Feliratkozás

Feliratkozas Mi az RSS?
Emailen
Twitter
     
     

    Reklám

     
     

    Blogvilág java

    • Mi az a blog?
    • 23 kerdes jovobeni bloggereknek - Jo-e neked a bloggolas?
    • Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
    • 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
    • Miért nem reagálnak egymásra a magyar blogok?
     
     

    Linkek

    Saját blogok:
    • Freeblog Sablonok
    • Geeklány
    • Focusize
    Olvasásra ajánlott blogok:
    • SEO blog - Longhand
    • Link building blog
    • Marketing Izék
    • Bodzasfanta blogdolgai
    • Wyctim blogelete
    • Blogról | doransky
    • IT Megoldások
    • Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO blog
    • Webmánia
    • daily blog tips
    • doshdosh
     
     

    Partnerek

    Add to Technorati Favorites GeoURL Bloggers & Blogging Blogs - BlogCatalog Blog Directory

     
     

    Szerzői jogok

    Creative Commons License Blogvilág by xSolutions is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.
     
    Follow this blog
    Az én-márka témakört keretező írás (ezzel visszatérve a blog eredendő mondandójához) arról szól, milyen közösségi médiákat tudsz bevetni annak érdekében, hogy Önmagadat, mint márkát, ismertté tedd az online nagyvilágban.

    Az alábbiakban Chris Brogan 100-as listáját találhatjátok - lefordítva. Ha valamit kihagyott, kihagytam, akkor a hozzászólás részben nyugodtan oszd meg véleményedet, ötletedet.

    Ha tetszenek az itt felsorolt ötletek, akkor ne habozz megjelölni kedvenceid között a digg-en, del.icio.us-on, írj róla a blogodban, vagy híreszteld bármilyen egyéb módon :)

    Hallgatóság

    • Keress magadra a Technorati-ban vagy a Google Blogsearch-ben (Hirnév kezelés)
    • Szólj hozzá gyakran (és értelmesen) azokhoz a blogokhoz, amelyek írnak rólad vagy a bejegyzéseidről
    • Ne felejtsd el elrejteni a  Twitterben és FriendFeedben a beszélgetéseidet. Légy felkészült ezekből. (a csiripelések elrejtésében nem minden blogger ért egyet Chris Brogannal)
    • Ha megengedheted, akkor vásárolj profi eszközöket a közösségi médiák figyelésére 
    • Mentsd el RSS-ben az ego-kereséseide, használd ehhez a Google Reader-t
    • Használd a Yahoo! Site Explorer-t,  hogy lásd, kik linkelnek rád
    • Használj a "heatmap" eszközöket, mint a CrazyEgg-et, hogy lásd, miként viszonyulnak az olvasóid az oldaladhoz
    • Hallgass másokra a szakterületeden. Tanulj tőlük.
    • Hallgass más szakterületek vezetőire, alkalmazd az ötleteiket
    • Ne felejtsd el a podcast-eket. Figyeld az iTunes-t, hogy kik mondanak érdekeset a témádról
    • Kövesd a hallgatóság/közösség véleményét (pozitív, negatív)

    Alapozás (Home Base)

    • Az alapod a blogod/weboldalad. Nem mindenkinek kell blog, de a legtöbb embernek, aki én-márkát akar létrehozni, szükséges.
    • Vásárolj egy könnyen megjegyezhető, könnyen kiejthető, tartalomhoz kapcsolódó domain nevet. Ne legyel TÚL okos.
    • Egy igazán szép kinézet nem kell, hogy sokba kerüljön, viszont azt mutatja, hogy nem vagy kontár.
    • A "Rólam" oldalad rólad szóljon ÉS az üzletedről, ha céges blogról van szó. De mindenképp legalább rólad szóljon.
    • Könnyen lehessen kommentelni az oldaladon.
    • Könnyen lehessen feliratkozni az oldalad tartalmára.
    • Használj könnyen olvasható betűket és színeket.
    • Egy reklámmal teli oldal nem kedveli az olvasóit. Legyél körültekintő.
    • Figyelj arra, hogy milyen widgetet használsz a sidebar-on. Ne légy könnyelmű.
    • Lényeges a weboldal betöltési ideje. Teszteld a blogodat és változtass, hogy elfogadható időn belül betöltődjön.
    • Regisztráld az oldaladat minden nagyobb keresőmotornál.
    • Regisztráld az oladad a Technorati.com-on.
    • Használd a WebsiteGrader.com-ot, hogy lásd mennyire minőségi az oldalad a Google szemében.

    Hozzáférések

    • A "hozzáférések" a közösségi hálózatok és közösségi média oldalak elérését jelenti. Jó ötlet ezeken a site-okon hozzáféréssel rendelkezni, hogy később ezzel is támogasd az én-márkádat.
    • A twitter.com kötelező, ha rendelkezel hallgatósággal valamely közösségi médián. Ráadásul összeköt másokkal is.
    • Facebook és/vagy MySpace hasznos közösségi hálózatok.
    • Szerezz be Flickr hozzáférést képmegosztáshoz.
    • Szerezz be Youtube hozzáférést video feltöltéshez.
    • Szerezz be StumbleUpon.com hozzáférést szavazáshoz és weboldalak ajánlásához.
    • Szerezz be Digg hozzáférést ugyanezért.
    • Szerezz be Upcoming.org hozzáférést események híresztelésére.
    • Szerezz be del.icio.us hozzáférést közösségi könyvjelző használatra.
    • Szerezz be Wordpress.com hozzáférést, hogy használd az OpenID előnyeit (ugyanezt megteheted a yahoo-s accountoddal is, amit ugyis kapsz a flickr-hez).
    • Szerezz be LinkedIn hozzáférést az üzleti kapcsolataid számára. (Európán belül a Xing elterjedtebb)
    • Nézd meg újra a Plaxo-t. Előnyére változott.
    • Szerezz be egy Gmail.com hozzáférést, használd a readert, a calendart, a docs-ot, meg a többi szolgáltatást.

    Kimenetek

    • Építs fel RSS-t a FaceBookon. Add hozzá a Flog Blog-ot és más RSS eszközöket
    • Építs hasonlót a MySpace-en, ha az olvasóid ott találhatóak meg.
    • Sorold fel a közösségi médiákat a LinkedIn profilodban.
    • Add hozzá a blogod linkjét az email aláírásodhoz.
    • Tartalmazza minden közösségi hálózatbeli profillapod a blogod címét, függetlenül attól, hogy hova kell beírnod.
    • A profillapod mutasson a blogodra és az oldaladra.
    • Használd kultúráltan a közösségi hálózatokat a legjobb tartalmad megosztására, a közösségi szabályoknak megfelelően.
    • Ne felejtsd el az olyan helyeket, mint YahooGroups, Craigslist, és más online fórumok.
    • Írj emailt levelezőlistákra, főleg ha a közönséged nem blog-értő. (Ne felejts el érdemben hozzászólni a levelezőlistához, különben spamelsz!)
    • A Podcast tartalmak is tartalmazhatnak linket az oldaladra, és felhívhatják a figyelmet a tartalmadra.

    Tartalom

    • Hozz létre rendszeresen új tartalmat. Ha nem naponta, akkor legalább 3 alkalommal egy héten
    • Minnél többen használhatják a tartalmadat, annál könnyebben alkalmazzák.
    • Írj rövid leírásokat jól látható vizuális tördeléssel.
    • A képek figyelemfelkeltőek. Próbálj grafikát hozzáadni minden bejegyzésedhez.
    • Mixeld össze a különböző típusú tartalmakat az oldaladon. Interjúk, leírások, hírek segítenek változatossá tenni a tartalmat és magukra vonni a figyelmet.
    • Csökkensd az "én is" bejegyzéseid számát havi háromra. Más szóval légy eredeti.
    • Alkalmankénti "lista" bejegyzések kitűnő eszközök figyelem felkeltésre.
    • Írj szenvedélyesen, de legyél rövid (kivéve, ha egy 100 elemű listát írsz).
    • Fontold meg, hogy hang és videó anyagot adjál a tartalomhoz. Egy alkalmankénti YouTube videó - veled címszerepben - roppant sokat dob az én-márkádon, különösen akkor, ha megoldod, hogy jól nézzél ki rajta.
    • Rövidség rulez.

    Társalgás

    • Más blogokon kommentelés gyorsan felkelti a figyelmet.
    • Minnél értékesebb a hozzászólásod, annál inkább kiemeli a személyedet és a képességeidet.
    • Használj emlékeztető eszközt, hogy aktív maradj a vonatkozó vitában.
    • Soha ne hencegj. Soha. Légy szerény. Ne álszerény, hanem valóban szerény, mert a legtöbb, amit teszünk, nem fontos annyira, mint életeket menteni.
    • Kérdezz a bejegyzéseddel. Továbbítsd a szakértőknek. Tanulj a társalgásból.
    • Légy magabiztos. Ha külső megerősítést kérsz, az gyakran a gyengeség jele.
    • Egy jó beszélgetés több blogon keresztül is folyhat, ahol linkek mutatják az utat.
    • Soha ne légy túlságosan védekező. Ne légy könnyelmű, figyelj oda, hogy mit mutatsz magadból, amikor védekezel.
    • Tárj fel mindent, ami vitatható. Bármit és gyorsan!
    • Ne törölj kritizáló hozzászólásokat. Töröld a spam-et, káromkodó és sértő hozzászólásokat. (Ha törölni akarsz, jó ha kéznél van egy blog hozzászólás szabálygyűjtemény)

    Közösség

    • Ne feledd, hogy a közösség és a piac két különböző dolog.
    • Legyen a többi emberért a weboldalad és a fáradozásod. Kifizetődik.
    • Könnyen elérhető legyél.
    • Működj közre a a közösség blogjaiban és projektjeiben.
    • Köszönd meg az embereknek az idejüket és figyelmüket.
    • Ünnepelj fontos dátumokat a közösségben (pl. születésnapok).
    • Légy emberséges. Mindig.
    • A közösség többet tud rólad, mint te magad. Kérdezd őket gyakran.
    • Kérj bocsánatot, ha elszúrod. Légy öszinte.
    • Kezeld a közösséged aranyként. Soha ne add ki őket egy harmadik személynek őket a hozzájárulásuk nélkül.
    • Hasznos, ha többet tudsz a versenytársaid közösségéről. Tudd meg, kik látogatják, miért látogatják és hogyan hatnak egymásra.
    • Ahogy fáradozásaidnak köszönhetően növekszik a közösséged, természetes velejárójaként erősődik a hírneved is.

    Szemtől szembe

    • Legyen nálad egy egyszerű, használatos, határozott névjegykártyád. Mindig.
    • Légy magabiztos.
    • A ruha és a kinézet számít. Jó lenne, ha nem így lenne, de így van.
    • Készíts el egy bemutatkozó szöveget, gyakorold sűrűn.
    • Kérdezd azokat, akikkel találkozol. Ismerd meg őket.
    • Ne keress azonnal üzleti kapcsolatot. Helyette keress közös érdeklődési területet.
    • Tudd, mikor kell udvariasan távozni.
    • Ne akarj mindenkivel találkozni a teremben. Találkozz egy fél tucat, vagy több nagyszerű személlyel.
    • Soha ne kételkedj a saját értékedben.
    • Ha szörnyen szégyenlős vagy, akkor keress magadnak egy kísérőt (wingman*) az eseményre.
      *wingman: olyan személy, akinek kíséretében meglátogathatsz egy olyan klubbot, ahova csak tagok mehetnek be 
    • Végezd el a házifeladatodat (olvasd át a legutóbbi blogbejegyzéseiket, guglizd őket, stb), ettől majd úgy érzed, ismered őket.
    • Hozz létre szemkontaktust. SOKKAL hatásosabb, mint gondolnád.

    Hírverés

    • Használd a Digg-et, StumbleUpon-t, Del.icio.us-t és a Google Reader-t, hogy figyelmet kelts.
    • Reklámozz másokat jobban, mint ahogy magadat reklámozod.
    • A hencegés a saját egodod kívül senkinek sem jó.
    • Ha másokra linkelsz és ajánlod őket, azzal azt mutatod, hogy gondoskodsz másokról.
    • Ne digg-elj/stumble-j/link-elj minden egyes bejegyzést. Csak a legjobbakat.
    • További hírverő eszköz: vendégbejegyzés más blogokon.
    • További hírverő eszköz: csinálj YouTube videókat URL-lel az oldaladra.
    • További hírverő eszköz: használd a LinkedIn és a Facebook státusz részét
    • Próbálj meg nem túl sok ön-reklámozó emailt küldeni. Helyette inkább csomagold be a reklámodat valami értékesbe.
    • Néha, ha jó munkát végzel, azért mások fognak reklámozni. Próbáld ki.

    Biztos neked is vannak nagyszerű ötleteid, amelyet hozzá tudsz adni ehhez a listához. Szívesen hallanék ezekről itt, vagy írj róla a saját blogodon. Bárhogy is, remélem hasznosnak találod. Sok sikert kívánok a hírneved, márkád felépítésében.

    Források:

    • Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
    • 100 Personal Branding Tactics Using Social Media
    • Fotó: Reklámarcos by cippó
    Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel az RSS értesítőre, a hírlevélre vagy ajánld barátaidnak a Twitteren vagy a freeblogon.
    Utolsó bejegyzések:

    Még nincsenek kommentek. ()

     
     

    Mondj valamit

    A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.






    Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.