![]() |
![]() |
![]() |
![]() |

(x)
(x)
Blogvilág java
- Mi az a blog?
- 23 kerdes jovobeni bloggereknek - Jo-e neked a bloggolas?
- Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
- 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
- Miért nem reagálnak egymásra a magyar blogok?
Linkek
Saját blogok:- Freeblog Sablonok
- Geeklány
- Focusize
- SEO blog - Longhand
- Link building blog
- Marketing Izék
- Bodzasfanta blogdolgai
- Wyctim blogelete
- Blogról | doransky
- IT Megoldások
- Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO blog
- Webmánia
- daily blog tips
- doshdosh
Partnerek
Szerzői jogok


Follow this blog
- Mi az a blog?
- 23 kerdes jovobeni bloggereknek - Jo-e neked a bloggolas?
- Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
- 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
- Miért nem reagálnak egymásra a magyar blogok?

Az elmúlt egy hétben, mióta nem írtam, volt időm elgondolkozni azon, hogy mik azok a témák, amik időről időre előtérbe kerülnek, amikor az olvasott bloggerek jellemzőiről van szó.
- Egy jó ötlet – Nem az, ami mindenki másnak is eszébe jut, amiről mindenki más is blogol, hanem a Te saját, egyedi ötleted. Ha olvasott akarsz lenni, akkor szükséged van tartalomra és friss ötletekre. Légy képes más lenni.
- Szenvedély – Ha olyan témát választasz, amelyet szeretsz, akkor ez a szenvedély érezhető lesz a blogodon is. Ahogy az is, ha egy olyan témát választasz, amelyet nem ismersz annyira.
- Munkamorál – Ha azt hiszed, hogy a bloggolás annyiból áll, hogy 5 perc alatt összedobsz egy bejegyzést és utána megfeledkezhetsz az egészről, akkor nagyon tévedsz. Higyj nekem, órákat fogsz azzal tölteni, hogy bejegyzéseket írj (olvass!), reklámozz, stb.
- Kitartás – A blog nem egy egyéjszakás kaland. Ha sikeres és olvasott akarsz lenni, ha azt akarod, hogy az olvasóid megbízzanak a nevedben, akkor azt akarod, hogy a blogod az “örökkévalóságnak” szóljon. A legsikeresebb blogok már egy pár éve léteznek.
- Kreativitás – Rendszeresen frissítened kell a blogodat, méghozzá hetente többször is. Az olvasott bloggerek elég kreatívak ahhoz, hogy minden alkalommal friss és lebilincselő témával jelentkezzenek.
- Vastag bőr a képeden – Trollok, krónikus zúgolódók és a bunkók mindennapossá válhat. Lesznek, akik ízeire szedik a postodat és mindenfélének neveznek. Hagyhatod, hogy kikészítsen, vagy vastag bőrt növesztesz az arcodra.
- Egyszemélyes munka – A legtöbb blogger egyedül dolgozik. Ki kell zárnod a zavaró tényezőket otthon, vagy a netcaféban, hogy a bejegyzésírásra koncentrálhassál.
- Növekvő közösségi hálózat – Sokat segít, ha valakivel beszélhetsz, akikkel kicserélheted az ötleteidet. A közösségi hálózat ráadásul megszűnteti a magányosság érzetét, amellyel könnyű szembesülni, ha állandóan csak a bejegyzéseiden dolgozol. Ráadásul miközben másokkal beszélgetsz, új ötleteid lehetnek. (Ne csak online közösségi hálóban gondolkodj! Menj el barátaiddal kávézni, sörözni, kirándulni stb.)
- Motiváció – Mi hajt Téged? A téma szeretete? A közösség imádata? Bármi is az, használd, hogy “működésben tartson”.
- Hosszú távú tervek – Persze, van egy hónapnyi anyagod a fejedben, de mi lesz ha véget ér a hónap? Fél év múlva? Két év múlva?
- Szokatlan munkaidő – Blogot írni nem igazán egy kilenctől-ötig munka (főleg ha melózol mellette). Ráadásul a múzsa bármikor homlokon csókolhat. A legtöbb általam ismert blogger éjszakába nyúlóan ír, de Te lehet, hogy a korán kelők közé tartozol és hajnal hasadtával írod a legjobb bejegyzéseket.
- Érdeklődés az új dolog iránt – Amikor blogot írsz, akkor folyamatosan új információkat akarsz adni az olvasóidnak. Ez pedig azt jelenti, hogy a napod nagy részét azzal fogod tölteni, hogy blogokat, könyveket, magazinokat és weboldalakat olvasol – a témádról.
- Nyitottság a változásra – Néha előfordul, hogy teljesen meg kell változtatnunk a szemléletünket. Ami működött egy éve, az ma már nem működik. A technikák és eszközök elavulnak. Maradj nyitott a változásokra, ne félj beismerni a vereséget és folyamatosan figyelj az új irányzatokra.
- A tanítás művészete – Egy blog nem mindig Rólad szól. Egy blog arról szól, hogy megosztod azt, amit tudsz, valaki mással. A tematikus bloggerek tanárok és nem regősök – persze az sem rossz, ha jól tudsz elmondani egy történetet.
- Notebook – A legkülönbözőbb helyeken jöhet rád a blogírás (ezt a bejegyzést épp 10.000 méteren írom a repülőn), nem árt, ha van nálad egy notebook vagy egy PDA, hogy leírd az ötleteidet. (Vagy egy jegyzetfüzet (angolul az is notebook :)), az biztos minden körülmények között működni fog.)
- Türelem – A blog nem
elégít kilesz olvasott azonnal. Időbe és türelembe telik, hogy felépíts egy sikeres és olvasott blogot. A forgalom nem egyik napról a másikra történik és bárki is kritizálna azért, mert a statisztikai értékeid nem elég magasak az elején, az semmit sem tud arról, hogyan válik sikeressé egy blog.
Fotó: Annie Mole
További érdekes témák, ötletek a Blogfórumon.
Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel az RSS értesítőre, a hírlevélre vagy ajánld barátaidnak a Twitteren vagy a freeblogon.
Utolsó bejegyzések:
Eddig 2 komment érkezett (
)
Mondj valamit
A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.
Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.
1. Polgár Tibor 2008. 07. 23. 23:09
Fel vagyok iratkozva egy ideje a blogodra, mert itt-ott találtam róla írásokat, de ...
számomra olyan semmilyen az egész, nem szól semmiről sem.
Azért merem most csak ezt írni, mert ebben a bejegyzésben írtál éppen a vastag bőrről. :)
"ezt a bejegyzést épp 10.000 méteren írom a repülőn"
Ez elég szerénytelen volt.
A másik pedig a Goldenbloggal kapcsolatos korábbi írások, hogy Te is szavaztál és neveztél és minősítettél... Hát nem tudom. Nekem olyan, aki tudja csinálja, aki nem tanítja érzésem van ettől a blogtól.
Köszönöm a meghallgatást, leültem.
2. Varsányi Martina 2008. 07. 24. 10:12
@Tibor: A repülés a munkámhoz tartozik, ez tény, nem pedig dicsekvés. Évente közel 45 alkalommal repülök - erről írtam már más blogban (lifovery.com).
A blog célja pedig az, hogy azokat a bloggal kapcsolatos technikákat, amiket kipróbálok én is, azokat magyarul megosztom az érdeklődőkkel. A blog tehát a blogokról szól.