Goldenblog nevezés

Zsűrizni is van kedvem
E-mail címem
 
 
 

Feliratkozás

Feliratkozas Mi az RSS?
Emailen
Twitter
     
     

    Reklám

     
     

    Blogvilág java

    • Mi az a blog?
    • 23 kerdes jovobeni bloggereknek - Jo-e neked a bloggolas?
    • Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
    • 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
    • Miért nem reagálnak egymásra a magyar blogok?
     
     

    Linkek

    Saját blogok:
    • Freeblog Sablonok
    • Geeklány
    • Focusize
    Olvasásra ajánlott blogok:
    • SEO blog - Longhand
    • Link building blog
    • Marketing Izék
    • Bodzasfanta blogdolgai
    • Wyctim blogelete
    • Blogról | doransky
    • IT Megoldások
    • Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO blog
    • Webmánia
    • daily blog tips
    • doshdosh
     
     

    Partnerek

    Add to Technorati Favorites GeoURL Bloggers & Blogging Blogs - BlogCatalog Blog Directory

     
     

    Szerzői jogok

    Creative Commons License Blogvilág by xSolutions is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.
     
    Follow this blog
    Thumbs down
    By :/

    Landing page-ről először Jun-tól hallottam. Akkor mély tisztelettel néztem rá, és magamban irigykedtem, hogy ilyen kifejezésekkel dobálózik, mint a landing page. Mielőtt elmélyednénk abban, hogy mikor katasztrófális a landing page-ed, először határozzuk meg, mi az. Röviden, a landing page az az oldal, amire a leendő ügyfél (terméket vagy szolgáltatást vásárló) link, email vagy adwords kampány, vagy a kereső alapján érkezik, majd onnan vagy további információ után kutatva elmélyed az oldaladban, vagy vásárol nálad. Ha jól működik. A landing page szerintem legfontosabb ismérve, hogy egy adott célcsoport számára érthetően, érdeklődést felkeltően írja le azt a terméket, szolgáltatást, amit számára nyújtani akarsz. Azaz eladásra ösztönzi a vevőt.

    Miközben egyik ügyfelem weboldalát gondoztam, és a konkurensekkel hasonlítottam össze, egy furcsa érzés kerít hatalmába, amit úgy neveztem el: a nem-vásárló bánata.

    Leginkább úgy határoznám meg a kifejezést, mint azon minőségi termékek és szolgáltatások miatt érzett bánat, amiket egy rossz "landing page" miatt nem vásárlok meg, meg a cégek és vállalkozók tucatjai iránt érzett szomorúság, akiknek a jó ötletét megöli az, hogy landing page miatt nem vásárolnak a látogatóik.

    Ha a jövőben termék vagy szolgáltatás eladását tervezed, vagy nyitott vagy egy ilyen jövőbeli lehetőségre, akkor itt a lehetőség, hogy megtanuld azokat a dolgot, ami egy jó landing page-ből rosszat csinálnak.

    1. Méterben mérhető

    Ha 5.000 szóra van szükséged, hogy elmagyarázd, miért éri meg megvásárolni az adott terméket, akkor ez egy korai ismérve annak, hogy a potenciális ügyfeleid miért nem fogják megvenni.

    Míg a szövegírók egy része úgy gondolja, hogy mindenkinek van másfél órája egy termékleírás végéolvasására, addig szerintem egy eladandó termékről nem lenne szabad több mint 1.000 szóban írni.

    Ha nincs elég hely, hogy mindent elmondjál, amit akasz, akkor linkelj az oldal alján a FAQ-ra, és helyezz el minden információt itt. Az emberek sokkal jobban szeretik a FAQ-ot, mint a legtöbb landing page-et. Ezzel az eljárással rákényszeríted magadat arra, hogy meggondold mit írsz a landing page-re, és mit nem.

    2. Vannak Extra Különleges Mondatok, Ahol Minden Szó Nagy Betűvel Kezdődik.

     

    Ha Nem Élvezed Ennek az Olvasását, Nem Vagy Vele Egyedül.

    Eltekintve a címtől (figyelem, nem az alcímtől), ez a fajta kommunikációs mód csak egyetlen dologt mond: "Hé, egy értékesítési oldalt olvasol, és komolyan azon próbálkozom, hogy vegyél valamit, amire tulajdonképpen nincs szükséges." Fárasztó olvasni, és ez azt jelenti, hogy a legtöbb látógató valószínüleg átlép rajta.

    3. A szöveg középre igazított

    Mikor döntötték el a szövegeket írók, hogy középre igazított hatalmas szövegcsonk jól mutat? Középre igazított szöveg nem csak amatőr módon néz ki, de 1998 óta kiment a divatból.

    4. Minimális információt ad a termékről vagy a szolgáltatásról, amit el akar adni.

    A legtöbb landing page a következő információkat ismételi újra és újra:

    1. Miért kell az embereknek megvenni a terméket/szolgáltatást

    Ez a rész fontos, de ha nincs több információ, akkor semmit sem ér. Itt van három pont, ami jó, ha szerepel az oldalon:

    1. Mi a termék/szolgáltatás, amit nyújtasz (részletesen)
    2. Milyen módon segít a célközönségednek
    3. Miért kellene megvenniük az embereknek

    5. A címsor alap színekben van, a design meg nem.

    Semmi sem ordít jobban ki az oldalból, mint az alap színek, főleg ha ugyanezek a színek nem találhatóak meg az oldal design-jában. Szintén meglep, hogy néhányan mennyire rajonganak a piros színért. "A legfőbb célom, hogy a látogatok kényelmesen érezzék magukat az oldalamon, és bizalommal legyenek irántam ... és már tudom is, hogy oldom meg. A fejlécet a vér színével írom."

    6. Egy bejegyzés 500 szó

    A masszív szövegblokk ijesztő. Ráadásul megakadályozza, hogy azok, akik szkennelve olvasnak, kiragadhassák az ajánlatod lényegét, ezzel jó eséllyel megakadályozza, hogy visszatérjenek, és elmélyedjenek az ajánlatban.

    7. Túlságosan próbálkozik

    Harminchat ajánlólevél, negyvenöt felkiáltójel és tizenöt címsor, majd egy eladó szemtől-szembe ugyanazt mondja a képedbe zihálva, mintha vörös címsorokkal írták volna tele. Ha már beszélt le egy túlságosan rámenős eladó a vásárlásról, akkor ez a kétségbeesett értékesítési oldal a megfelelő digitális változata.

    Ha csak egy kicsit is hasonlítasz hozzám, akkor ezek a szuper-segítőkész eladók, akik készek olcsóbban eladni a saját terméküket olcsóbban, mint amennyibe a másik termék kerül, amin gondolkozol, akkor Te is lehetséges csapdát gyanítasz az ilyen termékek esetében, és valószínűleg inkább a tervezettnél drágábban veszed meg - máshol.

    A Te oldalad segítőkész vagy inkább nyomulós?

    8. Az értékesítési oldal betűtípusa 2x nagyobb, mint a site többi részén használt betűtípus.

    Az értékesítési oldalnak sosem szabad úgy kinéznie, mintha H2 tag-ek közé helyezték volna el. Nagy, cifra, túlformatált és túlméretezett szöveggel csak azt éred el, hogy eladási kísérleted kétségbeesettnek és nyamvadtnak tűnik.

    Az alap szövegméret legyen ugyanaz, amit a weboldaladon vagy blogodon mindenütt használsz. Ráadásul, ha kicsiben indítod el, akkor mindig van lehetőséged alkalmanként megnövelni az alcím betűtípusát.

    9. "Idézőjelek" a hangsúlyozásért

    A legtöbb ember, ha egy mondat körül kérdőjelet lát, akkor azt "késégbe vonandó tartalomként" értékeli (kivéve, ha szemmel láthatólag idézetnek tűnik). Biztos nem akarsz ilyet a weblapodra:

    "Becsületes, és keményen dolgozó"

    10. Halomozott felkiáltójelek

    A duplán, triplán használt felkiáltójelek felsikoltanak - lényegtelenül. Egy sima felkiáltójel eredményesek lesznek, ha takarékosan használod őket, de ha kettőt, hármat is halmozol egymás után, akkor a landing page-ed spam-nek néz ki.

    11. Bizonyíték nélküli kijelentések

    Ha azt mondod, hogy "Az I-Do-Web a legjobb blog, amit valaha olvastam. Sokkal jobb, mint a ... és a ... együttesen." (a ... helyére tetszőleges, hasonló témával foglalkozó blogokat gondolj.), nos akkor mélyen elpirulok, és megköszönöm a hozzám való bizalmadat, DE ha mindezt bizonyítékok nélkül írod, a saját neved, valódiságod felvállalásával, akkor mások arra gondolnak, hogy ez a kijelentés hamis, de legalábbis kételkednek abban, hogy ez a vélemény általános lenne.

    Ezért azt javaslom, hogy csak olyan kijelentéseket linkelj a blogodra, weboldaladra, hivatalos weboldaladra, ahol az adott kijelentést kijelentő személy fotóval, website-tal felvállalja saját magát. Ha ezt se tudod bizonyítékul alátámasztani, akkor azt javaslom, szerezz be több információt arról a személyről, aki a termékedről mond valamit.

    12. Reklámfogásnak tűnik.

    A landing page-ed valóban elad terméket, vagy csak reklámfogás? Ez két különböző dolog. Amíg a reklám egy olyan személytől, aki nincs érdekelve az eladásban, rábeszélő hatású lehet, addig a reklám olyantól, aki érdekelt az eladásban, óvatossá teheti a látogatót. Fontos, hogy átadd a terméked előnyeit, de ne tűzdeld tele reklámszöveggel.

    13. Pont olyan, mint a többi landing page

    Nagyon úgy tűnik, hogy a legtöbb landing page design-ja 1995 óta változatlan, és sokan ragaszkodnak ehhez a stílushoz valamiért.

    A web-használók nagy része reklám-vakságot fejlesztett ki ennek egyik oka pedig az, hogy a reklámok általánosságban egyformán néznek ki. Ha az értékesítő oldalad pont úgy néz ki, mint az összes többi, akkor az első benyomás nem az lesz,  hogy "aha, itt egy jó információs oldal egy termékről, ami segít a döntéshozatalban", hanem az, hogy "megpróbálok eladni valamit - szóval készülj fel". Egy ilyen hatással nehéz lesz a landing page-ednek rábeszélnie a vásárlásra, még akkor is, ha tényleg érdemes megvenni a terméket.

    Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel az RSS értesítőre, a hírlevélre vagy ajánld barátaidnak a Twitteren vagy a freeblogon.
    Utolsó bejegyzések:

    Még nincsenek kommentek. ()

     
     

    Mondj valamit

    A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.






    Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.