Blogfórum
 
 

(x)

 
 

(x)

 
 

Blogvilág java

  • Mi az a blog?
  • 23 kerdes jovobeni bloggereknek - Jo-e neked a bloggolas?
  • Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
  • 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
  • Miért nem reagálnak egymásra a magyar blogok?
 
 

Linkek

Saját blogok:
  • Freeblog Sablonok
  • Geeklány
  • Focusize
Olvasásra ajánlott blogok:
  • SEO blog - Longhand
  • Link building blog
  • Marketing Izék
  • Bodzasfanta blogdolgai
  • Wyctim blogelete
  • Blogról | doransky
  • IT Megoldások
  • Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO blog
  • Webmánia
  • daily blog tips
  • doshdosh
 
 

Partnerek

Add to Technorati Favorites GeoURL Bloggers & Blogging Blogs - BlogCatalog Blog Directory

 
 

Szerzői jogok

Creative Commons License Blogvilág by xSolutions is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.
 
Follow this blog

 

Pénz, pénz, pénz

 

A Wall Street Journal-ban megjelent írás szerint (America's Newest Profession: Bloggers for Hire) új szakmának tekinthető a (bér)blogger lét. A cikkben szereplő adatokat az amerikai statisztikai hivatal nyilvánosságra hozott adatai alapján írták. Ez azt jelenti, hogy blogger az, aki magát az adóbevallásában annak vallja (ennek visszásságaira Pollner hívja fel bejegyzésében a figyelmet: Te elhiszed, hogy Amerikában 452.000 ember él blogolásból?).

Figyelembe véve az angol nyelv elterjedését, a megélhetési blogger szinthez szükséges mutatókat könnyen el lehet érni. Ugyancsak rengeteg tanfolyam, infotermék és természetesen blog segíti a profi bloggerré válást. Portálok segítségével talál egymásra a blogger és munkaadója, legyen szó fizetett cikkekről, termékismertetőkről, vagy bérírnokságról.

Mindez ma, a magyar nyelvterületen hiánycikk.

Kik a megélhetési bloggerek?

A megélhetési bloggereket alapvetően négy csoportba lehet osztani:

  • a blogok oldalán megjelenő reklámokból, fizetett hirdetésekből élők
  • bérbloggerek, azaz bérírók, ún.  "négerek"
  • a blogon keresztül közvetve pénzt keresők. 
  • a blogjukat értékesítők

Fizetett hirdetések

Fizetett hirdetéseket Etarget és Google AdSense formájában egyre több helyen látni. A Blog.hu reklámstratégiája az első abba az irányba, hogy a blogokon "valódi" reklámhelyeket hozzanak létre.

A fizetett hirdetésekből élő bloggerek a nagy olvasottságból és az átkattintások számából profitálnak. Nem csak a bárki számára elérhető PPC hirdetésekkel rendelkeznek, de sikerrel értékesítik a blog felületét is.

Ide tartoznak a szponzorált cikkek is, amikor a blogger felkérésre egy adott terméket, szolgáltatást ajánl olvasói figyelmébe.

Bérbloggerek

A "névtelen rabszolgák" írásai legtöbbször nevük említése nélkül jelenik meg. Szabadúszok, akik szavankként vagy a cikkhez kapcsolódó reklámbevétel alapján kapják fizetésüket. Szerződésük vonatkozhat 1-1 bejegyzésre, vagy a blog egészének írására.

Eddig két helyről hallottam, ahol - privát csatornákon keresztül - bloggereket kerestek munkára. Szerintem a blogok elterjedésével, illetve befolyásuk növekedésével párhuzamosan hamarosan meg fognak jelenni a magyar álláskeresésekben is a blogger munkakör.

Közvetett pénzkereset

A legszélesebb tábor, akik ritkán nevezik magukat hivatásos bloggereknek. Ide tartozik a legtöbb tanácsadó, az infotermékekkel foglalkozók, a bloggal terméket, szolgáltatást értékesítők, de azok is, akik a blogjukon keresztül bemutatott szakmai hozzáértésük alapján kapnak egy kedvezőbb állásajánlatot.

Blogjukat értékesítők

Európán belül is ritkaságnak számít, hogy a jól felépített szakmai tartalommal rendelkező blogokat, weboldalakat a fenti bevételi források reményében adják-veszik. Annál sűrűbben fordul elő, hogy egy jó olvasottsággal rendelkező blog gazdát cserél. Az új gazda legtöbbször a már megszokott formában viszi tovább a blogot, míg a régi író új elfoglaltság után néz. Jó példa erre a Lifehacker adásvétele.

Van rájuk igény?

Miért ne lenne? A piac kezdeti mivoltát figyelembe véve a bérbloggerek elterjedése várható leghamarabb.

Gondolok itt a KKV vállalatokra, akik a "jelen vagyok a weben" szemléletmódról áttérnek a "weben keresztül adott ingyenes tanácsokkal offline vevő nyerése" szemléletmódra. Kedvenc példám erre a kisállatbolt, ahol az állattartással, etetéssel stb. kapcsolatos tanácsok, a boltban kapható termékek részletes bemutatásával (a hozzáértés bizonyításával) offline vevőket nyernek.

A piac egy fontos szegmense lenne - szerintem - a művészeti produkciók (színdarab, sorozat, film) "blogosítása". A színházban a mindennapi élet, a próbák, betegségek, változások, új szereplők, előadások, háttérinformációk jó anyaggal szolgálnak egy blog számára. Ugyanez igaz a sorozatokra is. A filmek abból a szempontból speciálisak, hogy a bemutató után csak kevés újabb esemény történik, mint pl. a DVD és TV bemutatók időpontja, illetve az esetleges folytatásokról szóló hírek. Egy vírusmarketing keretében azonban már a készítés folyamán ki lehet szivárogtatni a híreket a készülő produkcióról, háttérinformációkat közölni a forgatásról, cselekményről.

Igény tehát lehetne, csak még "nem nyílt ki a csipájuk" az érintett cégeknek. Csak feltételezéseim vannak, hogy miért nem ragadják meg ezt a lehetőséget. Félnek attól, hogy nincs kontroll, hogy nem mérhető az így hozott bevétel? Túlságosan új, idegen a technológia?

Bárhogy is legyen, én alig várom a magyar nyelven író megélhetési bloggerek megjelenését.

Kapcsolódó írások:

 

Fotó kredit: emdot

További érdekes témák, ötletek a Blogfórumon.

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel az RSS értesítőre, a hírlevélre vagy ajánld barátaidnak a Twitteren vagy a freeblogon.
Utolsó bejegyzések:

Eddig 8 komment érkezett ()

 
 
  •  

    1.  Reb 2009. 04. 23. 18:13

    "Kik a megélhetési bloggerek?
    [...]
    * a blogok oldalán megjelenő reklámokból, fizetett hirdetésekből élők
    * bérbloggerek, azaz bérírók, ún. "négerek"
    * a blogon keresztül közvetve pénzt keresők.
    * a blogjukat értékesítők"

    Ez azért így erős. Pl blogon keresztül közvetve keres pénzt bármilyen ismert személy is, hiszen népszerűségét fokozhatja a blog. Akkor ez alapján a mi leköszönt Ferencünk is bérblogger lenne? A nagy közönség általi nyálcsöpögésnek örvendő magyar Mac árusítók is azok lennének?
    Nem hiszem. :)

    Egyedül talán azt nevezném bérbloggernek aki csak azért hozott létre blogot, mert a külföldi programokra feliratkozva ismertet, bemutat... stb egyes termékeket, szolgáltatásokat. Ilyen reklámprogramokat mondjuk itthon még nem láttam.

     
  •  

    2.  pazzo 2009. 04. 24. 7:38

    Manapság nem lehet (még) itthon reklámokból megélni. Nekem is van pár éve AdSence-m. Még mindig akkora az összeg, amekkorát nem fizetnek ki.÷)

     
  •  

    3.  Anim 2009. 04. 24. 13:39

    még pár év és tananyag lesz :D persze nem nálunk

     
  •  

    4.  Bognár László 2009. 04. 25. 8:20

    A pénzkeresés bloggal direktben még tényleg nem megy Magyarországon.
    Valamikor 2006-ban beszélgettünk erről egy jót a Blogter nevű szolgáltató felségvizein, s akkor még a bloggerek java része egyszerűen szentségtörésnek vélte a pénz "behurcolását" a szent blogoszférába.
    Ma viszont már több a blog-hirdetés a blogoszférában, mint a blog :-)
    A nagy magyar cégek a nagy magyar éjszakában még nem fedezték fel a blogoszférát. Egyfelől azért nem, mert nem innovatívak, másfelől mert pici ez a blogoszféra. De nő, növekszik és egyre inkább kimutatható egy-egy blogger vagy közösség média- ill. SEO-ereje. (Bekerülés az online és offline médiába és/vagy a keresők élvonalába egy-egy erős bloggal.)

     
  •  

    5.  Horváth Ádám Kisordas 2009. 04. 25. 17:09

    Hát akkor megjelentem... Jelentem bérblogger vagyok, mert egy éve ez (is) a munkám.

    vegafood.freeblog.hu

    Gauranga

     
  •  

    6.  Varsányi Martina 2009. 04. 26. 11:03

    @reb: ne olvasd egybe a felsorolást és ne keverd a különböző blogból pénzt szerző embereket :)

    A mac-bolt tulaja felvesz egy embert, hogy írjon a bolt cuccairól blogot, akkor ő bérblogger. Azért kapja a fizetését, hogy egy blogba írjon szöveget.

    Gyurcsány nem bérblogger, nem azért kapta a fizetését, hogy blogot írjon.

    Horváth Attila a Bélyegzőexpress bolt tulaja is ír blogot (ergo blogger), aki a blogján keresztül ismerteti meg szélesebb körben, hogy neki milyen klassz bélyegzői vannak. Pénzt keres a blogjával, ha ezért akár eggyel több bélyegzőt is eladott (hogy megéri-e neki, arról őt kell megkérdezni), de NEM bérblogger, mert ő sem ezért kapja a fizetését.

     
  •  

    7.  kacsesz 2009. 05. 10. 15:05

    Bár ez nem vágide közvetve, de lehet valakit érdekel. Szükségünk lesz egy bér "bloggerre" (adminra)most induló saját fejlesztésű egyenlőre non profit közösségi portálunkra, az oldal technikailag nagyon spéci lett, a téma a magyaros kaja,pia, kv,receptek, receptfalva a neve, olyan ember kell aki a zsíros deszkát nem az obiban keresi :-), gasztro világban otthon van imád enni és arról tud is mesélni, beszélgetni, vidám stílus, stb. megbízás kb egy év
    részletek nálam

     
  •  

    8.  G 2010. 02. 04. 16:18

    Én is bérbloggerkedem a blogger társammal :)Mi a pókerezésről írunk több blogon is. Megjegyzem szerintem sok minden másról is tudnánk, de ez áll hozzánk a legközelebb (jelenleg).
    Még csak 1 hete kezdtük...de mivel eladtunk reklámhelyet is, ezért azzal kerestünk 10 ropit + hétvégéig 15 ropit 5 írásért!

     

Mondj valamit

A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.






Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.