fbpx

120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó

A probloggeren találtam az alábbi érdekes cikket, miszerint Tina, a Think Simple Now blogger(nő)je a blog indulását követő három hónap elteltével több, mint 2000 rendszeres olvasót mondhat magáénak.

Először is, le a kalappal Tina elött, mert az önfegyelmére és az elhivatottságára ritkán láttam eddig példát. Másodszor az egész blogírást üzletként közelíti meg, ezért üzleti tervet készített, mielött belevágott, ez az ötlet különösen megtetszett, de had mesélje el a történetét saját maga:

Hogyan szereztem 2000 előfizetőt 3 hónap alatt

Hello, a nevem Tina. 2007 szeptember 27-én kezdtem el írni egy kicsi blogot, név szerint a Think Simple Now-t, úgy, hogy semmilyen előzetes tapasztalatom nem volt bloggal, internet marketinggel vagy írással. Karácsony körül, tehát három hónappal később, 2135 előfizető olvasom volt.

 

Thinksimplenow

 

Nem csak a blogírásban vagyok új, ráadásul alig olvasok blogokat. Arról sem olvastam cikkeket, hogyan kell bloggolni, eltekintve néhány cikktől a kezdetekben, amit a doshdosh-on és a Problogger-en találtam.

Többször megkérdezték, hogyan jutottam el idáig, ezért döntöttem ennek a cikknek a megírása mellett, amelyben megörökítem a tapasztalataimat, azzal a reménnyel, hogy másoknak is hasznára válik az, amit tanultam. A saját esetemet használva példaként akarom megmutatni, hogy el lehet érni a blog-céljaidat rögtön a kezdetektől. Rájöttem, hogy nincs nagy titok a siker mögött, amire igazán szükség van az az, hogy mindennél jobban vággyál rá, és ezért kész legyél cselekedni.

Három fontos indokom van arra, hogy miért olyan sikeres a blogom:

  1. Konkrét célok és tervek – Nem érheted el az, amit akarsz, ha nem tudod mit akarsz.
  2. Tartalom – Ezzel töltöm a legtöbb időmet. Tartalom és a hallgatóság megértése.
  3. Kijutni a világba – Azok a munkamenetek, amiket azért csináltam, hogy “piacra vigyem” a blogomat. Bárki könnyen követheti a példámat. De csak azután fokuszáltam erre, hogy a 2-es pont a helyén volt. Tartalom nélkul semmire se jutsz marketinggel.

Mindegyik lépés az előzőre épül, ezért érdemes követni a sorrendet. Nézzük meg a lépéseket egyesével, részletesebben.

1. Konkrét célok és tervek

Miért célok?

Fontos tudnunk, hogy miért indítunk el egy blogot? Mik a motívációink? Nekem három jó okom is volt (sorrendben):

  • Miközben saját magam is fejlődök, megosztom tudásomat és tapaszatalatimat olyan témákban, mint a személyes fejlődés, szellemi jólét és a boldogság megtalálása. A szabad időmben sokat foglalkoztam ezekkel a témákkal,gondolkoztam, olvastam és beszélgettem róluk.
  • Az álmom az volt, hogy ön-fejlesztéssel, személyes fejlődéssel kapcsolatos területen dolgozzak. Arra vonatkozólag, hogy hogyan fejlesszünk, javítsunk életünkön, több ötletem is van. Már azelőtt létre akartam hozni a hallgatóságomat, hogy elkezdtem volna ezeken az ötleteken dolgozni.
  • Anyagi céljaim elérése, hogy feladhassam a munkámat és főállásban a saját ön-fejlesztő termékeimmel foglalkozhassak.

Micsoda?

Nem volt egyszerű meghatározni a blogom témáját, de mindenképpen szükséges ahhoz, ha bármilyen üzleti ötletet, projektet, sikerre akarunk vinni. Eredetileg olyan témák körül akartam blogot indítani, amiben személyesen érintett vagyok, ilyen az ön-fejlesztés, fotózás, technika és az üzletvezetés. Rá kellett jönnöm, hogy az egymáshoz nem illő témák kombinálása összezavarhatja az embereket. Végülis, ha a családomon és a barátaimon kívül más olvasókat is akarok, akkor a blognak nem rólam kell szólnia, hanem a hallgatóságomat, és az ő igényeiket kell célbe vennie. A fő témám tehát az egészség, a wellness és a ön-fejlődés. Ezen belül is a kreativitás, tisztaság és boldogság.

Célok

Nem kaphatjuk meg azt, amit akarunk, ha nem tudjuk, mit akarunk. Persze, mondhatod, gazdag vagy boldog akarok lenni. De ez mit jelent? Fontos, hogy tisztán definiáld a céljaidat, mielőtt bármilyen új üzletbe kezdenél. A céljaidnak mérhetőnek és tervezhetőnek kell lenniük (tervezhetőnek, azaz szabj meg határidőt). Úgy vettem észre, hogy segít, ha rendszeresen kiértékelem a céljaimat. Minden hónapban egy forgalom naplóban feljegyeztem, hogyan haladok: egyedi látogatás, oldal töltés, feliratkozók és jövedelem.

Például, a céljaim, amikor elkezdtem:

2007 december 31-én szeretnék havi 1000 egyedi látogatást, 2500 oldal töltést és 100 RSS előfizetőt.

Október 22-én újrafogalmaztam a céljaimat, miután elértem az eredeti célokat:

2007 december 31-én szeretnék havi 5000 egyedi látogatást, 20.000 oldal töltést, 400 RSS előfizetőt és 100$ jövedelmet.

Az új célokat november 29-én értem el. Ebben az időben több, mint 1500 RSS előfizetővel rendelkeztem.

Összegzés

Végezetül, a következő fontos pontok vannak a “Konkrét tervek és célok” témában. Segítségedre lehet, ha papíron, vagy egy doc file-ban megválaszolod ezeket a kérdéseket.

  • Miért – Mi a motívációd? Miért akarod elindítani a blogot? Mit teszel, ami miatt egyedi a blogod?
  • Micsoda – Ki a hallgatoságom? Milyen témákat akarok lefedni? Írd le a blogodat 3 szóban.
  • Célok – Tűzz ki pontos és mérhető célokat határidővel. Rendszeresen értékeld, hogy hol tartasz a célok elérésében.

2. Tartalom

Mindannyian tudjuk, hogy fontos a tartalom, de hogyan hozzál olyan tartalmat létre, amit az emberek el akarnak olvasni, hivatkozni és feliratkozni akarnak rá?

Először is, emlékezz vissza arra, hogy Te mikor iratkoztál fel egy blogra. Mi volt az a tartalom, ami miatt fel akartal iratkozni? Valószínűleg hasonló indokaid lehettek:

  • Olyan tartalom, ami számodra értékkel bír
  • Olyan megoldásokat kínál, amire szükséged van.
  • Élvezed. Szórakoztató.
  • A blog tartalma és stílusa által érintve érzed magad.
  • Inspirál / motívál.

Nos, helyezd magad az oldalad tekintetében az olvasó helyébe. A fenti gyakorlatból tudod, hogy kik az olvasóid. Kérdezd meg magadtól, hogy melyik fenti indokból kifolyólag elégedett vagy-e a tartalommal? Tartsd ezeket a pontokat az eszedben, amikor írsz. Miközben a bejegyzésedet íród, tedd ezt azzal a hátsó szándékkal, hogy olyan értéket akarjál létrehozni, amelyet mások is hasznosnak találnak. Ha nem így teszel, az meg fog mutatkozni az írásodban.

A tartalmam megszállottja vagyok, nem csak azért, mert felelősnek érzem magamat az olvasóimmal szemben, hanem azért is, mert a lehető legjobb minőséget akarom nyújtani nekik, amire csak képes vagyok. És ez az egyetlen módja annak, hogy az új olvasók, akik az oldaladra érkeznek vissza is akarjanak jönni.

Próbálkozz különböző stílusokkal, és teszteld le, hogy melyikre válaszolnak a legjobban az olvasóid.

Az alábbi néhány tipp nálam bevált:

  • Szándék – Legyen az a célod, hogy a lehető legjobb és legértékesebb tartalmat hozd létre. Ne tartson vissza semmi, amikor írsz. A őszinteséged és a szándékaid látszodni fognak az írásodban. Én például szeretek úgy írni, mintha a legjobb barátomhoz beszélek, a legjobbat adva magamból.
  • Használj személyes tapasztalatokat – Az emberek szeretik a történeteket. A történetek révén személyes kapcsolatba kerülhetnek veled és a barátaiddal.
  • Képek – Használj megfelelő és élénk képeket a cikkedhez. Ahol csak lehet, használj képeket, de ne vidd túlzásba! Én általában nem használok több, mint három képet cikkenként.
  • Hossz – Én általában a kevésbé gyakori, de hosszabb írásokat kedvelem, amelyek jobban elmerülnek egy témában. Hetente kétszer írok, általában 750-1500 szó hosszan. A hossz(úság) kell ahhoz, hogy lefedjek egy témát, de megpróbálom tömörre fogni. Fontos, hogy bizos legyél abban, hogy a tartalom, amit kínálsz, lényeges. Ne legyél bőbeszédű, csak azért, hogy meglegyen egy adott hossz, látszódni fog az írásodon és az olvasók elpártolnak tőled. Ha te lennél az olvasó, képes lennél elég hosszan figyelni, hogy elolvasd az egész cikket?
  • Listák – Használj felsorolásokat és számozott listákat, ahol csak lehet és értelme is van. Jelöld vastag betűkkel a kulcsszavakat. Ettől könnyebb lesz elolvasni, és szkennelhetőbb is lesz.
  • Rövid bekezdések – Legyél tömör, amennyire csak lehetséges. Miközben szerkeszted a cikket, figyelj arra, hogy ki tudnád-e fejezni ugyanazt kevesebb szóban.

Összegzés

  • Szándék – Az olvasóid érdekeit tartsd szem előtt.
  • Szükség – Milyen szükségleteket elégít ki a cikked? Valóban szükségük van erre az embereknek, vagy csak Te gondolod úgy?
  • Megfigyelés és modellezés – Milyen cikkeket olvasol mások blogjában? Figyeld meg ezek főbb ismérveit és alkalmazd akkor, amikor a saját cikkedet írod.

3. Kijutni a világba

Miután felfegyvereztem magam 100 fős előfizetői célommal, és a helyén volt a tartalmam is, elkezdtem reklámozni a blogomat. Tiéd lehet a világ legértékesebb tartalma, de senkinek se fog hasznot hozni, ha senki sem tudja, hogy létezik.

Offline & Email

Egy ideig valójában csak annak a célnak éltem, hogy elérjem a 100 fős előfizetői táboromat. Bárhová is mentem, mindenkinek meséltem a blogomról és a céljaimról, és az emberek mindenhol segítőkészek voltak. Ebbe beleértek minden létező embert, akivel találkoztam, és mindazokat, akikkel email-en keresztül kapcsolatban voltam: munkatársak, munkatársak barátai, a család barátai, a repülőn mellettem ülő, a FaceBook-on talált új ismerősök, fotós ügyfelek… mindenki.

Az email aláírásomhoz hozzáadtam az RSS feliratkozó linket, így mindenhol feltűnt a láblécben, ahova levelet küldtem. Amikor elindítottam a blogot, minden barátomnak küldtem emailt, és a támogatásukat kértem azáltal, hogy feliratkoznak.

Kapcsolatok

A blogom sikerét jelentős részben az okozza, hogy mind a jelenlegi, mind a jövőbeni olvasókkal kapcsolatban vagyok, ami nemcsak abban segített, hogy nőjön és erősödjön a blgom, de még szeretem is csinálni. Sok jó barátot szereztem így. Ha az emberek kedvelnek, és értékesnek tartják az oldalad tartalmát, akkor arról mesélni fognak a barátaiknak is. Gyorsan felfedeztem, hogy sok új előfizetőre tettem szert azáltal, hogy az olvasóim emailben továbbadták a blogom címét barátaiknak, ismerőseiknek.

Lépéseket tettem annak érdekében, hogy elérjek másokat, és ebben személyesen érintve voltam. Biztosra akartam menni, hogy minden megjegyzésre válaszolok és egyetlen emailt sem mellőzök. Ma már nem minden megjegyzésre válaszolok időhiány miatt, de egyetlen email sem marad megválaszolatlanul. Ha egy megjegyzés nagyon jó volt, akkor levelet írok a megjegyzés írójának, melyben megköszönöm a megjegyzését, valamint mellékelem a válaszom másolatát, főképp akkor, ha kérdést tett fel.

Egy időben emailt küldtem mindenkinek, aki kommentálta az oldalt, amiben köszönetet mondtam neki, és megkértem az előfizetésre. Aztán felfedeztem a Comment Relish plug-in-t (WordPress), ami ezt automatikusan elvégzi helyettem.

Szintén kapcsolatba léptem az emberekkel a Facebook-on keresztül, azáltal, hogy a témámba tartozó csoportokat látogattam meg, és még inspiráltak is ötletekkel új cikkekhez.

Hagyj jeleket: kommentek és könyvtárak

Hagyj megjegyzéseket mások blogjaiban, különösen hasonló témában. Legyenek elgondolkoztató és témába vágóak a megjegyzéseid, különben spam-nek fogják nézni. Találtam egy listát olyan blogokról, amelyek a személyes fejlődéssel foglalkoznak, mindegyiket felkerestem, és hagytam egy megfelelő megjegyzést. Ismételten: legyél biztos benne, hogy nem spam-elsz. A legtöbb blogger kiváncsi, hogy kik hagynak nála megjegyzést, és meg fogják látogatni az oldalad. Ismertebb blogokon elképzelhető, hogy rendszeresen kell kommentelned, hogy észrevegyenek. Ha jó a tartalmad, akkor más blogok is linkelnek rád, amikor az passzol a bejegyzés tartalmához, netán a blogroll-jukhoz is hozzáadnak.

Küldtem cikkeket ún. “cikk bankokba”, blog carnivals-be és rss feed directories-be. Amikor megtudtam, hogy a google bünteti a duplikált tartalmat, akkor felhagytam azzal, hogy a cikkeimet a cikk bankba küldjem. Hogy több időm legyen, ezekkel a műveletekkel megbíztam valaki mást (outsourcing), a tevékenység ismétlődő jellemvonása miatt.

Blogger-hálózat

Találkozz új bloggerekkel. Sose tudod, hogy kikkel fogsz találkozni, vagy hogyan fogtok tudni segíteni egymásnak. Úgy érzem, hogy egyedül nem tudsz érvényesülni, szükség van a baráti társaságra. “Erősebbek vagyunk együtt, mint külön-külön“. Azt tanácsolom, hogy legyen egy listád (pl. valamelyik levelező contact list-je) a barátaiddal, hogy könnyű legyen egymást elérni. Ez akkor is hasznos, amikor valakit el kell érned egy last-minute segítség ügyében.

Ez a model borzasztóan sokat segített nekem: Ahhoz, hogy megkapd amit akarsz, először segíts másoknak megkapni azt, amit ők akarnak. Mély nyomot hagyott rám, ahogy Maki befejezte a leveleit: “szólj, ha tudok segíteni bármiben”. Ettől kezdve meséltem az embereknek Maki oldaláról, amikor csak tehettem.

Azóta én is elkezdtem használni az emailjeimben. Fontos, hogy őszinték legyünk. Segítő szándékkal nyújtsd kezed a többi blogíró felé (ésszerű határokon belül, persze), anélkül, hogy ezért bármit várnál. Ha úgy alakul, hogy végül segítenek, nagyszerű, ha nem, akkor sem ajánlom, hogy zaklasd őket.

Ne legyél szerény, az emberek hihetetlenül kedvesek természetüknél fogva. Küldj nekik egy bemutatkozó emailt magadról, vagy helyezz el egy zseniális megjegyzést az oldalukon, vagy kérdezz egy egyszerű kérdést. Ne kezd azzal az email-beszélgetést, hogy linkeljen az oldaladra, vagy értékelje az oldaladat, és ne kérdezz túl sokat. Kerüld a filozófiai kérdéseket, legyen az emailed röbid, barátságos és őszinte. Gyakorolj rajtam: nyugodtan küldj egy bemutatkozó email-t a tina[at]thinsimplenow.com –ra.

Linkelés

Amikor csak lehetséges, linkelek más blogokra a bejegyzéseimben. Neked nem kerül semmibe, és ezzel másokat segíted. Ha kellemetlennek érzed, akkor kérdezd meg magadtól, hogy szeretnéd-e ha mások bloggerek linkelnének rád? Ha a válaszod igen, akkor emlékezz a mottómra: “Ahhoz, hogy megkapd amit akarsz, segíts másoknak megkapni azt, amit ők akarnak.

Azáltal, hogy linkeltem másokra, nem csak felfigyeltek rám, de néhány új barátot is találtam közöttük. Végül nagyobb site-okra is linkeltem, mint a lifehacker, a dumblittleman és a lifehack.

Social media és hálózatok

Az első néhány hétben úgy napi 15 találatom volt, leginkább anyukámtól és a barátomtől. Egy nap 150 találattal lettem megáldva, csak azért a StumbleUpon-tól, mert egy felhasználójuk ajánlott. Teljesen lenyűgözött és arra kárhoztattam, hogy “power user”-ré váljak. Egész jól csináltam a StumbleUpon-on az előző mottót használva: “Ahhoz, hogy megkapd amit akarsz, segíts másoknak megkapni azt, amit ők akarnak.” Ha olvasói kritikát szeretnél, akkor ajánld mások oldalát. Még egyszer, ezt úgy tedd, hogy nem vársz érte semmit cserébe. És ha kapsz valamit mégis, akkor azt tekintsd értékes ajándéknak, és köszönd meg az ajándékozónak.

Éppen motiválatlannak kezdtem érezni magamat, amikor egy hatalmas áttörés következett be november 17-én, amikor az egyik történetem a digg első oldalára került, követve a del.icio.us első oldalával. Így került digg a figyelmem középpontjába. Az előző mottómat használva hamarosan megbarátkoztam a digg felhasználóival, és hűséges közreműködője lettem a közösségnek. Kedvenceim a digg “top upcoming stories” (közel a híressé váláshoz), “újonnan küldött” történetek és a “barátok kedvencei” listái. Ha szeretnél a digg felhasználók figyelmébe kerülni, akkor kezd el rendszeresen beküldeni az ő bejegyzésüket.

Szeretem, ha azonos profillal rendelkezem az összes social media oldalon, ahol jelen vagyok. Ugyanazt az avatart használom, és ugyanazt a felhasználói nevet. A képed és a felhasználó neved a hálózati arcod, az emberek megismernek, ha rád találnak olyan hálózatokon, mint a Mixx, Propeller vagy a Twitter. De ha mindenhol más képet használsz, akkor nehéz lesz az online barátaidnak megismerniük. Épp ezért nem ajánlom, hogy sűrűn váltogasd az avatarodat. Néhány StumbleUpon felhasználó rendszeresen frissíti a képét, ez nagyon zavaró, és arra kényszerít, hogy csak a felhasználói nevük alapján emlékezzem rájuk.

Összegzés

  • Mond el mindenkinek és kérd a segítségüket: személyesen vagy emailen
  • Lépj kapcsolatba az olvasóiddal emailen keresztül
  • Installáld a Comment Relish-t
  • Kommentelj más blogokon
  • Linkelj más blogokra, amikor csak tudsz
  • Minden héten legyen 5 új blogger vagy social media barátod
  • Csatlakozz a StumbleUpon-hoz és a Digg-hez.

Búcsúzóul

Sokszor hallom másoktól, hogy “nem tudom rávenni az embereket az előfizetésre. Mit tudok tenni?” A tanácsom, hogy ne ismételd többet ezt a mondatot, és kezdj el arra figyelni, amit el akarsz érni, ahelyett, hogy arra figyelnél, ami zavar.

Fejleszd ki a “bőség versengés helyett” mentalitást. Fokuszálj az olvasóidra, legyél kiváncsi az ő tapasztalataikra, legyen egy világos célod amit követni tudsz egész lényeddel, anélkül, hogy arra gondolnál, miért nem fog sikerülni. Többször láttam az alábbi gondolatot valósággá válni: Ha a vágyat hittel vegyítjük és teszünk is érte, akkor a lehetséges valószínűvé válik, minden alkalommal. Kivétel nélkül.

Sok sikert kívánok a bloggolásban és más tevékenységeidben. Fel a fejjel.

Varsányi Martina

Mindenről írunk, ami blog.

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:

​​​A blogodból milliós üzlet - ingyenes tanfolyam!

%d blogger ezt szereti: