Reklám
Blogvilág java
- Mi az a blog?
- 23 kerdes jovobeni bloggereknek - Jo-e neked a bloggolas?
- Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
- 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
- Miért nem reagálnak egymásra a magyar blogok?
Linkek
Saját blogok:- Freeblog Sablonok
- Geeklány
- Lifovery
- SEO blog - Longhand
- Link building blog
- Marketing Izék
- Bodzasfanta blogdolgai
- Wyctim blogelete
- Blogról | doransky
- IT Megoldások
- Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO blog
- Webmánia
- daily blog tips
- doshdosh
Partnerek
Szerzői jogok

- Mi az a blog?
- 23 kerdes jovobeni bloggereknek - Jo-e neked a bloggolas?
- Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
- 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
- Miért nem reagálnak egymásra a magyar blogok?


A blogírás nem feltétlenül arról szól, hogy teljesítsük a "miről írjak ma?" gyakorlatot. Lehet üzleti vagy privát blogod, pontosan tudnod kell, hogy hogy milyen módon akarod befolyásolni a bloggal az életedet vagy az üzletedet. Az egyik módszer, hogy úgy tekintesz minden egyes bejegyzésre, mint a Lego-kockákra, amellyel valami nagyobbat tudsz építeni, ahelyett, hogy ömlesztett gondolataid lapjai lennének.
Alapozz
Amikor ezt a blogot elindítottam, akkor beletelt pár hónapomba, amíg rájöttem, hogy kizárólag a blogok érdekelnek. Attól kezdve, hogy eldöntöttem, csak a blogokról fogok írni, a blogolásról, meglett a Blogvilág alapja. Akár a közösségi hálózatokról írok, akár a hozzászólásokról, akár a CSS-ről, a bejegyzések mozgatórugója mindig a blog.
Nem egyszerű megtalálni a blog hangját és a fő témáját. Amikor egy jó ötletem van, vagy egy cikk bejegyzésre inspirál, akkor mindig át kell gondolnom: fogja ez az olvasókat érdekelni?
Ahhoz, hogy felépíthesd az alapot, el kell gondolkoznod arról, hogy miről szól a blogod. Magadról akarsz írni? Nem biztos, hogy olvasott lesz. Hírekre akarsz reagálni? Akkor precíznek és gyorsnak kell lenned. Üzleti blogot írsz egy termékről vagy szolgáltatásról? Mi lenne, ha arról írnál, hogy milyen igényei vannak a leendő vevődnek?
Építs színes kockákkal
Írtam már arról, hogy gondolj ki érdekes címeket. Írtam arról is, hogy legyen minden bejegyzésben legalább egy fotó. Ezek mind színesítik a blogot. A tartalom felől nézve a bejegyzések is épülhetnek egymásra.Például ha zenéről írsz, akkor írhatsz egy listát az aktuális zenei irányzatokról. Aztán egy sorozatban kivesézheted a különböző irányzatokat. Példákat hozhatsz az előadókra. Legyen minden bejegyzés egyedi azzal együtt, hogy össze lehet közni őket egy sokkal nagyobb és hasznosabb cikké.
Hagyd az olvasókat is legozni
Mindannyian szeretünk részt venni a dolgokban. Bele akarjuk ütni az orrunkat, hangot akarunk adni a véleményünknek, hogy megmutassuk a saját nézőpontunkat is. Miért ne lehetne a bejegyzésed felhasználóbarát? Írj olyan bejegyzést, amire mások hivatkozni akarnak a saját bejegyzésükben, amikor a saját véleményükről írnak. Írj olyan bejegyzést, ahol az olvasóid elmondhatják ötleteiket, írj olyan bejegyzést, ahol megosztod másokkal az ötleteket.Én azokat a bejegyzéseket szeretem, amik arra ösztönöznek, hogy - akár bejegyzés keretében - reagáljak rájuk.
Mi a véleményed?
Van ennek az egésznek értelme? Tudsz ezzel valamit kezdeni? Ha megnézed az utolsó 20-30 bejegyzésed, akkor van benne bármilyen struktúra, vagy csak vadul tüzelsz minden irányba?Fotó kredit: Phineas H
Eddig 1 komment érkezett (
)
Mondj valamit
A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.
Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.
1. O'Seamus 2009. 03. 21. 19:01
No igen, vannak nehéz lépései egy blog írásának, névválasztás, dizájn, SEO, de ezek technikai jellegű kérdések, a legnehezebb ami végigkísér(t)het az a miről és hogyan. A legfontosabb hogy könnyű legyen írni, hogy "adja magát", ellenkező esetben nagy dilemmában fogod találni magad, mivel egy blog működőképessége nagyban függ a gyümölcsözésétől, ami heti min. 3-4 posztot jelent. Szakmai témáról írni biztonságos a jól körülhatárolható terület miatt, egyszerű mert a hivatkozások egy kattintásra vannak, de unalmas lehet, ha nincs benne stílus és mert csak bizonyos célközönséget érdekel. A személyesség veszélyes mert ömlengéshez vezethet, viszont anélkül meg sótlan az egész. A netre hivatkozni könnyű, mert bármit meglinkelhetsz, a való világ viszont ezerszer izgalmasabb és kézzelfoghatóbb. A témák koncentráltsága egyhangúvá tesz és az önismétlés érzetét kelti, a sokfelé csapongás, az építőkockák illesztése nélküli írás viszont oda vezet, hogy szétesik az egész, nem lesz benne koherencia.
Sokat, röviden, képpel, stílusosan, személyesen, összefűzve. Ennyi a recept.