Feliratkozás

Feliratkozas Mi az RSS?
Emailen
Twitter
     
     

    Reklám

     
     

    Blogvilág java

    • Mi az a blog?
    • 23 kerdes jovobeni bloggereknek - Jo-e neked a bloggolas?
    • Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
    • 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
    • Miért nem reagálnak egymásra a magyar blogok?
     
     

    Linkek

    Saját blogok:
    • Freeblog Sablonok
    • Geeklány
    • Focusize
    Olvasásra ajánlott blogok:
    • SEO blog - Longhand
    • Link building blog
    • Marketing Izék
    • Bodzasfanta blogdolgai
    • Wyctim blogelete
    • Blogról | doransky
    • IT Megoldások
    • Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO blog
    • Webmánia
    • daily blog tips
    • doshdosh
     
     

    Partnerek

    Add to Technorati Favorites GeoURL Bloggers & Blogging Blogs - BlogCatalog Blog Directory

     
     

    Szerzői jogok

    Creative Commons License Blogvilág by xSolutions is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.
     
    Follow this blog
    Dangerous Intersection Ahead

    Amióta több, marketinggel foglalkozó szakirodalmat olvasok, a blogomra, mint egyfajta termékre tekintek. Ha pedig a blogom egy (szellemi)termék, akkor miért ne érvényesülnének a piac, a marketing szabályai a blogomra is?

    Amikor egy új terméket bevezetünk, vagy egy meglévő számára piacot akarunk nyerni, akkor fontos, hogy ezt a terméket megfelelően pozíciónáljuk: 

    Pozicionálással a vevőben kialakuló képet befolyásoljuk úgy, hogy cégünk, termékünk vagy szolgáltatásunk egyértelműen megkülönböztethető legyen és vonzó helyet foglaljon el célközönségünk érzékelésében.

    Forrás: Marketingpraktikák: Pozíciónálás

    Blogra lefordítva, a blog pozíciónálása az a tevékenység, melynek során eldöntjük, hogy kiket szeretnénk olvasóinknak megnyerni, és milyen képet akarunk bennük kialakítani a blogunkról, mik azok az egyedi jelek, amelyek alapján ők beazonosítanak bennünket, és mitől leszünk számukra vonzóak.

    Első a piacon

    Egyre több és több blog versenyez a figyelmünkért.  A legtöbbet azonnal el lehet felejteni, tizenkettő belőlük egy tucat, pont olyanok, mint mindegyik más blog a témakörükben. Van azonban egy-kettő, amely kiemelkedik, amely megragad bennünket. A jó tartalom lehet az egyik ok, de ez nem feltétlenül elég. Az emberek figyelme véges, és amúgy is rengeteg kitűnő blog van már az RSS listájukban a Te témádban, miért adnák hozzá a tiédet is?

    Előnyt kovácsolhatsz abból, ha a piacon elsőként jelensz meg. Elsőnek lenni azt jelenti, hogy egyszerűen azáltal kiemelkedsz, mert egyedül vagy. Gondolj a cipőkre, a játékhajókra vagy a méret utáni öltönyökre. Nem ismerlek, de ettől még mindegyik témáról egy blog jut az eszembe.

    Első gondolatban

    Néha az, amire először gondolunk, nem a legeslegelső, csak az első, ami eszedbe jut. Sokszor előfordul, hogy az emberek olyan dolgokat jelentenek be vadi újnak a blogjukon, amelyekre az a válasz érkezik: "régi hír", "már tavaly hallottam". Ha a legelső nem széleskörűen ismert vagy jónak tartott, akkor te lehetsz az első, aki gondolt rá és jobban indította útjára vagy jobb termékkel rendelkezik.

    Elegendő az is, ha a blogodat egy speciális kategóriába helyezed. Pl. a Geeklány nem az első ego-blog. Nem is az első kocka blog. De az első nő által írt kocka blog. (Legalábbis amit meg is találtam.)

    Hogyan teheted a blogod egyedivé?

    Ha nem tudsz új kategóriát kitalálni a blogodra, attól még különbözhet a blogod a többitől.

    • Fókusz - ez az egyik legjobb módja, hogy különbözz. Ahelyett, hogy blogot indítanál a "számítógép játékokról", inkább specializáld magad pl. a "WII" játékokra, de még jobb, ha "first person shooter" blogot indítasz. Ezzel egyértelműen pozícionálod a blogodat, hogy miről akar szólni, tiszta képet alkotva az olvasóid agyában.
    • Nem / kor / szexualitás - Miért ne szűkíthetnél demográfiai alapon? Kütyüblog lányoknak, linux user blog az 50-en felülieknek, vagy bumbi autó blog?
    • Hely - "Kütyüblog Pécsett" -  címmel azonnal azonosítod, hogy az általad leírt kütyüket Pécsett meg lehet venni, be lehet szerezni.Írhatsz persze a "magyar ugar"-ról vagy az "európai hadviselés történetéről" blogot. A lényeg, hogy helyhez kötve specializálódhatsz, pozícionálhatsz.
    • Piac - válts piacot. Üzleti blog helyett írj a KKV-kről, geekeknek ott a Linux, a Mac, a Windows vagy a LAMP. 
    • Célközösség meghatározása - válts célközönséget, ahogy piacot. Ne mindenkinek írj, írj kezdőknek, haladóknak, írj azoknak, akiknek a tematikád munkájuk, vagy írj azoknak, akiknek a hobbijuk.
    • Híresség - "szerezz" egy hírességet. Nem feltétlenül Angelina Jolie-ra gondolok. Minden témakörben vannak nevek, amelyek folyamatosan szóba kerülnek, ha a szakertőket emlegetjük. Keresd meg őket, kérj tőlük interjút, és kérd meg, hogy beszéljenek rólad.
    • Média - nem csak írni lehet, lehet blogod podcast, videóblog formában. Keverheted is a őket, pl. ott a Slashdot, aminek van fórumja és blogja is.

    Egyedi a blogod?

    Amint meghatároztad, hogy miben különbözik a blogod a többitől a témakörödben, közölnöd kell a különbséged. Meg kell mutatnod, ki kell fejezned a különbséget a tartalomban, a dizájnban, a hangnemben, amiben írsz, a blogod reklámozásában, mindenben. A látogatóidnak folyamatosan tudatában kell lenniük, hogy a te blogod A ..... blog, és ezzel a tudattal kell, hogy távozzanak.

    Ha a fenti példákat alapul véve másképp gondolkodsz, akkor egyedinek látod a blogod? Vagy egyedivé tudod tenni?

    Te hogyan hoztad létre a témakörödet?

    Fotó kredit: Daquella manera


    Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel az RSS értesítőre, a hírlevélre vagy ajánld barátaidnak a Twitteren vagy a freeblogon.
    Utolsó bejegyzések:

    Még nincsenek kommentek. ()

     
     

    Mondj valamit

    A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.






    Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.