marketinggel. Az a célom, hogy segítsek neked blogodat, honlapodat vállalkozásod szolgálatába állítani, hogy ezzel növeld a bevételed.

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:

​​​A blogodból milliós üzlet - ingyenes tanfolyam!

%d blogger ezt szereti: