
(x)
(x)
Blogvilág java
- Mi az a blog?
- 23 kerdes jovobeni bloggereknek - Jo-e neked a bloggolas?
- Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
- 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
- Miért nem reagálnak egymásra a magyar blogok?
Linkek
Saját blogok:- Freeblog Sablonok
- Geeklány
- Focusize
- SEO blog - Longhand
- Link building blog
- Marketing Izék
- Bodzasfanta blogdolgai
- Wyctim blogelete
- Blogról | doransky
- IT Megoldások
- Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO blog
- Webmánia
- daily blog tips
- doshdosh
Partnerek
Szerzői jogok


- Mi az a blog?
- 23 kerdes jovobeni bloggereknek - Jo-e neked a bloggolas?
- Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
- 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
- Miért nem reagálnak egymásra a magyar blogok?
Folytatódik a Technorati éves tanulmánya a blogoszféra állásáról.
Egyre több blogger keres pénzt a blogjával, de ez még mindig nem vonatkozik a többségre. A pénzt keresők többsége vállalkozóként reklámokat helyez el az oldalán és a blogját felhasználva tart előadásokat. Néhány blogger olyan bevételeket adott meg, amely a középosztályra jellemző, amiből arra lehet következtetni, hogy bár a profi bloggerek még mindig egyértelmű kisebbségben vannak, de fejlődnek.
A bloggerek 72% válaszolt úgy, hogy nekik semmilyen blogból származó jövedelmük nincs.
A bevétellel rendelkezők:
- 54%-a részmunkaidős
- 32%-a vállalkozó
- 14%-a cég
A cég ez esetben olyan bloggert jelent, aki egy vállalat vagy szervezet megbízásából blogol, a részmunkaidősök és a vállalkozók pedig saját vállalkozásukban dolgoznak.
A részmunkaidősök és a vállalkozók elsősorban reklámokból keres pénzt, illetve affiliate marketing linkeken keresztül. 15%-uknak van jövedelme a blog témájához kapcsolódó fizetett előadásokból.
A profi bloggerek között csupán 17% válaszolt úgy, hogy elsődleges bevételi forrása a blogja.
Aki viszont pénzt keres a blogjával, nem teszi rosszul. A teljes munkaidőben blogoló blogger évi 122.222$-t keres, a rész munkaidőben blogoló 14.447$-t. Mielőtt bárki beadná hétfőn a felmondását, ezek az értékek átlagértékek, angol nyelvterületre vonatkoznak, és a magas érték mögött több évi munka áll, mire ezt az összeget elérte.
A bloggerek többsége - a hobbiból blogot írók is - jelentős kiadásokról vallottak. A kiadások közé elsősorban a hosztingolás és a dizájn tartozott, no és persze forintosították (dollárosították) a saját munkaidejüket is (ez a vállalkozó bloggereknél átlag éves 6.000$ volt, ami azért meglepően kevés).
A blogok többsége azonban a hobbi kategóriába esik, azaz a blog nem jövedelem forrása. Ennek több oka van, a két leggyakoribb ok a látogatók hiánya, illetve a reklámok okozta szétszabdaltság elkerülése.
Bármennyire is érdekesek azonban ezek a számok, figyelembe kell venni, hogy a megkérdezettek nagy része amerikai és angolul ír. Az egyesült államokbeli piac pedig jelentősen eltér a magyar piactól.
Márkák a blogoszférában
A felmérés szerint a bloggerek 70%-a beszél márkákról. Én egyetlen olyan bloggal sem találkoztam, ahol soha semmilyen márka ne lett volna megemlítve. 46%-ban említenek meg olyan márkákat, amiket szeretnek vagy utálnak és 38% ír termékbemutató bejegyzéseket. A profi bloggerek lényegesen nagyobb mértékben beszélnek márkákról (80%) és legalább 1 termék vagy cégbemutató bejegyzést írnak hetente.
Céges blogolás
Ha kizárjuk a hobbi bloggereket (akik nem keresnek pénzt a blogjukkal) a maradék 14% blogol egy cég számára.
71%-uk számolt be arról, hogy a blogolás miatt a cég - aminek dolgoznak, vagy aminek tulajdonosai - láthatóbbá vált. 56%-uk pedig arról számol be, hogy a blog kapcsán az iparáguk vezető pozíciójába kerültek.
Az üzleti értéken túl a többség karrier építésére is pozitív hatással van a blogolás. Ők arról számolnak be, hogy szakmájukon belül láthatóbbá váltak, többen felhasználták a blogjukat az önéletrajzukban.
Ha én csináltam volna a statisztikát, akkor ezt az utolsó pontot (blog hatása a karrierre) nem kizárólag az üzleti blogokkal kapcsolatban, hanem átfogóan, az összes blogra nézve kérdeztem volna. Attól, hogy valaki nem keres pénzt a blogból, még lehet az életére, a karrierjére a blog pozitív hatással.
Nálad vannak-e reklámok?
Kapcsolódó írások:
- Twitter, globális hatás és a blog jövője / A blogoszféra állása 2009-ben
- Bevételek, márkák és blogok / A blogoszféra állása 2009-ben
- Hogyan blogolunk? / A blogoszféra állása 2009-ben
- Miről és miért blogolunk? / A blogoszféra állása 2009-ben
- Kik blogolnak? / A blogoszféra állása 2009-ben
További érdekes témák, ötletek a Blogfórumon.
Még nincsenek kommentek. (
)
Mondj valamit
A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.
Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.