Blogfórum
 
 

(x)

 
 

Blogvilág java

  • Mi az a blog?
  • 23 kerdes jovobeni bloggereknek - Jo-e neked a bloggolas?
  • Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
  • 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
  • Miért nem reagálnak egymásra a magyar blogok?
 
 

Linkek

Saját blogok:
  • Freeblog Sablonok
  • Geeklány
  • Focusize
Olvasásra ajánlott blogok:
  • SEO blog - Longhand
  • Link building blog
  • Marketing Izék
  • Bodzasfanta blogdolgai
  • Wyctim blogelete
  • Blogról | doransky
  • IT Megoldások
  • Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO blog
  • Webmánia
  • daily blog tips
  • doshdosh
 
 

Partnerek

Add to Technorati Favorites GeoURL Bloggers & Blogging Blogs - BlogCatalog Blog Directory

 
 

Szerzői jogok

Creative Commons License Blogvilág by xSolutions is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.
 
Follow this blog

Az utóbbi időben sokat gondolkoztam azon, hogy i-do-web helyett i-do-blog-nak kellene nevezni a blogot, aztán rájöttem, hogy számomra a weben való részvétel egyre inkább a blogot jelenti, legyen szó üzleti életről vagy a magánszféráról.

Akármilyen blogot, weboldalat is tartasz fenn, ha erre a blogra tévedtél, akkor feltételezem, hogy szeretnéd ha az oldaladat minnél többen megismerjék. Ennek egyik legegyszerűbb és legnagyszerűbb megoldása a social networking, a hálózatépítésen keresztüli "reklámozás".

A blog körüli hírverés egyik legidőigényesebb pontja, hogy más bloggerekkel kerülünk kapcsolatba. A régi mondás: "nem az a fontos, hogy mit tudsz, hanem hogy kit ismersz" bizony itt is helytálló.

A hálózatépítés alatt pedig olyan dolgokat értek, amelyekről egy részéről már többször szó volt az i-do-web oldalán. Kommentelj mások blogján, válaszolj a nálad írt kommentekre, írj emailt más bloggereknek, ha olyan témáról írsz, ami érdekelheti őket, adj hasznos tanácsokat, lépj kapcsolatba social médián (iwiw, Facebook, LinkedIn, MySpace, Twitter stb.) keresztül más bloggerekkel, mutatkozz be emailen, linkelj azokra, akik a témádban írnak...

Néhány jótanács a hálózatépítéshez (ismétlés és összefoglalás a tudás anyja):

  • Légy nagyvonalú - ahelyett, hogy önző módon csak az érdekel, mit kaphatsz másoktól, segíts másoknak elérni a céljaikat. Említsd meg a legjobb cikkeiket, lelkesítsd őket. Még ha lesz is, aki kihasznál, szerintem ez a megfelelő hozzáállás a hálózatépítéshez.
  • Ne várj túl sokat túl gyorsan - a leggyümölcsözőbb kapcsolatokohoz időre van szükség és ez igaz a blog-kapcsolatokra is. Hagyd, hogy a maga természetes utján fejlődjön, hogy bizalomra és kölcsönös megértésre épüljön.
  • Keresd a B-listásokat - Az úgynevezett A-listás bloggerekkel naponta keresnek többen is kapcsolatot. Még ha sikeres is leszel - sokkal nagyobb eséllyel indulsz kisebb blogoknál, amelyek szerzői valóban örülnek, hogy felveszed velük a kapcsolatot.
  • Bizonyíts - Nekem bizonyíték kell, nem ígéret.  Ha új vagy a témádban, akkor szánj egy kis időt arra, hogy jó benyomást tegyél. Ez nem azt jelenti, hogy jellemző lenne a "klikesedés" - hanem azt, hogy tudni akarják tudod-e, hogy miről beszélsz. Semmi sem idegesítőbb annál, mint hogy felveszed valakivel a kapcsolatot, aki egy-két héttel később eltűnik. Mutasd meg, hogy a blogod mögött állsz és szívesen veszik majd fel veled a kapcsolatot.
  • Légy kitartó de ne légy idegesítő - néhány bloggerrel pár levelet kell váltanod, mielőtt bizalommal lesznek irántad. Elég sok zaj van odakint, ne légy türelmetlen, ha nem azonnal válaszolnak. Próbáld meg újra, de ne zaklasd őket.
  • Nézz körül a szomszéd udvarában - nem csak az a fontos, hogy a saját témádon belül kapcsolatba lépj a többi bloggerrel, hanem az is, hogy a témakörödön kívül, elsősorban a szomszédos témakörökben is építs kapcsolatokat. Ha csak a saját témakörödben építesz kapcsolatot, akkor a végén csak azokkal leszel összeköttetésben, akik szorosan nézve a közvetlen versenytársaid. Kifejezetten gyümölcsöző lehet olyan blogokkal  kapcsolatba kerülni, akik nem ugyanarról írnak, de ugyanazt a közönséget célozzák meg.
  • Kérdezz - a kérdezés az egyik legjobb mód arra, hogy kapcsolatba kerülj másokkal. Sok blogger nagy célokkal fog neki a hálózat építésnek, de egy fontos pontról elfeledkeznek: meghallgatni a másikat. Amikor azzá a személlyé válsz, aki megkérdezi pket a céljaikról és terveikről, akkor ismerni fogod az erősségüket és a gyengeségüket, tudni fogod az álmaikat: nem csak jó benyomást teszel rájuk, de azt is tudod, hogy a te helyzeted hogyan hasonul másokéhoz - ebben a helyzetben lesz a hálózatépítésed a leghatékonyabb.
  • Légy kezdeményező, légy Te a kapcsolat - amikor hálózatot építesz, ne csak arra koncentrálj, hogy Te kapcsolatba lépj másokkal, hanem vonzál másokat is ebbe a kapcsolatba. Még ha nem is tudsz közvetlenül segíteni valakinek, de tovább tudod őt irányítani egy szakértőhöz, azzal máris jó benyomást teszel és olyan személyként fognak tovább ajánlani, aki vagy maga segít, vagy ismer valakit, aki segíteni tud.
  • Fejezd ki magad tömören - Nem csak a hálózatépítésnél fontos, hogy tömören, lényegre törően le tudd írni azt, hogy ki vagy és mivel foglalkozol. Fogalmazz meg néhány kulcsmondatot, ami visszaadja azt, hogy ki vagy, mit csinálsz és mit ajánlasz másoknak. Ugyancsak fontos, hogy ugyanezt átgondold a blogodról is - csupán néhány mondatban. Azzal, hogy Te képbe kerülsz eme kérdéseket illetően, máris közelebb jutsz ahhoz, hogy mások megértsék, hogy mit hozol Te egy kapcsolatba, nem is beszélve arról, hogy ezekkel a mondatokkal bármikor bemutatkozhatsz.
  • Együttműködési lehetőségeket keress - ha igazán nagyot akarsz robbantani, akkor olyan kapcsolatot keress, ahol együtt tudtok valamit alkotni, ahol közös nyelvet beszéltek, ahol egymásra vagytok utalva.

Szívesen hallanék Tőletek olyan történeteket, ahol arról írtok, hogy nektek miben volt már segítségetekre a hálózatépítés. Szintén érdekelne, hogy Ti hogyan mutatnátok be max. 5 mondatban (figyelem, a tömörség a lényeg, nem a végeláthatatlan almondatok :)).

 

Forrás:

  • 50 Gondolat a hálózat építésről, amit mindenkinek el kell olvasnia
  • Twitter: forgalomnövelés vagy spam?
  • Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
  • 10 dolog, amit a bloggerek néha elfelejtenek, pedig nem kéne
  • 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
  • A kimenő linkek fontossága
  • Hálózat helyett építs kapcsolatokat
  • How to promote your blog through networking

További érdekes témák, ötletek a Blogfórumon.

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel az RSS értesítőre, a hírlevélre vagy ajánld barátaidnak a Twitteren vagy a freeblogon.
Utolsó bejegyzések:

Eddig 6 komment érkezett ()

 
 
  •  

    1.  airpeet 2008. 05. 24. 18:56

    a twitter tényleg jó új blogok megismerésére illetve blogokra való rászokásra. ahogy észrevettem, itt követik/követjük is egymás dolgait. nekem pl. a sablonszerkesztésben s rss-beállításban sokat segített bodzásfanta és _original, utóbbi úgy, hogy nem is kértem. szóval ebben a közösségben ez teljesen jól működik, de számomra legalábbis teljesen pozitív.

     
  •  

    2.  Long Tail 2008. 05. 24. 22:36

    A „social networking,” más néven közösségi marketing, egy eleme „ a hálózatépítésen keresztüli "reklámozás". A közösségi az én használtomban kapcsolati marketing, a közösségi hálózatokat használja ki, természetesen épül a te ismertségi hálózatod is. Ebben a hálózatban éppen az-az érték, hogy kapcsolatokon ismertségen, ismeretségeken alapul. Sőt alapvetően nem érdekek, hanem a releváns tartalom mozgatja a résztvevőket.

    Long Tail

     
  •  

    3.  akos.tajti 2008. 05. 25. 0:03

    az nem megy a tartalom rovására, ha valaki túl sokat foglalkozik a blogja népszerűsítésével és optimalizálásával? szerintem a tartalom a lényeg.

     
  •  

    4.  HR 2008. 05. 25. 2:22

    OFF Jók a meglátásaid, tetszik, ahogy és amit írsz.

     
  •  

    5.  Tupacko 2008. 05. 25. 9:58

    Egy újabb írás, ami tetszik. Jól körbejártad a témát. Persze van, amivel nem értek teljesen egyet :) A bejegyzés elején írtad, hogy hálozatépítés. Nos, a leírt taktikák nagyrésze főleg a tartalomépítésről vonatkozó.
    Szertinem egy blog befutásához három dolog kell:
    1. idő, idő és idő - sajnos ennek hiányában nincs lehetőség a következő két pontra
    2. tartalom - jó tartalom hiányában senki sem fog belinkelni
    3. social networking - ide jönnek azok a dolgok, ami által valós hálózatot építesz (pl. vendégbejegyzés, komment, fórumozás, stb.)

     
  •  

    6.  Varsányi Martina 2008. 05. 26. 0:07

    @Long Tail: "A „social networking,” más néven közösségi marketing, " a social networking és a social marketing nem ugyanaz (nem véletlenül van rá két kifejezés :)) , ámbár úgy gondolom, hogy itt becsúszott egy félreérthető vessző.
    Én is így látom, ahogy Te, írtam is: mutasd meg ki vagy, hogy a kapcsolat felépüljön - azaz a releváns tartalom, ahogy Te nevezed, hozza létre a kapcsolatot.

    @akos.tajti: De igen, ennek köszönhető a "Seo mindenek felett, vagy mégsem" c. írásom is (http://tinyurl.com/3k4ttr)

    @HR: köszönöm szépen

    @Tupacko: szerintem nem tartalom építés, legalábbis nem az, hogy kommentelsz, válaszolsz emailekre, segítőkész vagy és úgy általában keresed a kapcsolatot más bloggerekkel.
    A tömörséget érthetjük tartalomra is, bár itt inkább a bemutatkozás miatt tartom fontosnak. A belinkelt források többsége viszont valóban többet foglalkozik a tartalommal, mint ez a cikk.

     

Mondj valamit

A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.






Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.