Blogfórum
 
 

(x)

 
 

Blogvilág java

  • Mi az a blog?
  • 23 kerdes jovobeni bloggereknek - Jo-e neked a bloggolas?
  • Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
  • 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
  • Miért nem reagálnak egymásra a magyar blogok?
 
 

Linkek

Saját blogok:
  • Freeblog Sablonok
  • Geeklány
  • Focusize
Olvasásra ajánlott blogok:
  • SEO blog - Longhand
  • Link building blog
  • Marketing Izék
  • Bodzasfanta blogdolgai
  • Wyctim blogelete
  • Blogról | doransky
  • IT Megoldások
  • Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO blog
  • Webmánia
  • daily blog tips
  • doshdosh
 
 

Partnerek

Add to Technorati Favorites GeoURL Bloggers & Blogging Blogs - BlogCatalog Blog Directory

 
 

Szerzői jogok

Creative Commons License Blogvilág by xSolutions is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.
 
Follow this blog

Felvetődik benned a blogolás kérdése, és eltűnődsz azon, hogy bloggernek való vagy-e? Mert komolyan mondom, nem minden embernek való a blog.

Ne írj blogot, ha

  1. Utálsz írni.
  2. Nincs mondanivalód.
  3. Nem tudod kifejezni magad.
  4. Nincs időd, kedved arra, hogy rendszeresen firkálgass.

Ha ezek után még mindig úgy érzed, hogy neked való formátum a blog, akkor számos előnyét élvezheted:

  • Összeszeded a gondolataidat: Az írás rákényszerít arra, hogy összeszedd a gondolataid, pontosan, szabatosan írd le a véleményed. A blogok rövidek (összehasonlítva egy könyvvel) és jól használhatóak hírek, vélemények, analízisok és ajánlások írásához. Ez a stílus közel áll az újságíráshoz, és tökéletes azoknak, akik meg akarják őrizni az utókornak (vagy későbbi maguknak) tapasztalataikat, ötleteiket - 21. századi napló, ami lehet nyilvános de akár titkos is.
  • Tudás megosztása: Oszd meg és uralkodj - igaz ez a blogolásra is. Minél többet osztasz meg a tudásodból, tapasztalataidból, annál többet kapsz vissza: legyen szó új barátokról. kapcsolatokról, új ügyfelekről, munkáról.
  • Hírnév / Márkanév építés:  Akár személyes, akár szakmai célod van a bloggal, kiválóan alkalmas arra, hogy felépítse a hiteledet valamint elkötelezett olvasótábort alakítson ki. Bár valószínűleg nem lesznek rajongóid - mint egy rocksztárnak -, de nagy valószínűséggel lesznek különböző városokból, országokból származó, eltérő háttérrel rendelkező emberek, akik élvezik az írásaid. A blogon kívül nem sok hely van, ahol ezt elérheted.
  • Krónika írása: Ha Te is olyan vagy, mint én, hogy a tegnapi ebédre sem emlékszel, akkor a blog nagyszerű dolog arra, hogy feljegyezd az eseményeket. Ezt is csinálhatod profin, vagy személyesebb formában, mint pl. utazási blog, vagy napló.
  • Önéletrajz felturbózása: Nyomtatott publikáció drága és körülményes, míg egy szakmai blogot kétféleképpen is felhasználhatsz:
    • Leendő munkaadódat elkáprázhatod, hogy amikor rákeres a nevedre, akkor számos szakmai bejegyzés szerzőjeként láthat viszont.
    • Publikációként nyugodtan beírhatod a blogolással töltött éveket: ebből azonnal látszik, hogy elkötelezted magad a szakma mellett, valamint a magánidődet is tudásod fejlesztésével és tapasztalatod megosztásával töltöd.
  • Könyv előkészítése: Ha szándékodban áll könyvet írni (én pl. a szerepjátékos kalandunkat írnám végre meg, ha lenne rá időm :), akkor a blog segít fejleszteni a kifejezőképességedet és az írásod. A leendő kiadódnak pedig meg tudod mutatni, hogy kialakult egy adott méretű olvasótáborod, tehát nagy valószínűséggel eladható a könyv.
  • Üzlet fejlődése: Több vállalkozás is bloggal fűszerezte meg a weboldalát, ami közvetve jelentős bevételnövekedéshez vezetett. Arról nem is beszélve, ha üzleti vállalkozásba akarsz kezdeni, akkor a bloggal reklámot és ismertséget érhetsz el. Ha igazuk vannak a könyveimnek, akkor az emberek azért vásárolnak tőled, mert ismernek, szeretnek és bíznak benned - a blogolással pedig mindhármat elérheted.
  • A véleményformálókkal kapcsolatba kerülés: Bár se Steve Jobs, se Bill Gates, sőt Linus Torvalds sem beszélgetőtársam, a hazai web2-es világból sok olyan emberrel tartom a kapcsolatot, akiknek szakmai véleményére sokan kiváncsiak. Ráadásul nem csak kapcsolatba kerülhetsz a témaköröd véleményformálóival, de magad is azzá válhatsz a blogon keresztül.
  • Kapcsolattartás üzlettársakkal, munkatársakkal: A blogokkal elérheted munkatársaidat, beosztottaidat, egy közvetlenebb és személyesebb kommunikációt alakíthatsz ki velük - függetlenül a céged méretétől.
  • Személyes hangvétel kialakítása: A cégek a PR-stílustól, a reflektorfényben álló személyek a bulvársajtó ferdítéseitől szenvednek. Személyes és őszinte gondolatokat oszthatnak meg az érdeklődőkkel a blogon keresztül, amely kevésbé hivatalos, sokkal inkább beszélgetésre alapul.
  • Pénzkereset: Végül, de nem utolsó sorban a bloggal pénzt is lehet keresni. Reklámokból nem olyan könnyű - legalábbis a magyar piacon, de közvetve is gyümölcsözhet a blogba fektetett idő: egy jobb állásajánlattal többet kereshetsz, mint eddig. (Az üzleti blogok fejlődését itt direkt nem említem.)

Minden bizonnyal van még egy tucat ok arra, hogy miért érdemes blogolni, ha valamit kihagytam, akkor kérlek, oszd meg velünk.  

 

További érdekes témák, ötletek a Blogfórumon.

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel az RSS értesítőre, a hírlevélre vagy ajánld barátaidnak a Twitteren vagy a freeblogon.
Utolsó bejegyzések:

Eddig 1 komment érkezett ()

 
 
  •  

    1.  Aurus 2009. 03. 10. 16:30

    Én nagyjából három okból vezetek blogot; az írás valóban segít összeszedni a gondolataimat, ráadásul így nyoma marad az épp aktuális érzéseimnek - emlékezés szempontjából jó -, valamint javítja stílusomat és élvezettel írok.

     

Mondj valamit

A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.






Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.