(x)

 
 

Blogvilág java

  • Mi az a blog?
  • 23 kerdes jovobeni bloggereknek - Jo-e neked a bloggolas?
  • Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
  • 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
  • Miért nem reagálnak egymásra a magyar blogok?
 
 

Linkek

Saját blogok:
  • Freeblog Sablonok
  • Geeklány
  • Focusize
Olvasásra ajánlott blogok:
  • SEO blog - Longhand
  • Link building blog
  • Marketing Izék
  • Bodzasfanta blogdolgai
  • Wyctim blogelete
  • Blogról | doransky
  • IT Megoldások
  • Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO blog
  • Webmánia
  • daily blog tips
  • doshdosh
 
 

Partnerek

Add to Technorati Favorites GeoURL Bloggers & Blogging Blogs - BlogCatalog Blog Directory

 
 

Szerzői jogok

Creative Commons License Blogvilág by xSolutions is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.
 
Follow this blog
a personal branding az elkövetkező évek egyik legkomolyabb jelenségévé fogja kinőni magát
doransky
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everything else.
Tyler Durden, Fight Club.

Miért jó márkának lenni?

A legegyszerűbb válasz erre a kérdésre: emlékezetes akarsz lenni, át akarod vinni a való világbeli hírnevedet az online életbe. Egy erős én-márka (personal brand) a hírnév, bizalom, figyelem és a teljesítmény keveréke. Felépíthetsz segítőkész vagy kreatív gondolkozó (Geszti Péter) márkát magad köré, vagy lehetsz üzletkötő (Donald Trump), vagy bármi, ami lenni akarsz és amit képes vagy fenntartani.

A én-márka teszi lehetővé számodra, hogy kiemelkedj a hasonlók tengeréből. Saját magadat reklámozod, akiből 12 nem egy tucat. Szükséged van erre? Ahhoz, hogy tudd, válaszolj a következő kérdésre: egy akarsz lenni a tucatból?

Általánosságban a márkákról

Mi a különbség a Coca Cola és a Pepsi között? Más az íze, de mit jelent a márka? Mi a különbség az Origo és az Index között? Mindkettő híreket mutat, de hogyan fogalmaznád meg a különbséget?

Amikor az én-márkádat alakítod ki, akkor egy Coca Cola <->  Pepsi, egy Origo <-> Index világban akarsz különbözni a hozzád hasonlóktól. Azáltal, hogy azonosítod magad a hobbid, munkád, érdeklődési köröd alapján, kiemelkedsz a többiek közül. 

A márka emberi oldala

Először is, ne játsz szerepet, amikor felépítesz egy márkát magad köré. Elég hamar kiderül, ha megjátszod magad. 

Másodszor, elképzelhető, hogy valamilyen becenevet választasz magadnak, mert félsz az Internettől vagy a rosszindulatú emberektől. Ez nagyszerű, de ha egy becenév mögé bújsz, akkor nem valószínű, hogy elárasztanak állásajánlatokkal.

Végül pedig, a márkák összetettek és nem feltétlenül egy dimenziósak. Madonna sokkal több annál, mint egyetlen egy márka-elem. Legyél összetett, színes és érdekes. Fejezd ki egy mondatban, amit jelképezel, hogy bárki megértse a magyarázatod nélkül is. 

A márka technikai oldala

Adam Broitman a Google-t "reputation management system"-nek, hírnév kezelő rendszernek nevezi. Az iskolázatlan ember számára, amit a Google tud, az az igazság. Hogyan válsz a Google-nél valaminek a szakértőjévé? Itt van néhány mérőszám:

  • Bejövő linkek más forrásokból - ha valaki linkel rád, akkor értékes információval rendelkezel, főleg akkor, ha a rád linkelő fontos személy
  • Kifelé mutató linkek bizonyítják az igazad - bár ez inkább az olvasóknál játszik szerepet
  • Olvasható, kereshető oldal - ha a Google meg tudja mondani, hogy miről beszélsz az oldaladon, akkor valószínűleg akarsz adni valamit a világnak
  • Folyamatosan frissülő tartalom
  • Könyvtárakban jegyeznek- lásd DMOZ stb.
  • Gépi minőség - a Google sok más egyéb dolgot is mérlegel, ennek megértésében segít a Website Grader.

Alapozás

Legelőször is, legyen egy saját weboldalad. A legjobb erre egy blog, mert egyfelől a blog nagyobb figyelmet kap a Google-től, másfelől ezáltal lesz hallható a hangod. Célszerű megvenned domain névként a saját nevedet. Lehet, hogy hosszútávon nem ez lesz a kiinduló pontod, de ettől még vedd meg most - amíg teheted. Ha majd egy másik márkát akarsz létrehozni (pl. amikor céget alapítasz), akkor vedd meg azt a domain nevet is, és helyezz el rajta egy blogot.

A weboldalad kinézete csak rajtad múlik, egy csinos blog semmiképpen sem rontja a megítélésedet.

Gondolkodj a blogon kívülis. 

Szerezz be néhány hozzáférést

Ahhoz, hogy részt vegyél a weben, szükséged lesz néhány hozzáférésre különböző webes platformokon. Íme egy rövid lista a szóba jöhető hozzáférésekről:

  • Google Accounts - néhány tucat ingyenes Google alkalmazás
  • Yahoo! Accounts / Mail - továbi több tucatnyi Yahoo alkalmazás. Ráadásul OpenID-ként is használhatod.
  • Digg - közösségi hír oldal
  • StumbleUpon - közösségi hír oldal
  • YouTube - video megosztó oldal
  • Flickr - kép megosztó oldal
  • Upcoming.org - közösségi naptár.
  • Del.icio.us - közösségi könyvjelző
  • PayPal - online átutalás
  • eBay - árverés
  • Amazon.com - bevásárlás
  • Nem pontosan ide illő, de lőjj néhány fotót a fejedről, mert szükséged lesz a hozzáférésekhez avatarra. Ne céges logót használj (akkor se, ha a Bt-d hírnevét építed), mert fel akarunk ismerni az összejöveteleken.

Közösségi hálók

Rengeteg online közösség van, amiket közösségi hálózatok tesznek naggyá és amiken keresztül Te is naggyá lehetsz. A legfontosabbak:

  • Twitter - ha nem vagy azonnal "függő" nem gond. Adjál neki egy hónapot, mielőtt elutasítod.
  • Facebook - Facebook az a hely, ahova az emberek akkor mennek, amikor már nem bírják elviselni az iwiw-et. Előbbi a nemzetközi kapcsolatokhoz, utóbbi a magyar kapcsolatokhoz nélkülözhetetlen.
  • LinkedIn - Professzionális hálózat, szakmai alapokra épül. Ne hagyd, hogy az önéletrajz kinézete megzavarjon. Európán belül a XING jobban ismert.
  • És néhány speciális hálózat: Szeretsz fotózni? Legyen Flickr hozzáférésed. Zenerajongó vagy? Lépj fel a MuxTape-re. Scifi rajongó vagy? Irány az SF WiW.

Források:

  • Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
  • Develop a strong personal brand online 1
  • Develop a strong personal brand online 2

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel az RSS értesítőre, a hírlevélre vagy ajánld barátaidnak a Twitteren vagy a freeblogon.
Utolsó bejegyzések:

Eddig 1 komment érkezett ()

 
 
  •  

    1.  Kozár Edit 2009. 10. 28. 16:58

    Kedves Martina!

    Nagyon örülök, hogy ráakadtam az oldaladra, mert sok olyan dolgot olvastam rajta, ami eszembe sem jutott volna. Most tervezem, hogy csinálok egy blogot, mert úgy érzem, szükségem volna egyre ahhoz, hogy a fotóimat el tudjam juttatni az emberekhez. A tapasztalatod, és a bőséges információk a cikkeidben, úgy érzem, segíteni fognak.

    Köszönöm szépen,
    Edit

     

Mondj valamit

A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.






Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.