Blogfórum
 
 

(x)

 
 

(x)

 
 

Blogvilág java

  • Mi az a blog?
  • 23 kerdes jovobeni bloggereknek - Jo-e neked a bloggolas?
  • Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
  • 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
  • Miért nem reagálnak egymásra a magyar blogok?
 
 

Linkek

Saját blogok:
  • Freeblog Sablonok
  • Geeklány
  • Focusize
Olvasásra ajánlott blogok:
  • SEO blog - Longhand
  • Link building blog
  • Marketing Izék
  • Bodzasfanta blogdolgai
  • Wyctim blogelete
  • Blogról | doransky
  • IT Megoldások
  • Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO blog
  • Webmánia
  • daily blog tips
  • doshdosh
 
 

Partnerek

Add to Technorati Favorites GeoURL Bloggers & Blogging Blogs - BlogCatalog Blog Directory

 
 

Szerzői jogok

Creative Commons License Blogvilág by xSolutions is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.
 
Follow this blog

 

Reklám bérlés

 

Az első, amit az internetről megtanultam, az volt, hogy "nincs olyan, hogy ingyen ebéd". Valaki valahol fizet az ingyen ebédedért.

Az elmúlt időszak a blogvilág egyik legnagyobb visszhangját kiváltó eseménye a blog.hu újonnan bevezetett reklámstratégiája. A blog.hu egy már meglévő szolgáltatás kereteire húzott rá egy olyan modelt, amelynek célja az volt, hogy a káposzta is megmaradjon és a kecske is jól lakjon.

Egy blogszolgáltatónál lévő blog sikere két dolgon múlik. Egyfelöl kell egy stabil blogszolgáltató egy jó működő közösséggel, másrészt kellenek hozzá a lelkes bloggerek, akik időt nem sajnálva gyártják a bejegyzéseket, építik a linkeket. A blogger munkája öregbíti a szolgáltató hírnevét, a szolgáltató instabilitása pedig rontja a blogger kreditjét.

Én pl. azért vagyok freeblogos, mert egy haverom is az. Az egyetlen blogger, akit annak idején ismertem. Úgy gondoltam, ha neki jó a freeblog, akkor nekem is jó lesz. Mert megbíztam a döntésében.

A blog.hu és az index házassága mindenképp előnyös volt a blog.hu blogger társadalmára nézve. Egy kiemelkedő írással bárki megkaphatta a maga 15 perc hírnevét, csúcsot produkálva a statisztikáiban, hogy aztán (legtöbbször) minden maradjon utána a régiben. Az index pedig Magyarországon elöször kombinálta a szubjektív hírkommenteket (úgyis mint blogokat) az online napilap szerkezettel, ám számára kevésbé volt előnyős a házasság: az index csak adott (a bloggereknek) de nem kapott (a bloggerektől) vissza semmit.

A kölcsönösség jegyében tehát megszületett az új hirdetési szabályzat. A már meglévő struktúrát (írok egy jó cikket és kikerül az index-re) leváltotta a "ha kirakhatjuk a hirdetésünket ÉS jót írsz, kikerülhetsz az indexre" gondolkodás. Ez az ingyen ebéd fizetőssé tétele, ami nem meglepő módon okozott felzúdulást.

A legtöbb blogközösségnek nincs ilyen erős húzóoldala. Ha a közösségi főoldalra történő kikerülés jelentősen emeli tudja a látogatószámot, akkor mindenki el tudja képzelni, hogy mit jelent az egyik legolvasottabb magyar online sajtó főoldalára kikerülni. Itt most nem térek ki a minőségi látogatók arányára, azaz az összes látogatóból hányan lesznek visszatérő látogatók, pedig a 15 perc hírnév kérdésében ez a legfontosabb. 

A dolog visszássága abban rejlik, hogy a blog.hu-s blogokon eddig nem lehetett reklámokat elhelyezni. Ugyan ha valaki kérte, eddig is rakhatott ki reklámot, de a legtöbb blogon nem volt reklám. Természtesen az újítást követően sem kötelező kirakni a reklámokat, de ha valaki mégis pénzt akar keresni a blogjával, akkor a blog.hu kéri a blogszolgáltatáshoz való hozzájárulást. Most, hogy van reklámlehetőség, de feltételekhez kötik (a 15 perc hírnév feltételéhez), sokan morognak. Mert eddig az index-es link feltétel nélküli volt. Ahelyett, hogy a hosszútávú előnyöket néznék. 

Egy magyar blogszolgáltató komoly anyagi lehetőséget lát a blogokban.

Ha nem lenne így, akkor nem lenne hirdetési szabályzat.

Egy magyar blogszolgáltató komoly anyagi lehetőséget lát a blogokban.

Az index-szel együtt fontosnak tartják azokat a látogatókat, akik ráklikkelnek egy blog.hu-s linkre, elég fontosnak ahhoz, hogy továbbra is mutatni akarják nekik a reklámokat, amikből bevételük származik.

Egy magyar blogszolgáltató komoly anyagi lehetőséget lát a blogokban.

Fontosnak és értékesnek tartja a blogokon megjelenő tartalmat ahhoz, hogy a blogokon reklámokat helyezzen el.

Egy magyar blogszolgáltató komoly anyagi lehetőséget lát a blogokban.

Ez nem a blog végének a kezdete, hanem a blog kezdetének a vége. Számomra azt mutatja, hogy elérkezett az idő, hogy a blogokban mások is lássák az üzleti, pénzkereseti lehetőséget.

Egy magyar blogszolgáltató komoly anyagi lehetőséget lát a blogokban. 

A felhasználó pedig továbbra sem fizet a szolgáltatásért, hanem a saját munkájának arányában még bevételre is szert tehet.

Vannak persze alternatívák.

  1. Olyan "ingyenes" webszerver használata, ahol állandóan reklám van kitéve.
    A felhasználónak nincsen beleszólása a reklámokba, a reklámok bevételéből nem részesül.
  2. Olyan "ingyenes" blogszolgáltatók használat, ahol állandóan reklám van kitéve.
    A felhasználónak nincsen beleszólása a reklámokba, a reklámok bevételéből nem részesül.
  3. Olyan ingyenes blogszolgáltatók használata, ahol tilos a reklám.
    Nincs reklám, de bevétel sincs. A blogszolgáltató más forrásokból tartja fenn magát.
  4. Prémium webszolgáltató (wpress.hu) használata, ahol a felhasználó dönt a reklámokról.
    A blogszolgáltatásért és tárhelyért havi fix. összeget kell fizetni.
  5. Saját webtárhely és blogmotor használata, saját reklámokkal vagy reklámok nélkül.
    A saját tárhelyért havi fix összeget kell fizetni.

Ha a felhasználó önállóan akar dönteni a reklámok elhelyezéséről, akkor azért fizetnie kell.

Jogi nyilatkozat:

  • reklámok és hirdetések alatt kizárólag a fizetett hirdetéseket értem
  • a blog.hu-val semmilyen üzleti kapcsolatban nem állok
  • szerintem az új hirdetési szabályzatból származó általános előnyöket nem kommunikálták eléggé
  • én sem szeretem, ha feltételekhez kötnek valamit, amiről eddig úgy gondoltam, hogy alanyi jogon jár nekem

Kapcsolódó írások:

  • [blog.hu] - Új hirdetési szabályok a Blog.hu-n
  • [rabbitblog] - Bréking: Blog.hu hirdetések
  • [onlinemarketing] - Money makes the world go around
  • [rabbitblog] - Blog.hu hirdetések - a 2. púp
  • [onlinemarketing] - Az lovon történő fordítva ülés szigorított esete
  • [medIQ] - Web 2.0: R.I.P.
  • [zoom.hu] - Reklámmal vagy reklámmentesen?  
  • [Caracalla] - Blog.hu szupport mashup
Fotó kredit: tifotter

 

További érdekes témák, ötletek a Blogfórumon.

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel az RSS értesítőre, a hírlevélre vagy ajánld barátaidnak a Twitteren vagy a freeblogon.
Utolsó bejegyzések:

Eddig 5 komment érkezett ()

 
 
  •  

    1.  sztahanov 2008. 11. 20. 12:05

    De, az Index kapott a bloggerektol: tartalmat. Csak az volt a baj, h nem ertekesitheto tartalmat. Ettol az meg ertek, persze.

    Az alternativaknal pedig azt az aprosagot megemlitenem, hogy a kozosseg- es forgalomepites egy kicsit nehezebb sajat szajton. A magad ura vagy, az oke, de nem vagy resze egy olyan nagyobb rendszernek, ahonnan kaphatsz forgalmat es aminek veled kompatibilis juzerbazisa van. Mindent lehet protolni persze, csak hatekonysagi kerdes.

     
  •  

    2.  thingol 2008. 11. 20. 15:17

    én is azt akartam írni, hogy azért az index kapott tartalmat (nem is rosszat) bőven.

     
  •  

    3.  sztahanov 2008. 11. 20. 15:54

    @thingol: presztizsben mindenkeppen nott veluk/toluk az index erteke, de nekunk a fenntarthato uzleti modellnek is meg kell felelnunk, ebbol a szempontbol ugye az osszes bloghus blog, ahol nincs hirdetes, szimpla kiadas :-)

     
  •  

    4.  thingol 2008. 11. 20. 19:30

    sztahanov: félreértés ne essék, szerintem teljesen korrekt ez a rendszer (főleg azért, mert semmi sem kötelező), bár nincs bloghus blogom, és szerintem soha nem is lesz :)

    amúgy ez persze teljesen jogos, viszont látogatókat nyert vele (biztos vannak sokan, akik emiatt többször néztek fel indexre).

     
  •  

    5.  sztahanov 2008. 11. 20. 21:31

    Igen, indirekt haszon az volt benne, sok, ez igy van.

     

Mondj valamit

A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.






Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.