(x)

 
 

Blogvilág java

  • Mi az a blog?
  • 23 kerdes jovobeni bloggereknek - Jo-e neked a bloggolas?
  • Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
  • 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
  • Miért nem reagálnak egymásra a magyar blogok?
 
 

Linkek

Saját blogok:
  • Freeblog Sablonok
  • Geeklány
  • Focusize
Olvasásra ajánlott blogok:
  • SEO blog - Longhand
  • Link building blog
  • Marketing Izék
  • Bodzasfanta blogdolgai
  • Wyctim blogelete
  • Blogról | doransky
  • IT Megoldások
  • Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO blog
  • Webmánia
  • daily blog tips
  • doshdosh
 
 

Partnerek

Add to Technorati Favorites GeoURL Bloggers & Blogging Blogs - BlogCatalog Blog Directory

 
 

Szerzői jogok

Creative Commons License Blogvilág by xSolutions is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.
 
Follow this blog

TávirányítóTe is szoktál "kapcsolgatni" a tévén? Mindannyian így teszünk, amikor semmi érdekes nincs a tévében, amikor semmi sem köti le a figyelmünket.

A könyvet nem kapcsolgathatod. Átlapozhatsz pár oldalt, leteheted, elbambulhatsz, de a könyv változatlan marad.

A net viszont, a linkeknek köszönhetően, sokkal sebezhetőbb a tévénél, itt is átkapcsolhatsz (főleg ha RSS-ben olvasol blogokat), ráadásul egyszerre akár több minden is lekötheti a figyelmed a böngészőben, az IM-ben, a Twitterben...

A blogodnak sokkal több konkurenciája van, mint egy tévé csatornának, bármilyen sok csatornát is tudsz fogni.

Harcolj a távirányítóért

Egy belső kényszer hajt bennünket az unalmas helyzet megszüntetésére, ezért kapcsolgatunk. Sajnos ez a szokás a weben is megtalálható.

Az  egér, mint a blogod távirányítója, milliónyi lehetőséget kínál az olvasódnak. És ez idomítja őt arra, hogy hamarabb megunja az írásodat.

Neked tehát úgy kell írnod, hogy az olvasód elég lelkes legyen ahhoz, hogy legyőzze a klikkelési vágyát legalább addig, amíg elolvasta a bejegyzésedet.

Hogyan kösd le a figyelmet?

  1. Mutasd meg a lényeget az elején. Gondolj a legnépszerűbb műsorokra. Mindegyik elején van egy rövid összefoglaló a "javából" (hírműsorok, dokumentum filmek) vagy egy felütés (sitcomok, sorozatok), ami felvezeti, hogy mi várható. A néző így tudni fogja, hogy mit kap, mi az, amit elvárhat. Legyen egyértelmű a branded, a márkád. Legyen tisztában az olvasód azzal, hogy ki miatt jött az oldalra.
  2. Ne tűnj iskolázatlannak. A bakizás a tévében vicces lehet, írásban az elütések és a helyesírási hibák már kevésbé.
  3. Adj egy kis pluszt a blogodhoz (utolsó bejegyzések, ajánlott olvasmányok témák szerint). Ezzel a belső csatornákra tudod irányítani a figyelmet.
  4. Maradjon friss a programajánlatod lehengerlő címekkel, figyelemfelkeltő képekkel. Hass az olvasóid érzelmeire. 
  5. Írj egyszerűen, gyors ütemben, drámaian. A Lost befejező epizódját többen nézik, mint a Delta adását (van még Delta?).
  6. Maradj meg a logikai mederben. Ha a cselekménynek nincs értelme, az olvasó programot fog váltani. Nézd át és szerkeszd meg újra és újra az adást, mielőtt közzé teszed.
  7. Óvatosan a reklámokkal! Kedvező vagy elutasító fogadtatásra számíthatsz, ha reklámmal rakod tele a műsoridőt? Bárhogy is döntesz, ne darabold fel reklámokkal az oldalad, pláne ne az adásod!
  8. Ha van nálad reklámszünet, akkor legyen hasznos, informatív. Rövid, vicces (ha lehet) és informatív - és térj vissza azonnal a megszokott műsorhoz.

Ne add fel!

Sokkal keményebben kell küzdened a műsoridőért, mert bloggerként meg kell küzdened a linkekkel, ami a távirányítót az olvasó kezébe adja. Abban a percben át fog kapcsolni, amint elkezd unatkozni.

Az irányítóért zajló küzdelem rákényszerít arra, hogy jobban átadd az üzeneted. Ha jól csinálod, akkor a fogyasztóval (az olvasóddal) való kapcsolat sokkal közvetlenebb és erősebb, mint ami elérhető akár a tévével, akár a könyvvel.

Fotó kredit:  Thunderchild tm

Kapcsolódó írások:

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel az RSS értesítőre, a hírlevélre vagy ajánld barátaidnak a Twitteren vagy a freeblogon.
Utolsó bejegyzések:

Eddig 4 komment érkezett ()

 
 
  •  

    1.  Real Trebitsch 2009. 10. 20. 13:35

    Van még Delta (idén volt 45 éves!) - bár az MTV külsős produkcióban csinálta, és mint minden ilyennek, jelenleg nagyon kérdőjeles, mi lesz a sorsa.

     
  •  

    2.  siegfried 2009. 10. 20. 15:33

    való igaz :D az unalmas blogot olyan gyorsan átugrom, mint a reklámokat, de azért a kettő műfaj nem ugynaz

     
  •  

    3.  tarsolyger 2009. 10. 20. 20:08

    Teljesen jó írás arról, hogy hogyan blogoljunk :)
    Erről még nekem is el kell gondolkodnom, bár akkor azt is megkockáztatom, hogy kitanítom a konkurenciát! :P

     
  •  

    4.  Varsányi Martina 2009. 10. 21. 11:04

    Mire ők megtanulják azt, amit Te már most tudsz, addigra Te sokkal előrébb leszel...

     

Mondj valamit

A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.






Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.