Goldenblog nevezés
Reklám
Blogvilág java
- Mi az a blog?
- 23 kerdes jovobeni bloggereknek - Jo-e neked a bloggolas?
- Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
- 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
- Miért nem reagálnak egymásra a magyar blogok?
Linkek
Saját blogok:- Freeblog Sablonok
- Geeklány
- Focusize
- SEO blog - Longhand
- Link building blog
- Marketing Izék
- Bodzasfanta blogdolgai
- Wyctim blogelete
- Blogról | doransky
- IT Megoldások
- Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO blog
- Webmánia
- daily blog tips
- doshdosh
Partnerek
Szerzői jogok

- Mi az a blog?
- 23 kerdes jovobeni bloggereknek - Jo-e neked a bloggolas?
- Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
- 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
- Miért nem reagálnak egymásra a magyar blogok?

“… a blog kitűnő eszközt kínál arra, hogy fokozzuk a vállalatunk, a termékünk vagy a márkánk ismertségét…, hogy elnyerjük a meglevő és leendő vevők … bizalmát, erősítsük …kapcsolatainkat, valamint, hogy közösségi érzést alakítsunk ki azokban, akik fontosak a márkánk sikere szempontjából.” Forrás: A blogstratégia és a szakmai blog előnyeiEzt a két jelenséget pedig vessük össze azzal, hogy egyre jobban tartanak a vállalatok a blogok negatív marketinghatásától.
Miért mondd ellent egymásnak két statisztika?
Mert másképp kérdez rá a vásárlói szokásokra. A Forrester - véleményem szerint - azt akarja tudni, hogy egy termék megvételében mennyiben befolyásol pozitívan egy blogbejegyzés, míg az idegenforgalom egyértelműen a negatív kritika következményeitől tart.A reklámok annyira paranoiddá tettek bennünket, hogy egy pozitív bejegyzést automatikusan bujtatott reklámnak könyvelünk el. Csak azt hisszek el, ami a hitelt rontja, az biztos igazi tapasztalat, hiszen ki fizetne egy lejárató reklámért, különben is etikátlan. A sok elégedetlenkedő között alig merjük remélni (18%), hogy valaki az igazat állítja, amikor azt meri írni, hogy egy bizonyos termékkel vagy szolgáltatással elégedett. Vagy tévedek?
Szerintem másfajta mércével mérjük a pozitív és a negatív érzelmet keltő blogbejegyzéseket.
Angol nyelvű blogokat olvasva gyakoriak azok a hírek, mely szerint egy negatív Twitter üzenet vagy blogbejegyzés hatására egy multinacionális cég a probléma megoldását kezdeményezi.
Magyar nyelvterületen a fogyasztók vélt és valós sérelmeivel, pozitív élményeivel foglalkozó blogok közül a legismertebbnek a Homár tekinthető. Ha az ember csak a híreket olvassa, akkor bizony nem úgy tűnik, hogy bármi foganatja is lenne honfitársaink sok rossz élményének - kivéve talán a Posta Vaterás akciója (aminél felmerült a kérdés: miért nem lehet mindent Vaterás csomagként feladni, hogy biztos célba is érkezzen).
Jó lenne persze látni, hogy ha a Homáron, vagy más blogon megjelenik egy negatív bejegyzés egy cégről, vagy a termékéről, hogy annak bármi foganatja lesz. Jó lenne látni, hogy az ügyfeles nem a vásárlót kezdi viszont szidni, hanem bocsánatot kér. Hiszen mindegy, hogy ki volt a hibás, az ügyfél most sértett és ezzel több tucat/száz/ezer más ügyfél kedvét veszi el, hogy tőle rendelje meg az Internet hozzáférést. Ha az ügyfél elégedett, akkor viszont "ingyen" reklám (vagy legalábbis olcsó - összehasonlítva az egyéb reklámfelületek áraival).
Másfelől a blogok hovatovább a hivatásos magazinoknál és kiadványoknál is fontosabb iránytűk lettek, éppen mert független, céges marketing által nem befolyásolt, elfogulatlan médiumnak tekintik őket a felhasználók. A ‘valaki közülünk’ érzés itt rendkívül erős, és valószínűsíthetjük, velünk is éppúgy fognak bánni, ahogy vele – hiszen mi sem villantunk sajtóigazolványt, vagy ágyúnyi objektívet, amikor arra járunk. Kérdés, hogy az ezerfejű cézár a hazai interneten keresztül megfogalmazott igényei mikor érik el azt a kritikus tömeget, amikor már az itthoni szolgáltatók is kénytelenek figyelembe venni a blogon megfogalmazott aggályokat.
Te hiszel a blogoknak?
Kapcsolódó írások:
Információforrások és a bizalom - közvéleménykutatás [longhand]
Utazási blogok turizmus szállodák légitársaságok [Origó]
Online nyomásgyakorlás? [Keserűmandula]
Eddig 3 komment érkezett (
)
Mondj valamit
A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.
Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.
1. 702 2009. 02. 11. 17:11
Azt hiszem, hogy a szavazásban jelölhető válaszoknál sokkal árnyaltabb a kép... :)
_Általában_ hiszek nekik, de _erős fenntartásokkal_. Mit jelöljek? :)
2. evenorbert 2009. 02. 11. 21:51
Azt hiszem az emberek egy idő után megtalálhatják azokat a blogokat, amelyeknek hisznek vagy hinni akarnak. Pont ez utóbbi a legrosszabb, lásd a politikát és az emberek viszonyát, nagyon sokszor nem képesek értelmezni dolgokat, és képesek vakon követni bárkit, elgondolkozva azon amit mondanak nekik.
3. Varsányi Martina 2009. 02. 11. 23:26
@702: én ugyanezt gondolom: "általában hiszek nekik, de nem vakon" és erre azt jelöltem be, hogy "igen, hiszek nekik".