Blogfórum
 
 

(x)

 
 

(x)

 
 

Blogvilág java

  • Mi az a blog?
  • 23 kerdes jovobeni bloggereknek - Jo-e neked a bloggolas?
  • Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
  • 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
  • Miért nem reagálnak egymásra a magyar blogok?
 
 

Linkek

Saját blogok:
  • Freeblog Sablonok
  • Geeklány
  • Focusize
Olvasásra ajánlott blogok:
  • SEO blog - Longhand
  • Link building blog
  • Marketing Izék
  • Bodzasfanta blogdolgai
  • Wyctim blogelete
  • Blogról | doransky
  • IT Megoldások
  • Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO blog
  • Webmánia
  • daily blog tips
  • doshdosh
 
 

Partnerek

Add to Technorati Favorites GeoURL Bloggers & Blogging Blogs - BlogCatalog Blog Directory

 
 

Szerzői jogok

Creative Commons License Blogvilág by xSolutions is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.
 
Follow this blog

Az utóbbi időben egyre kevesebbet írtam a SEO-ról, és ennek több oka van. Emlékeztetőül a SEO röviden és érthetően mondva arról szól, hogy adott, a weboldal szempontjából releváns kulcsszavakra a lehető legelőkelőbb helyezést érjünk el a keresőmotorokban. Általában ez nem a cégnév vagy márkanév, hanem egy adott terméktípus. (Ha pl. adott márkájú szappant gyártanék, akkor a "szappan", "illatszer", "tisztálkodóeszköz" stb. lennének releváns kulcsszavak.)

Feltehetjük azonban a kérdést máshogy is: Te a kereső motoroknak (pókoknak) írsz?

Mielőtt felháborodtan kommentelnél, hadd mondjam el, hogy nem feltételezem ezt rólad. Én sem a keresőmotoroknak írok. Hadd mutassam meg, mire gondolok:

Ha feliratkozol hírlevelünkre, akkor ingyen ebookot tölthetsz le, tehát ne felejtsd el elolvasni az ingyen ebookról szóló cikket, hogy ha érdekel ingyen ebook.

Ismerős? Angol oldalakról talán ismerősen hangozhat, magyar SEO guruk pedig biztos tudnak magyar példát is hozni. Mielőtt beleesnénk abba a hibába, hogy bizonyos kifejezéseket túl sokszor említsünk meg a weboldalunkon, gondolkodjunk el a következőn:

ha valamelyik SEO versenyre jelentkezel, akkor ez talán elfogadott technika, de ha a blogoddal, weboldaladdal valamilyen üzleti tevékenységet akarsz meghírdetni, vagy egy adott témában a hozzáértésedet akarod megmutatni (mint pl. a hírneved építése), akkor ezzel lehet, hogy megnyered a SEO versenyt, de valószínűleg elvesztesz jó pár olvasót, potenciális vásárlót/érdeklődőt.

Miért? Egyfelől az eddig lojális olvasód megérzi az eröltetettséget és otthagy a csudába. Másfelől a téged valamely keresőmotoron megtalált látogató észrevevén a kulcsszavaktól hemzsegő oldaladat érdemi tartalom nélkül: gyorsan becsukja a böngészőt és vissza sem tér az oldaladra soha - hacsak nem történik valami csoda.

Az i-do-web esetében bizton állíthatom, hogy hamarabb talált meg az első olvasóm (nem, nem a legjobb barátaimról volt szó, ezt a blogot csak az itt leírt eszközökkel reklámoztam a barátaim kihagyásával, és voltam olyan következetes, hogy az ego-blogomat nem kevertem ebbe bele, pedig ott is vannak olvasóim), mint a google.

Mielőtt tehát azon kapod magad, hogy túl sokat törődsz azzal, hogy milyen helyezést érsz el a googleben, sose felejtsd el azt a tényt, hogy való embereknek írsz, akiket szeretnél megnyerni előfizetőnek, akiket az értékes témák érdekelnek.  

 

További érdekes témák, ötletek a Blogfórumon.

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel az RSS értesítőre, a hírlevélre vagy ajánld barátaidnak a Twitteren vagy a freeblogon.
Utolsó bejegyzések:

Eddig 7 komment érkezett ()

 
 
  •  

    1.  Tupacko 2008. 05. 04. 15:00

    Végre, megint egy olyan írás amivel nem értek egyet :)
    Először is, a SEO fontos! Miért? Azért, mert ha megnézed, akkor eszméletlen nagy mennyiségű látogató jön a keresőmotrokból. Ha sikerül elérned egy alacsony bounce rate-et (lepattanási arány ?!), akkor máris ott vagy, hogy sok és visszatérő olvasód van!
    Amit szerintem az írásod inkább ki akar fejezni az, hogy rossz a túlzott SEO, illetve, hogy nem egészséges a hozzáértés nélküli SEO. Oké, ez így van, de kérdem én, minek van haszna, amit túlzásba visz az ember? Szvsz, semminek.
    Ha megfelelően optimalizált az adott weboldal, akkor garantáltan jó vagy tűrhető helyezést kap a nagy keresőmotrokban és a látogatók sem fognak elszállingózni, mert "kulcsszó túlcsordulást" érzeznek a tartalomban. A kulcsszavak szükségesek és jó dolgok, de mértékkel kell használni. A keresőmotrok is kezdik előnyben részesíteni a jóizlés határain belőlre eső kulcsszavakat mennyiségét: ha túl sok a kulcsszó, épp olyan hátra kerülsz, mint ha kevés.
    Ha nem lennének szükségesek a kulcsszavak, akkor minden tudományos dolgozat elején miért lennének feltüntetve? Még számtalan hasonló kérdést feltehetünk magunknak.

     
  •  

    2.  Varsányi Martina 2008. 05. 06. 18:10

    A SEO persze fontos, de nem mindenek felett. Tehát ahogy Te is érzed, pont arról írtam, hogy a túlzott SEO kifejezetten káros.

     
  •  

    3.  Varsányi Martina 2008. 05. 06. 18:11

    "Sajnos" :) azt kell mondjam, hogy mégis egyetértesz az írással. :)

     
  •  

    4.  Tupacko 2008. 05. 06. 20:29

    Első olvasatra kissé félreértelmeztem :D

     
  •  

    5.  Bagi Zoltán 2008. 06. 09. 10:45

    Szia!
    A cikkben szereplő idézet egy igényes webmester kezei közül aligha kerülhetett ki. Mögötte nem a seo-st, hanem a tudatlanságot kell keresni, szerintem.

     
  •  

    6.  Varsányi Martina 2008. 06. 09. 12:47

    Zoltán: erre mondják a németek "möchte gerne SEO" szeretne SEO lenni - de nagyon nem az. Hallotta valahol, hogy szerepeljen az oldalon sokszor a kulcsszó és halmozásba kezd. Igaz elrettentő példa.

     
  •  

    7.  Bagi Zoltán 2008. 06. 09. 16:33

    Igazából azért is írtam a tudatlanságot, mert szerintem ez egy olyan lépcsőfok, amelyen nagyon sokan átmentek, többek között én is. De szerencsére ez csak egy lépcsőfok, amelyről eladni nem sok mindent lehet szerintem, vagy ha valakinek mégis sikerül akkor az egy salesguru.

    Abban bízom, hogy a seo jelentése a webdesignnal karöltve fog hamarosan kiteljesedni, ami már valóban hatékony online értékesítést hozhat össze.

    Utálom azt a szót, hogy minőség, de manapság hiszem, hogy ez a legjobb marketing. Minőség, mint a VEVŐI igényeknek való megfelelés. A kifejezett igények kielégítése már a múlté, gyakrabban kell a szemünket becsukni, és elképzelni, még mivel állhatunk elő.. Persze, az egésznek akkor van csak értelme, ha a legjobbak szeretnénk lenni.

     

Mondj valamit

A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.






Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.