fbpx

Eladási tölcsér – hogy keres egy tinédzser több ezer dollárt

idegenek-vevők tölcsér

Az eladási tölcsér vagy értékesítési tölcsér egy olyan fogalom, ami a különbséget jelenti aközött, hogy milliomos üzleted van, vagy pedig a honlapod pang az ürességtől.

Megdöbbenve vettem észre, hogy az “eladási tölcsér” szót csupán havi 10 alkalommal keresik a Google-on Magyarországról, és a az angol megfelelőjét is csak 150-szer.

Mi az eladási tölcsér?

Az eladási tölcsér egy olyan útiterv, amelynek az a célja, hogy egy idegent egy lépéssorozaton keresztül a fizető ügyfeleddé tegyen.

Legtöbb ember “tölcsér-vakságtól” szenved. Nem látják a tölcsért, csak a feliratkozási űrlapokat, az e-maileket …

Nem látják az erdőt, csak az egyes fákat.

Ha van egy online üzleted, vagy blogod, akkor az a képessége, hogy pénzt termeljen számodra, teljes mértéken a tölcséren múlik.

Különböző típusú tölcsérek léteznek, például opt-in tölcsérek , webinar-tölcsérek, “ingyenes plusz postaköltség” tölcsérek, e-mailek, retargeting tőlcsérek, stb.

A félreértések elkerülése miatt megjegyzem, hogy a “ingyenes plusz postaköltség” NEM ingyenes postázás félreírása… Ez egy nyugaton nagyon elterjedt tölcsérforma, amely oly mértékben idegen a magyar elképzelésektől, hogy még cikket sem találtam róla.

sötétben világit nyakláncA későbbiekben még írni fogok rőla, de addig is egy szemléltető példa:

Képzeld el, hogy egy hirdetést látsz egy nyakláncra, amely azt mondja:

Itt van ez a gyönyörű sötétben világitó nyaklánc.

Ingyen adjuk, csak a postaköltségért kell 1.000 Ft-ot fizetned.

Természetesen az 1.000 Ft magába foglalja az árat és a postaköltséget is, de az, hogy “ingyen” ajánljják, az azt fogja eredményezni, hogy mindenki orrba-szájba meg fogja osztani a Facebook-on, ingyenes reklámot keltve a terméknek.

És sokan vannak, akik egy termékből havi olyan összegeket keresnek, amelyből többé nem lesz gondjuk arra, hogy mit aprítsanak a tejbe.

Valóban pénzt kereshet egy tölcsérrel?

Előre kell bocsátanom, hogy különféle bonyolultságú tölcsérek léteznek.

Most csak egy példát adok arra, hogy milyen egyszerűen lehet sok pénzt keresni egy egyszerű tölcsérrel …

Theresa Nguyen egy tinédzser (14 éves), és valószínűleg azt sem tudja, mit jelent az, hogy tölcsér.

A következőképpen működik:

Videókat oszt meg a házi készítésű ragasztó alapú “nyálkáról” “takonyról”, amit készít…

Nehéz a helyes szót megtalálni.

Instagram fiókján több százezren nézik meg ezeket a videókat.

Mindössze 372 ilyen színes videó feltöltése után 1 millió követőt gyűjtött össze.

Csak nézd meg ezt a videót – november 20-án közzétette, és december 3-ára 149 ezren nézték meg:

A tölcsér következő részeként Instagram fiókjából egy link megy a saját Shopify webboltjába

Odalinkeltem, hogy lássátok, nem kamuzok.

rad slime shop

Az hogy “Sold out” annyit jelent magyarul, hogy a teljes készlet elfogyott.

14 éves, és már saját webboltja van. (Az USA-ban ehhez abszolút semmi herce-hurca nem kell.)

Néhányat lefordítottam a boltján található gyakran feltett kérdésekből:

“Miért nincs semmi a boltban?

Minden szombaton 15:00-kor töltök fel új árut. 24 órán belül eladok mindent.

“Mit kapok a megendelésemmel?

A nyálkát, egy zacskó boraxot, instrukciókat, és egy kis meglepetést (extrák).

“Mikor kapom meg a nyálkámat?

A megrendeléseket általában 2-3 napon belül postázom, és általában körülbelül egy hét, amire megérkezik. Ha nem érkezett meg ennyi idő alatt, a postai követési szám alapján, kérjlek, lépj kapcsolatba velem e-mailben.”

És ez a tölcsér … Hülye egyszerű, ugye?

Népszerű Instagram videók – követők építése – link a web-boltba.

Ha egy tinédzser havonta néhány ezer dollárt tud eladni, akkor azt akarja mondani, hogy nem tudsz?

És nem más, mint a Time magazin írt róla cikket:

Veronica Quezada 2017. március 22-én

Míg a legtöbb gyerek az ő korában keres néhány extra dollárt azzal, hogy cserkész sütiket ad el, vagy babysitterséget vállal, Theresa Nguyen havonta 3.000 dollárt gyűjt be.

Hogy csinálja? A házi készítésű nyálkát ad el az Instagram-on.

Theresa, texasi születésű, akinek a @Rad.Slime nevű fókja van, egyike azon tinédzsereknek, akik pénzt keresnek az egyre inkább hódító divatból.

A házi készítésű nyálka eléggé különbözik a gyurmától vagy a gipsztől, amivel mi nőttünk fel. Sokkal színesebb és csillogóbb, és mindenféle textúrában jön.

Látta az elmúlt nyáron, hogy mások házilag készült nyálkát adnak el az Instagramon, és ez Theresa-t arra inspirálta, hogy létrehozza a sajátját.

Amikor Walmartban vásároltak a szüleivel, felkapott egy pár üveg ragasztót, hogy kísérletezzen.

Végül el akarta adni az alkotásait, ezért a szüleit engedélyét kérte.

“Nevettek, mert ostobaságnak tartották, hogy őszinte legyek” – mondta.

De hamarosan megváltoztatták a hozzáállásukat.

“Amikor a követőim száma elkezdett nőni és több lett az eladást, azonnal segíteni akartak” – mondta Theresa.

13 éves korában Theresának már több mint egymillió követõje volt, több mint néhány nagy márkának, például az AT & T telefontársaság, vagy a Yahoo.

És úgy gondolod, hogy ez egy különleges eset?

Keress rá, ha akarsz.

Purple slimes (lila nyálka), Stellar slime (legjobb nyálka), Slimey fantasy (nyálkás fantázia) …

Ezek a gyerekek 12 évesek. Csak 41k vagy 234k követőjük van …

Ha egy 14 éves kislány havonta 3.000 dollárt tud keresni az értékesítési tölcséréből, ne mondd, hogy te nem tudsz … (csak viccelek, de nem teljesen).

Miért nevezik tölcsérnek?

Ennek nagyon egyszerű oka van.

Nem fogok részletesen részletesen belemenni, ugyanis kilönböző verziók léteznek.

Különböző cégek más szöveget írnak a tölcsér különböző szintjeire.

Például:

  • Látogatók
  • érdeklődők
  • feliratkozók
  • vevők

A folymat során egyre nagyobb a lemorzsolődás, egyre kevesebb ember marad, innen jön a “tölcsér” fogalma.

Miért használjunk eladási tölcsért?

A látogatók 70 százaléka soha nem tér vissza webhelyedre.

97 százalékuk nem áll készen a vásárlásra, amikor cikkedet vagy akciós ajánlatodat olvassák.

Ezért a potenciális haszon 97% -át az asztalra hagyd, ha terméket megpróbálod egyből eladni, értékesítési csatorna nélkül – legyen az saját termék vagy vagy általad ajánlott partner-termék.

Még ha MLM rendszerben adsz el Amway termékeket, vagy Nu Skin terjesztő vagy, és ezért jutalékot kapsz, a fenntiek akkor is teljes mértékben igazak, és egy megfelelően felépített tölcsérrel akár megötszörözheted a bevételed.

Terméked értékesítéséhez a következő összetevőkre van szükséged:

  • Kiváló minőséget/értéket kell biztosítanod látogatóid, ügyfeleid számára
  • Fel kell építeni a bizalmat
  • Kötődést kell létrehoznod a márkádhoz vagy blogodhoz
  • A fentieket utólagos követő-marketinggel végezzük

Hogyan befolyásolja a tölcsér nyereségedet?

Visszatérve az átlagtermékek világába, ezt egy nagyon egyszerű példán keresztül mutathatom meg, ami egy speciális “Omega varázsló” tölcsérből származik (nem ajánlom kezdőknek, de könnyű látni a lényeget).

Az Omega varázsló egy nagyon egyszerű tölcsérrel működik, egyetlen terméket értékesít célzott Facebook hirdetésekkel.

Első tölcsér

Tegyük fel, hogy 1.000 kattintás jön a Facebook hirdetésekből.

1.000 x 35 cent egy kattintás = 350 dollár Facebook költség

1.000 látogatóból
3%-os konverzió esetén 30 eladás van

30 eladás x $30 bevétel darabonként = 900 dollár összbevétel
30 termék beszerzési és postaköltsége = 300 dollár

Teljes költség (Facebook költség + beszerzési költség) = 650 dollár
Teljes nyereség = 250 dollár

Második tölcsér

Most picit megváltoztatod a tölcsért.

Egy nagyon egyszerű változás – felajánlod a megrendelési lapon, hogy kettőt is lehet venni.

Ezzel néhány ember élni fog, és a következő lesz az eredmény:

1000 x 35 cent egy kattintás = 350 dolláros Facebook költség (változatlan)

Most a változás miatt 3% helyett 5% konverziót kapsz
= 50 eladás x 30 dollár bevétel darabonként = 1500 dollár ősszbevétel
50 termék beszerzési és postaköltsége = 500 dollár

Teljes költség (Facebook + beszerzési költség) = 850 dollár
Teljes bevétel nyereség = 650 dollár

Hirtelen a nyereséged csaknem 250 százalékkal nőtt.

Ezen a példákat követően már tudod, hogy mi az a “tölcsér”, és hogyan jelent olyan nagy különbséget.

Ezzel jó úton jársz, de ez csak a dolgok alapja.

A titok abban rejlik, hogy miként valósítod meg, és azok az apró dolgok, amelyek a tölcsér belsejében vannak.

Tölcsérek – Az első leckém John Chow-tól

John-ChowMásfél évvel ezelőtt letöltöttem egy ingyenes e-könyvet John Chow-ról, és ő egy Tyler Cruz nevű kanadai fickóról beszélt, aki partner programokra küldött egyenesen a Google Adwords-ről fizetett látogatókat, és jutalékot kapott az eladásokért.

2013 januárja és júniusa között összesen 607.000 dollár jutalékot kapott, és 392.000 dollárba került a forgalom generálása.

Ez 215.000 dolláros nyereséget jelentett, ami nem rossz.

Aztán hirtelen az összes kampánya meghalt. Túl nagy volt a konkurrencia és a jutalékok összege is csökkent.

Tyler nem íratta fel ezeket az embereket az e-mail listájára.

Az összes pénz egyszeri jutalék volt, és amikor a vállalat ezeknek az embereknek további termékeket adott el, azért Tyler már nem kapott jutalékot.

Néhány hónap alatt több százezer dollárt költött a reklámozásra.

Nagyon könnyen el lehet képzelni, hogy valószínűleg több mint egy millió dollárt hagyott az asztalon csak azért, mert helytelen tölcsért használt.

E-mail: A kulcs a tölcsérhez

Az e-mail marketing a legegyszerűbb és leghatékonyabb minden marketing taktika.

Az e-mail az értékesítési csatorna egyik legfontosabb eleme.

Egy automatikus e-mail sorozat, amely jól van megszerekesztve, egy weboldal 1%-os eladási arányát megkétszerezheti.

Egy olyan tölcsér, amely tartalommarketinggel (és hirdetésekkel)

  • hetente több ezer olvasót vonz be,
  • majd e-mail előfizetőkké alakítja át őket,
  • és végül egy kifinomult automatikus követő email sorozattal ezeket a passzív olvásókat új és visszatérő ügyfelekké alakítja

az 6-7 számjegyű bevétel elérésére képes.

Egy alap tölcsér

Egy egyszerű tölcsér a következő elemekből állhat:

  • Szuper minőségű blog cikkek (mint ez) bevonzzák a látogatókat
  • Feliratkozási nyomtatványok vagy landing oldalak
  • Csalik
  • Az olvasó feliratkozik a listára
  • Egy alacsony árú bevezető termék (tripwire) az elülső végen
  • Automatikus követő email sorozat, bizalomépítés és oktatás
  • Megoldásokat kínál az előfizető problémáira alacsonyabb és magasabb árú termékek formájában.
  • Az olvasók bevonzásának és konverziónak az optimalizálási módszerei

Tapasztald meg a tölcséremet és tanulj belőle

A legjobb módja annak, hogy felfedezd az értékesítési tölcséreket az, hogy saját magad megtapasztalod őket, miközben tanulsz róluk.

Aztán tesztelheted amit tanultál, hogy működik-e,

  • a saját webhelyeden
  • a blogodon
  • a webáruházadban
  • a vállalkozásodban.

Ezért a következő ajánlatot teszem neked:

Meghívlak, hogy tapasztald meg a tölcséremet és másold le, ha tetszik.

Hogyan veszed rá az előfizetőidet, hogy elolvassák az e-mailjeidhez, és hogyan juttatod el őket arra a pontra, ahol egyszerűen nem tudnak várni a következő e-mailre?

Választ kapsz ilyen és hasonló kérdésekre, ha megadod a nevedet és e-mail címét az alábbi feliratkozási mezőkben.

Garantálom, hogy ez egy teljesen új világ lesz számodra, és a módszereim segítségével növelni fogod a bevételedet.

Az út nem könnyű

Amit ezen a blogon találsz, az nem egy “Gazdagodj meg két hét alatt” program.

Olyan sajnos nem létezik.

Az online eladásnak rengeteg összetevője van:

  • Nyereséges piacterület (niche) kiválasztása
  • Blog / webhely létrehozása
  • Kulcsszókutatás
  • Tartalom generálása
  • Forgalom generálása
  • Pinterest
  • Facebook
  • Keresőoptimalizálás
  • E-mail listaépítés
  • Csalik létrehozása
  • Automatikus üzenetsorozat készítése
  • Linkek építése
  • Partner program marketing
  • Hogyan alakul minez át bevétellé a webhelyen
  • Különböző tölcsérek
  • E-kereskedelem
  • A webhelyed hirdetése

Eladási tölcsér

Nézz körül, hol vagy?

Talán nem vetted észre, de már a tölcséremben vagy.

A kezdőlapon kezdődik, amely bármely webhely leglátogatottabb oldala.

Ezért van ott egy gomb, amely erre az oldalra irányít.

Ez a tölcsér “Itt kezdd el” oldala.

Amint látod, nagyon érdekfeszítően írtam meg, történetekkel, videóval, stb., Hogy érdekli.

Neked van hasonló lapod? Jól van megírva?

Ez az első dolog, amin el kell gondolkodnod.

Ez az első dolog, amit le kell másolnod.

Egy értékesítési tölcsér az egy útvonal, és minden útvonalnak el kell indulnia valahonnan.

A következő lépésed az, hogy feliratkozz ingyenes e-mail tanfolyamomra, a “Hatszámjegyű tölcsér”-re.

Tapasztald meg a tölcséremet … és lopd el, másold le, ha tetszik.

Kérhetnék pénzt ezért a kurzusért, de ingyen adom.

Írd be a nevedet és e-mailedet, és kezdődjön a móka!

Nincs mit gondolkozni rajta … Ingyen van!

Nyiri Péter

2017 eleje óta foglalkozom blogírással és 2010 óta internet marketinggel. Az a célom, hogy segítsek neked blogodat, honlapodat vállalkozásod szolgálatába állítani, hogy ezzel növeld a bevételed.

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:

​​​A blogodból milliós üzlet - ingyenes tanfolyam!

%d blogger ezt szereti: