(x)

 
 

Blogvilág java

  • Mi az a blog?
  • 23 kerdes jovobeni bloggereknek - Jo-e neked a bloggolas?
  • Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
  • 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
  • Miért nem reagálnak egymásra a magyar blogok?
 
 

Linkek

Saját blogok:
  • Freeblog Sablonok
  • Geeklány
  • Focusize
Olvasásra ajánlott blogok:
  • SEO blog - Longhand
  • Link building blog
  • Marketing Izék
  • Bodzasfanta blogdolgai
  • Wyctim blogelete
  • Blogról | doransky
  • IT Megoldások
  • Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO blog
  • Webmánia
  • daily blog tips
  • doshdosh
 
 

Partnerek

Add to Technorati Favorites GeoURL Bloggers & Blogging Blogs - BlogCatalog Blog Directory

 
 

Szerzői jogok

Creative Commons License Blogvilág by xSolutions is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.
 
Follow this blog

Folytatódik a Technorati éves tanulmánya a blogoszféra állásáról.

Egyre több blogger keres pénzt a blogjával, de ez még mindig nem vonatkozik a többségre. A pénzt keresők többsége vállalkozóként reklámokat helyez el az oldalán és a blogját felhasználva tart előadásokat. Néhány blogger olyan bevételeket adott meg, amely a középosztályra jellemző, amiből arra lehet következtetni, hogy bár a profi bloggerek még mindig egyértelmű kisebbségben vannak, de fejlődnek.

A bloggerek 72% válaszolt úgy, hogy nekik semmilyen blogból származó jövedelmük nincs.

A bevétellel rendelkezők:

  • 54%-a részmunkaidős
  • 32%-a vállalkozó
  • 14%-a cég

A cég ez esetben olyan bloggert jelent, aki egy vállalat vagy szervezet megbízásából blogol, a részmunkaidősök és a vállalkozók pedig saját vállalkozásukban dolgoznak.

A részmunkaidősök és a vállalkozók elsősorban reklámokból keres pénzt, illetve affiliate marketing linkeken keresztül. 15%-uknak van jövedelme a blog témájához kapcsolódó fizetett előadásokból.

A profi bloggerek között csupán 17% válaszolt úgy, hogy elsődleges bevételi forrása a blogja.

Aki viszont pénzt keres a blogjával, nem teszi rosszul. A teljes munkaidőben blogoló blogger évi 122.222$-t keres, a rész munkaidőben blogoló 14.447$-t. Mielőtt bárki beadná hétfőn a felmondását, ezek az értékek átlagértékek, angol nyelvterületre vonatkoznak, és a magas érték mögött több évi munka áll, mire ezt az összeget elérte.

A bloggerek többsége - a hobbiból blogot írók is - jelentős kiadásokról vallottak. A kiadások közé elsősorban a hosztingolás és a dizájn tartozott, no és persze forintosították (dollárosították) a saját munkaidejüket is (ez a vállalkozó bloggereknél átlag éves 6.000$ volt, ami azért meglepően kevés).

A blogok többsége azonban a hobbi kategóriába esik, azaz a blog nem jövedelem forrása. Ennek több oka van, a két leggyakoribb ok a látogatók hiánya, illetve a reklámok okozta szétszabdaltság elkerülése.

Bármennyire is érdekesek azonban ezek a számok, figyelembe kell venni, hogy a megkérdezettek nagy része amerikai és angolul ír. Az egyesült államokbeli piac pedig jelentősen eltér a magyar piactól.

Márkák a blogoszférában

A felmérés szerint a bloggerek 70%-a beszél márkákról. Én egyetlen olyan bloggal sem találkoztam, ahol soha semmilyen márka ne lett volna megemlítve. 46%-ban említenek meg olyan márkákat, amiket szeretnek vagy utálnak és 38% ír termékbemutató bejegyzéseket. A profi bloggerek lényegesen nagyobb mértékben beszélnek márkákról (80%) és legalább 1 termék vagy cégbemutató bejegyzést írnak hetente.

Céges blogolás

Ha kizárjuk a hobbi bloggereket (akik nem keresnek pénzt a blogjukkal) a maradék 14% blogol egy cég számára. 

71%-uk számolt be arról, hogy a blogolás miatt a cég - aminek dolgoznak, vagy aminek tulajdonosai - láthatóbbá vált. 56%-uk pedig arról számol be, hogy a blog kapcsán az iparáguk vezető pozíciójába kerültek.

Az üzleti értéken túl a többség karrier építésére is pozitív hatással van a blogolás. Ők arról számolnak be, hogy szakmájukon belül láthatóbbá váltak, többen felhasználták a blogjukat az önéletrajzukban.

Ha én csináltam volna a statisztikát, akkor ezt az utolsó pontot (blog hatása a karrierre) nem kizárólag az üzleti blogokkal kapcsolatban, hanem átfogóan, az összes blogra nézve kérdeztem volna. Attól, hogy valaki nem keres pénzt a blogból, még lehet az életére, a karrierjére a blog pozitív hatással.

Nálad vannak-e reklámok?

Kapcsolódó írások:

 

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel az RSS értesítőre, a hírlevélre vagy ajánld barátaidnak a Twitteren vagy a freeblogon.
Utolsó bejegyzések:

Még nincsenek kommentek. ()

 
 

Mondj valamit

A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.






Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.