fbpx

30+1 tipp arra, hogy hogyan legyen több RSS olvasóm

Szeretem az RSS olvasókat, mert ők azok, akikről biztosan tudom, hogy visszatérő, hűséges olvasóim. Szeretem nézegetni, ahogy gyarapodnak, sokasodnak (éppen ezért Feedburner-t használom, mert ott látom a statisztikákat).

Mit tegyél, hogy minél több RSS olvasód legyen? Az alábbiakban azok az ötletek olvashatóak, amelyek nekem beválltak, meg összegyűjtöttem néhány más tippet is, hogy biztos találj olyat, ami Neked is bejön.

    1. Nagy RSS ikon. Az RSS ikon egyből tűnjön fel. A kicsi ikon lehet, hogy elkerüli az olvasó figyelmét, vagy nehezen találja meg. Legyen szép nagy ikonod, ami könnyen felismerhető.
    2. Legyen legfelelül az RSS ikon. A legtöbb blogon itt van, akik már használnak RSS-t itt fogják keresni nálad is.
    3. Legyen minden oldalon látható az RSS ikon. Bárhonnan is érkezzen hozzád a látogató, legyen meg a lehetősége, hogy azonnal feliratkozzon. Ha keresgélnie kell, nem fog feliratkozni.
    4. Használj szavakat. Attól függően, hogy kik az olvasóid, az RSS ikon lehet, hogy nem elég hatásos. Ha nem technika-közeli emberek, akkor magyarázd el, hogy az RSS-sel értesülhetnek a legfrissebb bejegyzésekről.
    5. Kérd meg az olvasóidat, hogy iratkozzanak fel. Ismered azt a mondást, hogy “Kérjetek és adnak nektek, keressetek és találtok, zörgessetek és ajtót nyitnak.”?  (Máté Evangéliuma, 7:7) A blog sem kivétel. Ha szeretnéd, hogy még többen iratkozzanak fel a blogodra, akkor kérd meg őket!
    6. Legyen email-es feliratkozás. Akár tetszik, akár nem, nem mindenki ismeri az RSS feed-et. A FeedBurnernél van lehetőség email-es (hírlevél) feliratkozásra.
    7. Használj feliratkozós form-ot. Azok, akik email-en keresztül iratkoznának fel, jobban szeretik a form-okat, mint a sima “itt iratkozz fel” linket, mert máshol is ezt szokták meg.
    8. Bíztasd a bejegyzés alján az olvasóidat a feliratkozásra. Amellett, hogy fenn van az oldal tetején a link meg a form, fontos, hogy a bejegyzés alján is felhívd a figyelmet a feliratkozásra. Mert amikor az olvasó befejezi a bejegyzés olvasását, akkor azt nézi, hogy mi legyen a következő lépés, és az egy jó lehetőség, ha feliratkozhat a blogra. Ráadásul, ha tetszett neki a bejegyzés és feliratkozik, akkor máris kap újabb (másik) bejegyzést, amit elolvashat.

Magyarázd el az olvasóidnak, hogy mi az az RSS. Az internetezők kevesebb, mint 10%-a tudja, hogy mi az az RSS és használja. Mondd el, hogy mire jó, miért jó, hogyan lehet használni. Biztasd az olvasóidat a kipróbálására. Még azokon a blogokon is jól használható, ahol az olvasók nem geek-ek.

Legyen komplett feed-ed. Én megkérdeztem az olvasókat, ők egyértelműen a teljes tartalmú feed mellett döntöttek: sokan találják idegesítőnek, ha a bejegyzés elolvasásához minenképp be kell tölteni a bejegyzést a böngészőben is. És ha ez nem is tartja őket vissza a feliratkozástól, a leiratkozásban szerepe lehet.

  1. Írj rendszeresen. Ha azt látom, hogy valaki rendszeresen ír (és még tetszenek is a bejegyzései), akkor sokkal inkább hajlandó vagyok felvenni őt az RSS olvasómba, mint ha azt látom, hogy ritkán ír.
  2. Legyen feed ikon a böngésző URL-jében. A legtöbb böngésző felismeri, ha RSS feedje van egy weboldalnak (és erre a <head> részben elhelyezed a <link rel=”alternate” type=”application/rss+xml” title=”I-Do-Web” href=http://feeds.feedburner.com/IDoWeb /> sort).
  3. Ne írj túl sokat egy nap. Mindennek van egy határa, a rendszeres írásnak is. Nem egy RSS-ről iratkoztam le, mert napi 20-30 bejegyzést érkezett.
  4. Legyen érdekes, amit írsz. Az emberek akkor iratkoznak fel, ha valami értékeset írsz, amire szükségük van, amit érdekesnek tartanak. Az, hogy mi az érdekes és mi érték, az szubjektív, annak eldöntése az olvasóid feladata.
  5. Legyen egyszerű feliratkozni. Minnél kevesebb lépésből áll, annál jobb. Ha sokat kell klikkelgetni, azzal olvasókat vesztesz.
  6. Ajánlj fel direkt feliratkozást a legismertebb RSS olvasókhoz. Az egyszerűsítés egyik lehetősége, ha nem esel túlzásokba. (A leggyakrabban használt olvasók meghatározásában segíteni tud a FeedBurner.)
  7. Használd az RSS Feed-et, amikor a kommentben a blogodra linkelsz. A kommentelés jó szokás, ezzel ismertté teheted a blogodat, csatlakozhatsz a beszélgetéshet. Ha a blogcímed helyett a feed címét adod meg, akkor ezzel is motíválhatod őket a feliratkozásra. (A FeedBurner böngészőbarát, a sima klikkelésnél is rendesen megmutatja a bejegyzésed.)
  8. Legyen egy speciális “Feliratkozás” oldalad. Legyen egy oldal, ahol minden megtalálható a feliratkozásról. Egy rövid bevezető, hogy miért jó az RSS, hogyan iratkozhatnak fel. Linkelj rá a menüsorból (sidebar), pl. “Hogyan iratkozzak fel” címmel.
  9. Írj egy ebookot és kérdd meg az olvasókat, hogy iratkozzanak fel ahhoz, hogy letölthessék. Az eBook szép és jó és nagyon sokan szeretik. Az ötlet tetszik, bár nem vagyok biztos abban, hogy a feliratkozók meg is maradnak 🙂
  10. Indíts hírlevelet az Aweber-rel.  Indíts egy olyan hírlevelet, amelyben a blogban nem közölt információkat osztod meg az olvasóiddal. Küldd el hetente. Az Awerber a “Blog Broadcast” funkciójával a hírlevélre feliratkozókból RSS feliratkozókat generál (hetente megkapják az RSS feeded kivonatát).
  11. Csordaelv. Mentél már be étterembe azért, mert tele volt? Hagytál már ki éttermet, mert üres volt? Ha már egy elég meggyőző felhasználói számmal rendelkezel, akkor tedd ki a FeedBurner widgetjét. A már meglévő olvasók száma motíválhatja az embereket, hogy csatlakozzanak.
  12. “Breaking news”. Az RSS feed hatékony mód arra, hogy az olvasókat informálva tartsuk. Ha hozzáférsz friss információkhoz, akkor az olvasókat jobban tudod motíválni, hogy feliratkozzanak.
  13. Említsd meg, hogy a feliratkozás ingyenes. Sokaknak furán hangozhat, hogy “feliratkoznak” egy blogra, vagy “előfizetnek” rá. Említsd meg, hogy ingyenesen iratkozhatnak fel a hírlevélre, RSS Feedre.
  14. Használj animált RSS ikont figyelemfelkeltésre. A mozgóképes reklámok nem véletlenül terjedtek el, mert jobban magukra vonják az emberek figyelmét. Használd ugyanezt arra, hogy az RSS ikonra figyeljenek fel.
  15. Figyelj az email-es feliratkozókra. Nézd meg, hogy kik nem igazolták vissza az emailes feliratkozást. Küldj nekik egy emlékeztető levelet, van akinek működik.
  16. Használj pop-up-ot, hogy biztasd az embereket a feliratkozásra. A ProBloggeren volt egy ilyen akció, amivel hétszeresére nőtt az RSS feliratkozók száma. Nem egy veszélytelen akció, van akit a pop-up div-ek és a pop-up ablakok elriasztanak.
  17. Küldj emailt azoknak, akik elöször hagynak nálad hozzászólást. Köszönd meg a hozzászólást egy személyes levelben azoknak, akik elöször írnak kommentet a blogodon. Ragadd meg az alkalmat arra, hogy emlékeztesd őket, hogy RSS-en keresztül automatikusan értesülnek az új bejegyzésekről. WordPress alapú blogoknál a Comment Relish pluginnel lehet ezt automatizálni, bár ezzel veszít valamit a személyességéből.
  18. Legyen RSS link a kategóriákra. Ha sok kategória van a blogban, akkor felajánlhatsz az egyes kategóriákra külön-külön RSS feed-et (ez a legtöbb blogmotornál létező szolgáltatás). Ezzel elérhetővé teszed, hogy azok a látogatók, akiket csak egy bizonyos téma érdekel, a többi, számukra érdektelen bejegyzéstől mentesen élvezhessék a blogod nyújtotta élőnyőket.
  19. Legyen RSS link a hozzászólásokhoz. Ha olyan közösség van a blogod körül, akik rendszeresen hozzászólnak a blogodhoz, akkor őket érdekelhetik a legújabb hozzászólások.
  20. Kérj meg egy barátot, hogy ajánlja a blogod vagy az RSS feed-et a blogján. A blogok legerősebb fegyvere a bizalom. Ha a barátod ajánlja a blogodat, akkor az olvasói megfontolják a tanácsát, és megnézik, hogy miről is szövegel.
  21. Kezdj bele egy hosszú sorozatba. A hosszú sorozatok nem csak forgalmat generálnak, de az RSS olvasókat is mágnesként vonzzák, mert senki nem akar lemaradni a következő epizódról. Ha egy véletlen látogató a blogodra téved és észreveszi, hogy egy számára érdekes sorozat van folyamatban, akkor azonnal feliratkozik majd a blogodra.

Neked milyen ötlet vált be, amivel megnött az RSS olvasóid száma?

Varsányi Martina

Mindenről írunk, ami blog.

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:

Nyerj egy blog sablont - 60,000 Ft értékben!

%d blogger ezt szereti: