Goldenblog nevezés

Zsűrizni is van kedvem
E-mail címem
 
 
 

Feliratkozás

Feliratkozas Mi az RSS?
Emailen
Twitter
     
     

    Reklám

     
     

    Blogvilág java

    • Mi az a blog?
    • 23 kerdes jovobeni bloggereknek - Jo-e neked a bloggolas?
    • Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
    • 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
    • Miért nem reagálnak egymásra a magyar blogok?
     
     

    Linkek

    Saját blogok:
    • Freeblog Sablonok
    • Geeklány
    • Focusize
    Olvasásra ajánlott blogok:
    • SEO blog - Longhand
    • Link building blog
    • Marketing Izék
    • Bodzasfanta blogdolgai
    • Wyctim blogelete
    • Blogról | doransky
    • IT Megoldások
    • Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO blog
    • Webmánia
    • daily blog tips
    • doshdosh
     
     

    Partnerek

    Add to Technorati Favorites GeoURL Bloggers & Blogging Blogs - BlogCatalog Blog Directory

     
     

    Szerzői jogok

    Creative Commons License Blogvilág by xSolutions is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.
     
    Follow this blog
    A Forrester 2008-as kutatása alapján az Egyesült Államokban csupán 16-18%-ban hisznek az emberek az üzleti és a személyes blogoknak. Közben Larry Weber szerint a
    “… a blog kitűnő eszközt kínál arra, hogy fokozzuk a vállalatunk, a termékünk vagy a márkánk ismertségét…, hogy elnyerjük a meglevő és leendő vevők … bizalmát, erősítsük …kapcsolatainkat, valamint, hogy közösségi érzést alakítsunk ki azokban, akik fontosak a márkánk sikere szempontjából.” Forrás: A blogstratégia és a szakmai blog előnyei
    Ezt a két jelenséget pedig vessük össze azzal, hogy egyre jobban tartanak a vállalatok a blogok negatív marketinghatásától.

    Miért mondd ellent egymásnak két statisztika?

    Mert másképp kérdez rá a vásárlói szokásokra. A Forrester - véleményem szerint - azt akarja tudni, hogy egy termék megvételében mennyiben befolyásol pozitívan egy blogbejegyzés, míg az idegenforgalom egyértelműen a negatív kritika következményeitől tart.

    A reklámok annyira paranoiddá tettek bennünket, hogy egy pozitív bejegyzést automatikusan bujtatott reklámnak könyvelünk el. Csak azt hisszek el, ami a hitelt rontja, az biztos igazi tapasztalat, hiszen ki fizetne egy lejárató reklámért, különben is etikátlan. A sok elégedetlenkedő között alig merjük remélni (18%), hogy valaki az igazat állítja, amikor azt meri írni, hogy egy bizonyos termékkel vagy szolgáltatással elégedett. Vagy tévedek?

    Szerintem másfajta mércével mérjük a pozitív és a negatív érzelmet keltő blogbejegyzéseket.

    Angol nyelvű blogokat olvasva gyakoriak azok a hírek, mely szerint egy negatív Twitter üzenet vagy blogbejegyzés hatására egy multinacionális cég a probléma megoldását kezdeményezi.

    Magyar nyelvterületen a fogyasztók vélt és valós sérelmeivel, pozitív élményeivel foglalkozó blogok közül a legismertebbnek a Homár tekinthető. Ha az ember csak a híreket olvassa, akkor bizony nem úgy tűnik, hogy bármi foganatja is lenne honfitársaink sok rossz élményének - kivéve talán a Posta Vaterás akciója (aminél felmerült a kérdés: miért nem lehet mindent Vaterás csomagként feladni, hogy biztos célba is érkezzen).

    Jó lenne persze látni, hogy ha a Homáron, vagy más blogon megjelenik egy negatív bejegyzés egy cégről, vagy a termékéről, hogy annak bármi foganatja lesz. Jó lenne látni, hogy az ügyfeles nem a vásárlót kezdi viszont szidni, hanem bocsánatot kér. Hiszen mindegy, hogy ki volt a hibás, az ügyfél most sértett és ezzel több tucat/száz/ezer más ügyfél kedvét veszi el, hogy tőle rendelje meg az Internet hozzáférést. Ha az ügyfél elégedett, akkor viszont "ingyen" reklám (vagy legalábbis olcsó - összehasonlítva az egyéb reklámfelületek áraival).

     

    Másfelől a blogok hovatovább a hivatásos magazinoknál és kiadványoknál is fontosabb iránytűk lettek, éppen mert független, céges marketing által nem befolyásolt, elfogulatlan médiumnak tekintik őket a felhasználók. A ‘valaki közülünk’ érzés itt rendkívül erős, és valószínűsíthetjük, velünk is éppúgy fognak bánni, ahogy vele – hiszen mi sem villantunk sajtóigazolványt, vagy ágyúnyi objektívet, amikor arra járunk. Kérdés, hogy az ezerfejű cézár a hazai interneten keresztül megfogalmazott igényei mikor érik el azt a kritikus tömeget, amikor már az itthoni szolgáltatók is kénytelenek figyelembe venni a blogon megfogalmazott aggályokat.

    Te hiszel a blogoknak?

    Kapcsolódó írások:

    Információforrások és a bizalom - közvéleménykutatás [longhand]

    Utazási blogok turizmus szállodák légitársaságok [Origó] 

    Online nyomásgyakorlás? [Keserűmandula]

     

    Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel az RSS értesítőre, a hírlevélre vagy ajánld barátaidnak a Twitteren vagy a freeblogon.
    Utolsó bejegyzések:

    Eddig 3 komment érkezett ()

     
     
    •  

      1.  702 2009. 02. 11. 17:11

      Azt hiszem, hogy a szavazásban jelölhető válaszoknál sokkal árnyaltabb a kép... :)
      _Általában_ hiszek nekik, de _erős fenntartásokkal_. Mit jelöljek? :)

       
    •  

      2.  evenorbert 2009. 02. 11. 21:51

      Azt hiszem az emberek egy idő után megtalálhatják azokat a blogokat, amelyeknek hisznek vagy hinni akarnak. Pont ez utóbbi a legrosszabb, lásd a politikát és az emberek viszonyát, nagyon sokszor nem képesek értelmezni dolgokat, és képesek vakon követni bárkit, elgondolkozva azon amit mondanak nekik.

       
    •  

      3.  Varsányi Martina 2009. 02. 11. 23:26

      @702: én ugyanezt gondolom: "általában hiszek nekik, de nem vakon" és erre azt jelöltem be, hogy "igen, hiszek nekik".

       

    Mondj valamit

    A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.






    Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.