Blogfórum
 
 

(x)

 
 

(x)

 
 

Blogvilág java

  • Mi az a blog?
  • 23 kerdes jovobeni bloggereknek - Jo-e neked a bloggolas?
  • Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
  • 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
  • Miért nem reagálnak egymásra a magyar blogok?
 
 

Linkek

Saját blogok:
  • Freeblog Sablonok
  • Geeklány
  • Focusize
Olvasásra ajánlott blogok:
  • SEO blog - Longhand
  • Link building blog
  • Marketing Izék
  • Bodzasfanta blogdolgai
  • Wyctim blogelete
  • Blogról | doransky
  • IT Megoldások
  • Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO blog
  • Webmánia
  • daily blog tips
  • doshdosh
 
 

Partnerek

Add to Technorati Favorites GeoURL Bloggers & Blogging Blogs - BlogCatalog Blog Directory

 
 

Szerzői jogok

Creative Commons License Blogvilág by xSolutions is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.
 
Follow this blog

Nagyon sok blog indul úgy útjára, hogy tulajdonosa nem gondolja végig a blog tematikáját, mikor elindítja a blogját. Ugyanígy gyakori az is, hogy egy, már létező blog útja során növekedni kezd, új témákkal bővül.

A fenti link alatt szerepel, de sokan elmondták már, hogy egy ilyen váltás végzetes lehet a blog forgalmának és a rendszeres látogatók számának szempontjából. De ha jól csinálja az ember, akkor ennek nem kell így lennie. A téma megváltoztatása vagy a témakör bővülése ellenkező hatást is kiválthat - ha jól csinálják.

Beszéld meg az olvasókkal

Mielőtt átvinnéd a blogodat az új témába, írj néhány bejegyzést az új érdeklődési körödről. Tudd meg, hogy mit gondolnak az új olvasóid a témáról, amiről beszélni akarsz. Oszd meg a jövőbeni terveidet (a blogoddal kapcsolatban) és vázold fel, hogy a meglévő olvasóid ezt hogyan tudják alkalmazni.

A redszeres olvasóidtól érkező visszajelzések, illetve az, hogy őket is bevonod az átszervezésbe létfontosságú abból a szempontból, hogy fenntartsd az érdeklődésüket. Egy sikeres témaváltást követően nem csak új olvasókat nyersz, de megtartod a régieket is, mert nem hagyod őket magukra, függetlenül attól, hogy milyen sokan vannak, vagy éppen kevesen.

Lassú átmenet

Nem messze a lakásomtól van egy aranyos kis könyvesbolt. Rendszeresen felolvasó esteket tartottak benne és az egyetemi diákság kedvenc intellektuális szórakozóhelyévé vált. Nyáron megjelent az első sörpad, kávét árultak és a könyvesboltban beleolvashattál a téged érdeklődő könyvekbe. Nem tudom mikor váltottak: ma már nem tudsz könyvet venni (olvasni a meglévő könyveket persze szabad), hétvégén reggelizni lehet náluk és sokkal finomabb a kávéjuk a Starbucksnál. Még télen is a gázmelegítő alatt késő estig ülnek a leendő jogászok és forró kakaót (forraltbort) szürcsölgetve beszélgetnek a cserebogarak hallhatatlanságáról.

Ha egyik napról a másikra, hirtelen változtatsz a témát, akkor csak összezavarod és ezáltal elveszed a látogatóid egy részét. Képzeld el, hogy a fenti könyvesbolt pénteken bezár és hétfőn kávézó nyílik a helyén. A közeli egyetem miatt a kávézó látogatottsága nem lesz rossz, de azokban, akik a könyvekért és felolvasó estekért látogatták a boltot, rossz szájízt hagy majd a hirtelen váltás, a megszokott környezet és hangulat elvesztése.

A Te látogatóidnak is meg kell szokniuk azt az új irányt, amerre haladni akarsz. Hagy nekik időt, hogy megszokják a változást.

Ha hetente 5 bejegyzést írsz, akkor kezdetnek csak 2 bejegyzés szóljon az új témáról. Ahogy telik az idő, úgy növelheted az új témához tartozó bejegyzések számát, míg át nem térsz teljes időben az új témára.

Figyelj

Ahogy elkezded bevezetni az új témát, szánj nagyobb figyelmet a visszajelzésekre. Használd ki a social médiát, jelezd az ismerőseidnek, hogy bővíted vagy megváltoztatod a témakört, amiről eddig írtál.

A célod, hogy felhívd a figyelmet arra, amit csinálsz és hogy új arcoktól, új személyektől is kapjál visszajelzést rá.

Figyelj arra, amit a meglévő és az új olvasóid mondanak - ha azért írsz, hogy nekik a blogodból előnyük származzon, akkor csináld úgy, hogy ez így is maradjon!

Határozd meg és finomítsd

Valószínűleg új kategóriákat kell majd bevezetned, hogy az emberek lássák és megtalálják az új témákat. Határozd meg az új kategóriákat és címkéket az új téma számára. Használj ikonokat, hogy felhívd az olvasóid figyelmét az új témához kapcsolódó bejegyzésekre.

Figyelj arra, hogy az új téma illeszkedjen a stílusodhoz. Határozd meg (a magad számára) azt is, hogy milyen stílusban akarsz írni a témáról. Finomíts a stílusodon, hogy végül azt fejezd ki, amiről valóban írni akarsz.

Légy önmagad

Ne változtasd meg a személyiségedet vagy a stílust, ahogy (általában) írsz. Attól, hogy megváltoztatod a blogod témáját, Te még mindig ugyanaz a személy maradsz, aki mindig is voltál. Azáltal lettek látogatóid, amit korábban írtál, ne változtass azon, ami egyedivé tesz - ha így teszel, azzal olvasókat vesztesz el.

Ne add fel

Az olvasók jönnek és mennek, ez az élet törvénye, független az új témától. Ne légy elkeseredve, ha téged érdekel a téma, lelkesedsz iránta, akkor írjál és beszélj róla, építs hálózatot, végül meg fognak találni azok, akiket épp úgy érdekel a téma, mint téged.

Készülj el arra, hogy ha megváltoztatod a blogod témáját, akkor az kicsit olyan, mintha egy új blogba kezdenél, légy tisztában azzal, hogy ez mit jelent számodra. Fel kell majd építened a témához kapcsolodó bejegyzés halmazt és folyamatosan figyelemmel kell kísérned az új témát, hogy követni tudd a változásokat.

Fotó kredit: by apesara (flickr)

További érdekes témák, ötletek a Blogfórumon.

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel az RSS értesítőre, a hírlevélre vagy ajánld barátaidnak a Twitteren vagy a freeblogon.
Utolsó bejegyzések:

Eddig 8 komment érkezett ()

 
 
  •  

    1.  thingol 2008. 05. 17. 15:31

    én sosem tudnám megmondani, milyen témájú a blogom. végülis akár énblog is lehetne, mert mindig arról írok, ami érdekel, de sok a kritika, meg a web/tech cuccok. szóval nálam a témaváltás érdekesen menne :)

     
  •  

    2.  LacKac 2008. 05. 17. 20:13

    Tetszett a bejegyzés, főleg a sztori a lassú átmenet résznél.

     
  •  

    3.  Long Tail 2008. 05. 17. 20:51

    Érdekes a probléma felvetés...

    Kérdezhetném, honnan jött a téma, tán váltani akarsz?

    Más:

    Bocs ha offtopic, de szerintetek, akár személyes akár üzleti jellegü blogról legyen szó, a párt preferencia, vallási hova tartozás, illetve szexuális identitás felvállalása milyen hatást vált ki?

    Érdemes? Szabad? Szükséges?

    Illetve ha több blogod van, és nagyon elütő témákban mondjuk az én adott témával foglalkozó "nonprofit/hobbiblogom" illetve mondjuk profitorientált blog, jót tesznek e egymásnak ha tudja a közönségem. Nem veszít a hobbiblog az értkéből, ha...
    (számomra jelenleg ez utóbbi kérdés a "kérdés")
    Remélem értitek a kérdést...

    Long Tail

     
  •  

    4.  Varsányi Martina 2008. 05. 17. 22:43

    @thingol: Akkor nálad esetleg érdekes kérdés lehet, hogy a "mindent bele" témákörből akarsz-e témaspecifikussá válni? Megjegyzem, az én-blogom szintén a "mindent bele" kategóriába tartozik :)

    @Long Tail: Amikor az i-do-web-et elindítottam, akkor biztos voltam benne, hogy önálló blogot akarok neki. Meg is határoztam a tematikát: "Minden amit tanultam weblapokrol, seo-rol, dizajnrol, css-rol es javascriptrol, a visitorokrol, meg a 2.0-rol". Közben pedig egyre inkább eltolódtam a "blog a blogról" irányba - anélkül, hogy ez bármi törést okozott volna. Ezt jártam körül, amikor egy hasonló témáról szóló cikk került a szemem elé.

    A politika és blog összefonódásáról olvastam pár hónapja egy érdekes cikket, ahol a következőt írták:
    - privat blognál: ha számodra fontos a politikai/vallási hovatartozás felvállalása, akkor vállald, ebbe senkinek semmilyen beleszólása nincs.
    - üzleti blognál: figyelembe kell venni, hogy az üzleti blogod olyan szolgáltatásra/termékre épül, amit olyan személyeknek is el akarsz adni, akik számára a politikai/vallási hovatartozásod vagy annak felvállalása ellenszenves lehet. A másik oldalról viszont elképzelhető az is, hogy pont ennek az információnak köszönhetően növekedik a bevétel/látogatottság. Mindez függ a már meglévő látogatóktól is.

    Részemről: míg az ego-blogomon politizáltam már, addig ezen a blogon (vagy bármely más, üzleti [jellegű] blognál) hanyagolni fogom. Ugyanez vonatkozik vallási kérdésekre is.

     
  •  

    5.  thingol 2008. 05. 17. 22:54

    á, anno, mikor elkezdtem írni (holnap lesz pont fél éve), csak egy helyet akartam, ahova bármikor bármit írhatok. Mai napig így tartom jónak :).

    amúgy csak pár napja (max 1-2 hete) találtam rá az I Do Webre, most meg már a napi mappámban van greaderben (top15:)

     
  •  

    6.  Varsányi Martina 2008. 05. 18. 10:22

    @thingol:örülök, hogy ennyire tetszik a blog, bízom benne, hogy hasznos bejegyzésekre lelsz benne.

    Ami pedig jó, arra szerintem mindenhol érvényes a következő szabály: csak akkor változtass, ha jobb lesz. :)

     
  •  

    7.  Long Tail 2008. 05. 18. 12:36

    Nagyjából erre a megközelítésre számítottam, így is cselekedtem eddig is.

    Viszont szerinted elvileg egy long tail-szerű hobby blog, veszíthet a hitelességéből, ha egy üzletit reklámoz, akár látensen is? Speciel az üzleti blog is az enyém…
    Természetesen nem várok egyértelmű állásfoglalást így látatlanban…

    Long Tail

     
  •  

    8.  Varsányi Martina 2008. 05. 19. 0:41

    @Long Tail: szerintem ez attól függ, hogy hogyan csinálod - mennyire aggresszív kampányt folytatsz. Én minden komolyabb ellenérzés nélkül el tudom képzelni, hogy azt a vállalkozást (üzleti blogot), ami fontos számomra, azt az ego-blogomon felvállaljam, ajánljam, reklámozzam. Feltéve, hogy az ego-blogon felvállalom magamat :)

     

Mondj valamit

A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.






Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.