Blogfórum
 
 

(x)

 
 

(x)

 
 

Blogvilág java

  • Mi az a blog?
  • 23 kerdes jovobeni bloggereknek - Jo-e neked a bloggolas?
  • Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
  • 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
  • Miért nem reagálnak egymásra a magyar blogok?
 
 

Linkek

Saját blogok:
  • Freeblog Sablonok
  • Geeklány
  • Focusize
Olvasásra ajánlott blogok:
  • SEO blog - Longhand
  • Link building blog
  • Marketing Izék
  • Bodzasfanta blogdolgai
  • Wyctim blogelete
  • Blogról | doransky
  • IT Megoldások
  • Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO blog
  • Webmánia
  • daily blog tips
  • doshdosh
 
 

Partnerek

Add to Technorati Favorites GeoURL Bloggers & Blogging Blogs - BlogCatalog Blog Directory

 
 

Szerzői jogok

Creative Commons License Blogvilág by xSolutions is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.
 
Follow this blog

 

Favorite Sites RSS

 

Különböző stratégiák alapján dönthetünk arról. hogy mennyi információt akarunk az RSS-ben elhelyezni. Erről Konrád írt egy nagyon jó összefoglalót az RSS használata és a marketing címmel. A legelterjedtebb vélekedés az, hogy az RSS lehetőség szerint tartalmazza a komplett bejegyzést is. Ez persze azzal jár, hogy ha a weboldalunkon helyezünk el ajánlásokat, hírdetéseket, akkor elesünk annak a lehetőségétől, hogy a blogunkat RSS feeden keresztül követők rákattintsanak egy érdekesebb linkre.

Élhetünk "kényszerítő" eszközzel, hogy csak egy részt mutatunk meg a hírcsatornában és ha felcsigáztuk az érdeklődést, akkor az olvasó úgyis megnyitja a blogunkat a weboldalon is. Ez azonban olyan heves ellenállásba ütközhet, hogy az olvasó leiratkozik az RSS feedünkről.

Sok helyen szerepel a blogon linkajánló. Mivel az RSS-ben csak a bejegyzés maga látható, ezért a linklistába (blogroll) elhelyezett linkek sokak számára láthatatlanok maradnak. A linkajánlásokra jó módszer, ha erről blogbejegyzés születik. Így biztosak lehetünk abban, hogy jobban felkeltjük olvasóink figyelmét a weboldalra, valamint több hely áll a rendelkezésünkre, hogy megindokoljuk, miért találunk egy weboldalt jónak.

Ugyancsak ezen a vak területen helyezkednek el a reklámok is. Erre mosquito mutat a SEO Blog-on megoldást: lehetőség van az AdSense beillesztésre az RSS feedekben. Sokak szerint a reklámmal teletűzdelt feed is hátrányos lehet az olvasók számára, nem is beszélve arról, hogy nem annyira egyszerű összefűzni a reklámokat és a feedeket. Bár angol nyelvű blogoknál bevett szokás, hogy a feedben a bejegyzés alján egy kis szöveges reklám álljon, a SEO Blogos reakciók alapján a magyar nyelvű blogoknál ez  inkább ellenkezést vált ki.

Végső soron azonban mindenki maga dönti el, hogy akar-e élni a reklámok adta lehetőséggel.


Kapcsolódó írások:

RSS használata és a marketing

Adsense az RSS feedekben

Kinek hosszabb a... Feedburner összehasonlítások

Kép forrása: How to make the most of RSS Feeds

 

További érdekes témák, ötletek a Blogfórumon.

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel az RSS értesítőre, a hírlevélre vagy ajánld barátaidnak a Twitteren vagy a freeblogon.
Utolsó bejegyzések:

Eddig 4 komment érkezett ()

 
 
  •  

    1.  Sancho.hu 2008. 11. 15. 16:10

    A második bekezdéssel vitatkoznék, miszerint heves ellenállásba ütközik az, ha egy cím és egy leading szöveg van csak az RSS Feed-ben az adott bejegyzésről.

    Ez egy bevett gyakorlat, már a napilapok címoldalán is megszokta a társadalom a kis bevezetős, majd "folytatás a 12. oldalon" jellegű dolgokat. A fiatalok pedig, akik nem láttak életükben napilapot, sokkal rugalmasabbak a kattintással kapcsolatban.

    Jah, hogy van 3 sznob olvasó, aki se reklámot, se kattintást nem akar? Nekik ír az ember, vagy a többieknek? ;)

    Sokkal izgalmasabb az a kérdés, milyen egy jó cím és egy jó lead szöveg. Napi 40 RSS Feed jön be a Netvibes-omra, sőt van egy ömlesztett csatorna is, amiben minden benne van. Soha nem szerettem, ha egy ömlesztett vackot nyom valaki át az RSS Feed-be, de nagyon bejön a 2-3 mondatos lead, és egy kis kép az írásból. Szexi, kell, megnézem, és kattintani akarok.

    Szóval, ez a blogszférában sincsen másként, mint a híroldalak esetében. Csak mást teszünk a Mikulás csomagba. De ettől még Mikulás csomag kell, nem bazári majom. :) Szóval le lehet vágni a lead szöveget, szerintem.

    Reklám az RSS Feed-ben? Nem tudom eldönteni, hogy rosszabb-e, mint egy érdekes írásnak álcázott PR cikk. Ritkán élünk vele, mármint az RSS reklámmal. Lehet, hogy tévesen?

     
  •  

    2.  charlie 2009. 01. 29. 9:03

    És mi a helyzet az olyan reklámmal, ami jól elkülönül a tartalomtól (mármint RSS-ben)? Így a júzernek nincs olyan érzése, hogy most hol kezdődik a reklám és hol a tartalom, de mégis van reklám. Kérdés, hogy hányan kattintanának rá, megéri e.

     
  •  

    3.  Varsányi Martina 2009. 01. 29. 12:20

    @charlie: én már kattintottam RSS-ben reklámra, mert valóban érdekelt.

    Ha nem működne, akkor nem vette volna meg a Google a FeedBurnert - szerintem.

     
  •  

    4.  charlie 2009. 01. 29. 13:01

    Ami külföldön jól működik, az a magyar átlag netezővel nem biztos, hogy jól működik.

     

Mondj valamit

A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.






Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.