Blogfórum
 
 

(x)

 
 

(x)

 
 

Blogvilág java

  • Mi az a blog?
  • 23 kerdes jovobeni bloggereknek - Jo-e neked a bloggolas?
  • Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
  • 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
  • Miért nem reagálnak egymásra a magyar blogok?
 
 

Linkek

Saját blogok:
  • Freeblog Sablonok
  • Geeklány
  • Focusize
Olvasásra ajánlott blogok:
  • SEO blog - Longhand
  • Link building blog
  • Marketing Izék
  • Bodzasfanta blogdolgai
  • Wyctim blogelete
  • Blogról | doransky
  • IT Megoldások
  • Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO blog
  • Webmánia
  • daily blog tips
  • doshdosh
 
 

Partnerek

Add to Technorati Favorites GeoURL Bloggers & Blogging Blogs - BlogCatalog Blog Directory

 
 

Szerzői jogok

Creative Commons License Blogvilág by xSolutions is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.
 
Follow this blog

Technorati, választható nyelvekA Terepnapló nagyszerűen összefoglalta a Technorati statisztikája alapján a blogszféra helyzetét. Sajnos a Technorati még mindig nem tart ott, hogy a magyar nyelvű blogokat magyar nyelvűnek tekintse (az enyém is "angol"-ként van besorolva, mivel "egyéb" nem létezik, cserébe beírtam a kulcsszavakhoz, hogy "magyar").

Ennek fényében érdekes, hogy a statisztikákban 81 különböző nyelvet képesek elkülöníteni egymástól.

A blog globális jelenség - A Technorati 81 különböző nyelvű blogot tartalmazott 2008. júniusában.

A Terepnapló kivonatából további két pontot emelnék ki:

A blog önkifejezés - A blog írás fő motivációi az önkifejezés (79 százalék), és a tapasztalatok megosztása (73 százalék) 

A népszerűbb blogok gyakrabban frissülnek - Megint szembesülhetünk a "Konrád-féle folyamatosság elmélettel". A Technorati TOP 100 blogja kétszer olyan gyakran frissült 2008. júniusában mint a következő 500, és 12x gyakrabban, mint a következő 5 000 a rangsorban.

Az első pont azt az általam is képviselt szemléletet fejezi ki, hogy mi emberek szívesen osztjuk meg a tudásunkat, tapasztalatunkat, ezt szeretjük írásban is megtenni, hogy mi magunk se felejtsük el és mások is okulhassanak belőle, ezért leírjuk a blogunkban. A legtöbben a saját ego-blogjukban teszik ezt (ami inkább már komplex blognak nevezhető ebben az esetben), míg néhányan saját blogot szentelnek egy-egy témának.

A második pont szerintem összefügg azzal a statisztikai eredménnyel, hogy Fontos a személyes elégedettség érzése, amit a hozzászólások és bejegyzések számában, valamint az egyedi látogatók számában (is) mérnek a blogot írók. Ha az elégedettséget a látogatók adják (hozzászólások, unique visitors), illetve a bejegyzések száma is elégedettséghez vezet, akkor ebből levezethető, hogy a népszerűbb blogok gyakrabban frissülnek.

Ez az elmélet a másik oldalról úgy néz ki, hogy a gyakran frissülő blogokat szívesebben látogatják az olvasók. Végső soron egy önmagába harapó kígyó: azért írsz, hogy olvassanak, és mert olvasnak, ezért írsz.

Ha viszont ehhez megnézzük a fenti grafikon szolgáltatta adatokat, akkor a TOP100 blog napi átlag 10 bejegyzést produkál. Ekkora mennyiséget nem valószínű, hogy egy ember követ el, másrészt elképzelhetőnek tartom, hogy az embereken túl RSS aggregátor is a háttérben áll, amely a legfrissebb híreket összegyűjti és továbbítja. Kérdéses persze, hogy ezeket blogoknak lehet-e nevezni (illetve, hogy a feltevésem valóban helytálló-e).

Figyelemre méltó érték a heti, blogolással töltött órák száma is. Tapasztalatom szerint egy ego-blog bejegyzés - hossztól függően - 5 - 60 perc között készül el. Utóbbi esetben képeket válogatok és hosszabb leírást készítek a napi (heti) eseményhez. A tematikus blognál - akár ezt a blogot is alapul véve - jóval hosszabb időre van szükség egy komplett bejegyzés megírásához, amely idő magában foglalja a háttérinformációk beszerzését is. Ennek a bejegyzésnek az elkészülte közel másfél, két órát fog összesen igénybe venni. Látható,  hogy napi 10 bejegyzés elkészítése csak rövidebb, hír jellegű írásokkal, vagy nagyobb blogger közösség együttműködésével valósítható meg.

Blogot a (magyar) netpolgárok 52 százalék szokott olvasni, saját webes naplóval viszont csak 11 százalékuk rendelkezik.

Mindez persze leginkább az amerikai, azon túl az angol nyelvű blogvilágról mutat átfogó képet. Magyarországra vonatkozóan inkább a tájékoztatásra kellene a hangsúlyt fektetni. Meggyőződésem, hogy sokan nem tudják,  hogy egy adott témában blogot olvasnának, míg mások azért nem kezdenek blogba, mert nem tudják, hogy mi az, miért jó (neki) és hogyan lehet csinálni.

Kapcsolódó írások:

  • A blogszfére helyzete - 2008 (Terepnapló)
  • Internet penetráció 2008 első félév

 

 

További érdekes témák, ötletek a Blogfórumon.

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel az RSS értesítőre, a hírlevélre vagy ajánld barátaidnak a Twitteren vagy a freeblogon.
Utolsó bejegyzések:

Eddig 1 komment érkezett ()

 
 
  •  

    1.  pudingocska 2008. 10. 20. 21:52

    Én személy szerint nehezen követem az olyan blogokat, amik nagyon gyakran frissülnek.
    Ha kihagyok két napot, akkor pláne.

     

Mondj valamit

A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.






Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.