Blogfórum
 
 

(x)

 
 

(x)

 
 

Blogvilág java

  • Mi az a blog?
  • 23 kerdes jovobeni bloggereknek - Jo-e neked a bloggolas?
  • Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
  • 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
  • Miért nem reagálnak egymásra a magyar blogok?
 
 

Linkek

Saját blogok:
  • Freeblog Sablonok
  • Geeklány
  • Focusize
Olvasásra ajánlott blogok:
  • SEO blog - Longhand
  • Link building blog
  • Marketing Izék
  • Bodzasfanta blogdolgai
  • Wyctim blogelete
  • Blogról | doransky
  • IT Megoldások
  • Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO blog
  • Webmánia
  • daily blog tips
  • doshdosh
 
 

Partnerek

Add to Technorati Favorites GeoURL Bloggers & Blogging Blogs - BlogCatalog Blog Directory

 
 

Szerzői jogok

Creative Commons License Blogvilág by xSolutions is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.
 
Follow this blog

HVG szerint 2009-ben meghal a web 2.0. A hatásvadász címtől függetlenül érdemes végigolvasni az írást. Röviden arról szól, hogy a továbblépés automatikusan a jelenlegi web 2.0 halálát jelenti.

Ez már csak azért sem lehet igaz, mert még mindig léteznek web 1.0-s weboldalak, sőt néhányuk - köszöni szépen - kitűnően működik, mint például a useit. Nincs RSS, nincs komment, nincsenek flash cuccok rajta, sőt, ha figyelmesebben megnézi az ember, akkor minden oldala html, tehát szerver oldali programozást se használ.

A twitter egyre nagyobb tért hódít, de nem minden mondható el 140 karakteren, még akkor is, ha sokak szerint ez a jövő. Egy tematikus blog cikkjeit nem lehet lebontani 140 karakteres blokkokra. Az "itt vagyok, ezt csinálom, oda megyek, így érzek" már kifejthetőbb, de ha a mögöttes információt is el akarja valaki mondani, akkor már kevés.

Említés volt már itt is lifestream-ről, mint a blogolás jövőjéről. Kiegészítésképp már sok blogon látni, pl. itt is olvashatja mindenki a twitter hozzászólásaimat. Aki szeret fotózni, beillesztheti a legfrissebb képeit is a képmegosztó RSS-éből. Aki szeretné mindezt egy helyen látni, az áthelyezheti a székhelyét a frindfeedre (domain regisztráció 2005) vagy más lifestream szolgáltatóhoz. A lehetőség adott, de az is, hogy a hosszabb lélegzetvételű gondolatokat blogon osszák meg az érdeklődőkkel.

Arról is szó volt már, hogy másképp olvasunk weben, mint könyvben, ezért másképp is kell írnunk. Bevallhatja mindenki nyugodtan, hogy ez bizony felületessé tesz bennünket a papír olvasásánál is. A töménytelen mennyiséget nehéz azonban másképp feldolgozni. Ezért is mondtam, hogy - szerintem legalábbis - a web3 inkább a letisztulásról szól: azokról a filterekről, amelyekkel kiszűrhetjük a minket érdeklő hírcsomagból a minket nem érdeklő híreket.

A tematikus blogok örök kérdése, hogy gyorsan osszuk tovább a híreket vagy "igazi" cikkeket írjunk. Eddig mindig is azt mondtam, hogy a blognak értéket kell adnia. Aki megosztani akar, az ne blogot írjon, hanem a turulmeme-hez hasonló portálokat! Automatizált és közösséget épít, aki pedig azt hiszi, kevesebb törődést igényel, mint egy blog, az beszélgessen @Sera-val.

A niche azaz tematikus blogolást sem nevezném a web 2.0 halálához vezető újabb lépésnek. A ProBlogger már 2006-ban ahhoz adott tanácsot, hogyan válasszunk témát a tematikus bloghoz, de persze már ez elött is volt tematikus blog.

Közösségek pedig már az internet elötti időkben is alakultak azok körül, akik egy témával magas színvonalon foglalkoztak. Az egy témával foglalkozó oldalak a témához kapcsolódó kulcsszavakra jól megtalálhatóak, nem lehet tehát azon csodálkozni, hogy az ezekre a kulcsszavakra készített reklámok jól teljesítenek.

A blogközösségek se mai gyerekek, a blogcatalog.com-ot 2004-ben regisztrálták, ami A közösségi blogger gyűjtöde angol nyelvterületen. Az archive.org tanulsága szerint úgy kezdte, mint a blogring, csak a blogcatalog tovább fejlődött.

A design változni fog 2009-ben is, ahogy minden évben. A nagy fehér területek, a fekete-fehér minimalizmus vagy az újságra hasonlító taglalás éppúgy divatos, mint a retro kinézet, de ettől még nem fogunk 60-as években élni. Ahogy a magazin kinézettől se lesz egyből magazinunk.

A HVG cikket tehát érdemes elolvasni, szabad szkeptikusnak lenni. Arrington a web 2.0 halálát a gazdasági válsággal hozta kapcsolatba. Arringtonnak igaza lehet abban, hogy a .com lufihoz hasonlóan kipukkani látszik a web 2.0 lufi is. A befektetők nem fognak ész nélkül pénzt tolni minden jó ötletbe, csak mert web2, csak mert közösség építő.

A változás minden bizonnyal lassú és észrevehetetlen lesz, mint ahogy az első phpBB fórumra se sikoltozta senki rögtön, hogy ez már web2.

A web2 továbbra is élni fog, a közösségek szerveződni fognak, ahogy még van web1 is. Majd egyszer rájövünk, hogy már igazából a web3-at csináljuk, mert ez technikailag (is) annyiban másabb annál, ami régen volt. 

Kapcsolódó írások:

További érdekes témák, ötletek a Blogfórumon.

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel az RSS értesítőre, a hírlevélre vagy ajánld barátaidnak a Twitteren vagy a freeblogon.
Utolsó bejegyzések:

Eddig 2 komment érkezett ()

 
 
  •  

    1.  agyvihar 2009. 02. 02. 15:36

    "Bevallhatja mindenki nyugodtan, hogy ez bizony felületessé tesz bennünket a papír olvasásánál is"

    Bizony. Hosszú egészoldalas újságcikkeket már nem is nagyon tudok elolvasni első betűtől az utolsóig, mert egy idő után ugrik a szemem, és elkezdek scannelni a cikkben lényegi tartalomért.

    Szerintem a hosszú cikkeket nem olyanok írják az újásgokba, akik neteznek.

     
  •  

    2.  r.zsolt 2009. 02. 08. 17:08

    OK, a web2 halál tényleg abszurdum és hatásvadászat. Inkább arról kéne beszélni, hogy a magyar neten megszületett-e egyáltalán a web2? Az emberek hány százaléka használ az iwiwen és a videó/képmegosztó oldalakon túl web2-es oldalakat? Gondolok itt rss feed olvasásra, social bookmarkingra és digg.com szerűségekre. Van blogom (www.kalandtura-blog.hu) viszonylag rendes olvasottsággal, de kérdezd meg, hányan iratkoztak fel rss-re, hányan bookmarkolták stb?? Túró - elenyésző. Pedig a maga kategóriájában (kaland-expedíciós utazás) szinte egyedülálló és olvasgatják is, kommentezik is.

     

Mondj valamit

A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.






Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.