Blogfórum
 
 

(x)

 
 

(x)

 
 

Blogvilág java

  • Mi az a blog?
  • 23 kerdes jovobeni bloggereknek - Jo-e neked a bloggolas?
  • Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
  • 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
  • Miért nem reagálnak egymásra a magyar blogok?
 
 

Linkek

Saját blogok:
  • Freeblog Sablonok
  • Geeklány
  • Focusize
Olvasásra ajánlott blogok:
  • SEO blog - Longhand
  • Link building blog
  • Marketing Izék
  • Bodzasfanta blogdolgai
  • Wyctim blogelete
  • Blogról | doransky
  • IT Megoldások
  • Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO blog
  • Webmánia
  • daily blog tips
  • doshdosh
 
 

Partnerek

Add to Technorati Favorites GeoURL Bloggers & Blogging Blogs - BlogCatalog Blog Directory

 
 

Szerzői jogok

Creative Commons License Blogvilág by xSolutions is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.
 
Follow this blog

A legtöbb, ha nem minden blogger célja az, hogy olyan bejegyzéseket írjon, amelyek népszerűek olvasóik körében és népszerűek a többi blogger között is. És bár nincs hülyebiztos módszer arra vonatkozóan, hogy mi fogja majd az olvasóid érdeklodését felkelteni, van néhány dolog, amivel nagyobb eséllyel fognak az írásodról beszélni és arra linkelni.

A linkelhető bejegyzésekről írni kicsit olyan, mint a fekete mágiával foglalkozni. S bár egész sikeresnek tekinthető az i-do-web a maga kategóriájában, és szinte rendszeresen kerülnek ki a freeblog főoldalára a bejegyzések, nem tudom előre megjósolni, hogy melyik bejegyzés fog nagy(obb) visszhangot kiváltani.

 

 

De van egy olyan bejegyzésem, ami a szokásosnál nagyobb forgalmat váltott ki. Rengeteg beérkező link mutat rá, és bár nem olyan régen írtam, az i-do-web forgalmának jelentős részét ez az egy oldal bonyolítja. Ha összevetem ezt a bejegyzést más blogok - forgalom szempontjából – sikeres bejegyzéseivel, akkor néhány közös pont észrevehető.

Először is, a cikk témája az a terület, amely miatt az i-do-web-be belefogtam: nem csak azt írja le, hogy én miért tartom fontosnak a szakmai blogok írását, de egy nagyon jól használható példát mutat arra, hogy miképp használhatjuk a blogot szakértelmünk bemutatására, szakmai referenciánk megalapozására. A legfontosabb, hogy ez egy olyan téma, ami érdekel, amiről sok mindent elolvasok, ami iránt, mondhatni, szenvedélyes vagyok. Az olvasóid érzik, hogy egy téma iránt lelkes, szenvedélyes vagy, a szenvedélyes írást pedig sokkal érdekesebb olvasni.

Másodszor szükségem volt egy címre. Ebben az esetben egyszerű dolgom volt, mivel a cikket nagyrészt fordítottam, ezért az eredeti angol címből kellett egy magyaros címet generálnom. Bár ez sem egy könnyű feladat. Ha belegondolsz, rengetegen olvassák a blogokat RSS Readeren keresztül: a többségük csak végigpásztázza a címeket, tehát a bejegyzésednek van talán 2 másodperce hogy felhívja magára a figyelmet. Az emberi kiváncsiság (és amerikai források alapján) a Hogyan… címek mindig sikeresek.

Knowing that most people like 'How-To' posts, I entitled the post 'How to Market Like a Rockstar'.

A harmadik fontos dolog, amit észrevettem – többek között a saját olvasási szokásaimon –, az a cikkben szereplő gyakorlati példák haszna. Ha csak a száraz elméletről írsz, akkor az nem marad más egy száraz elméletnél. A gyakorlati példával emberközelibbé teheted a bejegyzést, anekdotás jelleget ölt (mindannyian szeretjük az andekdotákat) és nem utolsó sorban a hitelességedet is növeled. Hiszen nem Te találod fel a spanyolviaszt, hanem működő példákon keresztül bemutatod, hogy az ötlet valóban működik. Világos, mint a vakablak.

I talked about how Harley Davidson workers ride with their customers and are a part of their culture.

Most már megvan a témánk, ami iránt lelkesek vagyunk, van egy jó címünk, egy használható példánk. Ezzel a munkánknak még nincs vége! Szükségünk van egy fotóra. Méghozzá nem akármilyen fotóra, hanem egy olyanra, ami alátámasztja a történetedet, kifejezi a bejegyzésedet, felismerhetővé teszi annak tartalmát. Itt lép képbe a Flickr.

A Flickr Attribution Licensed Photos szekciójából (a forrás megjelölésével) nyugodtan válogathatsz kedvedre. A képet ízlés szerint megszerkesztve, lekicsinyítve vagy éppen változatlanul hagyva illesztheted blogodba. Ha nem találsz kedvedre valót a Flickr-en, keress egyet a többi, ingyenesen rendelkezésre álló fotógalériákból (linklista a cikk végén).

Nem véletlen, hogy áttértünk a csak szöveg alapú számítógépes világról a képekre, ikonokra. Az ikonok nem csak nyelvfüggetlenek, de sokkal gyorsabban észrevesszük és értelmezzük őket, mint a szavakat. Használj egy olyan képet, ami kifejezi a bejegyzésed értelmét, hangulatát, kombináld az előzőekben leírtakkal és az olvasód akaratlanul is raboddá lesz.

Források:

  • Flickr
  • morguefile.com
  • Plan59 > 1950s Art > The Retro Graphics Archive
  • everystockphoto
  • SmugMug Photo Sharing
  • Fotogenika.net
  • DesignPacks.com
  • FreeLargePhotos.com
  • Stockvault.net
  • stock.xchng
  • Searchengineguide
Fotó kredit:
  • Ella's Dad (Flickr)
  • shanewarne_60000 (Flickr)
  • mikebaird (Flickr)

További érdekes témák, ötletek a Blogfórumon.

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel az RSS értesítőre, a hírlevélre vagy ajánld barátaidnak a Twitteren vagy a freeblogon.
Utolsó bejegyzések:

Még nincsenek kommentek. ()

 
 

Mondj valamit

A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.






Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.