Goldenblog nevezés

Zsűrizni is van kedvem
E-mail címem
 
 
 

Feliratkozás

Feliratkozas Mi az RSS?
Emailen
Twitter
     
     

    Reklám

     
     

    Blogvilág java

    • Mi az a blog?
    • 23 kerdes jovobeni bloggereknek - Jo-e neked a bloggolas?
    • Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
    • 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
    • Miért nem reagálnak egymásra a magyar blogok?
     
     

    Linkek

    Saját blogok:
    • Freeblog Sablonok
    • Geeklány
    • Focusize
    Olvasásra ajánlott blogok:
    • SEO blog - Longhand
    • Link building blog
    • Marketing Izék
    • Bodzasfanta blogdolgai
    • Wyctim blogelete
    • Blogról | doransky
    • IT Megoldások
    • Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO blog
    • Webmánia
    • daily blog tips
    • doshdosh
     
     

    Partnerek

    Add to Technorati Favorites GeoURL Bloggers & Blogging Blogs - BlogCatalog Blog Directory

     
     

    Szerzői jogok

    Creative Commons License Blogvilág by xSolutions is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.
     
    Follow this blog

    8 rossz döntés amikor elindítasz egy új weboldalt c. írás motívált arra, hogy körülnézzek, ki mit tart a weblap halálának, illetve milyen okokat talál arra vonatkozólag, hogy egy weblap miért nem lesz sikeres.

    Amennyiben pénzt, olvasottságot, tehát valamilyen ismérv szerint mérhető sikert akarsz elérni az oldaladdal, akkor nem csak azt célszerű tudnod, hogy mit tegyél meg a weblap sikeréért, de jó, ha tisztában vagy azzal is, hogy milyen lépések vezetnek sikertelenséghez. Itt - a teljesség igénye nélkül - 10 olyan okot gyűjtöttem össze, amely befolyással lehet a weblapod sikertelenségére (vagy előidézheti azt).



    1. A cél hiánya

    Függetlenül attól, hogy a honlapod képviseli-e az üzletedet, vagy az üzleted egy honlap, szüksége van egy célra. Bárhogy legyen is a helyzet, a weboldaladnak szüksége van egy, a létezését alátámasztó célra. Ha nincs iránya a honlapodnak, nem is fog eljutni oda soha. Ha egy biztos és sikeres internet jelenlét a célod, akkor szentelj elegendő időt annak meghatározására, hogy mit akarsz a weblapodtól.

    2. A felhasználó-központúság hiánya

    Ahhoz, hogy sikereket érjél el - akárhogy is akarod ezt mérni - a weboldalnak és azok készítőinek az oldal felhasználóira kell fokuszálniuk. Elégedett felhasználók hiányában egyetlen weblap sem lehet sikeres. Néha könnyű elfelejtkezni azokról, akik meg fogják látogatni a weboldalunkat. Sokkal egyszerűbb vagy élvezetesebb úgy megépíteni az oldalt, ahogy neked tetszik, de a felhasználók véleménye sokkal fontosabb.

    Minden olyan weboldal, amely a felhasználók igényeivel találkozik, a siker útjára lépett. A weboldal fejlesztés minden lépésében azt kell leginkább a szem elött tartani, amit a felhasználók akarnak, amire szükségük van.

    3. Kevés, vagy nem kielégítő tartalom

    Az internet az információ mérhetetlen forrása és egy átlagos weboldalnak manapság elengedhetetlen kelléke a - felhasználók szerint is - értékes tartalom. Természetesen a blog ennek egy példája, mint az írott tartalom előállítói, de vannak más lehetőségek is. Videó, audió, hírek, leírások / használati segítségek, képek, online eszközök, stb. Ezek mind olvasókat, látogatókat vonzanak és értékesebbé teszik a weboldalad. Nagyon kevés honlap van, amelyik lényeges tartalom nélkül tudja magához vonzani az olvasókat.

    4. Gyenge marketing stratégia

    Függetlenül attól, hogy mennyire nagyszerű a weboldalad, ha azt akarod, hogy sikeres is legyen, az embereknek meg kell találniuk. A marketing stratégiád állhat több ezer vagy akár több millió dolláros reklámból, vagy költhetsz pár dollárt PPC (pay-per-click) reklámokra célzott hírdetésekkel. A marketing stratégia részét képezheti a social médiára és a keresőkre történő optimalizálás is.

    Határtalan lehetőségeid vannak arra nézve, hogyan vidd piacra a weboldalad, de mindenképp szükséged van egy stratégiára, amivel a eléred, hogy a megfelelő emberek meglátogassák az oldalad. Egy nagyszerű weboldal marketing stratégia nélkül megfosztja az embereket attól, hogy megtalálják az oldalad.

    5. Hibás témaválasztás

    Mielött elindítasz egy új weboldaldt, a megfelelő téma vagy iparág kiválasztása kulcsfontosságú döntés. Vannak témák, amelyet túl sokan tárgyalnak, míg másoknál a lehetséges látogatok száma túl alacsony. Valahol középtájt van a legjobb választás.

    Ha további információra van szükséges, látogass el a Témaválasztás írásra.

    6. Szabálytalan frissítések

    A sikeres weboldalhoz az egyik kulcsot a visszatérő látogatók alkotják, és a visszatérő látogatók vonzásához fontos, hogy folyamatosan új tartalmat helyezzünk el. Ha a weboldal huzamosabb ideig változatlan marad, akkor miért jönnének vissza a látogatók?

    A blogok ebből a szempontból hihetetlen előnyt élveznek, ha feltételezzük, hogy többé-kevésbé rendszeresen írnak rá új bejegyzést. Ha új cikkeket hoznak nyilvánosságra, akkor a látogatóknak van okuk visszatérni. Minden egyes alkalommal, amikor egy látogató visszatér a weblapodra erősödik az oldallal való kapcsolata.

    7. Az elkötelezettség hiánya

    Sok weboldal tulajdonos lesz lelkes, amikor az új weboldallal kapcsolatos lehetőségekről értesül, de ahogy múlik az idő, úgy halványul az érdeklődés és az elkötelezettség. Nem sok weblap fog messzire jutni, ha hiányzik a siker iránti elkötelezettség.

    Ez nem csak az egyedi weboldal tulajdonosokra igaz, akik megpróbálnak online pénzt keresni. Ez igaz a nagy cégekre is, akik nem adják meg a weboldalt megillető figyelmet és prioritást. Egy weboldal lehet értéktelen üzleti szempontból, vagy termel inkább kárt, mint nyereséget, ha nem tartozik hozzá üzleti elkötelezettség. (Lásd Harder beszámolóját: Érdekes üzletpolitika )

    8. Cselekvésre nem késztetés

    Akár árut akarsz eladni a weboldallal, akár előfizetőket gyűjteni, akár a PPC reklámjaidhoz akarsz klikkelőket vonzani, vagy információt szolgáltatni az üzletedről, cselekvésre kell késztetned a látogatóidat. Sok weblap egyszerűen azért nem sikeres, mert nem biztatják a látogatóikat, hogy megtegyék azt, amit meg kell tenniük (a weblap sikerességének szempontjából nézve). Ahhoz, hogy sikerrel cselekvésre bírd a látogatóidat, először is pontosan tudnod kell, hogy mit akarsz tőlük, miután az oldaladra érkeztek. Ha tudod, hogy mit vársz el tőlük, akkor megépítheted úgy az oldalt, hogy rávezesd őket az általad megkívánt cselekvésre.

    9. Nem megfelelő pénzesítés

    Minden oldal valamilyen módon értéket kell hogy képezzen a tulajdonos(ai)nak. Minden weboldalnak egyedileg kiértékelhetőnek kellene lennie, hogy tudjuk miképp tudja számunkra a legtöbb értéket termelni. Termékeladásra, szolgáltatás bemutatására vagy reklámhely eladására használd a website-ot? A rossz döntés komoly negatív hatással lehet az oldal sikerességére.

    10. Gyenge Design

    A design és az attraktív kinézet is fontos szempont a sikerhez. A legtöbb látogató az oldalról alkotott első benyomását részben a külalak és kínézet alapján alkotja meg. És bár fontos a design, különböző weboldalak különböző design stratégiával is sikeresek lehetnek. Nem minden sikeres weboldalnak van csilivili design-ja, ami tele van mindenféle érdekes kütyüvel. Egy tiszta, minimalista design is célravezető lehet sok weboldalnak.

    Soha nem szabad, hogy a design fontosabb legyen a használhatóságnál. Ha a design egy része ütközik a használhatósággal, akkor az nem egy hatékony design. A felhasználók elvárásinak megfelelő design sokkal fontosabb, mint hogy megprobáld a legjobban kinéző weblapot létrehozni.

    Mit fűznél hozzá?

    Tudom, vannak más dolgok is, amelyek ezen a listán lehetnének, kérlek oszd meg ezeket a gondolataidat velünk. Mi az, ami visszatarthat egy weboldalt a sikertől? Vannak olyan pontok a listán, amiről úgy gondolod, hogy lényegtelen?

     

    Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel az RSS értesítőre, a hírlevélre vagy ajánld barátaidnak a Twitteren vagy a freeblogon.
    Utolsó bejegyzések:

    Még nincsenek kommentek. ()

     
     

    Mondj valamit

    A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.






    Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.