Hogyan növelheted a blogod látogatottságát ingyen?

forgalom

Egy blog látogatottságának növelése egyáltalán nem nehéz. Erről adok most tanácsot.

Mielőtt elkezdesz azzal foglalkozni, hogy forgalmat generálsz a blogodra, érdemes azon elgondolkodni, hogy kész-e a blogod a látogatók fogadására.

Ez két tényezőből áll.

  1. Tényleg érdemes-e a blogodat meglátogatni?
  2. Milyen hatékonysággal fogja a látogatóidat email előfizetővé konvertálni?

Ézen tényezők megemlítése után vágjunk bele a lényegbe, a látogatottság növelésének kérdésébe.

A forgalom fő típusai

Az első dolog, amit meg kell értenünk a forgalomból, hogy 5 fő forrásból lehet megíteni:

  • Keresőmotor látogatók (Google, YouTube, még a Pinterest is)
  • A közösségi média felhasználói (Twitter, Facebook, Instagram)
  • Forgalom más blogokról
  • E-mail lista-forgalom (a tiéd, illetve valaki másé)
  • Fizetett forgalom

Nem minden forgalom értékes

Van hasznos forgalom, és haszontalan forgalom.

A haszontalan forgalom az, ahol az embereket nem érdekli az, amit a blogod nyújthat.

Ha te macskaeledelt adsz el, de a látogatód a WordPress bővítményeket keres … Nem sok esélyed van arra, hogy eladj neki valamit.

A forgalomnak célzottnak kell lennie.

Még akkor is, ha a legcsodálatosabb blogot hoztad létre, akkor is lesz egy része a forgalmadnak, amely egyszerűen haszontalan, mert nem érdekli a tartalmad.

A konverziós százalékok és a lelépési arányok elemzése során azt feltételezzük, hogy a forgalom olyan emberekből áll, akik valamennyire érdeklődnek blogod iránt.

Ha nem célzott forgalmad van, az tönkreteszi a lelépési arányt és csökkenti az oldalon eltöltött felhasználói időt. Mindkét tényező rontja az esélyeidet arra, hogy a Google látogatókat küldjön.

Új blog – A Google homokverem (sandbox)

Úgy tűnik, hogy van egy olyan algoritmus, amely megakadályozza az új webhelyek rangsorolását a Google keresőben, ezt homokveremnek nevezik. Ennélfogva egy időbe telik, amíg a SEO elkezdi működni, 4-6 hónap körül, amint azt több ember leírja.

Ezen a ponton egyáltalán nem akarunk a Google-ra támaszkodni. A Google-t nem érdekli a blogod, mint ahogy a naponta elindított több tízezer webhely sem érdekli. Először be kell bizpnyítanod, hogy a blogod hasznos.

Ugyanakkor helyes SEO-t és long tail kulcsszavakat kell használnod a bejegyzéseidben, ellenkező esetben később forgalmi problémákat okozhatsz magadnak.

Long tail kulcsszavak

Az első módszer az úgynevezett “long tail” (hosszú farok) kulcsszavak használata.

Az alábbiábra angol nyelvű FunnelXpert blogomnak a heti látogatottságát mutatja 8 hónapos korában.

Meg kell említenem, hogy csak az első négy hónapban írtam rendszeresen cikkeket, illetve tettem erőfeszítést a forgalom növelésére, és azóta a látogatók maguktól jönnek:

FunnelXpert heti satatisztika

FunnelXpert weboldal látogatottsági statisztika

A látogatók számával jó dicsekedni, ám ez önmagában nem jelent sokat.

A blog eddig az alábbi jövedelmet hozta:

FunnelXpert jövedelem

Ez természetesen növelhető lett volna, ha további időt fordítottam volna megfelelően célzott cikkek írására.

A következő egy korábban indított blogom látogatói statiszikája 1 éves korában:

Yexpd-látogató-statisztika

YourExpiredDomains weboldal látogatottsági statisztika

Ehhez a bloghoz sem nyúltam hozzá 5 hónapos kora után.

Ezen utóbbi statisztikát mindössze 6 darab jól megírt cikk generálja.

Ja, és mindegyik olyan kulcsszavakat céloz meg, amelyeket havi 20-30 alkalommal keresnek.

Sajnos ez a blog nem hozott sok pénzt, ugyanis elrontottam a blog témaválasztását

Nem igazán dolgoztam ki azt, hogy hogyan lehet a témából pénzt keresni.

Ettől függetlenül a kísérlet sikeres volt, bebizonyítottam magamnak, hogy lehet a Google-tól látogatókat szerezni még akkor is, ha a blogod csak néhány hónapos.

SEO (keresőoptimalizálás) 2018-ban

A SEO témában a kulcsszavak csak egy részét jelentik az egyenletnek.

Először is, a kulcsszavak már nem szó szerint értelmeződnek, hanem a kereső szándéka is fontos.

Ugyanaz a keresési szándék tartozhat egy egész kulcsszócsoporthoz, és ezek egynek számíthatnak a Google szemében. Most már nem írunk külön cikket minden hasonló kulcsszóra, mint azt annak idején tettük.

Inkább egy bejegyzést írnánk, kiválasztanánk, hogy melyik kulcsszó legyen a címben, majd mindkét változat, valamint további 10-15 hasonló kulcsszó természetesen szerepelne a bejegyzésben. Például “alvászavar” és “alvási probléma” – ezek gyakorlatilag ugyanazt a szándékot takarják, mégha a szavak különközőek is.

Felhasználói élmény és SEO

Az új SEO, a kulcsszavak mellett, a felhasználói élményen alapul.

Meg kell nézned, hogy milyen bejegyzések léteznek a témában, és olyat kell írnod, amely mindegyiket felülmúlja.

Ezt nevezik a “felhőkarcoló módszer”-nek. Megnézed, hogy mi a világ legmagasabb épülete, majd építesz egy magasabbat.

Ez a feladat különböző nehézségi szinteket jelent különböző témákban, illetve különböző nyelveken. Például az internetes marketingben angolul elég nagy a verseny, magyarul viszont nem ez a helyzet. Pont ezért kezdtem el a BlogVilágot…

Ne csak a választott kulcsszavad tárgyáról írj részletesen, hanem jósold meg azokat az egyéb kérdéseket is, amelyekre az olvasónak szüksége lesz, és ezeket is fedd le a cikkeddel.

Nyújts teljes körű tanulmányt minden részletről, előnyről és hátrányról, valós példákkal és képernyő-fényképekkel.

Lehet úgy tűnik, hogy olyan dolgok, mint az oldal betöltődési ideje teljesen független lenne témától, azonban szörnyen fontos a SEO számára.

Egy másodperces növekedés azt eredményezi, hogy a látogatók 7 százaléka a Kilépés vagy a Vissza gombra kattint, és ez 0-ként jelenik meg az oldalon töltött idő statisztikában, valamint növeli a lelépési arányodat, és ilymódon rosszabbá teszi a SEO-dat.

A cél az, hogy a felhasználó olyan boldog legyen az oldaladon, hogy ne térjen vissza a keresési eredményekre, hanem kattintson egy másik bejegyzésedre. Google követi mindezen indikátorokat (visszaugrás a keresőre, az oldalon eltöltött átlagos idő, lelépési arány) és ezek alapján rangsorolja a cikkedet.

Ebből az is következik, hogy a más forrásokból származó forgalom (például a közösségi médiából), ha helyesen alkalmazzuk, segítheti a SEO-dat.

Közösségi média

Sokat veszítesz, ha nem használod a közösségi médiát látogatók szerzésére.

A Facebook az összes webhelyforgalom 25 százalékát küldi.

Legyen legalább egy Faebook oldalad, egy Twitter és egy Pinterest-fiókod.

A közösségi média kulcsa az érték és a mennyiség.

Legyél aktív a közösségi média platformokon, naponta többször, vegyél részt csoportokban.

A közösségi médiában való aktív szerep:

  1. Azonnali forgalmat hajt
  2. Növeli fiókjaid tekintélyét a megtekintések, a lájkok, a követés, a karma, a szavazatok tekintetében, függetlenül attól, hogy az adott platformon hogyan hívják őket.

Ahogy a blogodnak is van tekintélye, ugyanúgy a közösségi média fiókoknak is. Ha növeled ezt a tekintélyt, akkor a megosztási képességed jobb lesz.

A legtöbb platformnak van valamilyen javaslati mechanizmusa, és ez promózza a fiókodat és annak tartalmát. A fiókod tekintélyée megnöveli ezt a tényezőt.

 

 

Ingyenes látogatók

 

 

Nyiri Péter

2017 eleje óta foglalkozom blogírással és 2010 óta internet marketinggel. Az a célom, hogy segítsek neked blogodat, honlapodat vállalkozásod szolgálatába állítani, hogy ezzel növeld a bevételed.

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:

​​​A blogodból milliós üzlet - ingyenes tanfolyam!

%d blogger ezt szereti: