Feliratkozás

Feliratkozas Mi az RSS?
Emailen
Twitter
     
     

    Reklám

     
     

    Blogvilág java

    • Mi az a blog?
    • 23 kerdes jovobeni bloggereknek - Jo-e neked a bloggolas?
    • Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
    • 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
    • Miért nem reagálnak egymásra a magyar blogok?
     
     

    Linkek

    Saját blogok:
    • Freeblog Sablonok
    • Geeklány
    • Lifovery
    Olvasásra ajánlott blogok:
    • SEO blog - Longhand
    • Link building blog
    • Marketing Izék
    • Bodzasfanta blogdolgai
    • Wyctim blogelete
    • Blogról | doransky
    • IT Megoldások
    • Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO blog
    • Webmánia
    • daily blog tips
    • doshdosh
     
     

    Partnerek

    Add to Technorati Favorites GeoURL Bloggers & Blogging Blogs - BlogCatalog Blog Directory

     
     

    Szerzői jogok

    Creative Commons License Blogvilág by xSolutions is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.
     

    Obama and the Blackberry Source: TechCrunchSok helyen jelent meg sok cikk arról, hogy Obama választási győzelme nagy részben az internet nyújtotta lehetőségek kiaknázásának köszönhető. Arról is írtak elegen, hogy Obama az első geek amerikai elnök, akinek sikerült kiharcolnia az email használatot. Számítani lehet arra, hogy Obama webes jelenléte folytatódni fog és ennek első jele a megújult Fehér Ház weboldal és blog.

    Milyen eszközöket használt eddig Obama?

    Youtube: Itt érték el azokat a fiatalokat, akik már nem a rádión vagy a tévén akarták az elnökjelölt beszédét meghallgatni, megnézni. Akik meg akarták egymás között osztani a számukra fontos mondandót. 

    FaceBook, MySpace, Twitter: a választási kampány során komoly követőtáborra tett szert a három legnagyobb, közösségi hálózat építésére alkalmas szolgáltatás keretein belül. Jelenleg Obama-t követik a Twitteren a legtöbben (168.000 fő) és a Facebookon 4 millió rajongója van. Obama ezekkel az eszközökkel növelte támogatottságát, kommunikált a követőivel, rajongóival.

    Change.gov:  Saját weboldalán mindenki követhette azokat a témákat, amik Obama politikáján belül fontosak voltak számára, informálódhatott a megbeszélések menetéről és eredményéről. Ennél is fontosabb, hogy - ha csak másképp nem jelezték - a change.gov komplett anyaga a Creative Commons 3.0 licence alatt jelent meg, azaz bárki által felhasználható!

    Citizen’s Briefing Book lehetőséget teremtett arra, hogy bárk beküldje észrevételét, javaslatát, amivel Obama-nak foglalkoznia kell(ene). A közösség többi résztvevője szavazhatott az észrevételről, hogy azt fontosnak, vagy kevésbé fontosnak tartja.

    A Fehér Ház weboldalának átalakítása (vajon már mennyi ideje készülhetett a dizájn, a CMS motor, a tartalom?) azt mutatja, hogy a közvetlen kommunikáció a nép és választott vezetője (még ha tanácsadók tömegén keresztül is fog zajlani) nem szakad meg. 

    Az egész együtt véve gyönyörű példája a personal branding, az én-márka építésére, annak sikeres működésére.

    Mikor látunk ilyet itthon?

    Ahogy a Fehér Ház Blog kapcsán írtam, jó lenne látni, hogy a magyar politikai élet is elkezdi használni a web adta lehetőségeket.

    Sokkal érdekesebb lenne a Miniszterlenöki Hivatal weboldala, ha ott elérhető lenne Gyurcsány blogja.

    Jó lenne, ha a stábból valaki rendszeresen leírná, hogy mit miért tesz a kormány, mi a célja vele, hogy gondolja véghezvinni és nekem, adófizetőnek ez miért jó?

    Jó lenne, ha mint dolgozó (vagy külföldön élő) állampolgár, aki nem ér rá napközben parlamenti tudosítást nézni (és nincs kedve felvenni az egészet), az egyes felszólalásokat az IndaVideón (csak hogy magyar megosztó portál forgalmát gyarapítsuk) követhetném.

    Jó lenne, ha az egyes felszólalásokhoz tartozó klippeket a parlament működését dokumentáló blogba beágyazva nézhetném.

    Mondhatnám azt is, hogy jó lenne, ha láthatnám (a)hogy működik a kormány.

    Ahogy ugyanezt szívesen látnám az ellenzéktől is.

    Forrás: TechCrunch: How Obama Will Use Web Technology

    Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel az RSS értesítőre, a hírlevélre vagy ajánld barátaidnak a Twitteren.
    Utolsó bejegyzések:

    Eddig 6 komment érkezett ()

     
     
    •  

      1.  charlie 2009. 01. 29. 20:00

      Hát, a parlamenti üléseket tán 2002 óta neten is lehet nézni, és fent is vannak, elvileg. Csak egyben, és valami istenverte formában.

      Mondjuk, youtubéra mehetne fel, azt többen használják mint az index által erőltetett indavideót (vagy akár mindkettőre).

       
    •  

      2.  lemegyek 2009. 01. 30. 11:56

      Vagy ez:

      http://vimeo.com/whitehousevideos

      HD videók :)

       
    •  

      3.  Markovits György 2009. 01. 30. 23:49

      Obama magas internet jelenlétét biztosító személyzet létszáma is elég nagy volt.

      Szerintem, a personal branding új magasságokba fog emelkedni egy ilyen emblematikus figuránál.

      Átlátható kommunikációt ígért a megválasztásakor. A beiktatás napján elindított új weboldal már is ezt tükrözi.

      A hatalomátvétel előtti átmeneti időszakban a http://change.gov oldalon a kerekasztal tárgyalások átiratait kommentelni is lehetett.

      Igen ettől még tényleg messze vagyunk.

       
    •  

      4.  evenorbert 2009. 01. 31. 11:13

      Miért éppen IndaVideo? Szerintem meg egy független oldal kellene, vagy simán egy magyarparlament.tv cím, és azon lehetne élőben nézni, vagy a lényegesebb, érdekesebb vitákat megnézni. Egy külön tv csatorna sem ártana a parlamenti közvetítésnek.

      @charlie: ha van is, nagyon túl van reklámozva.

       
    •  

      5.  xsolutions 2009. 01. 31. 15:39

      @evernorbert:
      1) mert már létezik. semmi szükség, hogy újabb 200 millió forintot dobjanak ki (ezúttal fölöslegesen).
      Tőlem lehet youtube is.
      2) Az, hogy milyen portálra linkelik be, már más kérdés. Pl. a Miniszter Elnöki Hivatal oldalára. Vagy lehet rá külön közösségi portált fejleszteni - de lehetőség szerint valami parlament közeli helyen kellene.

      @charlie: van linked a parlamenti videókhoz?

       
    •  

      6.  gazdaGságtan 2009. 02. 04. 21:55

      @xsolutions,

      A felvetésedre reagálva:
      - innovatívabban közelítem meg szerintem bármelyik potenciális elnök jelöltet, egy érdekcsoport tudna kizárólag pénzelni a webről alkotott elképzelésekkel! (lehet a 200 milla is kevés lenne...)
      - itt reagálnék Markovits György "Obama magas internet jelenlétét biztosító személyzet létszáma is elég nagy volt. " mondatából arra következtettem, hogy úgy gondolja, hatalmas létszám és töménytelen pénz szükségeltetik. OK!
      Nem árt ha van büdzsé meg szakmai háttér, demográfiai és pszihográfiai elemzések, de olcsón is kivitelezhetők!
      Igaz hogy politika, még nem tart itt az "E-társadalomépítésben". Egyik oldal sem! ;)

      István

      ui.: [Valamiért úgy érzem, politikailag közel állunk, lehet tévedek! ;) (bocs az offért)]

       

    Mondj valamit

    A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.






    Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.