Blogfórum
 
 

(x)

 
 

(x)

 
 

Blogvilág java

  • Mi az a blog?
  • 23 kerdes jovobeni bloggereknek - Jo-e neked a bloggolas?
  • Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
  • 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
  • Miért nem reagálnak egymásra a magyar blogok?
 
 

Linkek

Saját blogok:
  • Freeblog Sablonok
  • Geeklány
  • Focusize
Olvasásra ajánlott blogok:
  • SEO blog - Longhand
  • Link building blog
  • Marketing Izék
  • Bodzasfanta blogdolgai
  • Wyctim blogelete
  • Blogról | doransky
  • IT Megoldások
  • Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO blog
  • Webmánia
  • daily blog tips
  • doshdosh
 
 

Partnerek

Add to Technorati Favorites GeoURL Bloggers & Blogging Blogs - BlogCatalog Blog Directory

 
 

Szerzői jogok

Creative Commons License Blogvilág by xSolutions is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.
 
Follow this blog

Folytatódik a Technorati éves tanulmánya a blogoszféra állásáról.

A blogoszféráról szóló tanulmány legérdekesebb részéhez értünk, a hogyanhoz.

Ahogy az várható, minél (el)ismertebb egy blog, annál több bejegyzést publikál az átlagos bloggernél. A többség használ RSS-t, címkéket és ismerik a felületet, ahol blogolnak, valamint tudják, hogy hogyan generáljanak forgalmat az oldalukra.

A bloggerek 15%-a heti több, mint 10 órát foglalkozik a blogjával. Ez az érték lényegesen nagyobb a részben blogból élők (24%) körében, a profiknál (25%) illetve a vállalkozóknál (32%).

Legalább hetente egyszer frissül a megkérdezettek 80%-ának a blogja. Minden ötödik blogger naponta publikál. Átlagban heti 2-3 alkalommal frissülnek a blogok. Leggyakrabban a vállalkozók frissítik a blogjukat (ami arányban áll a blogolással töltött idővel).

A Technorati Authority érték alapján a nagyobb tekintélyű bloggerek sokkal termelékenyebbek, háromszázszor annyi bejegyzést írtnak, mint az alacsony tekintélyű bloggerek.

A blogok többsége használ címkéket, melyből a leggyakoribbak:

  • politika
  • blogolás
  • videó
  • irodalom és költészet
  • technológia
  • üzlet
  • barátok
  • blog
  • romantika és kapcsolat
  • sport
  • család 
  • utazás
  • szórakozás
  • filmek
  • személyes
  • internet
  • könyvek
  • művészet
  • fotó
  • játékok

Technológia

A bloggerek többsége jól ismeri a platformot, amelyen keresztül publikálnak. Csupán a válaszadók 2%-a számára mondta azt, hogy nem tudja, milyen blogmotort használ. 13% saját maga készítette (itt feltételezem, hogy a dizájnra, illetve telepítésre vonatkozik a kérdés), 8%-énak valaki más készítette, míg a nagy többség, 59% ingyenes blogszolgáltatónál üzemelteti a blogját. Csupán 17% fizet a blogszolgáltatásért, amely érték főleg a profi bloggerek körében magasabb.

Figyelembe véve, hogy a többség ingyenes blogszolgáltatónál ír blogot, nem meglepő, hogy a legfontosabb indok, ami alapján blogplatformot választottak, az anyagi vonzat volt. Ennél sokkal meglepőbb, hogy csupán 30%-ban kiemelkedően fontos számukra a szolgáltató adta közösség.

A válaszadók 82%-a publikál fotókat, ami a leggyakoribb formája a multimédiának. Közel 50% publikál videókat és csupán negyede hanganyagot (zenét és beszédet összesen). A médiát használók 73%-ban saját anyagot tesznek közzé, 63%-ban pedig más oldalakon talált anyagot közölnek újra.

Eszközök

Figyelembe véve a leginkább elterjedt blogmotort, nem meglepő, hogy a bloggerek 83%-a archiválja a bejegyzéseit dátum vagy kategória alapján, használ valamilyen hozzászólást kezelő rendszert (82%). Figyelembe véve, hogy szinte minden blogmotorban be van építve az RSS, én meglepődtem, hogy csupán 80%-ban használják, ám ők nagyrészt teljes tartalmat adnak (75%).

A mobilozok között (az összes blogger 20%-a) a leggyakoribb készülékek az Apple, a Nokia és a Blackberry.

A válaszadók 76%-a helyezte el a blogját a Technoratin, hogy több látogatót vonzzon. További látogató csalogató technikák: címkézés (a profik 83%-a), más blogokon hozzászólás, Google helyezés. Kevesebb, mint 10% mondja, hogy nem tudja milyen forgalommal rendelkezik a blogja. A bloggerek átlag 5 különböző módon igyekeznek forgalmat generálni a blogjukra. 

Bár egyre ritkábbak a Blogrollok, a válaszadók 47%-a még mindig használja.

Forgalom és analítika

Átlagosan a látogatók 27%-a érkezik keresőből.

Meglepő, hogy a kisebb blogok valamivel magasabb százalékú látogatottságot (30%) kapnak keresőkből, mint a nagyobb blogok - ennek oka egyelőre rejtély. Mindenesetre jó hír a kisebb blogok számára.

A bloggerek szemmel tartják az olvasóikat, 74%-uk használ valamilyen szoftvert a forgalom követésére. A legelterjedtebb alkalmazás a Google Analytics (azt követi a Sitemeter és a Statcounter).

Mindazonáltal a Lijit szerint több blogon használnak Quantcast-, mint Google Analyticset, ami ellentmond a bloggerek állításának. Valószínű, hogy a többségük nincs tudatában annak, hogy a szolgáltató Quantcast-tal méri a látogatottságot.

Látogatók

A blogok felén az egyedi látogatók száma (havi szinten) 1.000 fő alatti. Csupán 4% ér el legalább 50.000 egyedi látogatót.


Kapcsolódó írások:

További érdekes témák, ötletek a Blogfórumon.

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel az RSS értesítőre, a hírlevélre vagy ajánld barátaidnak a Twitteren vagy a freeblogon.
Utolsó bejegyzések:

Eddig 5 komment érkezett ()

 
 
  •  

    1.  szilda 2009. 10. 29. 9:31

    Szia, végigbogarásztam ezt a posztot, sok sok adat, ami nekem gyakran sok, de most érdekes kérdések merültek fel bennem. Az, amelyiket fel is tennék neked, arra fonatkozik, hogy miért fontos hogy hetente legyen egy termékbemutató post?
    A második fontos kérdésem az, hogy sehogy sem bírok addsends-es hirdetést tenni a blogomra, és nem tudom mi lehet ennek az oka, van ötleted merre induljak?
    Előre is köszönöm a válaszokat!

     
  •  

    2.  Varsányi Martina 2009. 10. 29. 13:23

    Először is, a heti egy termékbemutató nem fontos, hanem általánosságban a blogból élőknél megtalálható elem (ahol a termék a blog témájához kapcsolódik). Számukra ez elsősorban bevételi illetve forgalom generáló okból fontos.

     
  •  

    3.  Miyazaki Jun 2009. 10. 29. 14:32

    @szilda, tudnál pontosítani, hogy hol akadsz el?

     
  •  

    4.  szilda 2009. 10. 29. 22:46

    Hát nehezen, mert igazából azt modnja, hogy már valamit megcsináltam, amit épp akarok, csak az ehhez tartozó dolgokat nem tudom kideríteni...
    tudom hogy elég ciki, hogy 2 év blogolás után ráadásul bloggeren, még foggalmam sincs erről, de nem tudom ennél jobban megfoglamazni...:(

     
  •  

    5.  Varsányi Martina 2009. 11. 02. 10:20

    @Szilda: pontosabban meg kellene fogalmaznod, hogy konkrétan mi nem sikerül az adsense-nél, anélkül nem tudunk segíteni.

     

Mondj valamit

A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.






Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.