Hogyan kerülhetek a Google első oldalára?

Google első oldal garantáltan

Az első igazi blogos sikerem egy kihívás volt: Bejelentettem egy nagy látogatottságú amerikai blogon (MostlyBlogging.com), hogy a cikkem a Google első oldalára fog kerülni. A cikk 2017 November 12-én lett kiadva. A kifejezés amit megcéloztam a következő volt, természetesen angolul:

Hogyan lehet a blogod garantáltan a Google első oldalára vinni?

Ha rákattintasz, láthatod a cikket angolul.

Amint látható, ez egy long tail (hosszú farok) kulcsszó. Tegnap megnéztem, hogy mi történt ezzel a cikkel, és amit találtam, azt a fenti képernyő-fényképen láthatod. A cikk 489 linket gyűjtött össze teljesen organikusan, és most már a kulcsszó rövidebb verziójára is az első oldalon van:

“Google első oldala garantáltan”, angolul “Google first page guaranteed”

Ha jól megnézed a képet, láthatod, hogy a kereső-eredmény idéz a blog tulajdonosának bevezetőjéből, említi a nevemet (Peter) és az blogom nevét (YourExpiredDomains.com).

Ez az eredmény Chrome böngészővel készült, utána Firefox-on is megnéztem, és ott első helyen szerepelt.

Megismétlem a “Google első oldal” kihívást

És ezennel megismétlem ugyanezt a kihívást magyarul.

Ezt a blogbejegyzést keresőmotor optimalizálással a Google első oldalára fogom vinni, és el is magyarázom, hogy mit miért tettem.

Azt nem tudom megmondani, hogy ez mennyi ideig fog tartani, ugyanis a BlogVilág csak néhány hónapos, és a DA-ja csak 25 körül van. (Az amerikai blognak 45-ös a DA-ja.)

Google első oldal – erre bárki képes

Igen, még viszonylag új blogok is. Van egy két hónapos blogom, Csábítás.  2018 június 12-én regisztráltam a domaint, és két hónappal később a második helyen van a megcélzott kulcsszóra:

Ez működik webáruházra is. Az alábbi termék leírását még nem is fejeztem be teljesen, és már az első oldalon van (AjándékSziget):

Ugyanaz az oldal több kulcsszóra is megjelenhet az első oldalon és több kulcsszóra is kaphat látogatókat a Google-ról:

neves-karkoto-organikus-keywords

És még adhatnék számos példát blogjaimról, de azt hiszem ennyi elég.

Mit jelent az, hogy blog az első oldalon?

Mielőtt elmondanám, hogy ezt hogyan tudod elérni a saját blogoddal, szeretnék egy dolgot egyértelművé tenni a félreértések elkerülése érdekében: Valószínűleg nem fogod a blogod kezdőlapját a Google első oldalára felvinni. Én arról beszélek, hogy hogyan tudsz olyan blogbejegyzés írni, hogy az nagy valószínűséggel az első oldalon fog megjelenni egy adott kulcsszóra, és ezáltal extra látogatókat hozni.

Hány látogatót lehet ily módon szerezni?

Természetesen ez esetenként változik, de mutatok két példát.

Az első blogom 9 hónapos, és a megnézett oldalak száma havi 500 csupán 3 bejegyzésből, plusz a főoldal. A kulcsszavakat, melyekre optimalizáltam, mindössze havi 30-szor keresik.

FunnelXpert Traffic

Hogy hogyan jön ki mégis ilyen nagy szám? A hasonló kulcsszavakból.

Ez a következőképpen néz ki a Google fiókomban, láthatjuk, ahogy innen-onnan összeadódnak a dolgok. A jobb oldali szám azt mutatja, hogy az adott kulcsszóra átlagosan hanyadik helyen jelenik meg egy bejegyzés. Nyilvánvalóan az alábbiak mind a Google első oldalán szerepelnek.

FunelXpert search console

Ez pedig egy másik blogom, 13 hónapos. A kulcsszavakat, melyekre optimalizáltam, mindössze havi 20-30-szor keresik.

Yourexpireddomains

Pontosan sajnos nem lehet megjósolni az eredményt, azonban nyilvánvaló, hogy minél több bejegyzést ír az ember a megfelelő módszer felhasználásával, annál több látogatót küld majd a Google.

A teljességhez még néhány dolgot kell megjegyeznem.

1. A fenti eredmények zéró, vagy nagyon minimális linképítéssel lettek elérve. Ez néhány blog-hozzászólásból jövő linket jelent, néhány Gyakori kérdések oldalról jövő linket, valamint a fent említett vendég-blog bejegyzés visszalinkel az amerikai blogokra.

A magyar blogok esetében nem történt linképítés. Mindkét esetben voltak már eleve linkek abból adódóan, hogy a blogokat korábban használt törölt domainekre építettem.

2. Egy kisebb mennyiségű forgalom a linkeken keresztül is érkezik a blogokra.

3. Igazából a látogatóknak önmagában semmi értelme nincsen. Az igazi teljesítményt a feliratkozott olvasók száma, illetve az elért profit mutatja, melyet megfelelően felépített eladási tölcsérrel lehet elérni.

Érdemes-e a blogod arra, hogy látogatókat fogadjon?

Erről a nagyon fontos kérdésről sokan elfeledkeznek.

Ha csak hasraütésre írsz cikkeket, valószínűleg a kutyát sem érdekli majd.

Minden egyes cikkednek segítenie kell az olvasóidat abban, hogy

1. megoldja valamilyen problémáját, vagy pedig

2. az életben nagyobb élvezetet érjen el.

Mielőtt beleölnél egy csomó munkát a cikkjeidbe, gondolkozz el azon, hogy hasznosak-e a közönséged számára (niche), mert egyébként vesztegeted a drága idődet.

Kulcsszókutatás

Természetesen ehhez a cikkhez végeztem kulcsszókutatást.

A következő kulcsszavakat találtam:

Kulcsszó Keresés/hó Verseny
google első hely 20 0.12
google első oldal 10 0.29
google első oldalra kerülés    
google helyezés 40 0.17
google helyezés ellenőrzés 10 0.19
google helyezés javítása 10 0.25
google keresőoptimalizálás 140 0.35
google keresőoptimalizálás ingyen 20 0.53
google találati lista helyezés 20 0.34
hogyan kerülhetek a google első oldalára    
hogyan lehet google első oldalára kerülni    
honlap keresőoptimalizálás 10 0.42
honlap optimalizálás 40 0.59
keresőmotor optimalizálás 20 0.39
keresőoptimalizálás ingyen 30 0.71
keresőoptimalizálás könyv 20 0.37
keresőoptimalizálás lépésről lépésre 30 0.34
keresőoptimalizálás lépésről lépésre pdf 20 0.32
keresőoptimalizálás tanfolyam 20 0.54
látogatottság növelés 30 0.18
seo keresőoptimalizálás 110 0.7
weboldal keresőoptimalizálás 20 0.4

A Google első oldal procedúra

A következő lépés a procedúra ismertetése lesz, teljes részleteiben, hogy azt bárki meg tudja majd csinálni a saját blogján.

Hamarosan ezt is közlöm majd. 

Addig is, feliratkozhatsz az email-tanfolyamomra a lap végén, illetve csatlakozhatsz Milliomos Blogklub Facebook csoportomhoz, ahol magyarországon többnyire ismeretlen gyakorlati módszerekkel érünk el több blog látogatót, illetve építünk majd blog eladási tölcséreket, melyekkel kemény munkádból előbb-utóbb kézzelfogható bevétel is lesz.

Félreértés

Mielőtt elkezdenénk, szeretnék egy dolgot egyértelművé tenni a félreértések elkerülése érdekében: Valószínűleg nem fogod a blogod kezdőlapját a Google első oldalára vinni. Ehelyett olyan blogbejegyzések írása a cél, amelyek nagy valószínűséggel az első oldalon fognak megjelenni egy adott kulcsszóra, és ezáltal extra keresési forgalmat hoznak.

Például a cikk, amit most olvasol, a “Hogyan kerülhetek a Google első oldalára?” kifejezésre a 11. és 20. helyközött jelenik meg a cikk kiadása után 48 óráva. (Keress rá, ha érdekel.)

Az új blogoknak nehézségei vannak

Legtöbbünk valószínűleg ismeri azt a jelenséget, amikor írsz egy blogbejegyzést, a közösségi média, a Facebook, a Twitter vagy az e-mail listád révén egy csomó forgalmat kapsz, ha van ilyen, majd egy idő után mindez elhal. Cikket írni egy csomó munka… Nem lenne jó, ha rendszeresen látogatók jönnének ezekre a bejegyzésekre anélkül, hogy fizetned kellele akár egy fillért, és anélkül, hogy felemelnéd az ujjad?

Új bloggereknek írnak egy bejegyzést (vagy 10-15-öt), de semmi sem történik. A blogod szép és fényes, mint egy új épület, nagyszerű tartalommal, de kong az ürességtől. A Google analitikában a következőt látod: 0-1-1-0-0 a szerves látogatók száma.

Ha van egy új blogod, akkor valószínűleg az úgynevezett Google homokveremmel találkozol, a blogod nem ér el jó helyezést, bármit is csinálsz. Tehetsz néhány dolgot annak érdekében, hogy lerövidítsd a veremben töltött időt. A módszer, amit ismertetek ebben a bejegyzésben  segíti majd abban, hogy ennek ellenére forgalmat érj el. De a legfontosabb az, hogy meg kell szerezned a Google bizalmát.

A Google maga is egy vállalkozás, és az a célja, hogy biztosítsa a felhasználói számára a legjobb tartalmat. Ha nem ezt tenné, az emberek elfordulnának tőle. Emiatt az új blogokat általában figyelmen kívül hagyja a Google, mivel valószínűleg nincs sok olyan tartalma, amely megérdemli az első oldalon való rangsorolást.

Ezért, ha új blogod van, a legfontosabb az, hogy minél több minőségi tartalmat jelentess meg.

Az alábbi képen elkaptam azt a pillanatot, amikor a Csábítás nevű oldalam kijött a homokveremből, körülbelül 2 hónapos korban. Lehet látni, amint a közel nulla napi látogatók sávját egyik napról a másikra elhagyja.

Homokverem

Miért nehéz az új blogoknak?

Az új bloggereknek az okoz nehézséget, hogy a blogjuknak nincs tekintélye.

Van egy nagyon egyszerű módja annak, hogy ellenőrizzük a blog tekintélyét. Sajnos ez nem 100 százalék pontos, ezért ne tedd az életed fel rá, ám ez egy olyan eszköz, melyet ingyenesen használhatsz havi 10 alkalommal. Ez a MOZ linkfelderítő.

Ezután írd be a webhelyed URL-címét. Az alábbi képernyőn láthatod a blogvilág domain-tekintélyét, ami  ezen cikk írásakor 25. Összehasonlításképpen, egy teljesen új blog nulláról kezd.

Ha magas domain-tekintélyed van, akkor a tartalmad könnyebben rangsorolódik a Google első oldalára, és a módszer, amelyet most bemutatok, sokkal jobban működik, de az alacsonyabb pontszámú blogokon is hoz eredményt.

Hogyan ne csináld

Volt egy blogom, mindössze 4 hónapos volt, de már 60 bejegyzésem volt rajta, ami minden második nap egy bejegyzést jelentett. Nagyon sokat dolgoztam rajta… anélkül, hogy sok eredmény lett volna.

Sok bloggere beleesik ugyanebbe a csapdába.

Hogyan írjunk blogbejegyzéseket

A nehézség a lehetőséget jelzi.

Keresel valamit a blogod témájában, ám azt találod, hogy a keresési eredmények egyáltalán nem hasznosak, vagy pedig 15 különböző cikket kell átolvasnod az összes adat megszerzéséhez? Vagy egyenesen szemetet kapsz a Google első oldalának keresési eredményében, például a szövegnek amelynek semmi értelme nincs, vagy semmi köze nincs a keresett témához? Tapasztáltál már hasonlót?

Ez rendkívül bosszantónak tűnhet, de a igazából ez annak a jele, hogy ha egy átfogó cikket írnál a témáról, az könnyedén a Google első oldalára kerülne.

Miért? Mert ha neked ilyen problémád van, akkor más keresőknek is ugyanaz lesz a problémája, és ha nagyon mély, hasznos tartalmat írsz a téméról, a Googlenak az első oldalra kell rangsorolnia, mert egyszerűen nincs más elérhető.

Figyelj arra, hogy elkerüld azokat a témákat, amelyekben már létezik jó minőségű tartalom a keresési eredmények között, mivel valószínűleg nem fogsz tudni ezeken felülkerekedni.

Természetesen van még több szabály, melyet a cikked minőségén túl követned kell.

Kulcsszókutatás

Van egy külön cikkem a kulcsszókutatásról.

Itt az a legnagyobb hiba, hogy mindeki olyan szavakat céloz meg, amelyeket havi több száz, illetve több ezer alkalommal keresnek.

Ez általában nem működik, különösen ha a blogod új.

Ehelyett inkább találj olyan kulcsszavakat, amelyek megfelelnek a témának, ám a 10-100 tartományban vannak. Válaszd ki a legjobbat, ez lesz a fő kulcsszavad. Ezt használd a bejegyzés címében és URL-jében, lehetőleg az elején.

Szórd szét a többi hasonló kulcsszót valahol a szövegben, bárhol ahol értelmük van, szükség esetén módosítsd őket. A pontos kulcsszavak helyett inkább kereső szándékára kell koncentrálni. Ha egy kulcsszó nem illik be, hagyd ki. Ha elég hosszú a cikked, linképítés nélkül az első oldalra kerül.

Mindössze annyit kell tenned. A nagy, sikeres webhelyek általában nem foglalkoznak az ilyen kulcsszavak megcélzásával, mivel ez túl sok munka, és a legtöbb webhelytulajdonosnak fogalma sincs arról, hogy hogyan kell ezt csinálni.

Ha írsz 30 blogbejegyzést és havonta mindegyikre 30 látogatót kapsz, akkor az elvileg havi 900 látogató, akik egyébként nem jönnének. Ha új blogod van, akkor ezek a látogatók a különbséget jelenthetik az élet és a halál között.

Cikked hamarosan több hasonló kifejezésre is fog látogatókat kapni, és végül sokkal versenyképesebb (és keresettebb) kifejezésekre is rangsorolja majd a Google, olyanokra, amelyeket nem is céloztál meg.

További teendők

Ellenőrizd le, hogy a tények helyesek, a bejegyzés rendkívül alapos, gyakorlatban felhasználható és mély. De van még néhány dolog.

A bejegyzésnek több mint 2.000 szónak kell lennie, statisztikailag, többnyire ez a hosszúság jelenik meg a Google első oldalán.

Ha nem tudsz 2000 szót írni, ne aggódj. Tedd közzé, majd később frissítsd, amikor további adatokat találsz. A gyakran javasolt 500 szavas hozzászólások egyszerűen nem elegendőek. Sajnálom.

Ez a cikk is több mint 2.000 szó és tele van hasznos információval.

Fordíts nagy figyelmet arra, hogy olyan vonzó címe legyen, amelyre a keresők átkattintanak a blogodra. Csak nézz körül az interneten, nézd meg, milyen más oldalak mit használnak, és vedd azt alapul.

Ugyanez vonatkozik a meta-leírásra is, amely a keresőben a cím alatt megjelenő szövegrész.

Használj képeket és kép-fájl neve, illetve alt címkéje szintén tartalmazza a kulcsszót.

Szórj el még néhány kimenő linket olyan tekintélyes weboldalakhoz, amelyeknek valami köze van a tárgyhoz, mint például a Wikipédia. Ez  növeli a bejegyzésed rangsorolását annak ellenére, hogy sokan az ellenkezőjét gondolják. Egy példa az ilyen linkre található a következő bekezdés első mondatában.

Hagyd, hogy a cikked főljön a Google levesben

Miután a bejegyzés elkészült és közzétetted, menj a Google Keresőkonzol-fiókodba (korábban neve Google Webmestereszközök). Kattints a “Feltérképezés> Lekérés Google-ként” lehetőségre. Add meg a cikk URL-jét, várj, amíg a Google feltérképezi (néhány másodpercet vesz igénybe), majd kattints az “Indexelés kérése” gombra.

Ez az egyszerű eljárás eredményeként az új bejegyzés megjelenik a Google indexében és a keresési eredményekben körülbelül 2-3 nap alatt. Ha  frissítesz egy bejegyzést, akkor ezt ugyanúgy tedd meg. Ha a blogodnak már nagy a tekintélye, akkor valószínűleg emiatt nem kell aggódnod, mivel a Google már tudja, hogy indexelni kell az új tartalmat webhelyeden.

A Google indexeli és teszteli a bejegyzést. Mivel a Google Analytics telepítve van a blogodban, a Google tud minden egyes szívverésről.

A legfontosabb mutatók az oldalon eltöltött idő és a lelépési arány. Ezeket rendszeresen figyeln kell. Elősegítheted az új bejegyzés első oldalra kerülését a közösségi médiával, de ügyelj arra, hogy ezt a megfelelő helyeken végezd. Például egy Facebook csoport, ahol rákattintanak a bejegyzésére és ott maradnak 5 másodpercig, elpusztítja a kemény munkádat, mivel csökkenti a bejegyzéseden töltött átlagos időt. Ha a tárhelyed nem működik, az egy 0 másodperces látogatás lesz … Ha az oldalad túl lassan a töltődik be és az emberek nem tudják kivárni, az eredmények ugyanaz … És a Google mindent megjegyez.

Használj fotókat, videókat, stb. Ha a látogatóid videót néznek, sokkal több időt töltenek az oldaladon, így a Google jobban kedveli. A kép fájlneve tartalmazzon egy kapcsolódó kulcsszót, ne legyen nagyobb, mint 100 kB és gyorsan töltődjön be.

Adja a látogatóidnak okot, hogy ellátogassanak más cekkekre is, ez csökkenti a lelépési arányt, és a Google jobb helyezést ad.

A stratégia sikerének fő oka az, hogy olyan minőségű fantasztikus tartalmat nyújt, ahová a legtöbb versenytárs nem fog elmenni. A legtöbbjük nem fogja elviselni annak a fájdalmát, hogy 2500 szavas cikket írjon amely ráadásul érdekfeszítő is… És ebben rejlik a lehetőség.

A blogod optimalizálva van a mobilra?

A Google nemrég áttért a mobil indexre.

Korábban volt két különböző index adatbázis, egy mobil, egy normál gépre.

A hagyományos gépen végzett keresés során a normál eredményeket kaptad. Amikor telefonon kerestél, mobil eredményeket kaptál.

A mobilos keresések száma azonban ma már meghaladja az asztali számítógépekét, ezért ma már akkor is, ha asztali számítógépről keresel, az eredményeket a mobil index alapján kapod meg.

Az mit jelent? Ha webhelyed nem mobil optimalizált, a Google-ban való helyezése kárt szenved.

Ha nagyméretű képeid vannak, és a webhelyed lassú, ugyanez az eredmény.

Azt javaslom, hogy ellenőrizd le, hogyan néz ki a bejegyzésed telefonon.

Az előugró ablakok normál gépen működhetnek, de szörnyűek lehetnek az okostelefonon.

Nemrégiben láttam, hogy az általam készített becsúszó feliratkozási nyomtatvány eltakarta a telefon teljes képernyőjét, ami gyilkosan befolyásolhatja a helyezést.

Eredmények

Ezta cikket két részletben adtam ki. (2260 szó)

Három nap után 18-adik helyen van a következő kulcsszóra:

“Hogyan kerülhetek a Google első oldalára”

Bátran ellenőrizd le…

Nyiri Péter

2017 eleje óta foglalkozom blogírással és 2010 óta internet marketinggel. Az a célom, hogy segítsek neked blogodat, honlapodat vállalkozásod szolgálatába állítani, hogy ezzel növeld a bevételed.

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:

​​​A blogodból milliós üzlet - ingyenes tanfolyam!

%d blogger ezt szereti: