Blogfórum
 
 

(x)

 
 

(x)

 
 

Blogvilág java

  • Mi az a blog?
  • 23 kerdes jovobeni bloggereknek - Jo-e neked a bloggolas?
  • Hogyan alapozzuk meg a weben hírnevünket bármilyen témakörben?
  • 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó
  • Miért nem reagálnak egymásra a magyar blogok?
 
 

Linkek

Saját blogok:
  • Freeblog Sablonok
  • Geeklány
  • Focusize
Olvasásra ajánlott blogok:
  • SEO blog - Longhand
  • Link building blog
  • Marketing Izék
  • Bodzasfanta blogdolgai
  • Wyctim blogelete
  • Blogról | doransky
  • IT Megoldások
  • Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO blog
  • Webmánia
  • daily blog tips
  • doshdosh
 
 

Partnerek

Add to Technorati Favorites GeoURL Bloggers & Blogging Blogs - BlogCatalog Blog Directory

 
 

Szerzői jogok

Creative Commons License Blogvilág by xSolutions is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.
 
Follow this blog

Amiota rendszeresen irok blogokat, illetve amiota ezzel a temaval a szabadidom nagy reszeben foglalkozom, temankent egy bloggal rendelkezem. Errol mar irtam par szot az Egy blog tobb temaval vagy temankent egy blog? bejegyzesben. A kerdes megis inkabb az, hogyan valasztok ki egy temat, amirol erdemes irni. Ebben a bejegyzesben azokat a kerdeseket jarom korul, amiket en is felteszek magamnak, mielott egy uj temakorbe kezdenek. Remelem segit Neked is.

Erdeklodsz a temad irant?


Egy baratomtol hallottam az alabbi mondatot:

"Ha tudni akarod, hogy mirol bloggolj, akkor tud meg, hogy mi erdekel Teged."

Tudom, eleg bena azt mondani, hogy kezd azzal, hogy azonositod a sajat erdeklodesi koreidet, szenvedelyeidet, vagy hogy mennyi energiat fektetsz bele egy-egy temaba. S bar csabito az alapjan inditani egy blogot, hogy masok mi irant erdeklodnek, vagy uzletileg mit erdemes, van abban logika, amikro olyan temarol inditasz blogot, ami teged erdekel. Ket jo okom is van ra.

Eloszor is, ha azt szeretned, hogy a blogod a blogtarsadalom neves es tisztelt tagjava noje ki magat, nos ez hosszu idobe telik, es ezalatt az ido alatt dolgoznod kell majd a blogon. Erdemes elgondolkozni azon, hogy szerinted egy ev mulva vajon akarsz-e meg errol a temarol irni? Ha ugy gondolod, hogy nem, akkor jobb, ha mas temat keresel.

A masodik ok, hogy az olvasoknak remek szaglasa van megerezni azt, hogy valoban szenvedelyesen irsz a temarol, vagy sem. Szaraz, erzelemmentes blogok nem valnak olvasotta - ertheto, hiszen senki sem akar olyasvalamit olvasni, amiben meg az iroja sem igazan hisz.

Ismert temarol irsz?

Barmennyire is fontos a blogiro erdeklodesi kore, ez meg nem elegendo egy hires-neves blog letrejottehez. Masik, igencsak lenyeges osszetevo, hogy az emberek AKARJAK olvasni azokat az informaciokat, amikrol firkalsz. A kinalat es kereslet torvenye, amirol minden kereskedelmi, gazdasagi (fo)iskola diakjai az elso felevben tanulnak, itt is ervenyesul. Lehet, hogy teged erdekel a temad, de ha senki mast, akkor folyton 'szellel szemben pisilve' probalod a blogod olvasotaborat novelni.

Ne feledd, hogy egy olyan mediumon szandekozol irni, amit a vilagon mindenhonnan, emberek millioi (milliardjai) olvashatnak, tehat nem szukseges olyan temarol irnod, amit mindenki olvas, eleg, ha csak paran rakeresnek valamelyik keresogepben, mert meg ha a nepesseg kis szazaleka is olvas, mar az is egy igen biztato olvasotabort jelent.

Egyre ismertebb a temad, vagy elvesz a felejtes homalyaba?

Minden kozkedvelt temanak megvan a maga eletutja. Termeszetesen nagyszeru akkor racsapni egy temara, amikor eppen fejlodesben van, mint amikor mar kimulo felben. Ez nem egyszeru, de ha meg tudod josolni, hogy mi az a kovetkezo nagy durranas, ami az embereket erdekelni fogja, akkor te biztos a nyertesek kozott leszel.

Tedd szokasodda, hogy figyelsz arra amire buknak az emberek. En is allandoan azt kerdezem magamtol "vajon mit fognak keresni a weben 6-12 honap mulva?"

Figyelj arra, hogy mi erdekli a tobbieket, mik a legutobbi trendek. Legkonnyebben persze az interneten keresztul tudod ezt tenni, de kiserd figyelemmel a tv musorokat, magazinokat, ujsagokat, es meg a barati beszelgeteseket is.

Versenges

Nehany blogger konnyen beleesik abba a csapdaba, hogy alulbecsuli vagy figyelmen kivul hangja a legnepszerubb blogok kozotti versengest. Ha talaltal egy temat, amirol ugy gondolod, hogy friss es nepszeru (angolul ugy mondanam, "it's hot, baby"), akkor eleg jo esellyel mas is felfedezte mar maganak ugyanezt. Kereslet es kinalat megint csak, barminemu kereslet is legyen egy temaban, biztos lehetsz benne, hogy lesz nehany forras, amelyik a keresett informacioval szolgal.

Ahogy egyre zsufoltabb lesz a web, neha ugy erzi az ember gyerek, hogy mar nincs olyan tema, amit ne fedne le egy blog. S megha ez igaz is az ismert temakkal kapcsolatban - ne feledd, neked nem feltetlenul kell olyan temaba vagnod, amivel mindenki foglalkozik. Sot mi tobb, ha penzt akarsz keresni a blogoddal, akkor a kevesbe popularis temakkal, amelyeknek alig van vagy nincs versenytarsa, sokkal jobban lehet kaszalni.

Ismerek egy sracot, aki miutan evekig firkalt izekrol meg bigyokrol, aztan egyszercsak temat valtott, es a kepen lathato funyirokrol kezdett irni (egy olyan temarol, amivel mar jo ideje foglalkozott). Meglepodve vette eszre, hogy alig par honap utan lenyegesen nagyobb forgalomra tett szert, mint a bigyos weblapjaval valaha is.

Mindig is mondogattam, inkabb legy nagy hal kis pocsolyaban, mint kis hal nagy pocsolyaban.

Mikor hanyagolhato a versenges?

Ez a kerdes jol illeszkedik az elozo ponthoz a versengesrol. Arra utalok, hogy talald meg azokat a reseket, amelyeket meg nem toltottek ki. Mig a versenytarsadnak elonye szarmazhat a mar meglevo olvasoibol, addig te elonyt kovacsolhatsz a rugalmassagodbol, valamint abbol, hogy az oldaladat ezekre a resekre fokuszalva helyezed el - igy alkotva altemakat egy nagyobb teman belul.

Van eleg tartalmad?

A z egyik legfontosabb dolog, ha sikeres weboldalt akarsz, az a tartalom, tartalom, tartalom. Oke, nehany cikk szerint ez a masodik legfontosabb (en magam is lattam mar weblapot keves tartalommal elokelo kereso helyezest elerni bizonyos kulcsszavakra), de ha gyorsan akarsz olvasott lenni, netan penzt szerezni, ahhoz tartalmat kell generalnod. Tehat, kepes vagy rendszeresen jelentkezni, lehetoleg friss informaciokkal? A leggyakoribb dolog, ami jopar blogot meg tud olni, hogy a szerzojenek nincs mondanivaloja.

A kerdest ket szinten lehet megvalaszolni: 

  1. Te, mint szerzo, rendelkezel eleg mondanivaloval? Ez tulajdonkeppen ugyanaz a kerdes, amit feljebb is boncolgattam a szenvedelyrol, erdeklodesi korrol, valamint arrol, hogy mennyi energiat tudsz, akarsz a temaba fektetni (szoval nem is beszelek rola tobbet).
  2. Van eleg forrasod, inspiraciod? Mint azt Te is eszrevehetted, tobbszor forditottam mar oldalakat. Nem azert, mert nincs mit mondanom, hanem azert, mert olyan temara, tartalomra bukkantam, amit szeretnek tovabbadni. Rengeteg olyan hely van, amit hasznalhatsz, ha megakadsz az irasban (nem is beszelve arrol, hogy ezekkel az eszkozokkel folyamatosan ertesulhetsz mindenfele ujdonsagokrol, trendekrol, lasd feljebb). Ilyen peldaul (tobbek kozott) a Google News, Yahoo! News, Technorati vagy magyarul a blogring, linkter, blogter.

Penzt akarsz-e keresni?

Nem mindenkinek kell feltennie ezt a kerdeset, aki peldaul nem vallalkozasi celzattal indit el egy blogot, annak teljesen felesleges belegondolnia ebbe, de mert a jovoben szeretnek errol is irni, ugy gondoltam, jobb, ha mar az elejen szoba hozzuk ezt is.

Tehat ha szeretnel egy kis (sok) bevetelre szert tenni a bloggolassal, akkor jo, ha annak is utana nezel, hogy a tema, amit kiszemeltel, abban van-e lehetoseged bevetelre szert tenni. s habar tobb mod is van, a fizetett hirdetestol a hivatasszeru bloggolasig  - nem minden tema alkalmass arra, hogy az osszes penzkereseti lehetoseget kihassznaljuk. Peldaul tartalomfuggo szolgaltatasok, mint az AdSense nagyon jol mukodnek egyes temaban, mig mas esetekben alig keresel vele par centet. Mas blogok fantasztikusan szerepelnek, amikor valamilyen tarsprogram kereten belul reklamoznak, mig megint masok sokkal alkalmasabbak a megjelenesszam alapu reklamokra (leginkabb azok, amelyek nagy forgalommal rendelkeznek).

Valassz egy temat

Nos, ha mar belegondoltal mindabba, amit fentebb leirtam, akkor itt az ideje, hogy dontest hozzal arrol, hogy mirol is akarsz irni. Valoszinuleg nem lesz tokeletes, a fentebb leirt kriteriumok alapjan. Meg akkor is, ha csodas lenne egy olyan temat talalnod, ami sznevedelyesen erdekel, kereslet van iranta, de versenykepes kinalat nincs - a valosagban azonban a legtobb otletnek, amivel eloallhatsz, legalabb egy gyenge pontja van. Ne keseredj el - ez most az az ido, amaikor dontest hozol, es elkezded irni a blogot. A legfontosabb, hogy tudataban legyel ennek a gyengesegnek, hogy tehessel ellene.

További érdekes témák, ötletek a Blogfórumon.

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel az RSS értesítőre, a hírlevélre vagy ajánld barátaidnak a Twitteren vagy a freeblogon.
Utolsó bejegyzések:

Még nincsenek kommentek. ()

 
 

Mondj valamit

A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.






Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.