Blogfórum
 
 

(x)

 
 

(x)

 
 

Blogvilág java

  • Mi az a blog?
  • 23 kerdes jovobeni bloggereknek - Jo-e neked a bloggolas?
  • Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
  • 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
  • Miért nem reagálnak egymásra a magyar blogok?
 
 

Linkek

Saját blogok:
  • Freeblog Sablonok
  • Geeklány
  • Focusize
Olvasásra ajánlott blogok:
  • SEO blog - Longhand
  • Link building blog
  • Marketing Izék
  • Bodzasfanta blogdolgai
  • Wyctim blogelete
  • Blogról | doransky
  • IT Megoldások
  • Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO blog
  • Webmánia
  • daily blog tips
  • doshdosh
 
 

Partnerek

Add to Technorati Favorites GeoURL Bloggers & Blogging Blogs - BlogCatalog Blog Directory

 
 

Szerzői jogok

Creative Commons License Blogvilág by xSolutions is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.
 
Follow this blog
"Business Meeting"
Van egy céged és arról kérdezel, hogy érdemes-e blogba kezdened, akkor a válaszom csak ennyi lesz: "persze". Fontos persze a minőségi tartalom, a megfelelő kulcsszavak használata. Ez jó a keresőknek, szeretik a gyakran frissülő tartalmakat, és a blog eredendően ilyen dolog.

Figyelembe kell venni azt az "apróságot", hogy az olvasók alig 20%-a hiszi is el, amit a céges blogokon olvas (Forrester Research).

Akkor most még se blogolj? Dehogynem, de legyen lényeges, amiről írsz. Ha mást se tudsz csinálni, mint a szolgáltatásodról vagy termékedről nyávogni, akkor felejtsd el. Viszont ha be tudod bizonyítani, hogy figyelsz a közösségi hálókra, ha naprakész vagy abban a témában, amivel foglalkozol, ha a PR-osaid reagálnak a cégedet érintő dolgokra, akkor esélyes vagy.

1. Csak minden ötödik ember hisz a céges blogoknak. Ezzel az értékkel kevésbé hihető média, mint bármi más, beleértve a tévét, a nyomtatott médiát és a direkt leveleket.

2. Rendszeres blog olvasók (24%) és bloggerek (39%) egy kicsit jobban hisznek a céges blogoknak. Viszont még ebben a csoportban is kevésbé bíznak a blogban, mint más tartalomszolgáltatásban.

3. Akik hisznek a blogoknak, azok hisznek a többi médiának is. Azok, akik hisznek a céges blogban, kicsit fiatalabbak, gazdagabbak és kevésbé tanultak, mint azok, akik nem hisznek. Azaz ha hiszel a céges blogoknak, akkor hinni fogsz a körleveleknek is.

Legyen különleges a céges blogod

Amikor azt mondják, hogy nem bíznak a céges blogokban, akkor ez pont ugyanazt jelenti, mint ha azt mondanák, hogy nem hiszik el a reklámokat, vagy a céges emberek nyilatkozatait. A blogokat az üzleti célok eléréséhez használt eszköznek tekintik, ami a céges weboldal kiegészítése.

Ha tehát azt tervezed, hogy a céges blogod másról sem fog szólni, mint a szolgáltatásról vagy a termékről, akkor add fel most. Nem sokan fognak érdeklődni az önreklám iránt (hacsak nem hívják a céged Apple-nek). A keresők szeretik a blogokat, de csak akkor, ha linkelnek rájuk mások is, és egy hagyományos termékblogra nem sokan fognak linkelni.

Ha már van ilyen blogod, akkor nézd meg a statisztikákat.

A forgalom jó dolog,  de vajon a látogatók hozzáállása változik a cég felé vagy megveszi a terméket? Ha a blog linkeket, pozitív hozzászólásokat eredményez, akkor megéri megtartani. Ha nem, vagy nem tudod, hogy lehet ezt mérni, akkor jobb és olcsóbb, ha bezárod.

Mikor és hogyan írj céges blogot?

Mint minden más marketing csatorna, a blogolás is működhet. Ne magadról írj, hanem a vevőidről. Az ökölszabály a következő, ha valaki a blogodat olvasva a következőt mondja "nem bízok a céges blogokban, de ez a blog nem olyan", akkor jó úton haladsz.

  1. Írj a vásárló gondjáról pont úgy, mint egy hírlevélben tennéd. Ne a szolgáltatásról írj, hanem arról, ami a vevőnek volt fontos. Ha megoldást kínálsz a vevőid problémáira, akkor hűséges olvasóid (és vásárlóid) maradnak. Ha így teszel, akkor sokkal valószínűbb, hogy linkelni fognak rád, ami növeli a forgalmat és a kereső szervereken a helyezést.
  2. Írj arról, ami a közösség magját érinti. Ha a vásárlóid egy összefogó közösséget alkotnak, akkor előnyre tehetsz szert, ha kapcsolatot létesítesz köztük. Egy online közösség kiszolgálja ezeket az igényeket, és a közösség érdeklődni fog az iránt, amit mondani akarsz - a blogod kulcsfontosságú részévé válik a közösségnek.
  3. Blogolj, ha elismert szakember vagy. Sikeres lesz a blogod, mert az emberek hallani akarják, hogy mit akarsz mondani. Viszont ha csak céges témákkal foglalkozol és öncélúvá válik a blogod, akkor éppoly kevéssé fogják hihetőnek tartani a blogod, mint a többi üzleti blogot.
  4. B2B cégek mozgósítsák az alkalmazottaikat. Ha más cégeknek adtok el, akkor hagyjátok a cégvezetőiket, termékmenedzsereiket, marketingeseiket és a sales suportban dolgozókat blogolni, akik tudják, hogy mire van a vevőknek szüksége. Azzal, hogy a munkatársak beszélnek, bemutatják a hozzáértésüket, hihetőbbek az üzeneteik és beszélgetésre ösztönöznek. Olyan cégek tesznek így, mint a HP, a Microsoft vagy a Sun.
  5. Írjál a rajongóknak. Ha valóban népszerű a terméked, akkor táplálni tudod a lelkesedést a blogoddal. Figyelem, ha autóillatosítót árulsz, akkor ez valószínűleg nem fog neked működni! Vagy olyan közkedvelt, mint az Apple? Az Apple rajongók a blog hiányában hamis Apple és Steve Jobs blogot indítottak.

Fotó kredit: llawliet

Kapcsolódó írások:

Hiszünk-e a blogoknak? - körkérdés

 

További érdekes témák, ötletek a Blogfórumon.

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel az RSS értesítőre, a hírlevélre vagy ajánld barátaidnak a Twitteren vagy a freeblogon.
Utolsó bejegyzések:

Még nincsenek kommentek. ()

 
 

Mondj valamit

A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.






Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.