Blogfórum
 
 

(x)

 
 

(x)

 
 

Blogvilág java

  • Mi az a blog?
  • 23 kerdes jovobeni bloggereknek - Jo-e neked a bloggolas?
  • Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
  • 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
  • Miért nem reagálnak egymásra a magyar blogok?
 
 

Linkek

Saját blogok:
  • Freeblog Sablonok
  • Geeklány
  • Focusize
Olvasásra ajánlott blogok:
  • SEO blog - Longhand
  • Link building blog
  • Marketing Izék
  • Bodzasfanta blogdolgai
  • Wyctim blogelete
  • Blogról | doransky
  • IT Megoldások
  • Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO blog
  • Webmánia
  • daily blog tips
  • doshdosh
 
 

Partnerek

Add to Technorati Favorites GeoURL Bloggers & Blogging Blogs - BlogCatalog Blog Directory

 
 

Szerzői jogok

Creative Commons License Blogvilág by xSolutions is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.
 
Follow this blog

Amellett, hogy kell-e nekem személy szerint blog, talán a leggyakoribb kérdés, hogy egy adott vállalkozásnak, e-boltnak, kell-e blog.

Ahhoz, hogy erre lehessen válaszolni, tisztában kell lennünk azzal, hogy mi a blog. A Wikipédia szerint:

A blog egy olyan periodikusan újabb bejegyzésekkel bővülő weboldal, amely ezek sorozatából áll, függetlenül attól, hogy mi az oldal témája, formája és hogy nyilvánosan elérhető-e. A bejegyzések leggyakrabban – de nem szükségszerűen – fordított időrendi sorrendben vannak.

* A legszebb az, hogy ez lefedi az online újságokat is. a szerk.

Miért fontos az e-boltoknak a blog?

A blog, az nem olyan izé, amivel elmegy egy csomó idő, miközben egy csomó más dolgot csinálhatok? Hát nem. Egy csomó módon hasznodra lehet a blog.

4 ok, ami miatt egy e-boltnak blogra van szüksége

  1. Ingyenes (vagy nagyon olcsó) célzott reklám: Rengeteg helyen lehet blogolni. Magyar nyelven a freeblognak es a blog.hu-nak van nagy ereje, mindkettő erős koezoességgel rendelkezik. Az előbbinél a koezoességi ajánlások, az utóbbinál az Index-es címlaphely a vonzó.
    A freeblog további előnye, hogy saját domain-es blogot is koennyen és egyszerűen tudsz létrehozni.
    Havi pár forintért pedig a wpress.hu-nál kapsz Wordpress alapú blogot, ahol nem csak karbantartják a rendszert, de rendelkezésedre is állnak egyedi problémák esetén is.
  2. Hihetőség:  minél toebb minőségi bejegyzés van a termékedről, szolgáltatásodról a neten, minél toebb hír a cégről, annál láthatóbbá válik a látogatók és a lehetséges vevők számára, hogy miről beszélsz. Tartalom és minőség nélkül nem tudják leellenőrizni a cégedet és inkább ismerős cégnél vásárolnak.
  3. Affiliate programok:a blogokkal nem csak termékek eladásával lehet pénzt keresni, hanem úgy is, hogy részt veszel affiliate programokban, mint az Etarget, a Google AdSense vagy az Amazon. Ingyenesen lehet feliratkozni (angol tudás szükséges lehet). Maga a fizetés nem olyan jó, mint ha saját terméket adnál el, de pénzbe se kerül.
  4. A konkurenciáid blogolnak: igen, a versenytársaid valószínűleg már nagyban blogolnak! A blog nem csak azt mutatja meg, hogy milyen jól kiismered magad a területen, de segít megtalálhatóbbá is tenni. Minél többet írsz magadról, a cégedről, a termékedről, a szakterületedről, annál könnyebben fognak megtalálni azok, akik téged, a termékedet stb. keresik. Ennyire egyszerű. No és melyik cégtől vennél Te szívesen terméket? Amelyiket megtalálod és megmutatja szakértelmét vagy amelyik rejtőzik?

Ha még nem lenne az e-boltodnak blogja, akkor még belekezdhetsz. Sok cég először az alapokat helyezi el és csak utána veti bele magát a blogolásba. Ha még nem blogoltál korábban, akkor a következő dolgokra figyelj oda:

  • Milyen gyakran írsz - akár naponta, hetente vagy bárhogy ísz, legyen rendszeres, hogy az olvasók visszajöjjenek.
  • Amiről írsz - ha nem tudod, hogyan tartsd fenn a figyelmet, akkor olvasd el, hogy hogyan tarthatod az olvasóidat az oldaladon.
  • Linkek - ne pakold tele az oldalad linkekkel, de fontos, hogy linkelj más bejegyzésekre is. Olvasd el ezzel kapcsolatban a mélységi linkelésről szóló bejegyzést.
  • Termékleírások - ha terméket, szolgáltatást adsz el a weboldalon, akkor jó, ha időnként írsz róluk. Mondd el a látogatóidnak, hogy miért jobbak, mint a versenytárs termékei, szolgáltatásai. Használj teszteket és a vásárlóid visszajelzéseit.
  • Blogközösség - keress olyan blogokat, amelyek a tiédhez hasonló témában / termékről írnak és sok hozzászólásuk van a bejegyzésekhez. Szólj Te is hozzá a bejegyzésekhez, valamint ajánld fel, hogy írsz vendégbejegyzést, illetve hívd meg őket magadhoz 1-1 bejegyzés erejéig.

 

További érdekes témák, ötletek a Blogfórumon.

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel az RSS értesítőre, a hírlevélre vagy ajánld barátaidnak a Twitteren vagy a freeblogon.
Utolsó bejegyzések:

Eddig 1 komment érkezett ()

 
 
  •  

    1.  Varsányi Martina 2009. 12. 08. 12:12

    (via Facebook)István Taubert írta: minden karaktereddel egyetértek, magam sem fogalmazhattam volna meg jobban! ;)
    Annyival még kiegészíteném, hogy SEO szempontból is frontja lehet, a weboldalnak, webáruháznak, Hisz jó eséllyel azok statikusabb tartalommal bírnak.
    Illetve, hogy a blog alkalmas a problématudat felkeltésére, a vásárlási igény kialakítására, hasznos tartalom révén a közönséged figyelmének éberen tartására, sőt a potenciális vásárlóid "idomítására, képzésére!"

    www.facebook.com/martina.varsanyi

     

Mondj valamit

A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.






Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.